سفارش تبلیغ
صبا ویژن

3 اختراع جالب و دیدنی!!! + عکس

3 اختراع جالب و دیدنی!!! + عکس
یکی از نکاتی که همیشه مورد دردسر دارندگان فلش مموری است نگه داشتن ان و جلوگیری از گم شدن است...
خانه های آینده: این طرح در مسابقه خانه های کم مصرف به عنوان بهترین طرح انتخاب شد. طرح اصلی از یک شرکت بلغاری است و بسیار جالب کار می کند. تنها کافی است تا شما صفحات خورشیدی را بای پشت بام بگذارید و آن ها انرژی خورشید را جمع می کنند و سیستم تهویه آن نیز خانه شما را خنک نگه می دارد.

پونزهای چراغ دار: در بیشتر مواقع تکنولوژی تنها برای پیشرفت در زندگی است اما با هم افرادی هستند که به کمک تکنولوژی وسایل با مزه تولید می کنند. این بار یک شرکت اقدام به تولید پونز های چراغ دار زده است. البته این سوزن ها باعث می شود تا در تاریکی نیز بتوانید اعلامیه روی دیوار را یخوانید.

ایمن ترین فلش مموری: یکی از نکاتی که همیشه مورد دردسر دارندگان فلش مموری است نگه داشتن ان و جلوگیری از گم شدن است. اما به تازگی فلش مموری هایی تولید شده اند که این مشکل را برطرف می کنند. این مموری ها به شکل سنجاق قفلی می مانند و شما می توانید آن ها را به لباستان متصل کنید و هیچوقت نیز گمشان نمی کنید.
منبع: mashreghnews.ir





تاریخ : شنبه 91/2/16 | 8:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

9 چیزی که باید در مورد نمک بدانید

9 چیزی که باید در مورد نمک بدانید

و نمک، یکی از منابع اصلی سدیم. تخمین زده می شود که هر فرد، روزانه نزدیک به 3500 میلی گرم سدیم مصرف می کند. البته گفته می شود اگر شما در معرض بیماری های قبلی و فشار خون هستید، بهتر است این میزان را به 1500 تا 2300 میلی گرم در روز کاهش دهید. اما برای این کار، قدم نخست، افزایش آگاهی ها و فراموش کردن برخی تصورات غلط در خصوص نمک است.
پس برای دانستن بیشتر در خصوص نمک و سلامتی خود، این مطلب را از دست ندهید.

بدن به نمک کمتری نسبت به آنچه تصور می کنید نیازمند است
هر چند که مصرف نمک کافی برای دریافت سدیم در بدن، ساده به نظر می رسد، اما این یعنی چه میزان نمک؟ دکتر آلیسون مَسی، متخصص تغذیه در مرکز پزشکی ‘مرسی’ در بالتیمور می گوید: یک قاشق چایخوری نمک حاوص 2300 میلی گرم سدیم است.

با توجه به این نکته، به توصیه دکتر آلیسون، افراد بالای 51 سال که به دیابت، فشار خون یا بیماری های کلیوی مزمن دچارند، بهتر است به منظور کم کردن خطرات ناشی از مصرف نمک اضافه، میزان مصرف روزانه خود را به نصف قاشق چایخوری و حتی کمتر از آن، کاهش دهند.

نمک همه جا در کمین است
میزان سدیم مصرفی در طول روز، بیش از چیزی است که تصور می کنید. دکتر آلیسون در این باره می گوید: با بررسی مواد غذایی مصرفی بیماران مختلف، متوجه وجود منابع آشکار سدیم در آنها شدیم. مواد غذایی منجمد، غذاهای میان وعده، گوشت، سوپ کنسرو شده و پنیر، تنها برخی از این غذاها هستند که در خود سدیم اضافه دارند.

برای مثال در نصف فنجان سس ماکارونی، نزدیک به 900 میلی گرم سدیم وجود دارد. همچنین برخی چاشنی ها مانند سس گوجه فرنگی، حاوی 190 میلی گرم سدیم در هر قاشق غذاخوری هستند. پس اگر در طول روز چنین موادی را به میزان زیاد مصرف می کنید، بهتر است حداقل در مصرف نمک خالص، وسواس بیشتری به خرج دهید.

نمک یکی از عوامل اصلی مشکلات قلبی است
اغلب مردم از تاثیر سدیم بر افزایش میزان فشار خون، آگاهند. اما یک رژیم غذایی با میزان زیاد نمک در غذاها، می تواند منجر به تشدید مشکل و خطرات بعدی شود. به گفته دکتر رانیا باتاینه، کارشناس تغذیه، یک رژیم پُر از سدیم، می تواند منجر به از دست دادن بیشتر آب توسط کلیه ها شود و این مساله افزایش پمپاژ خون را توسط قلب منجر شده و بدین ترتیب فشاری که به قلب می آید لحظه به لحظه بیشتر می شود. چنانچه خود شما یا برخی از افراد خانوادتان سابقه مشکلات قلبی داشته اند، بهتر است در مصرف نمک محتاط تر عمل کنید.

نمک می تواند به سیستم عصبی آسیب برساند
مقدار کافی سدیم برای سلامت سیستم عصبی ضروری است. دکتر رانیا نقش سدیم را در عملکرد صحیح سیستم عصبی حیاتی می داند. ارسال اطلاعات از مغز به سایر اندام ها وابسته به سدیم است و میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن، ضروری است. اما سدیم اضافی می تواند منجر به اختلال در عملکرد سیستم عصبی شود. وجود سدیم بیش از حد در بدن، می تواند برای سیستم اعصاب، خطرات جدی به همراه داشته باشد.
نتایج مطالعات انجام شده بر روی دوازده هزار فرد بزرگسال نشان داده است که میزان متعادل سدیم و پتاسیم در بدن می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری ها را کاهش دهد. و کاهش مصرف برخی مواد غنی از سدیم، کاهش میزان نمک مصرفی و همچنین مصرف سبزیجات تازه می تواند میزان سدیم را در بدن به حد تعادل برساند.

نمک دریایی، جایگزینی سالم نیست
شاید اکثریت افراد تصور کنند که نمک دریایی ‘بخاطر سدیم کمتر’ برای سلامتی مفیدتر است. اما به گفته دکتر بایتانه، واقعیت این است که ترکیب شیمیایی نمک طعام و نمک دریایی یکسان است. هر دو نمک حاوی مقدار مشخصی سدیم هستند و در هر قاشق چایخوری از هر کدام، مقدار مساوی از سدیم (2300 میلی گرم) یافت می شود.
اما تفاوت اصلی در نحوه تولید این دو نوع نمک است. دکتر بایتانه توضیح می دهد که نمک دریایی از آب های شور دریا استخراج می شود. آب را تبخیر کرده و نمک را برداشت می کنند. این درحالی است که نمک طعام اغلب از استخراج و تصفیه منابع زیرزمینی نمک به دست می آید.

خود را به غذاهای کم نمک عادت دهید
اضافه کردن طعم دهنده های طبیعی که جایگزین های خوبی برای نمک هستند، راهی آسان برای کاهش مصرف نمک است. دکتر پاملا شنفلد، متخصص تغذیه می گوید بسیاری از گیاهان سالم مانند رُزماری، آویشن، فلفل سیاه و پونه کوهی دارای میزان فوق العاده ای آنتی اکسیدان و البته خواص مفید بسیار هستند که جایگزین هایی مناسب برای نمک به حساب می آیند.

به هنگام خرید نمک جانب احتیاط را رعایت کنید
دکتر هلی هرینگتون متخصص تغذیه از شیکاگو، در خصوص خرید و مصرف نمک هایی که تحت عنوان نمک سالم و دارای آنتی اکسیدان و ویتامین های اضافی، در مراکز فروش عرضه می شوند هشدار داده و توصیه می کند به جای مصرف نمک هایی که دارای این عناوین تبلیغاتی هستند، بهتر است با تغییر عادات غذایی و استفاده از چاشنی های جایگزین نمک، به طعم بهتر غذاها و البته سلامتی خود کمک کنید.
منبع : Salamatnews.com





تاریخ : شنبه 91/2/16 | 8:20 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

کدام مرورگر کمترین انرژی را از باتری لپ تاپ می گیرد؟

همشهری جوان: اگر بخواهید لپ تاپ بخرید مطمئنا یکی از مهم ترین مواردی که توجه تان را جلب می کند طول عمر باتری هر دستگاه است. ولی این معیار، جدا از آنچه که روی جعبه دستگاه نوشته شده ارتباط مستقیم با برنامه هایی دارد که بعدا روی لپ تاپ نصب می کنید. دلیل این موضوع هم وجود تفاوت بین شیوه تست باتری در آزمایشگاه های مختلف است. مثلا یک شرکت لپ تاپ اش را با نور نمایشگر 70 درصد و ویندوز اکس پی تست می کند، شرکتی دیگر با نور 100 درصد و ویندوز ویستا.

 


باتوجه به اینکه این روزها مرور وب از روزمره ترین فعالیت های هر کاربر است، نرم افزار مرورگر وب شما تاثیر زیادی روی مصرف باتری دستگاه تان خواهد داشت. به همین جهت سایت 7tutorials آزمایش جالبی انجام داده تا مشخص شود کدام مرورگر کمترین انرژی را از باتری می گیرد.

در این رقابت مرورگرهای مایکروسافت اکسپلورر 9، اکسپلورر 11 (که روی نسخه آزمایشی ویندوز 8 نصب شده)، گوگل کروم 18، موزیلا فایرفاکس 11 و اپرای 62/11 در حالی مورد مقایسه قرار گرفته اند که هیچ افزونه ای روی آنها نصب نبوده. آزمایش روی Pavillion hp مدل dv72185dx و بر پایه ویندوز 7 پاک و بدون حضور برنامه های جانبی دیگر انجام شده. مرجع آزمایش هم سایت peace Keeper بوده که استفاده هاز آن رایگان است و شما هم اگر بخواهید، می توانید مرورگرتان را توسط آن تست کنید، حتی مرورگرهای گوشی و تبلت.

 


نتایج به دست آمده از آزمایش نشان داده که گوگل کروم با 85 دقیقه نگهداری باتری در مقام آخر قرار گرفته. همچنین هنگ های زیاد این مرورگر هنگام اجرای آزمایش، نقطه ضعف بزرگی در کارنامه پایان ترمش ثبت کرده. در مقام بعد فایرفاکس 92 دقیقه زنده مانده، اپرا نزدیک به 100 دقیقه دوام آورده و در نهایت اکسپلورر مایکروسافت با بیش از 104 دقیقه حفظ انرژی باتری مدال طلا را کسب کرده. جالب است نه؟ اما نکته اینجاست که آیا شما حاضرید به خاطر چند دقیقه باتری بیشتر یا کمک به مصرف کمتر برق شهری، قید امکانات و راحتی مرورگری مثل فایرفاکس را بزنید؟ اگر حاضر بودید، همه نرم افزارها را پاک کنید و با اکسپلورر عزیزتان به گردش در دنیای وب بپردازید.





تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 11:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خطای دید باور نکردنی!

به تصویر زیر دقت کنید.به نظرتان دایره ها ثابت هستند یا متحرک؟!



بله.به احتمال زیاد دایره ها در جلوی چمان شما در حال چرخیدن هستند در حالی که این خطای دید شماست و دایره ها ثابت اند!






تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 11:9 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

15 شماره تلفن ضروری در تهران

دانستن 15 شماره تلفن در شهر تهران می‌تواند راهگشا باشد.

شماره تلفن 148

این‌ روزها مشاوران به ازای یک ربع ساعت که با شما حرف می‌زنند، قیمت سرسام‌آوری طلب می‌کنند، اگر فقط یک راهنمایی کوچک می‌خواهید و نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، می‌توانید به 148 زنگی بزنید. این یک مرکز مشاوره معتبر است با این تفاوت که برای استفاده از آن می‌توانید در خانه‌تان بنشینید و بدون این که لازم باشد به چشم مشاورتان نگاه کنید، کمک بگیرید.

شماره تلفن 1818

این شماره به اندازه کافی معروف است، همین که بتوانید بدون ایستادن و وقت تلف‌‌ کردن در صف بانک، از خانه خودتان و در حالتی که روی کاناپه دراز کشیده‌اید قبض تلفن‌تان را بپردازید، خودش کلی غنیمت است. اما 1818 فقط به درد همین کار نمی‌خورد.

این شماره درواقع شماره سامانه خدمات الکترونیکی شرکت مخابرات استان تهران است. وقتی تماس می‌گیرید، اول از شما می‌خواهد شماره را وارد کنید. بعد بدهی‌تان را می‌گوید. برای پرداخت باید شماره عابر بانک‌تان را بدهید. نگران نباشید، آن‌ها هم یک شماره به شما می‌دهند تا اگر مشکلی پیش آمد، دست‌تان به جایی بند باشد.

از 1818 می‌توانید خدمات دیگری مثل صورت حساب‌های قبلی و دریافت ریز مکالمات را هم بگیرید. یادتان باشد که فقط وقتی از تلفن خودتان زنگ زده باشید می‌توانید از این خدمات استفاده کنید.

شماره تلفن 88612121

این شماره تلفن امداد خودرو است. اکنون ماشین‌های امداد خودرو آنقدر در شهر پراکنده‌اند که حتماً روزی یکی دو بار با آنها برخورد می‌کنید. اگر ماشین‌تان در راه خراب شد، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید تا یک مکانیک کاربلد به کمکتان بیاید. امداد خودرو در همه ایران خدمات می‌دهد. حتی اگر در یک روستای دورافتاده هستید، حداقل روی مشاوره تلفنی‌شان می‌توانید حساب کنید.

شماره تلفن 192

بنا بر اعلام سایت مرکز مخابرات استان تهران، این شماره همه اوقات شرعی را تا 24 ساعت آینده به شما اعلام می‌کند. اگر هم نمی‌دانید امروز چندم یا چند شنبه است، یا تاریخ میلادی یا قمری را نمی‌دانید هم، این تلفن به شما کمک می‌کند.

شماره تلفن 133

133را حتماً می‌شناسید این شماره به درد وقت‌هایی می‌خورد که این آژانس‌های دم دستی جواب نمی‌دهند. مثلاً شب عید یا روزهای برفی. 133 یک سری تاکسی دارد که در سطح شهر تردد می‌کنند. وقتی با 133 تماس می‌گیرید، اپراتور نزدیک‌ترین تاکسی بیکار به منزل شما را می‌فرستد دنبالتان.

شماره تلفن 191

این شماره با پرسیدن منطقه‌ای که در آن هستید، برایتان اسم و آدرس همه داروخانه‌های نزدیک را می‌خواند.

شماره تلفن 119

یک صدا که استرس از آن می‌بارد به شما ساعت را اعلام می‌کند! آن هم دوبار پشت سر هم. خوراک وقت‌هایی است که در خانه تنها هستید.

شماره تلفن 137

این شماره فوریت‌های شهرداری است.

شماره تلفن 199

این شماره به شما می‌گوید که آن پرواز چقدر تأخیر دارد تا در فرودگاه معطل نشوید. کلاً هرگونه اطلاعاتی از هر پروازی بخواهید، 199 کمکتان می‌کند.

شماره تلفن 140

تا حالا چندبار شده که کد پستی‌تان را لازم داشته باشید و یادتان رفته باشد همراه بیاورید؟ با دادن شماره تلفن، کد پستی خانه‌تان را به شما می‌دهد. علاوه بر این، اگر آدرس مناطق پستی تهران را می‌خواهید و می‌خواهید وضعیت بسته‌های پستی‌تان را پیگیری کنید، می‌توانید به این شماره زنگ بزنید.

شماره تلفن 142

این شماره ندای تامین اجتماعی است؛ سازمان تامین اجتماعی با بهره‌گیری از این سیستم بیمه‌شدگان و کارفرمایان را با حقوقشان آشنا می‌کند.

شماره تلفن 134

برای اطلاع از پیش‌بینی هوای استان تهران و دیگر استان‌های کشور و همچنین اطلاع از تفسیرهای نقشه هواشناسی می‌توانید از سیستم هواگو استفاده کنید که اگر احیانا قصد مسافرت به منطقه‌ای از کشور را دارید با مشکل مواجه نشوید.

شماره تلفن 118

تماس با سامانه تلفنی 118 شما را به آخرین تلفن‌های به روز شده اعم از بیمارستان‌ها، فرهنگسراها، هواپیمایی، راه‌آهن متصل می‌کند، آ‌یا می‌دانید روزانه قریب به یک میلیون نفر با این سامانه تماس می‌گیرند و 500 هزار نفر از سامانه اینترنتی آن بازدید می‌کنند.

شماره تلفن 110

با گرفتن شماره 110 که متعلق به نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران است می‌توانید آخرین اطلاع رسانی خود را در زمینه سرقت، قتل، درگیری و نزاع و زورگیری به گوش مسوولان نیروی انتظامی برسانید.





تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 10:46 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

گذری به دنیـای حیـوانات در باغ‌وحش سنگاپـور
باغ‌وحش سنگاپور پیش‌تر به باغ جانورشناسی سنگاپور شناخته شده بود و به طور معمول به نام محل آن "ماندای"، به باغ‌وحش ماندای معروف شد. این باغ‌وحش 27 ژوئن 1973 در منطقه‌ای سرسبز و پوشیده از گیاهان مختلف و گوناگون به مساحت 28 هکتار گشایش یافت، سپس 40 هکتار جنگل هم به آن اضافه شد و باغ‌وحش توسعه یافت. طراحان این باغ‌وحش پیشرفته از ابتدا محیط طبیعی مناسبی را برای انواع گونه‌های جانوری در آن در نظر گرفته بودند.

اکنون باغ‌وحش سنگاپور 315 گونه مختلف جانوری را در معرض دید گردشگران گذاشته، به طوری که بیشتر این جانوران به طور آزادانه در محیطی باز زندگی می‌کنند. آنها از روش‌هایی پیشرفته و طبیعی برای نگهداری و به نمایش گذاشتن جانوران استفاده کرده‌اند و بازدیدکنندگان می‌توانند در محیطی همراه با امنیت از دیدن این جانوران لذت ببرند. قابل ذکر است که گردشگران هم به صورت پیاده می‌توانند به دیدن حیوانات بروند و هم با ماشین‌های ویژه‌ای که باغ‌وحش برای این منظور تهیه دیده است. اعم از تراموا یا واگن برقی، قایق، استفاده از اسب‌های پا کوتاه و کوچک و کالسکه‌هایی که با اسب کشیده می‌شود.

به طور نمونه می‌توان اشاره کرد که طراحان برای جدا کردن محیط جانوران و فاصله گذاشتن آنها از بازدیدکنندگان از مانع‌های نامرئی، گودال‌های بزرگ حفاظتی و شیشه‌های بزرگی که پس‌زمینه‌ای از جنگل دارد و... استفاده کرده‌اند. محوطه نگهداری از حیوانات باغ‌وحش سنگاپور از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده است که عبارتند از: طبیعت دور افتاده استرالیا؛ (سرزمین گربه‌ها) پلنگ، کاراکال، جگوار و شیرکوهی، فیل‌های آسیایی، خرس‌های قطبی، (قلمرو نخستین‌ها) گونه‌های مختلف میمون و شامپانزه، میمون‌های دماغ دراز، (باغ خزندگان) گونه‌های مختلف تمساح‌ها، مارها، مارمولک‌ها و لاک‌پشت‌ها، (جنگل شکستنی) انواع لمور، روباه و کانگورو؛ (آفریقای وحشی) شیر، یوزپلنگ، کرگدن، زرافه و گورخر و بالاخره ببر سفید.

 










































































































تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 10:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

آینـده چگونـه ساختـه می‌‌شـود؟

حال ما خوب است... وقتی این را می‌‌گوییم یعنی این که ما الانمان خوب است... شاید قبلا خوب نبوده‌ایم و شاید هم بعدا خوب نباشیم. اما الانمان خوب است. اما تقریبا همه ما در حال برنامه‌ریزی برای آینده خودمان هستیم. این آینده را بر حسب شرایط و موقعیت جغرافیایی و اجتماعی‌مان طراحی کرده و در ذهنمان طرحی از آن می‌سازیم. مثلا اگر سرپرست یک خانواده ایرانی باشیم برای آینده تصوراتی خاص خودمان را داریم که با تصوراتی که مدیر یک شرکت فناوری بزرگ در اروپای غربی دارد تفاوت خیلی زیادی خواهد داشت.

حال پرسش این است که اصولا چگونه می‌‌توانیم آینده را تصویر کنیم؟ آنهایی که برای آینده برنامه‌ریزی می‌‌کنند، آیا رویاپردازان هستند یا دانشورزان و در نهایت شاید هم آنها مدیرانی هستند که به جای پیش‌بینی آینده به ساختن آن می‌‌پردازند؟

بیایید نگاهی بیندازیم به آنچه در دنیا در زمینه آینده‌پژوهی و آینده‌کاوی انجام می‌‌شود. بسیاری از مدیران فقط آرزو دارند?خواسته‌هایشان را در آینده ببینند، اما هستند خیلی‌ها که برای رسیدن به توانایی دیدن آرزوهایشان در آینده فقط به آرزو کردن بسنده نکرده و کاری می‌‌کنند. آنها برای رسیدن به آرزوی بزرگشان آینده را طراحی می‌‌کنند و دنیا را با آرزوی محقق نشده خود همراه می‌‌کنند. آنها برای این که بتوانند تصویری خود ساخته از دنیای آینده داشته باشند آن را به شیوه‌ای که می‌‌خواهند می‌‌سازند. شاید معروف‌ترین نمونه‌های مدرن از این مدیران را بتوان بین مدیران صنعت آی‌تی و کامپیوتر دید. بیل گیتس و مرحوم استیو جابز نمونه‌های معروفی از این‌گونه مدیران هستند. آنها نه‌تنها صنعتی برای خود دست و پا کردند و سودهای کلانی از آن بردند، بلکه دنیای آینده آی‌تی و کامپیوتر را هم به گونه‌ای که خودشان تمایل داشتند، ساختند و به پیش بردند و سودشان را از ساخته‌های خودشان و بقیه بیرون کشیدند.

اما این همه ماجرا نیست. بسیاری از مدیران میانی قابلیت‌های علمی‌، فنی و اقتصادی این را ندارند که آینده را براساس طرح خودشان پایه‌ریزی کرده و دنیا را با خود همراه کنند. آنها راه‌حل میانبری را پیدا می‌‌کنند. آنها به جای ساختن راه تازه‌ای برای آینده، راه‌هایی را که دیگران خواهند ساخت، حدس می‌‌زنند و خود را در مسیر آن قرار می‌دهند تا شاید بتوانند آینده بهتری برای خود و بسیاری دیگر بسازند. این گروه از افراد (برخی مدیر هستند و برخی دانشمند) را آینده پژوه یا آینده‌نگر می‌نامیم. آینده‌نگر‌ها همچون فالگیر‌هایی هستند که خبر از آینده می‌دهند. البته نه با شیوه‌های رمالی و طالع‌بینی و اسطرلاب و...

آینده‌پژوهان نگاهی ژرف به رویداد‌های دنیا دارند. آنها حال حاضر دنیا را بخوبی می‌شناسند و رویدادهای علمی‌ دنیا را دنبال می‌کنند. آنها می‌توانند رابطه‌های میان علوم و فنون امروزین را بخوبی با هم پیدا کنند و آنها را دنبال کنند. مغز این افراد همچون یک شبیه‌ساز کامپیوتری ? یا یک ماشین زمان (که در حال حاضر ماشینی خیالی است) حوادث و رویدادهای علمی‌ و فنی را در زنجیره زمانی قرار می‌دهد تا به پیش رود و آینده آن را با دقتی در خور توجه بازنمایی کند و در نهایت خود را در حکم پیشگوهای مدرن معرفی نماید.

زبان این پیشگوها هم جالب توجه است، برخی از آنها که کلاسیک‌ترین‌شان هم هستند زبان داستان را انتخاب می‌کنند. ژول‌ورن را می‌توان معروف‌ترین این نوع آینده‌نگرها نامید. داستان‌های علمی‌ ـ تخیلی یا فانتزی‌های علمی‌ یکی از شیوه‌های بیان این آینده است. برخی از آینده‌نگر‌ها این آینده‌بینی را با مقالات علمی‌ یا حتی پیچیده‌تر به شیوه گزارش‌های رمزنگاری شده و محرمانه برای سازمان‌های متبوع خود بیان می‌کنند. آینده، کالایی است گرانبها و آنهایی که به آن تجهیز شوند برنده بسیاری از بازی‌ها خواهند بود. پول، قدرت، ثروت...همه اینها در پیشگویی آینده پنهان شده است.

6 پیشگوی بزرگ دنیا
پیشگوی اول ـ نوستراداموس


او یک پیشگوی بسیار معروف است که در قرن 16 میلادی زندگی می‌کرد. دانش‌آموخته پزشکی بود و به ریاضیات و نجوم علاقه وافری داشت. او خود را آستروفیل (شیفته ستارگان) می‌نامید. شعر‌ها و قطعات ادبی فراوانی دارد. او را پیشگوی آینده می‌دانند، اما تاکنون هیچ رویدادی را با استناد به نوشته‌های او پیشگویی نکرده‌اند و بسیاری معتقدند که علاقه‌مندان او هستند که رویدادها را به نوشته‌های او نسبت داده‌اند. او را نمی‌توان یک پیشگوی علمی‌ یا یک آینده‌نگر نامید. روایت‌های نوسترا داموس آنقدر دوپهلو و با ایما و اشاره نوشته شده که تقریبا هر رویدادی را در دنیای حاضر می‌‌توان به آنها نسبت داد.
پیشگوی دوم- ژول ورن



نویسنده فرانسوی قرن 19 تا اوایل قرن بیستم دانش‌آموخته حقوق بود. او در دوره‌ای که نویسندگان بزرگی چون بالزاک و دومای بزرگ و نامداران دیگر زندگی می‌کردند، موفق شد با بیش از 80 کتاب خود را نویسنده‌ای جدی مطرح کند؛ اما او را می‌توان یک آینده‌نگر علمی‌ دانست که با زبان داستانی راه آینده را به بسیاری از دانشمندان و مخترعان نشان داد. او را یک پیشگوی آینده‌نگر می‌‌توان نامید. او با درک درستی از زمانه خود توانست نشانه‌هایی از آینده فناوری را در قالب داستان به نمایش درآورد. بخصوص در باب ابزارهای تکنولوژیکی درباره ?زیر‌دریایی‌ها، موشک‌های سیاره‌پیما و بسیاری موارد دیگر.?
پیشگوی سوم ـ الوین تافلر


تافلر در اوایل قرن بیستم به دنیا آمد و توانست پیش‌بینی‌های مدرنی از آینده دنیا داشته باشد. او نمونه کاملی از یک آینده‌نگر مدرن است که با درک شرایط اجتماعی و تاثیرات اجتماعی علوم و تکنولوژی‌های مدرن (بخصوص صنایع آی‌تی) شرایط آینده را پیش‌بینی کرد. شاید مهم‌ترین آینده‌نگری‌های او را بتوان در فروپاشی اصل خانواده، انقلاب ژنتیک، فروپاشی جوامع، از سرگیری تاکید بر تحصیلات و افزایش اهمیت دانش در جوامع دانست. کتاب‌های شوک آینده، موج سوم و تغییر قدرت از تاثیر‌گذارترین نوشته‌های اوست که در آنها به پیش‌بینی آینده پرداخته است.
پیشگوی چهارم ـ آرتور سی کلارک


او نیز در اوایل قرن بیستم به دنیا آمد. او یک دانشمند اصیل بود که به آینده‌نگری روی آورد. البته او بیش از آینده‌نگری، آینده‌سازی کرده است. زبان داستانی را با آموزه‌های علمی‌‌اش هماهنگ کرد و به ساخت آینده کمک کرد. او را مخترع غیرفنی ماهواره‌های مخابراتی می‌دانند. زمانی که هنوز ماهواره‌ها به مدارهای پایین هم نمی‌‌رسیدند او محاسبه کرد ? با 3 ماهواره که در ارتفاع 36000 کیلومتری زمین باشند می‌توان همه زمین را تحت پوشش امواج مخابراتی قرار داد. او همچنین ایده آسانسورهای فضایی را مطرح کرد که تا زمان حیاتش مطمئن بود در آینده او را با نام آسانسورهای فضایی به یاد خواهند آورد نه با ماهواره‌های مخابراتی‌اش.
پیشگوی پنجم ـ ری کرزویل?


او را یکی از معروف‌ترین‌ آینده‌نگران حال حاضر دنیا می‌دانند. بخشی از این شهرت به واسطه خبرساز بودن اوست. از سوی دیگر او یاد گرفته است که پژوهش‌های آینده‌نگرانه خود را با تاریخ اعلام کند. او آینده‌پژوهی است که خیلی شبیه به طالع‌بینان حرف می‌زند. پیش‌بینی شکست خوردن انسان از روبات‌ها در شطرنج و اتصال دنیا با شبکه‌ای دیجیتالی به هم، از مشهورترین پیش‌بینی‌های او بوده است. او اکنون نظریه‌پرداز تکینکی بشر است که یکی شدن انسان و تکنولوژی را حداکثر تا 2045 میلادی پیش‌بینی کرده است.
پیشگوی ششم ـ استیو جابز

 


دنیا به هنگام تولد او در نیمه قرن بیستم، انقلاب دیجیتالی را هنوز آغاز نکرده بود و زمانی که در اوایل قرن 21 از دنیا رفت دنیا با انقلاب دیجیتالی عجین شده بود. او را نمی‌توان یک پیشگوی واقعی آینده‌نگر دانست، اما بی‌شک در دنیای دیجیتالی، او را می‌توان نمونه کاملی از یک آینده‌ساز دانست. او از آن‌گونه آینده‌پژوهانی بود که به جای پیش‌بینی آینده به ساخت آینده براساس ایده‌های خود می‌پرداخت. او اپل و نکست و پیکسار را پایه‌گذاری کرد و با ایده‌هایش همه دنیای دیجیتالی را به سوی فعالیت‌های خود فراخواند. شرکت اپل همواره به لطف نگاه آینده نگرانه جابز، رهبر فناوری های نوین در دنیای دیجیتال بوده است.






تاریخ : دوشنبه 91/2/11 | 10:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
عکس - هتل زیرزمینی در چین - هتل 19 طبقه در مناطق کوهستانی شانگهای چین در حال ساخت است. 16 طبقه و 380 اتاق این هتل زیرزمین خواهد بود. پیش بینی می شود ساخت هتل  در اواخر 2014 یا اوایل 2015 به پایان برسد.

هتل

هتل

هتل

هتل

هتل

هتل

هتل






تاریخ : یکشنبه 91/2/10 | 10:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

برای دیدن تصاویر در سایز بزرگتر روی آنها کلیک کنید.

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)

Beautiful Panoramic Photography (30 pics)






تاریخ : یکشنبه 91/2/10 | 10:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()























































 






تاریخ : یکشنبه 91/2/10 | 10:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ