سفارش تبلیغ
صبا ویژن
یک عکاس آمریکایی موقعی که در حال عکس گرفتن از غروب آفتاب در گراند کانیون آریزونا بود به صحنه جالبی از یک عکاس دیگر برخورد!
یک عکاس آمریکایی موقعی که در حال عکس گرفتن از غروب آفتاب در گراند کانیون آریزونا بود به صحنه جالبی از یک عکاس دیگر برخورد!
 

او میگوید در این موقع سه سوال برای من پیش آمده بود:
1- او چطور از این صخره بالا رفته است؟
2- چرا صخره کناری که امنیت بیشتری دارد را برای عکس برداری انتخاب نکرده است؟
3- چطور قصد برگشن دارد؟

چند لحظه بعد عکاس فوق وسایلش را جمع کرد که برگردد :

 

توجه داشته باشید که ارتفاع این صخره 900 متر است!

 

او در حالی که وسایل خود را در دست چپ گرفته بود و با دست راست صخره را نگه داشته بود، وسایل خود را به بالای صخره پرتاب کرد و بعد خود را بالا کشید! او حتی کفش مناسب هم نپوشیده و صندل به پا دارد.


منبع : روزنه





تاریخ : سه شنبه 90/8/3 | 12:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
وقتی جاده نباشد غول های پل ساز به کمک می آیند


 

در شرایط جنگ یا بلایای طبیعی زیاد پیش می آید که برای عبور از رودخانه و یا گذر از یک منطقه صعب العبور به پل نیاز داشته باشیم. اینجا یک گالری از خودورهایی را می بینید که کارشان ایجاد پل تنها در چند دقیقه است. آنها طراحی شده اند که در مواقع اضطراری به سرعت تبدیل به یک گذرگاه امن و محکم بشوند.

‏ماشین پل سازی فرانسوی ها ساخت 1939 به نام SOMUA ‏

‏این ماشین پل ساز می تواند روی آب شناور هم بشود. و کار یک پل شناور را انجام بدهد. ‏

‏این یک پل ساز قدیمی ساخت بریتانیا است. ‏

‏این تانک پل ساز متعلق به جنگ جهانی اول است. ‏

‏توپ های زیر این پل باد می شوند تا آن را روی آب شناور کنند. ‏

‏این یک پل ساز زره پوش جنگی است به نام LEGUAN 26M AVLB ‏

‏این هم پل ساز غول پیکر روسی به نام MTU-72






تاریخ : سه شنبه 90/8/3 | 12:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
 نمونه از عجایب جهان را که تاکنون ندیده اید !
1. پاموکل (ترکیه)


به زبان ترکی این نام یعنی: قلعه پنبه ای و به آسانی می توان فهمید که چرا چنین نامی به آن اطلاق شده است. همچنین این شگفتی طبیعی قسمتی از سایت شهر هایراپولیس (Hierapolis) در سوریه است و در طی قرنها این دو به دلیل نزدیکی یکی شده اند. در واقع برخی از مقبره های قدیمی در قبرستان شهر بخشی از منظره را تشکیل میدهد. این سایت دارای سنگهای تراورتن و چشمه های آب گرم است. سنگهای تراورتن ظاهری متحدالمرکز دارند و با رنگ سفید حریرگونه جلوه ای روحانی خلق کرده اند. چشمه های آب گرم در دهانه ها دارای رسوبات کربنات کلسیم هستند که موجب تشکیل سازه های خارق العاده با ظاهری ارگانیک شده اند.

2. برج یخی کوه اربس (قطب جنوب)

کوه اربس یکی از فعالترین آتشفشانهای زمین است. این کوه تقریبا 4 کیلومتر بالاتر از سطح زمین است و بخاطر دریاچه گدازه های مذاب واقع در دهانه آتشفشانی در قله، میان مجموعه های آتشفشانی مشهور است. بخار داغ آتشفشانی که از ترکها و شکافهای صخره های آتشفشانی بیرون می آید سیستم پیچیده ای از غارهای یخی در اطراف کوه خلق کرده است.

3. آبفشان فلای (نوادا، ایالات متحده)

منظره این آبفشان طوری به نظر می رسد که گویی از یک سیاره دیگر یا یک فیلم علمی تخیلی به زمین آورده شده است. آبفشان فلای یکی از پدیده های نادر است که در یک زمین شخصی واقع شده است. در سال 1916 مالکین زمین در جستجوی آب برای حاصلخیز کردن این زمین بیابانی بودند. آنها آب را یافتند و آن چشمه تا دهه ها جوشان بود. با این وجود مته ای که داخل ستون حفاری بود به ذخیره ای از آب برخورد که منجر به تشکیل چنین آبفشانی شد.

4. صخره های کاشا کاتووه تنت (نیومکزیکو، ایالات متحده)

کاشا کاتووه تنت در نیومکزیکو، جایی است که در آن صخره های قلمی فرسایش یافته ای وجود دارند که از گدازه های آتشفشانی طی شش میلیون سال تشکیل شده اند. درحالیکه صخره های تشکیل شده از نظر شکل مشابهند اما به لحاظ ارتفاع متفاوت هستند. اختلاف ارتفاع بین چند فوت تا 90 فوت وجود دارد. 

5. دره ماه (آرژانتین)

دره ماه، دره ای دورافتاده در آرژانتین است. این دره با جرمهای زمین شناسی میخکوب شده که از فرسایش باد شکل گرفته و سنگهای ایستاده و تخته سنگهایی را موجب شده که مدورند و شبیه گلوله های مرمری هستند. زمین دره که روزی حاصلخیز بوده اکنون خشک است و دارای تعداد زیادی فسیل گیاه و جانور است که زیست شناسان علاقمند به دوره های تاریخی را به خود جلب کرده است.

6. دانکسیا لندفرم (چین)

این پدیده بی نظیر زمین شناسی که معروف به دانکسیا لندفرم است از برخی مناطق در چین قابل رویت است، مانند ژانگی در استان جانسو. دانکسیا که یعنی "ابر سرخ" بخشی از زمین است که از سنگهای ماسه ای قرمز رنگ تشکیل شده که در طی زمان به کوهها و صخره هایی عجیب تبدیل شده اند.

7. چشمه سحرآمیز در پارک ملی چاپادا دیامانتینا (برزیل)

چشمه سحرآمیز، واقع در پارک ملی چاپادا دیامانتینا، در 400 کیلومتری سالوادر، پایتخت ایالت باهیا قرار د ارد. این چشمه عمق 120فوتی دارد و آب آن آنقدر شفاف است که صخره ها و تنه های درختان قدیمی در کف آن قابل رویت است. هنگامیکه خورشید در سمت راست است نور از یک شکاف وارد میشود و انعکاسی آبی رنگ ایجاد می کند. دسترسی به این دریاچه به دلیل حفاظت محیطی و اکوسیستم نادر و خاصش بسیار محدود است.

8. جنگل سنگی (چین)

جنگل سنگی نمونه زیبایی از توپوگرافی انباشت سنگ آهک است. صخره های آن از سنگ آهک درست شده و توسط آبی که به سطح رخنه کرده شکل داده شده است. این آب همه چیز را در اطراف از میان برده به جز ستونها. این جنگل از دوران سلطنت مینگ بعنوان اولین شگفتی طبیعی جهان شناخته شد. 
9. وولینگیان، هونان (چین)

منطقه هونان مملو از مناظر چشمگیر است و وولینگیان باشکوه یکی از بزرگترین جاذبه های آن است. این جاذبه طبیعی از بیش از 3000 لایه انباشتی سنگ آهک تشکیل شده است. در این مکان آبشارهای زیبا و بزرگترین غار آهکی آسیا قرار دارد.

10. سالرد اویونی (بولیوی)

سالرد، یک بیابان نمکی انبوه در میانه آلتیپلانو، یکی از مناظر تجسمی بولیوی است. این مکان؛ بیابان هموار و وسیعی است که نور خورشید را چنان منکس می کند که با آسمان اثر تقارنی ایجاد میکند. در بیابان چندین دریاچه با رنگهای غیر معمول وجود دارد که علت آن وجود رسوبات معدنی است.






تاریخ : سه شنبه 90/8/3 | 12:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عکس های مراحل ساخت ویولون




 


 


 


 

          
 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 






تاریخ : سه شنبه 90/8/3 | 12:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
زیباترین اتومبیل های روز دنیا

به اعتقاد بسیاری در صنعت خودروسازی جهان بیان تعریفی از زیبایی و ارزیابی دقیق از این کلمه در نهایت به نظر و دیدگاه مصرف کنندگان باز می گردد. از اینرو بر آن شدیم تا بررسی مختصری از زیباترین خودروهای جهان طی سال های اخیر داشته و 10 نمونه از آنها را معرفی کنیم. البته این حقیقت که بیشتر این خودروها از خط تولید شرکت های اروپایی خارج شده اند جای تعجبی ندارد اما حضور یک سدان جمع و جور از آسیای شرقی و کشور کره جنوبی توجه بسیاری از کارشناسان را در زمینه پیشرفت این کشور در صنعت خودروسازی جهان به خود جلب کرده است.
آلفارومئو 8سی اِسپایدر (Alfa Romeo 8C Spider)

ایت سی اسپایدار نه تنها یکی از جذاب ترین مدل های آلفارومئو بلکه یکی از زیباترین و جذاب ترین خودروهای جهان است. از این مدل تنها 500 دستگاه ساخته شده و همگی آنها مجهز به موتور 4.7 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار هستند. حداکثر سرعت این خودرو نیز برابر با 180 مایل بر ساعت است. شایان ذکر است همه 500 دستگاه سی8 اسپایدر تا قبل از به مرحله تولید رسیدن این خودرو پیش فروش شده بودند.

اَستون مارتین دی بی اِس (Aston Martin DBS)

دی بی اس را می توان به نوعی پرچمدار خودروهای کوپه استون مارتین محسوب کرد. بدنه این خوردو از ترکیب آلومینیوم و فیبر کربن ساخته شده که بر روی شاسی آلومینیومی آن سوار شده است. دی بی اس از یک موتور 6 لیتری وی12 با قدرت 510 اسب بخار بهره برده و حداکثر سرعتی برابر با 191 مایل بر ساعت دارد. از این خودرو در فیلم های کازینو رویال و کوانتوم آو سُلاس که از سری فیلم های سینمایی جدید مامور 007 محسوب می شوند، استفاده شده است.

آئودی آر8 اِسپایدر (Audi R8 Spyder)

سوپر اسپرت موتور وسط و شگفت انگیز آئودی بی شک از شایستگی های لازم برای قرار گرفتن در میان زیباترین خوردوهای جهان برخوردار است. در ابتدا این خوردو با موتور 5.2 لیتری وی10 با قدرت 525 اسب بخار تولید شد اما موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 430 اسب بخار نیز برای آن قابل سفارش است.

آئودی آر اِس5 (Audi RS5)

جلوپنجره بزرگ و مشبک، ورودی های هوای بزرگ، اسپویلر و لوله های اگزوز بیضی شکل در عین یک طراحی کلاسیک، تعریف جدیدی از سبک خاص آئودی را ارائه می دهد. این خوردو مجهز به موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 450 اسب بخار است.

بنتلی کانتیننتال جی تی (Bentley Continental GT)

کانتیننتال جی تی در واقع اولین خوردو تولیدی بنتلی بعد از فروخته شدن این شرکت به کمپانی فولکس واگن بود. اما خیلی زود این کوپه لوکس و مجلل به پر فروش ترین خوردو بنتلی مبدل شد. طراحی بی نظیر و متمایز کانتیننتال جی تی جدید در کنار موتور دبلیو12 567 اسب بخاری آن هر آنچه که از یک رانندگی جذاب انتظار می رود را در اختیار راننده و سرنشینان این خودرو قرار می دهد. این در حالی است که موتور جدید 4 لیتری وی8 نیز برای آن قابل سفارش است.

فراری 599 جی تی بی فیورانو (Ferrari 599 GTB Fiorano)

نامگذاری این خودرو بر اساس نام یکی از پیست های آزمایش رانندگی فراری انجام شده و مانند برخی از خودروهای کلاسیک این شرکت موتور جلو است. طراحی این خوردو بر عهده استودیو پنین فارینا بوده و همانند گذشته شاهد خودرویی زیبا و چشم نواز هستیم. فیورانو از موتور وی12 با حداکثر قدرت 611 اسب بخار نیرو می گیرد.

هیوندای اِلانترا 2011 (Hyundai Elantra 2011)

اگر به نشان هیوندای در جلو و یا عقب این خودرو توجهی نشود این گونه به نظر می رسد که با یکی از خودروهای اسپرت و جمع و جور اروپایی مواجه هستیم. اما این سدان کره ای جلوه و زبان تازه ای از طراحی شرکت هیوندای را به نمایش گذاشته است. الانترا جدید از موتور 4 سیلندر 1.8 لیتری با قدرت 148 اسب بخار بهره می برد.

جاگوار اِکس کی (Jaguar XK)

احیای مجدد جاگوار در سال 1997 با مدل اسپرت اکس کی8 که به موتور جدید و وی8 این شرکت مجهز شده بود آغاز شد. اکنون و با گذشت بیش از یک دهه از آن زمان بار دیگر اکس کی با ویژگی هایی کاملا پیشرفته به عرصه رقابت بازگشته است. این خودرو نسبت به مدل قبلی 100 پوند سبکتر بوده که این مساله به واسطه بدنه و ساختار جدید آلومینیومی آن محقق شده است.

مازراتی گرن کابریو (Maserati Grancabrio)

طراحی جدید و بی نظیر گرن کابریو نمایی از یک کوسه را در ذهن هر ناظری تداعی می کند. جلو پنجره بزرگ و منحصر به فرد مازراتی، ورودی های هوای جانبی و گلگیرهای برآمده زیبایی خاصی به این ایتالیایی لوکس بخشیده اند. گرن کابریو به یک موتور 4.2 لیتری وی8 با قدرت 433 اسب بخار مجهز است.

فولکس واگن سی سی (Volkswagen Passat CC )

می توان گفت در طراحی سی سی به نوعی از طراحی مرسدس بنز سی اِل اِس الهام گرفته شده است اما این سدان شیک و اندازه متوسط به تنهایی نیز حرف های زیادی برای گفتن دارد. فرم خاص طراحی سقف شکلی کوپه مانند به این خودرو چهار در بخشیده است. موتور استاندارد این خودرو 2 لیتری و به قدرت 200 اسب بخار بوده اما مدل های دیگری از قبیل 3.6 لیتری به قدرت 280 اسب بخار و چهار چرخ متحرک نیز برای آن قابل سفارش است






تاریخ : سه شنبه 90/8/3 | 12:3 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???   ???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???  ???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???






تاریخ : دوشنبه 90/8/2 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ??? 

       ???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???






تاریخ : دوشنبه 90/8/2 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???

3PnXsR  MKE8uk  i4TXcA  Y5D2Hw

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???






تاریخ : دوشنبه 90/8/2 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???

 

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???






تاریخ : دوشنبه 90/8/2 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???

  سال 3000 به روایت تصویر سال 3000 به روایت تصویر سال 3000 به روایت تصویر سال 3000 به روایت تصویر

???  سلام عزیزان خیلی خوش آمدید تصاویرشباهنگ Shabahang\s Pictures ???






تاریخ : دوشنبه 90/8/2 | 7:18 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3      
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ