سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نمایشگاه تازه های تکنولوژی لاس وگاس که به CES شهرت دارد، فرصتی مغتنم برای فعالان عرصه تکنولوژی و فن آوری است که محصولات و خلاقیت های خود را به نمایش بگذارند.

برای شما که امکان و فرصت رفتن به لاس وگاس و دیدن و لذت بردن از این تکنولوژی ها را ندارید، این گزارش فرصتی مناسب است که در جریان تازه ها قرار بگیرید.

1. تلویزیون 55 اینچی OLED HD سامسونگ

این یکی از دو OLED ای است که در نمایشگاه CES برای عموم به نمایش درآمد. این OLED که محصول شرکت سامسونگ است، صفحه نمایش 55 اینچی دارد و ضخامتش از انگشت کوچک ما هم کمتر است.

وضوح تصویری بسیار بالا و رنگ فوق اشباع از ویژگی های دیگر این OLED جذاب و دوست داشتنی است.

2.   لپ تات Spectre شرکت HP

این لپ تاپ نمونه بارز مهندسی هوشمندانه است و از نزدیک بسیار شبیه به یک آیفون بزرگ می ماند. این ابزار چشم نواز دنیای تکنولوژی که حدود 1800 گزم وزن دارد، با دو حق انتخاب از میان پردازنده i3 یا i5 اینتل در دسترس است.

3. کادیلاک CUE

کادیلاک هم در این نمایشگاه یک خودروی کامپیوتری به نمایش گذاشته که البته هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد.

GPS سه بعدی، نشان دادن آب و هوا، بلوتوث و امکانات دیگر از جمله قابلیت های این خودروی رویایی هستند.

4. تصویربردار شخصی Swivl

یک ربات تصویربردار که به اندازه کافی هوشمند است و می تواند گلیم خود را از آب بیرون بکشد.

این ربات با نشانگر الکترونیکی خود قادر است هر کسی را به تصویر بکشد.

این وب کم که برای  ضبط تصاویر شخصی بسیار مناسب است، میکروفونی دارد که حتی در زمان راه رفتن و حرکت کردن شما هم صدا را به خوبی، رسا و شیوا ضبط می کند.

5. هواپیمای اسباب بازی Wowee Foam Fighters

این هواپیمای کوچک اما زیبا قابلیت هایی دارد که هیچ هواپیمای دیگری ندارد.

این هواپیما را می توان به آی فون، آی پد، آی پاد، گوشی های هوشمند اندروید و تاچ وصل کرد.

وقتی بازی را روی دستگاه خود نصب کردید، می توانید از پرواز واقعی یک هواپیما در هنگام بازی لذت ببرید. این بازی هیجان انگیز قرار است در ماه آوریل عرضه شود.

6. تلویزیون 80 اینچ HD شارپ

تا حالا تلویزیونی را تصور کرده اید که هم نازک هم با قابلیت های بسیار بالا و هم بسیار بزرگ باشد. شارپ این رویا به حقیقت تبدیل کرده و تلویزیونی با این ویژگی ها ساخته است.

می توانید از دیدن رنگ های متنوع در صفحه نمایش این تلویزیون لذت ببرید، البته اگر روزی صاحب آن شدید!

7. خودروی Fisker Karma

خودروی هیبرید الکتریکی Fisker Karma  به زودی به تولید انبوه می رسد و علاقه مندان به آن می توانند تجربه لذت بخش نشستن و رانندگی کردن در آن را تجربه کنند.

البته آنهایی که در نمایشگاه فرصت نشستن در آن را پیدا کردند، می گویند این خودرو مثل لباس به تنشان می نشیند!

8. تلویزیون Crystal LED سونی

سونی برای اولین بار تلویزیون Crystal LED دارای صفحه نمایش 55 اینچی را در این نمایشگاه عرضه کرد.

کیفیت تصویر در این LED به مراتب بالاتر از دیگر همتایانش است، چرا که این صفحه نمایش تصویر خود را با استفاده از 6 میلیون نقطه میکروسکوپی پخش می کند که به طور مستقیم از صفحه نمایش تابیده می شوند.

9. شارژر وایرلس Fulton Innovation
 

روشی تازه و نوآورانه برای شارژ کردن خودروهای برقی است که در نمایشگاه CES 2012 به نمایش درآمد.

یک سر این شارژ در پارکینگ شما نصب می شود و سر دیگر آن به کف خودرو وصل می شود.

در بهترین حالت این شارژر بی سیم خودروی برقی را 89% شارژ می کند و این تفاوت و نقص آن نسبت به شارژ سیمی است که 96% شارژمی کند.

برترین تلفن‌های همراه هوشمند در نمایشگاه امسال CES

برترین تلفن‌های همراه هوشمند نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی (CES 2012) انتخاب شدند.

نمایشگاه کالاهای الکترونیکی مصرفی در لاس‌وگاس امسال در حالی برگزار می‌شود که برخلاف سال گذشته تلفن‌های همراه تحت ویندوز از برتری زیادی نسبت به تلفن‌های اندرویدی برخوردار بودند.

در این مطلب هفت تلفن همراه هوشمند که در نمایشگاه امسال CES عرضه شده‌اند به انتخاب متخصصان معرفی شده‌اند:

1- نوکیا Lumia 900

همکاری مایکروسافت و نوکیا در آمریکا سرانجام نتیجه داده و به تولید تلفن همراه هوشمند لومیا 900 انجامید. گفته می‌شود که این تلفن همراه قوی‌ترین تلفن‌ همراه تحت ویندوز در جهان است.

2- اچ‌تی‌سی تیتان 2

این تلفن جدید جایگزینی برای اچ‌تی‌سی تیتان اولیه است و برروی آن دوربین قدرتمند 16 مگاپیکسلی نصب شده است که در مقایسه با دیگر گوشی‌های موجود در بازار آمریکا، قوی‌ترین دوربین به شمار می‌رود. صفحه نمایش 4?7 اینچی این تلفن همراه نیز ازکیفیت بسیار بالایی برخوردار است.

3- موتورولا Droid Razar Maxx

این تلفن همراه هوشمند در آخرین روزهای سال گذشته میلادی رونمایی شد و یکی از مزایای آن علاوه بر فوق باریک بودن، عمر بسیار بالای باتری آن است، به طوریکه گفته می‌شود با یک بار شارژ می‌توانید به مدت 21 ساعت با آن کار کنید. برروی این گوشی دوربین هشت مگاپیکسلی نصب شده است.

4- سامسونگ گالاکسی نوت

اگر تصور می‌کنید که صفحه نمایش 4?65 اینچی سامسونگ گالاکسی نکسوس بزرگ است، با دیدن گالاکسی نوت متعجب خواهید شد، زیرا صفحه نمایش این تلفن جدید به طور چشمگیری بزرگتر از نکسوس است.

این دستگاه در نگاه اول بیش از آنکه شبیه یک تلفن همراه باشد، بیشتر به یک تبلت کوچک شبیه است.

5- ال‌جی اسپکتروم

تلفن همراه هوشمند جدید شرکت ال‌جی قابلیت‌های بالایی دارد که یکی از آن‌ها صفحه نمایش بسیار با کیفیت 4?5 اینچی HD است.

در همین حال این گوشی از پردازشگر دو هسته‌یی 1?5 گیگاهرتزی بهره می‌برد و برای آن حافظه 16 گیگابایتی در نظر گرفته شده است.

6- موتورولا Droid 4

این تلفن همراه نازک‌ترین تلفن همراه هوشمند 4G LTE جهان به شمار می‌رود و برای آن صفحه کلید تمام فیزیکی تعبیه شده است.

7- سامسونگ گالاکسی نکسوس آن اسپریت

چیزی که بیش از همه در این تلفن هوشمند کم‌نظیر توجه مشتریان را به خود جلب می‌کند، صفحه نمایش 4?65 اینچی بسیار باکیفیت آن است. از دیگر برتری‌های این تلفن می‌توان به پردازشگر دو هسته‌یی قدرتمند آن اشاره کرد.

این تلفن اولین تلفن همراه هوشمند جهان است که از جدیدترین سیستم عامل آیس‌کریم ساندویچ اندروید بهره می‌برد. 

گوشی‌های موبایل در CES 2012 غوغایی به پا کردند، موتورولا، سامسونگ و سونی گوشی‌هایی برای ارضای اشتهای سیری‌ناپذیر به نمایش گذاشتند، نوکیا نخستین گوشی ویندوزی پشتیبانی‌کننده از شبکه 4G را معرفی کرد و اینتل هم پردازنده Atom کم‌مصرف خود را با به‌کارگیری آن در گوشی K800 شرکت چینی Lenovo به جهانیان شناساند.

HTC Titan II: این گوشی ویندوزی ، دوربین 16 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 4?7 اینچی، پردازنده 1?5 گیگاهرتزی، لنز زاویه باز و دو فلش LED دارد، پشتیبانی از شبکه ارتباطی LTE از ویژگی‌های این گوشی است.

HTC Titan II

Lumia 900 نوکیا با بدنه یکپارچه پلی‌کربناتی‌اش جلب توجه کرد، این گوشی صفحه نمایش 4?3 اینچی AMOLED دارد و نخستین گوشی ویندوزی است که از شبکه ارتباطی LTE  پشتیبانی می‌کند. پردازنده این گوشی 1?4 گیگاهرتزی است.

سونی از اریکسون جدا شد و گوشی Xperia ion را با دوربین 12 مگاپیکسلی و نمایشگری که از عهده نمایش ویدئوهای با وضوح 720p برمی‌آید و پردازنده دو هسته‌ای 1?5 گیگاهرتزی، گوشی شاخص دیگر این شرکت Xperia S بود که با صفحه نمایش 4?3 اینچی، دوربین 12 مگاپیکسلی و امکان ارتقا به اندروید 4?0 جلوه‌گری کرد.

گوشی Spectrum ال‌جی، نمایشگر 4?5 اینچی با فناوری IPS دارد که رقیب فناوری ریتنیای آیفون محسوب می‌شود.

شرکت Huawei، دو گوشی Ascend P1 S و Ascend P1 را به نمایش گذاشت که هر دو صفحات نمایش سوپر AMOLED  داشتند و بسیار کم‌ضخامت بودند. گوشی Ascend P1 S با داشتن تنها 6?6 میلیمتر ضخمات، باریک‌ترین گوشی هوشمند دنیا در حال حاضر محسوب می‌شود.

موتورولا، Droid 4 را به نمایش گذاشت، این گوشی که مجهز به اندروید 2?3 است، پردازنده دو هسته‌ای 1?2 گیگاهرتزی دارد. داشتن یک کیبورد فیزیکی کشویی از مشخصات ویژه این گوشی است.

 تبلت‌ها

به نظر می‌رسید که در غیاب اپل و آی‌پد در CES، شاهد سر و صدای فراوان از سوی دیگر سازندگان تبلت و رقبای اپل باشیم، همین طور هم شد، اما اگر فروش تبلت‌های اندرویدی اینقدر تحت الشعاع آی‌پد نبود، می‌توانستیم حتی تبلت‌های شگفت‌انگیزتری را هم ببینیم.

- Asus Memo 370T: این تبلت هفت اینچی مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای Tegra 3، قیمت جالبی دارد: فقط 250 دلار!

این تبلت اندروید 4?0 را اجرا می‌کند، یک گیگابایت رم و 16 گیگ حافظه دارد. وضوح صفحه نمایش آن 1280 د 800 است و از فناوری خوب IPS بهره می‌برد. وزن این تبلت حدود 400 گرم است.

این تبلت، مجهز به خروجی میکرو HDMI و پورت میکرو USB  است. دوربین پشتی آن 8 مگاپیکسلی است.

این تبلت زمانی که در سه ماهه دوم سال 2012 وارد بازار شود، با این مشخصات عالی و قیمت بسیار خوب، غوغایی به پا خواهد کرد، شاید به اندازه کیندل فایر در سال 2011!

- Acer Iconia Tab A700: این تبلت ، پردازنده چهارهسته‌ای دارد و مجهز به اندروید 4?0 است. وضوح صفحه نمایش این تبلت 1925 در 1200 است و می‌تواند به راحتی از عهده نمایش ویدئوهای 1080p برآید. دوربین پشتی این تبلت 5 مگاپیکسلی است.

Acer Iconia Tab A200 تبلت 10 اینچی، دیگری بود که با داشتن پردازنده دوهسته‌ای Tegra 2، قیمت مناسب 329 دلار دارد. این تبلت فعلا هانی‌کام را اجرا می‌کند اما امکان ارتقای آن به اندروید 4?0 وجود خواهد داشت.

- Excite X10 توشیبا: این تبلت اندرویدی 10?1 اینچی با بدنه آلومینیومی زیبایش، از پردازنده دوهسته‌ای 1?2 گیگاهرتزی استفاده می‌کند. ضخامات آن 7?7 میلیمتر است، دوربین این تبلت 5 مگاپیکسلی است و صفحه نمایش با وضوح 1280 در 800‌اش از فناوری Gorilla Glass بهره می‌برد. این تبلت 16 گیگی در سه ماهه اول سال 2012 با قیمت 529 دلار وارد بازار خواهد شد. البته این تبلت نسخه 32 گیگی 600 دلاری هم دارد.

تبلت Excite توشیبا کم‌ضخامت‌ترین تبلت دنیا محسوب می‌شود، اما باید دید ضخامت کم آن در کنار عملکرد متوسطش -در مقایسه با تبلت‌های برتر- خریداران را مشتاق به پرداخت بیش از 500 دلار برای آن خواهد کرد یا نه!

- IdeaPad S2 لِنوو: این شرکت چینی جاه‌طلب، تبلتی شبیه تبلت ترنسفورمر شرکت Asus را در CES به نمایش گذاشت.

تبلت IdeaPad S2 پردازنده 1?5 گیگاهرتزی دو هسته‌ای اسنپ‌دراگون دارد، صفحه نمایش آن از فناوری IPS استفاده می‌کند و 1280 در 800 میزان وضوح آن است.

وزن این تبلت کمی بیشتر از یک کیلوگرم، البته با احتساب قسمت داک است. وقتی تبلت به داک متصل باشد، می‌تواند 20 ساعت پیوسته کار کند، در غیر این صورت شارژش برای 10 ساعت کفاف خواهد داد.

- اما IdeaTab K2 لِنوو از جهاتی مشخصات سخت‌افزاری هیجان‌انگیزتری دارد، این تبلت هم اندروید 4?0 را اجرا می‌کند، اما مجهز به پردازنده چهارهسته‌ای Nvidia Tegra 3 است، این تبلت در پشت یک قسمت برای شناسایی اثر انگشت کاربرش دارد که در میان تبلت‌ها شاید وجود چنین چیزی بی‌نظیر باشد.

دوربین پشتی این تبلت 8 مگاپیکسلی است. صفحه نمایش این تبلت هم از فناوری IPS بهره می‌برد، اما نسبت به IdeaPad S2 میزان وضوح آن بیشتر است و به 1920 در 1200 می‌رسد که بسیار قابل توجه است.

- IdeaPad Yoga شرکت لِنوو هم از نظر طراحی جالب‌ترین لپ‌تاپ/تبلت CES بود، این گجت که ویندوز 8 را اجرا می‌کند، البته یک پروتوتایپ یا نمونه اولیه است، این لپ‌تاپ/تبلت، 13?3 اینچی است، با 1?4 کیلوگرم وزن و 16?9 میلیمتر ضخامت، «یوگا» تبلت سبک و باریکی به شمار می‌آید.

چیز شاخص در این یوگا، همان طور که اسمش برمی‌آید این است که صفحه نمایشش را می‌توان در زوایایی مختلفی نسبت به قسمت کیبورد قرار داد و از این لحاظ توانایی چرخش نزدیک به 360 درجه را دارد. به این ترتیب می‌توان آن را در 4 موقعیت مختلف قرار داد و بر حسب نیاز مورد استفاده قرار داد.

یوگا از پردازنده Ivy Bridge اینتل استفاده می‌کند، 8 گیگ رم دارد وحافظه‌اش از نوع SSD با ظرفیت 256 گیگ است.

یوگا در نیمه دوم سال میلادی جاری وارد بازار می‌شود و قیمت‌اش 1200 دلار خواهد بود.

خرید یوگا برای کسانی که مردد هستند لپ‌تاپ داشته باشند یا یا تبلت و همچنین کسانی که دوست‌دار سنتی ویندوز هستند، واقها مناسب به نظر می‌رسد.

- تبلت ضدآب Arrows Tab فوجیتسو: ویژگی شاخص این تبلت ضد آب بودن آن است. این تبلت 10?1 اینچی، پردازنده دوهسته‌ای دارد و اندروید 3?2 را اجرا می‌کند، با این تبلت حتی می‌توانید در حمام، «انگری بردز» بازی کنید!

- در انتها بد نیست تبلت جالب «فیونا» Fiona شرکت Razer را که البته فعلا در حد یک طراحی مفهمومی یا concept است را هم معرفی کنیم، این تبلت اگر وارد بازار شود، قیمتی کمتر از هزار دلار خواهد داشت.

به نظر می‌رسد که فیونا، نخستین تبلت ویژه گیم ویندوزی باشد. این تبلت از پردازنده Ivy Bridge اینتل و حافظه SSD ‌استفاده می‌کند. صفحه نمایش آن 10?1 اینچی با وضوح 1280 در 800 است.






تاریخ : چهارشنبه 90/10/28 | 8:45 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ