سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سقوط هواپیما و برخورد به درخت + عکس

Jok4U.com 122 سقوط هواپیما و برخورد به درخت + عکس

Jok4U.com 218 سقوط هواپیما و برخورد به درخت + عکس

Jok4U.com 018 سقوط هواپیما و برخورد به درخت + عکس

خلبان 80 ساله لهستانی که در کنترل هواپیما موفق نبود و همین امر باعث شد که فرود اضطراری داشته باشد و

در همین فرود ناموفق و اضطراری خود به درخت برخورد کند .






تاریخ : چهارشنبه 90/9/9 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 016 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 131 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 121 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 1110 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 104 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 94 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 85 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 76 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 68 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 59 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 414 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 316 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 216 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

Jok4U.com 119 خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست! (14عکس)

خلاقیت و هنر با استفاده از انگشتان دست !






تاریخ : چهارشنبه 90/9/9 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

farm in itali Jok4U.com  عکس روز

مزارع زیبای ایتالیا






تاریخ : چهارشنبه 90/9/9 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
جزئیاتی از زندگی عجیب مردم در کشور فراموش شده
به محض رسیدن به فرودگاه بایستی تلفن همراه‌تان را تحویل دهید، هیچ شخصی با تلفن همراه دیده نمی‌شود. اما استفاده از لپ‌تاپ اشکالی ندارد،خبری از اینترنت نیست، تنها اینترانت وجود دارد. ویژگی شهرها، نبود ماشین است. همه پیاده مسیر را طی می‌کنند.
چندی پیش Artemy Lebedev، از فعالان طراحی وب، سفری به کره شمالی داشت. او عکس‌های بسیار جالبی در جریان سفرش به این کشور عجیب و غریب گرفته است؛ کشوری که حقیقتا از آن اطلاعات بسیار کمی در دسترس ذهن‌های کنجکاو است…
 

به محض رسیدن به فرودگاه بایستی تلفن همراه‌تان را تحویل دهید، هیچ سرویس رومینگی در دسترس نیست. هیچ شخصی با تلفن همراه دیده نمی‌شود. اما استفاده از لپ‌تاپ اشکالی ندارد، به نظر می‌رسد که کره شمالی‌ها از کارت‌هایی باخبر نیستند که توانایی تبدیل لپ‌تاپ به تلفن همراه را دارد.

خبری از اینترنت نیست، تنها اینترانت وجود دارد.
 
 

وقتی که به کره شمالی وارد می‌شوید به شما یک راهنما و یک راننده اختصاص می‌دهند و همیشه همراه‌تان هستند. شما نمی‌توانید خودتان هتل را ترک کنید. برنامه روزانه شامل 2 تا 3 بازدید تفریحی می‌شود. در هتل می‌توانید BBC، چندین شبکه از چین و همچنین شبکه NTV روسیه را مشاهده کنید
 
 
نفت تقریبا وجود ندارد بنابراین بیشتر کارها دستی انجام می‌شود.
 
 
 

در شهر روشنایی‌ها ساعت 11 خاموش می‌شوند. شهر در شب ترسناک است. خبری از روشنایی در خیابان‌ها نیست.
 

در طول روز آسانسور برای 15 دقیقه کار نمی‌کند.
 

تمام «پیونگ‌یانگ» به این شکل است. از راهنما درباره خانه‌های قدیمی پرسیدم، او گفت، پیرها دوست ندارند که به خانه‌های جدید بروند، زندگی در این خانه‌ها را می‌پسندند.
 

در ساحل کره شمالی، سیم خاردارهای برق‌دار شده وجود دارند تا از این طریق شهروندان کره شمالی فکر شنا کردن به سرشان نزند. و البته شما اجازه عکس گرفتن هم ندارید.
 
 

در حدود 10 درصد از جمعیت در ارتش خدمت می کنند. عبور از سربازان غیرممکن است.
 

در نزدیکی مرز دو کره، جاده برای مقابله با هجوم دشمن آماده است. مکعب‌های بزرگ برای این است که با افتادن به جاده، تانک‌های دشمن را به تله بیاندازند.
 

تنها تبلیغات در کره شمالی، تبلیغاتی برای یک ماشین است (ساخته شده با همکاری کره جنوبی) که آن را تنها در پایتخت خواهید دید.
 

هر شهروند در کره شمالی، نشانی از «کیم ایل سونگ» بر سینه‌ی خود دارد؛ به جز کودکان و خدمتکاران که احتمالا این نشان به دلیل پوشیدن لباس کار مخفی شده است.
شما نمی‌توانید این نشان را خریداری کنید.
 

همانطور که گفته شد، شما نمی‌توانید آزادانه در کره شمالی حرکت کنید. همه جا ایست بازرسی وجود دارد. وقتی که ماشین از ایست بازرسی عبور می‌کند، راننده چراغ می‌زند. احتمالا به این معنا است که فردی خارجی در حال عبور است.

 

ورودی مترو فرسوده به نظر می‌رسد.
 

نوشته‌ایی وجود دارد که معنایش می شود: «کیم جونگ ایل» – خورشید قرن 21 ام!
 

ترن‌ها از 4 واگن ساخته شده‌اند. درب‌ها با دست باز شده و خودکار بسته می‌شوند.
 

ویژگی شهرها، نبود ماشین است. همه پیاده مسیر را طی می‌کنند، گاهی اوقات از تراموا و اتوبوس‌ها استفاده می‌کنند. دوچرخه نایاب و گران‌قیمت است.
 
 
روند ساخت هتلی نیز از 1991 متوقف شده است. توصیه شد که از نزدیک عکسی گرفته نشود، البته…
 
 
البته اشکالی ندارد که از فاصله‌ی دور این کار را انجام دهیم!
 

کره‌ای‌ها عادت دارند در هنگام راه رفتن، دست‌هایشان را در پشت محکم کنند. به ندرت مردان لباس‌های روشن می‌پوشند.
 

تمام خارجی‌ها را به تماشای پارک اصلی می‌برند. محلی‌ها اجازه ورود ندارند!

 

اما برخی از قوانین عجیب:

سکونت مادام العمر در یک محل مگر با اجازه حکومتی!
با وجود اینکه طبیعت کره‌شمالی بسیار زیبا و دل‌انگیز است و تنوع آب و هوایی شگفت‌انگیزی دارد اما مردم این کشور در هر نقطه از این سرزمین که روزگار می‌گذرانند باید تا آخر عمر همان‌جا بمانند و حق خروج از منطقه محل سکونت خود را ندارند و اگر زمانی هوای سفر به سرشان بزند یا بخواهند برای کاری از روستا یا شهر خود خارج شوند، حتما باید اجازه حکومتی داشته باشند، در غیر این صورت قانون را شکسته‌اند و مجازات خواهند شد.

بیدار شدن رأس ساعت شش با صدای شیپور!
قوانین حاکم بر کره‌شمالی تمامی جوانب زندگی مردم را تحت کنترل قرارداده و بر تمامی بخش‌های زندگی‌شان به نوعی تاثیر گذاشته است. تقریبا 50 سال است که مردم کره‌شمالی صبح‌‌ها با نواختن صدای شیپوری که راس ساعت شش به صدا درمی‌آید و از طریق بلندگو در تمام مناطق پخش می‌شود از خواب بیدار می‌شوند.

برنامه های اجباری قبل از آغاز فعالیت های روزانه!
آنها موظف هستند پیش از شروع کار روزانه، در مقابل مجسمه کیم ایل جونگ و پدر او ادای احترام کرده و سر تعظیم فرود آورند. همه مردم کره‌شمالی موظف هستند با لباس‌های رسمی خاص از منزل خارج شوند یا علامت مخصوصی روی لباس داشته باشند تا وزارت اطلاعات و امنیت این کشور از اینکه چه افرادی در حال عبور و مرور هستند، آگاهی کامل داشته باشد؛ البته کار به همین‌جا ختم نمی‌شود و آنها باید پس از رسیدن به محل کار ده دقیقه‌ای را هم باید وقت بگذارند و به سخنرانی‌های مافوق خود گوش دهند و پس از آن پنج دقیقه علیه دشمنانشان شعار بدهند. پس از انجام تمامی این کارها تازه نوبت آغاز فعالیت روزانه می‌شود و آنها می‌توانند کار خود را شروع کنند.

خدمت سربازی؛ ده سال!
در پیونگ یانگ، پایتخت کره‌شمالی، هر دو ساعت یک‌بار از بلندگوهایی که صدای بسیار قوی‌ای دارند در گوشه‌گوشه شهر مارش نظامی پخش می‌شود تا قدرت ژنرال‌های این کشور به رخ همه کشیده شود. آنها بنا بر عادتی دیرینه کیم جونگ ایل، رهبر کشور خود را ژنرال صدا می‌زنند؛ البته دادن چنین لقبی به او چندان هم بیراه نیست چراکه خدمت سربازی اجباری در این کشور گاهی به ده سال هم می‌رسد.

عدم حق استفاده از خودرو برای رفتن به محل کار!
مردم این کشور برای رفتن به محل کار خود حق استفاده از خودرو را ندارند و معمولا با دوچرخه رفت‌و‌آمد می‌کنند. استفاده از خودرو تنها مختص به بالا رتبه‌های نظامی این کشور است.

هیچ خانواده‌ای حق خواب دیدن ندارد!
پس از پایان کار و فعالیت روزانه، شب‌‌ها ساعت نه در سراسر کره‌شمالی خاموشی زده می‌شود و به این ترتیب مردم خود را برای یک روز کاری دیگر آماده می‌کنند. نکته عجیب دیگر این است که در کره‌شمالی هیچ خانواده‌ای حق خواب دیدن ندارد و اگر پدر و مادری صبح از خواب بیدار بشوند و خوابی را که شب قبل دیده‌اند تعریف کنند، فرزند آنها موظف است تا علاوه بر خوابی که والدینش دیده‌اند خواب خود را هم به نماینده وزارت اطلاعات و امنیت کشور که در کلاس‌شان حضور دارد، گزارش دهد.

عدم استقلال رسانه ها!
در کره‌شمالی هیچ رسانه خصوصی دیده نمی‌شود و 12 روزنامه و 20 نشریه موجود در این کشور کاملا تحت نظر دولت هستند و بی‌آنکه خبرنگاری وظیفه تهیه گزارش‌‌ها را برعهده داشته باشد، مطالب آنها را خبرهایی تشکیل می‌دهد که هر روز از وزارت اطلاعات و امنیت دریافت و دقیقا همان اطلاعات بدون کوچک‌ترین تغییری منتشر می‌شود؛ در تمام رسانه‌های کره‌شمالی، انتشار هرگونه خبر ناخوشایند در مورد کره‌شمالی در همه زمینه‌‌ها از سیاسی و اجتماعی گرفته تا اقتصادی و فرهنگی به شدت ممنوع است.

باوجود قحطی و گرسنگی، عدم پذیرش کمک‌های غذایی دیگر کشورها!
با توجه به اینکه دولت مسؤول آذوقه‌رسانی و تهیه مواد لازم به صورت کوپنی در کره‌شمالی است، درآمد ماهانه مردم بسیار ناچیز است؛ در بیشتر موارد هم نه کمک‌های دولت و نه درآمد مردم کفاف مایحتاج و نیازهای اولیه آنها را نمی‌دهد و فقر و قحطی بر بسیاری از خانواده‌های این کشور حاکم شده و سالانه چندین هزار نفر از آنها به دلیل گرسنگی جان می‌دهند.
دولت کره‌شمالی با وجود نیازهای شدیدی که به کمک‌های غذایی دیگر کشورها دارد اما به خاطر اینکه معتقد است این غذاها روی طرز فکر مردم اثرات سوء دارد و برای اینکه از آلودگی فرهنگی که نتیجه مصرف این غذاهاست در امان بماند، از پذیرفتن آن سر باز می‌زند. شدت قحطی و گرسنگی در این کشور به حدی‌ است که سازمان تغذیه جهانی وابسته به سازمان ملل در این‌باره به شدت هشدار داده است.

ممنوعیت ورود هرگونه خبرنگار و عکاس به کره شمالی!
مسؤولان این کشور نه‌تنها از پذیرفتن هرگونه کمک امتناع می‌کنند بلکه ورود هرگونه خبرنگار و عکاس را هم به کره‌شمالی ممنوع کرده‌اند؛ البته نه‌تنها ورود اصحاب رسانه به این کشور ممنوع است

مرگ و تیرباران سرنوشت شهروندان تماس گیرنده با تلفن به خارج!
خروج شهروندان کره‌ای هم از کشورشان به شدت کنترل می‌شود و اگر شخصی بخواهد به دنیای بیرون از کره قدم بگذارد به عنوان عامل دشمن دستگیر می‌شود؛ این قانون آنقدر سختگیرانه در این کشور به اجرا درمی‌آید که اگر فردی حتی از طریق تلفن با خارج از کشور تماس برقرار کند، ممکن است سرنوشتی جز مرگ و تیرباران در انتظارش نباشد؛ به عنوان مثال در ماه مارس امسال یک شهروند کره‌شمالی که در یکی از شرکت‌های نظامی کره‌شمالی مشغول به کار بود با تلفن همراه خود با یکی از دوستانش که در سال 2001 به سئول پایتخت کره‌جنوبی گریخته بود، تماس گرفت و در مورد قیمت برنج و شرایط زندگی در کره‌شمالی با او صحبت کرد؛ این کار او از طرف دولت تخطی از قوانین تلقی شد و در نتیجه حکمی جز اعدام برای او صادر نشد. این درحالی است که مدتی بعد خبرگزاری یون‌‌هاپ، مرگ فرد خاطی به نام جونگ را تایید کرد و گفت این شهروند اولین فرد در کره‌شمالی است که به دلیل تماس با خارج از کشور اعدام شده، اما جزئیات بیشتری از این ماجرا منتشر نکرد.
در کره‌شمالی فقط یک شرکت مخابراتی تلفن همراه که منطقه پایتخت، پیونگ یانگ، را پوشش می‌دهد مشغول به فعالیت است. مشترکان این شرکت مخابراتی حق استفاده از خدمات این شرکت برای تماس با خارج را ندارند. در نتیجه بسیاری از شهروندان کره‌شمالی برای تماس با بستگان و اقوام خود که در خارج از این کشور زندگی می‌کنند از تلفن‌های همراهی که به طور غیرقانونی از چین به کره‌شمالی وارد شده‌اند، استفاده می‌کنند.

شرط ازدواج؛ رضایت وزارت اطلاعات آری، رضایت خانواده خیر!
اگر پسر و دختری در کره‌شمالی قصد ازدواج با یکدیگر را داشته باشند، رضایت خانواده آنها هیچ نقشی در این ازدواج ندارد بلکه این وزارت اطلاعات و امنیت این کشور است که صلاحیت ازدواج این دو نفر را صادر می‌کند. به این ترتیب که هم پسر و هم دختر باید یک گزارش کامل از نحوه آشنایی، میزان علاقه، علت آشنایی و … را به وزارت امنیت ارائه بدهند. پس از این مرحله و بررسی‌های لازم و شناسایی تمامی اقوام دختر و پسر برای آنها قرار مصاحبه صادر می‌شود و پس از حضور دختر و پسر و پاسخ دادن به سوال‌های خاص اگر مورد مشکوکی دیده نشود، اجازه ازدواج آنها صادر می‌شود.

با تمام این تفاسیر مردم کره‌شمالی از زندگی خود ناراضی نیستند و معتقدند خوشبخت‌ترین انسان‌های روی زمین هستند.

منبع : روزنـــــه





تاریخ : چهارشنبه 90/9/9 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
این روزها جراحی زیبایی بینی خیلی عادی شده است و دیگر نمی توان آن را نشانه متمول بودن دانست اما برخی همچنان با شتاب زیر تیغ جراحان می روند و انگیزه های مختلفی همب رای این کار دارند. جالب است بدانید کشور ما همچنان صدرنشین جدول جراحی زیبایی بینی در جهان است و با کشور برزیل که در رتبه دوم قرار دارد، به شدت رقابت می کند!
این روزها جراحی زیبایی بینی خیلی عادی شده است و دیگر نمی توان آن را نشانه متمول بودن دانست اما برخی همچنان با شتاب زیر تیغ جراحان می روند و انگیزه های مختلفی همب رای این کار دارند. جالب است بدانید کشور ما همچنان صدرنشین جدول جراحی زیبایی بینی در جهان است و با کشور برزیل که در رتبه دوم قرار دارد، به شدت رقابت می کند!

البته تعداد زیادی از این جراحی های زیبایی سلیقه ای است. چنانکه برخی افراد رادر جامعه می بینیم که بینی چندان زیبایی ندارند اما رغبتی نیز به چنین جراحی هایی نشان نمی دهند. عده ای هم با داشتن یک بینی طبیعی تصمیم به اجرا می گیرند تا صاحب یک بینی کوچک تر شوند. به این ترتیب شاید بتوان جراحی های ضروری بینی را حتی کمتر از یک سوم جراحی های انجام شده دانست. به هر حال، اگر تصمیم دارید بینی خود را به تیغ جراحی بسپارید یا از عمل بینی خود ناراضی هستید، خواندن پرونده این هفته تندرستی را به شما توصیه می کنیم.



ایران، رکورددار جراحی زیبایی بینی

خداحافظ پینوکیو!

روزی نیست که رو به روی آینه نایستد و دماغش را بالا نگیرد. «یکی از آرزوهام اینه که از شر این کوفته روی صورتم خلاص بشم! مطمئنم بعد از جراحی بینی یه شوهر خوب پیدا می کنم و همه فامیل انگشت به دهن می مونن...!»

بسیاری از متخصصان بر این باورند جراحی بینی به دلیل ارتباط مستقیم یا سیستم تنفسی فرد، عمل بسیار حساسی است و باید حتما توسط متخصص انجام شود تا ریسک عوارض منفی آن به حداقل برسد. البته این تنها یک روی این سکه است، روی دیگر آن صادق نبودن برخی پزشکان با بیمارشان است که صرفا با داشتن اهداف مادی و سوءاستفاده از عدم آگاهی بیمار، مشکلات فرضی مختلفی مثل انحراف داخلی و... را مطرح می کنند تا بیمار تشویق به جراحی زیبایی شود.

در عین حال، تقاضای بیش از حد جراحی بینی در ایران افراد غیرمتخصص و حتی پزشکان عمومی را هم وارد این عرصه کرده است و نه تنها در کلینیک ها و بیمارستان ها بلکه در مطب ها و در شرایط غیراستاندارد هم این نوع عمل ها انجام می شود و متاسفانه در موارد زیادی بیماران حتی نفس کشیدن عادی را هم از دست می دهند. این درحالی است که براساس آمارهای سازمان نظام پزشکی در سال، سه تا چهار مورد جراحی زیبایی بینی منجر به فوت می شوند که این جراحی ها توسط پزشکان غیرمتخصص صورت می گیرند.

تاریخچه جراحی بینی

جراحی زیبایی بینی که تصور می شد امری مدرن باشد، براساس شواهد قدیمی، ریشه 400 ساله دارد. این شواهد از یک کتاب قدیمی به نام «جراحی نقص ها از طریق کاشتن» که در سال 1597 و توسط یک جراح یا استاد دانشگاه بلوگنا نوشته شده، به دست آمده است. این کتاب به شرح و تفسیر جراحی صورت افرادی که در جنگ زخمی شده بودند می پردازد و تصاویری از نمودارهای پروسه جراحی در آن وجود دارد که طی آن بینی بیمار به یک فلاپ پوست از بالای بازوی وی پیوند خورده بود.

در یک نمودار، بیماری دیده می شود که بر روی تخت بوده، ساعد وی به سرش متصل است و یک فلاپ از پوست ناحیه ماهیچه دو سر بیمار به بینی اش چسبانده شده است. بیمار باید سه هفته به همین حالت باقی بماند تا پوست بازوی وی کاملا در محل بینی بچسبد. کمی پس از دو هفته، پوست مانند بینی شکل گرفته و پروسه تکمیل می شود. در عین حال، این کتاب جزو اولین اسناد درمورد جراحی بینی در گذشته بوده و هیچ شاهد دیگری از عمل های جراحی مشابه تا اواخر قرن 18 میلادی وجود ندارد.

امان از چشم و هم چشمی ها

مهسا با آب و تاب از جراحی بینی زن برادرش حرف می زند و می گوید: «اگه ببینی نمی شناسیش... اینقدر قیافه اش شبیه فلان هنرپیشه هالیوود یه...! اما مینا سرش را پایین انداخته چرا که سه بار جراحی کرده اما وقتی از شاهکارهای جراحی فلان فامیلو فلان دکتر می شنود، فکر می کند بینی اش هنوز قوز دارد، نافرم است و...

حال باید پرسید که بیماران با چه انگیزه ای تن به جراحی بینی می دهند؟ دکتر ابراهیم رزم پا، متخصص جراحی گوش و حلق و بینی در این باره می گوید: «دلایل متعددی در این زمینه موثرند که جدی ترین آنها، چشم و هم چشمی و مدگرایی است.

نکته دیگر موفقیت هایی است که در این گونه جراحی ها حاصل می شود؛ به طوری که افراد با مشاهده تغییرات مثبت در اطرافیان به دلیل جراحی، ترغیب می شوند این عمل را انجام دهند. ناگفته نماند همین توفیق ها و ارزانی هزینه جراحی باعث شده که از سایر کشورها حتی کشورهای اروپایی برای جراحی به کشور ما سفر کنند.



دلایل اجتماعی جراحی بینی

وی به افرادی که برای جراحی بینی مراجعه می کنند، اشاره کرده و می افزاید: «یک گروه، افرادی هستند که در بینی آنها، ایراد چشمگیر و جدی ای وجود دارد و نیاز به جراحی دارند. در این افراد پس از عمل جراحی تغییرات چشمگیری حاصل می شود و همین موفقیت باعث افزایش اعتماد به نفس در آنها شده و شرایط را برایشان بهتر می کند. البته این جنبه مثبت قضیه است.

در مقابل افرادی هستند که تنها به دلیل چشم و هم چشمی و بدون وجود عیب بارزی زیر تیغ جراحی می روند تا به اصطلاح از قافله مد عقب نیفتند که البته اغلب به نتیجه ایده آلی که در ذهن دارند نمی رسند و به فکر ترمیم می افتند. در واقع دسته ای از این افراد کسانی هستند که متاثر از فشارهایی مانند مشکلات شغلی و خانوادگی سراغ جراحی بینی می روند تا مشکلات دیگری که دارند، حل شود. در حالی که اگر این بیماران بهترین کیفیت جراحی را انجام دهند بازهم مشکل دارند زیرا اصل مساله آنها زیبایی چهره نیست.

 گروه دیگر نیز کسانی هستند که به لحاظ روانی کاستی ها و نواقص کوچک را چشمگیر و جدی می پندارند. درواقع برخی از این افراد مبتلا به بیماری «دیس مورفو فوبیا» هستند که این تصور از علائم این بیماری است. برخی افراد هم به دلیل ابتلا به برخی تومورهای مغزی در ناحیه لوپ تمپرال (که تظاهرات و علائمشان به گونه ای است که فرد نکات ناچیز را جدی تر حس و تصور می کند) بر جراحی زیبایی بینی اصرار دارند. بنابراین توصیه می شود کسانی که به عمل جراحی بینی اصرار دارند اما ایراد چندانی در چهره ندارند، قبل از جراحی به مشاور روان شناس یا پزشک مراجعه کنند.

هزینه هایی که سر به فلک می کشند

یکی از بازارهایی که با نزدیک شدن به ماه های آخر سال از رونق و گرمی خاصی برخوردار می شود بازار جراحی های زیبایی است چراکه بسیاری از افراد می خواهند با قیافه، شکل و ظاهری متفاوت سال جدید را شروع کنند. از طرفی در حال حاضر جراحی بینی شایع ترین و درآمدزاترین جراحی زیبایی در ایران است و برخی از پزشکان که حتی تخصصی در این زمینه ندارند نیز به طور غیرمجاز در مطب یا کلینیک های خصوصی این عمل را انجام می دهند.

در این میان اکثر متقاضیان جراحی بینی جوانان 17 تا 30 ساله هستند و بسته به نوع پزشک و محل عمل و... باید بین یک میلیون تا 10 میلیون تومان هزینه کنند تا شاید به بینی دلخواه خود برسند. متاسفانه برخی افراد برای پایین آوردن هزینه جراحی خود به پزشکانی مراجعه می کنند که صلاحیت انجام عمل را ندارند و انجام جراحی توسط این افراد عواقب خطرناکی برای متقاضی در پی دارد ضمن اینکه انجام جراحی توسط این پزشکان نه تنها هزینه را پایین نمی آورد بلکه متقاضی مجبور می شود برای برطرف کردن عیوب پس از جراحی هزینه های بیشتری نیز بپردازد.



بیمه و جراحی های زیبایی

اگرچه ارائه خدمات بیمه نیازی انکارناپذیر است اما همیشه راهگشای نظام سلامت نیست؛ به خصوص در حمایت از جراحی های زیبایی. اما پشت این سخن، حرف و حدیث دیگری هم هست که نباید از آن غفلت کرد. دکتر مریم سماک، متخصص گوش و حلق و بینی در این باره می گوید: «در هیچ کشوری اعمال زیبایی زیر پوشش خدمات بیمه قرار نمی گیرد زیرا اگر بیمه بود جنبه های منفی بیشتری برای سلامت جامعه داشت اما باید تاکید کرد اگر بیمه می توانست برخی جراحی های زیبایی را که همراه با نیازهای درمانی است پوشش دهد آثار مناسبی بر سلامت جامعه داشت زیرا برخی افراد ضمن نیاز به جراحی های زیبایی ناگزیر از جراحی های درمانی نظیر انحراف بینی شدید هستند و تعداد زیادی از این افراد به لحاظ اقتصادی توانایی پرداخت هزینه درمان را ندارند».

وی تاکید می کند: «همان قدر که باید در نفی جراحی های بی مورد سخن گفت باید افرادی را که نیاز به درمان از طریق جراحی دارند نیز راهنمایی کرد زیرا بسیاری از آنها، اطلاعات و انگیزه کافی برای مراجعه به پزشک ندارند.»

روانکاوی جراحی زیبایی بینی

براساس آمارها بسیاری از افرادی که سراغ جراحی های زیبایی مانند جراحی بینی می روند دچار اختلالات روحی و روانی، اضطراب و استرس هستند. این افراد برای جبران خلأهای روانی خود باید کاری بکنند و تنها چیزی که ممکن است باعث شود آنها از نظر ظاهری ارضاشوند جراحی های زیبایی است.

در عین حال، این افراد چون شخصیت وسواسی دارند ممکن است با عمل جراحی مانند جراحی بینی تا حدودی احساس کنند آن خلأ روانی پر شده است اما متاسفانه بارها و بارها برای ترمیم به پزشک خود مراجعه می کنند. این تیپ افراد وقتی با جراحی بینی و ترمیم های مکرر راضی نمی شوند سراغ اعمال جراحی زیبایی دیگری می روند و هیچ وقت از چهره خود رضایت کامل ندارند و با تحت فشار قراردادن خانواده و هزینه های گزاف دست به جراحی های زیبایی متنوع و غیرضروری می زنند.

متاسفانه در سال های اخیر تعداد زیادی از افراد که از چهره و یا اندام خود ناراضی هستند و در خود کمبودهایی احساس می کنند به جراحی های زیبایی مانند لیپوساکشن، کشیدن پوست جهت برطرف کردن چین و چروک صورت و جراحی بینی روی می آورند. همچنین درصدی از این افراد هم از روی چشم و هم چشمی دنبال جراحی هیا زیبایی می روند؛ مثلا وقتی افراد می بینند یکی از اقوام و یا دوستشان اقدام به یک عمل جراحی مانند جراحی بینی کرده ناخودآگاه وسوسه شده و به فکر یک عمل جراحی زیبایی می افتند. بنابراین افراد قبل از اعمال جراحی حتما باید از نظر روانی توسط یک روان شناس مورد بررسی قرار بگیرند تا مشخص شود آنها از نظر روحی و روانی مشکلی نداشته باشند. شاید هم با گرفتن مشاوره از یک کارشناس از عمل جراحی منصرف شوند.

حالا این سوال مطرح می شود که آیا عمل جراحی بینی اعتماد به نفس می آورد؟ در جواب باید گفت در بعضی از افراد که بینی بزرگ و یاناموزونی دارند و این موضوع آنها را اذیت و فکرشان را مشغول کرده است، عمل جراحی تا حدودی اعتماد به نفس را در آنها افزایش می دهد.

منبع: هفته نامه تندرستی





تاریخ : چهارشنبه 90/9/9 | 1:54 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
تاریخ : سه شنبه 90/9/8 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
فردی را سراغ دارید که تلاش نکند و موفق شود؟ قطعا خیر! همه ما برای دستیابی به موفقیت دلایل شخصی داریم که در جهت رسیدن به آن تلاش می کنیم و حقیقتا همه موفقیت ها به روش های متفاوتی معین و تعریف شده اند، خواه این تعریف در جهت استقلال مالی باشد یا حس انحصاری موفقیت و پیشرفت.
فردی را سراغ دارید که تلاش نکند و موفق شود؟ قطعا خیر! همه ما برای دستیابی به موفقیت دلایل شخصی داریم که در جهت رسیدن به آن تلاش می کنیم و حقیقتا همه موفقیت ها به روش های متفاوتی معین و تعریف شده اند، خواه این تعریف در جهت استقلال مالی باشد یا حس انحصاری موفقیت و پیشرفت.

هنگامی که به کتاب فروشی می روید، حتما دلیلی هست که هزاران جلد کتاب برای آگاهی از دستورالعمل موفقیت وجود دارد. بعد از کنکاش در احوال سیارات، این یکی از مهم ترین کنکاش هایی است که وجود دارد.

جالب این جاست که ما تمایل داریم فکر کنید پیچیده ترین راه حل ها، موثرترین روش ها هستند و به این علت از حقایق ساده چشم  پوشی می کنیم.

سادگی هر چیزی را امکان پذیر می سازد و با هر شاهکار بزرگ، هزاران تصمیم ساده و کوچک هستند که برای اولین بار اتفاق می افتند.

من می خواهم با برخی از روش های ساده، کمی به ذهنتان نیروی تازه بخشیده و شما را به اصول مهمی بازگردانم. ساده ترین چیزها به راحتی فرامش می شوند؛ برخی از اهداف ذیل مدنظر شما نیستند؟

1 – به گذشته برگردید. حرف و عملتان در زمان حال باشد و آینده را شکل دهید.

2 – از شکست هایتان به عنوان راهکاری برای موفقیت استفاده کنید.

3 – سعی نکنید. فقط آن را انجام دهید.

4 – لیستی از رویاهایتان تهیه کنید. مهم نیست رسیدن به آنها چقدر سخت است، فقط بنشینید و همه رویاهایتان را یادداشت کنید.



5 – لیستی از اهدافتان تهیه کرده و به این بیندیشید که چگونه می توانید آنها را به دست آورید.

6 – از بازخورد منفی استفاده کرده و مزایا و بهترشدن خودتان را نقد و بررسی کنید.

7 – اگر می خواهید در دیگر اهدافتان نیز موفق باشید (مثلا اگر رییس دارید)، باقوانین بازی کرده یا بازی خودتان را ایجاد کنید.

8 – لیستی از ارزش هایتان تهیه کنید. چه چیزی برای شما ارزشمند است و موفقیت تان را براساس آن خلق کنید.

9 – زمان شخصی را از زمان کسب و کار جدا کنید.

10 – موفقیت تان به شکست و دستاوردهایتان بستگی دارد.

11 – اگر در انجام کاری دچار تردید شدید، اجازه دهید شخص دیگری آن را انجام دهد. حالت تردید چیزی را می گوید که به آن معتقدم. اگر به طور کامل به آن ایمان ندارید، آن را ترک و به شخص دیگری محول کنید.

12 – در طول زمان بهره وری، از توقف اجتناب کنید. توقف ها می توانند مانع رسیدن شما به آن چیزی شوند که در سر می پرورانید.



13 – اوج ساعت عملکرد خود را تعیین کنید. زمانی که احساس می کنید بسیار تاثیرگذار هستید، در یک نقطه زمانی خاص کار کنید.

14 – نفس عمیق بکشید و خود را از هرگونه استرس خالی کنید.

15 – استراحت و تمدد اعصاب، نقش مهمی در این تمرین ایفا می کنند.

16 – نگران نباشید. همه کارهای صورت گرفته، شما را برای نتایج منفی آماده می کنند.

17 – افکار شاد و مثبت داشته باشید تا نتایج مثبت و خوب به دست آورید.

18 – وقتی ترس در اطرافتان پرسه می زند، هرگز عقب نشینی نکنید و پا پس نکشید.

19 – نه تنها از قلبتان، بلکه از مغزتان نیز استفاده کنید.

20 – با رهاکردن گذشته و تفکر در زمان حال، احساسات را رها کنید.

21 – آن چه که در گذشته اتفاق افتاده، به احتمال قوی شما را در وضعیت فعلی قرار خواهد داد؛ بنابراین شما نمی توانید چیزی را تغییر دهید. در عوض، خود را به زمان حال متمرکز کرده و برخلاف زندگی دیروز، به زندگی امروزتان بیندیشید.

22 – اجازه ندهید زمان، کنترل امورتان را دست گیرد. شما، زمان را کنترل کنید.

23 – مدیریت زمان موثرترین ابزاری است که می توانید از آن استفاده کرده و موفق شوید.

24 – خط مشی تان را ایجاد کنید و خود را در میان هم سالانتان معتبر سازید.

25 – و بازهم گذشته را فراموش کنید و در حال زندگی کنید.

این ها افکار من بوده و چیزی است که تمرین کرده و آن را توصیه می کنم. شما می توانید به راحتی نظرات و پیشنهادات خود را به اهداف فوق اضافه کنید. کلید دیگر موفقیت، پیروی از مشاور و پیشنهاداتی است که این امکان را فراهم می کند تا به جلو حرکت کرده و از نظراتی استفاده کنید که شما را به سوی اهدافتان سوق می دهد.

منبع: مجله موفقیت





تاریخ : سه شنبه 90/9/8 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
همیشه انسانها با توجه به نوع شخصیت خود کفش های مختلفی انتخاب می کنند ولی در طراحی بعضی کفش ها به نکات دیگری توجه می شود.
همیشه انسانها با توجه به نوع شخصیت خود کفش های مختلفی انتخاب می کنند ولی در طراحی بعضی کفش ها به نکات دیگری توجه می شود.

وقتی بخواهید درباره شخصیت فردی پیش قضاوت کنید بهتر است به کفش های او نگاه کنید.

روانشناسان می گویند انسانها با توجه به نوع شخصیت درونگرا و برونگرا کفش هایی با توجه به سلیقه های خود می پوشند.














منبع: تابناک





تاریخ : سه شنبه 90/9/8 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
زندگی درغارها و دخمه به صدها سال پیش برمی گردد، آن زمانی که شاید بشر فکر پیشرفت و زندگی مدرن امروزی را هم نمی‌کرد؛ احتمالا برای شما غیر قابل باور باشد که امروزه فردی بتواند در دخمه ها زندگی را به سر برد، اما با کمال تاسف هنوز دخمه نشینی در ایران وجود دارد!
زندگی درغارها و دخمه به صدها سال پیش برمی گردد، آن زمانی که شاید بشر فکر پیشرفت و زندگی مدرن امروزی را هم نمی‌کرد؛ احتمالا برای شما غیر قابل باور باشد که امروزه فردی بتواند در دخمه ها زندگی را به سر برد، اما با کمال تاسف هنوز دخمه نشینی در ایران وجود دارد!

"علمدار" فردی کر و لال است که با همسرش "خاور" در دخمه‌ای بر بلندای کوه‌های روستای اکبر آباد شهرستان جم و در بدترین شرایط بهداشتی و معیشتی به سر می‌‌برد.

"علمدار" اگر چه امروز حتی قادر به راه رفتن هم نیست، اما آن‌گونه که "خاور" می‌گوید، روزگاری مردی قوی و تنومند بوده است. پاهای این پیرمرد ورم دارد و او از درد، بسیار رنج می‌برد و به ناچار همسرش وظیفه تهیه آذوقه را بر عهده گرفته است.

 این زن پیر و خسته هر روز باید دامنه کوه تا دخمه را بپیماید تا نانی را که از کارگرانی که آن اطراف کار می‌کنند گرفته و به همراه شوهرش بخورد.

خوراک این زوج در همه وعده‌های غذایی تنها نان و آب است.

"خاور" می‌گوید: اگر خانه‌ای در روستا داشتیم به آنجا می‌رفتیم، قبلا تعدادی بز و گوسفند داشتیم که نمی‌دانیم چه کسی آنها را برده است.

پیر زن می‌گوید، "علمدار" به‌دلیل دردی که از ناحیه پایش احساس می‌کند، نمی‌تواند راه برود و مدتهاست که در این دخمه مانده و به پایین کوه نرفته است. و ادامه می‌دهد: علمدار مدتهاست که حمام نرفته است.

آنها فرزندانی هم دارند: دو پسر و یک دختر؛ دخترشان ازدواج کرده و یکی از پسرانش نیز در جم کارگری می‌کند، در مورد پسر دیگرش هم چیزی به ما نگفتند.

این دو بسیار مهمان نوازند و اگر به دیدارشان رفتید باید حتما اندکی هم در خانه‌شان بنشینید تا دلگیر نشوند. هر آنچه دارند(آب و نان) را با شما تقسیم می‌کنند.

این زن و شوهر از هیچ چیز و هیچکس گلایه‌ای ندارند و اساسا نمی‌دانند گلایه کردن یعنی چه!

نمی‌دانند که دولت چیست، یا کیست و کجاست! نمی‌دانند که آنها هم حقی دارند! حد‌اقل یک توجه خشک و خالی از سوی مسوولین؛ از آن هم بی‌خبرند!

نمی‌دانیم آیا در سرشماری اخیر کسی اطلاعات "علمدار" و همسرش را خواسته یا نه! آیا این دو جزو جمعیت ایران به حساب می‌آیند یا خیر؟! ولی "علمدار" و همسرش هم خدایی دارند.









منبع: تابناک





تاریخ : سه شنبه 90/9/8 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عجیـب ترین پـشت بـام های دنیـا !
دانمارک : زمین بازی بر روی پشت بام

یک شرکت مهندسی دانمارکی این زمین بازی بسیار جالب را در یکی از پرجمعیت ترین محله های کپنهاگ طراحی کرده است. این زمین بازی بر بالای 3 پنت هاوس قرار گرفته و محل بسیار مناسبی برای بچه های شجاع و جسور و البته والدین نگران آنها است. بازدید کنندگان علاوه بر بازی می توانند از روی یک سکوی مخصوص منظره ی شهر را تماشا کنند و یا از یک باربیکیو در فضای باز لذت ببرند. هر چند ممکن است ارتفاع حصاری که دور تا دور این پارک را فرا گرفته کم باشد و باعث نگرانی والدین شود ولی کودکانی که چنین فضایی را تجربه می کنند در آینده نسبت به مردم عادی افرادی ماجراجو و با اعتماد به نفس خواهند بود
سنگاپور :
استخر بر روی پشت بام

اگر ترس از ارتفاع دارید فکر شنا در این استخر را از سر بیرون کنید. این استخر بر بالای یک ساختمان 55 طبقه ساخته شده اما شنا کردن در آن چندان هم خطرناک نیست. با اینکه به نظر می رسد که آب استخر از لبه های آن به پایین می ریزد اما در واقع این آب به داخل محفظه ای می ریزد که بعد از آن دوباره به داخل استخر پمپ می شود. این استخر سه برابر اندازه ی یک استخر استاندارد است و بنابراین بزرگترین استخر روبازی است که در ارتفاع 200 متری از سطح زمین ساخته شده. این استخر داخل مجموعه ی "پارک آسمان" است که به شکل قایق ساخته شده و بر بالای سه برج قرار گرفته که گران ترین هتل جهان یعنی هتل 4 میلیارد پوندی مارینا بای سند در سنگاپور است. این استخر که به نام استخر بی نهایت معروف است بر بالای سه برج این هتل گسترده شده. سطحی که این استخر بر روی آن قرار گرفته از برج ایفل هم طویل تر است (یعنی اگر برج بر روی زمین قرار گرفته باشد) و در نوع خود یکی از بزرگترین ها در جهان محسوب می شود.
آفریقای جنوبی :
تریلر پارک یا کاروان بر روی بام

بر بالای هتل مشهور گرند ددی در کیپ تاون این منظره ی جالب ساخته شده است و به یکی از جالب ترین و مورد توجه ترین اماکن افریقای جنوبی تبدیل شده. تعداد هفت کاروان به پشت بام این هتل منتقل شده اند. نتیجه ی تلاش این طراحان و هنرمندان مجموعه ای از سوئیت هایی است که بر بالای بام قرار دارند و تخیل و احساس آدمی را به هیجان می آورند. قیمت این سوئیت ها از 945 دلار به بالا است
دبی :
زمین تنیس بر روی پشت بام

این زمین تنیس بی نظیر بر فراز برج العرب در دبی قرار دارد که از این مکان برای فرود بالگرد هم استفاده می شود. در سال 2005 از راجر فدرر و آندره آغاسی دعوت شده بود تا یک بازی دوستانه بر بالای بلندترین زمین تنیس جهان که روی بام برج العرب دبی و دارای قطری در حدود 415 متر است، انجام دهند که در نوع خود جالب و دیدنی بود. این دو بازیکن مشهور تنیس جهان، پس از بازی توپ را در دریا انداختند. محل این زمین تنیس که در ارتفاع 200 متری زمین قرار دارد در اصل باند فرود هلیکوپتر است ولی هر از چند گاه برای انجام بازی هایی این چنینی یا موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.
ژاپن :
رولرکوستِر بر روی پشت بام

این رولرکوستر که بر روی پشت بام یک ساختمان 8 طبقه در یکی از مناطق شلوغ شهر توکیو ساخته شده هرگز به بهره برداری نرسیده است. برخی منابع خبری گفته اند که مشکل از ساختار این ساختمان است؛ البته این ساختمان قادر به تحمل وزن رولر کوستر هست اما عوامل جانبی دیگری باعث ایجاد مشکلات غیر مترقبه ای شدند که باعث شد این محل هرگز بر روی عموم باز نشود.
تایلند :
بار بر روی پشت بام

این بار که بسیار زیبا و خیره کننده است و با رنگ های زیبا تزئین شده دقیقه ها را به لحظه های بی پایان تبدیل می کند. بار آسمان که در ارتفاع طبقه ی شصت و سوم در برج ایالتی قرار دارد یکی از مرتفع ترین بارهای روباز است که به چشم انداز وسیعی از شهر بانکوک و رودخانه ی چائو فرایا مشرف است. این بار به عنوان جالب ترین بار در بانکوک شناخته شده است.
استرالیا :
سینما بر روی پشت بام

اینجا احتمالاً جالب ترین سینما در استرالیا است. این سینما متعلق به گروهی هنرمند است که خودشان آن را طراحی کرده اند و در آن فیلم های کلاسیک، فیلم های جدید و یا هنری را در فضای آزاد و بر بالای یک ساختمان 6 طبقه به نمایش در می آورند. بر روی صندلی های راحت این سینما بنشینید و از دیدن فیلم لذت ببرید و فقط سعی کنید شلوغی شهر حواس شما را پرت نکند.
سنگاپور :
باغ بر روی پشت بام

باغچه های زیبایی بر روی پارکینگ های چند طبقه و بر روی پشت بام ساختمان ها در سنگاپور دیده می شوند اما باغ های آسمان در داکستون بلندترین مجموعه آپارتمانی مسکونی 50 طبقه در سنگاپور به این باغچه ها معنی تازه ای بخشیده است. گفته می شود این باغچه های منحصر به فرد که در طبقات 26 و 50 این ساختمان طراحی شده اند طولانی ترین باغچه های به هم پیوسته در جهان هستند که این 7 ساختمان را به یکدیگر مرتبط می سازند. برای آینده نیز برنامه ی اجرای 9 هکتار بام سبز با هزینه ی نگهداری محدود، در حال انجام است که تا 3 الی 5 سال آینده به بهره برداری می رسد.
اتریش :
اداره بر روی پشت بام

یک مهندس اتریشی، ولف پریکس و همکارانش طراحی های خارق العاده ای انجام می دهند که بر اساس مراحل سه گانه ی زیر طراحی می شوند : ضبط یک احساس، خلق یک طرح منحصر به فرد بر اساس آن و ساخت و اجرای مجموعه ی ساختمان ها. عکس فوق مربوط به طراحی این شرکت برای یک دفتر حقوقی است که بر روی بام قرار دارد و بر اتاق کنفرانسی در زیر مشرف است.
شیکاگو :
مزرعه بر روی پشت بام

در سال 2008 مسئولین رستورانی در شیکاگو مزرعه ی 750 متری خود را بر بالای پشت بام افتتاح کردند. هدف از ایجاد این مزرعه تولید محصولات ارگانیک برای رستورانی است که در طبقه ی پایین قرار دارد. همچنین به کودکان یا بزرگسالان علاقه مند یاد می دهند که چگونه در فضای شهری یا بر روی بام کشاورزی کنند و محصولات ارگانیک تولید کنند.






تاریخ : سه شنبه 90/9/8 | 1:39 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ