سفارش تبلیغ
صبا ویژن

به نوجوان تان بیاموزید چگونه خرج کند

به نوجوان تان بیاموزید چگونه خرج کند
بر عهده شماست که نوجوان خود را با کاربرد پول در دنیای واقعی آگاه و او را کاملا توجیه کنید.
او لازم است بداند پول از کجا به دست می‌آید و به کجا می‌رود. اگر اکنون بتواند نحوه درست استفاده کردن از منابع مالی محدود فعلی‌ای را که برای او تعیین کرده‌اید، بیاموزد؛ در آینده مشکلات مالی کم‌تری خواهد داشت و به راحتی می‌تواند میزان درآمد و هزینه‌های خود را هماهنگ کند.
پس :
1 - به نوجوانان خود در مورد شیوه کار چک‌ها و کارت‌های اعتباری و نحوه عملکرد بانک‌ها توضیح دهید. به سپرده‌های دارای سود بانکی و هزینه‌های مربوط به خدمات اشاره کنید.
2 - به او تا زمان به دست آوردن شغل و استقلال مالی، به صورت هفتگی یا ماهانه پول توجیبی دهید.
3 - درباره مواردی که باید هزینه کند و مواردی که شما بابت آن‌ها پرداخت می‌کنید، به توافق برسید.
4 - به او درباره موارد مورد توافق، مسئولیت مالی دهید.
5 - به فرزند نوجوان خود بیاموزید که چطور در مورد مخارجش برنامه‌ریزی کند. فهرستی از هزینه‌های ماهانه او و تاریخ پرداخت آن‌ها تهیه کنید. بنشینید و با او در مورد نحوه مدیریت درآمد و هزینه‌هایش توضیح دهید.
6 - برای او حتما حساب بانکی باز کنید. بیش‌تر نوجوانان شتاب‌زده و نسنجیده عمل می‌کنند پس نداشتن پول نقد زیاد در دست آن‌ها باعث پایین آمدن مخارج و هزینه‌هایشان می‌شود.
7 - برای آن‌ها هدف تعیین کنید. درباره رفتن به دانشگاه، خرید ماشین، وسایل سرگرم‌کننده، تفریحات و خریدهای بزرگ با او صحبت کنید. با فرزند خود در مورد طرح‌هایی که شما قصد پرداخت آن‌ها را دارید و آن چه از او انتظار دارید، گفتگو کنید.
منبع : hamshahrionline.ir





تاریخ : چهارشنبه 91/2/27 | 2:5 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ