سفارش تبلیغ
صبا ویژن

درباره بیماری های دیجیتالی چه می دانید؟

بازی کامپیوتری
بازی‌های کامپیوتری، جذاب و هیجان‌انگیز هستند. با آنها می‌شود درگیر شد و ساعت‌ها و لحظه‌های مفرحی داشت...
 
اما به اندازه تمام این جذابیت‌ها و خوشی‌ها، اگر حواس‌مان به میزان وقت‌گذرانی پای کامپیوتر و بازی نباشد، دردسرهای بزرگی به سراغ‌مان می‌آید؛ دردسرهایی که بیماری‌های کامپیوتری نام دارند و توسط پزشکان اثبات شده‌اند. 
برای آگاهی از این بیماری‌ها و جلوگیری از آنها، این گزارش را بخوانید.
    
تشنج

بازی‌های کامپیوتری علاوه‌ بر اینکه آسیب بدنی به فرد وارد می‌کند، باعث تشنج نیز می‌شود. تحقیقات پزشکان نشان داده است که بازی‌های ویدئویی باعث می‌شود بیهوشی سراغ شخص معتاد به بازی بیاید. یکی از رایج‌ترین این تشنج‌ها «بیهوشی حساس به تصویر» است. در این نوع بیهوشی وقتی فرد در معرض نور و حرکات تصاویر قرار می‌گیرد، آگاهی خود را از دست می‌دهد و بیهوش می‌شود. اگر فرد به بازی‌های کامپیوتری ادامه دهد، مطمئنا بیهوشی‌های پی‌درپی و بیشتری خواهد داشت که بسیار خطرناک است.

سندرم تونل کارپال

سندرم تونل کارپال زمانی اتفاق می‌افتد که اعصاب اصلی بین دست و ساعد تحت فشار قرار می‌گیرد. این فشار زمانی اتفاق می‌افتد که تونل کارپال یعنی قسمتی از مچ که اعصاب اصلی و تاندون‌ها از آنجا می‌گذرد، متورم می‌شود. افرادی که بیش از حد بازی‌ می‌کنند، در خطر ابتلا به این سندرم قرار دارند و تنها نشانه فیزیکی ابتلا به این بیماری، اعتیاد به بازی‌های کامپیوتری است. البته استفاده بیش از حد از موس هم ممکن است باعث ایجاد حساسیت و تورم تونل کارپال شود.

مشکلات بینایی

نگاه کردن و خیره شدن بیش از حد به هر نوع صفحه تصویری، باعث بروز مشکلات چشمی می‌شود. افرادی که بیش از حد بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند نیز از این قاعده مستثنی نیستند و دردهای چشمی بیشتری آنها را تهدید می‌کند، خصوصا اینکه چشم شخص نزدیک‌بین هم باشد. خیره شدن به صفحه تصاویر سفیدرنگ برای چشم بسیار مضر است و وقتی فرد به صفحه نمایش خیره می‌شود، پلک هم نمی‌زند و همین مساله باعث خشک شدن چشم می‌شود. یکی از بیماری‌های چشمی رایج برای علاقه‌مندان به بازی‌های کامپیوتری، چشم‌های قهرمان گپتار نام دارد. در این بیماری ممکن است ساعت‌ها از بازی کردن گذشته باشد اما چشم هنوز درگیر تصاویری است که ساعت‌ها به آن خیره شده و آنها را می‌بیند.

یک‌قدمی مرگ

افرادی که به بازی‌های کامپیوتری اعتیاد دارند، ساعت‌ها وقت خود را صرف بازی می‌کنند بدون اینکه متوجه شوند چقدر زمان گذشته است. سال 2007 جوان 28 ساله‌ای اهل کره جنوبی پس از اینکه ساعت‌ها در یک کافی‌نت مشغول بازی بود، بیهوش شد. پس از انتقال او به بیمارستان و به هوش آمدن جوان 28 ساله، او به پزشک معالج خود گفت 72 ساعت تمام در حال بازی بوده و در این مدت غذای بسیار کمی خورده، به حمام نرفته و استراحت کافی نداشته است. به گفته پزشکان، اعتیاد شدید به بازی‌های رایانه‌ای ممکن است مرگبار باشد.

پدیده انتقال بازی

هر کسی که بازی رایانه‌ای را به مدت طولانی پیگیری کند، دچار پدیده انتقال بازی می‌شود که در میان آنها بیماری «تتریس» از همه رایج‌تر است. تتریس نوعی بازی کامپیوتری است که در آن فرد باید مکعب‌هایی را در فضاهای خالی قرار دهد و آنها را پر کند. به گفته افرادی که مبتلا به بیماری تتریس هستند، پس از ساعت‌های زیاد بازی کردن آنها بدون اینکه خودشان بخواهند عناصر بازی را وارد دنیای حقیقی و زندگی روزمره خود می‌کنند. مثلا ممکن است فرد تصور کند مکعب‌هایی که در بازی می‌افتاد، در دنیای واقعی به شکل بلوک‌های سنگی درآمده و از یک ساختمان در حال افتادن است یا اینکه فرد مدام در فکر این است که کدام مکعب تتریس در میان فضای خالی دو آسمانخراش جای خواهد گرفت. گاهی اوقات این بیماری آنقدر شدت پیدا می‌کند که فرد هنگام رانندگی دچار تصادف می‌شود زیرا مدام به فکر این بوده که کدام مکعب را در فضای خالی پیش رویش قرار دهد.

انگشت نینتندو

بیماری انگشت نینتندو به نام «نینتن دینیتیس» هم شناخته شده است. در بازی رایانه‌ای «وی اسپرت» فرد دو دسته حرکتی را در دست می‌گیرد و باید تعادل خود را مثل شکلی که در بازی می‌بیند، حفظ کند. این حفظ تعادل که شکل‌های گوناگونی دارد، به زانوها و ستون فقرات آسیب جدی وارد می‌کند و حتی گاهی اوقات به‌دلیل اینکه فرد تعادل خود را از دست می‌دهد و به زمین می‌افتد، قسمت‌هایی از بدنش دچار شکستگی می‌شود. مبتلایان به این بیماری پس از مدتی بازی پی‌درپی، دست و مچ دست‌هایشان شروع به درد گرفتن می‌کند. در این بیماری انگشت‌های فرد متورم می‌شود و درد می‌گیرد.

انگشت پلی‌استیشن

بازی پلی‌استیشن یکی از سرگرمی‌های مورد علاقه بسیاری از نوجوان‌ها و جوان‌ها در سراسر جهان است. شاید شما هم افرادی را دیده باشید که ساعت‌ها پای این بازی می‌نشینند و دسته کنترل را که دو دکمه روی آن قرار دارد، پشت سر هم فشار می‌دهند. هر چند بازی پلی‌استیشن جزو یکی از بازی‌های جذاب و هیجان‌انگیز به شمار می‌رود اما افرادی که شبانه‌روز پای این بازی می‌نشینند، دچار یک نوع بیماری خاص می‌شوند. این بیماری خاص که انگشت پلی‌استیشن نام دارد، در دو انگشت شست فرد بروز می‌کند. نشانه‌های این بیماری صاف و پهن بودن انگشت شست است و همچنین روی انگشت‌ها متورم می‌شود و خوب شدن آن نیاز به هفته‌ها زمان دارد. نوع دیگری از بیماری که مشتاقان بازی پلی‌استیشن دچار آن می‌شوند، زخم دست است که در آن انگشت‌ها و دست فرد به‌شدت زخم می‌شود و درمان آن هفته‌ها طول می‌کشد.

رفتارهای خشونت‌بار و مشکلات ذهنی

مطالعات نشان می‌دهد افرادی که بیش از ‌اندازه بازی‌های رایانه‌ای انجام می‌دهند، همیشه نگران‌تر و افسرده‌تر از انسان‌های دیگر هستند. معمولا کودکان بیشتر در خطر رفتارهای خشونت‌بار اجتماعی هستند و حتی خطر اعتیاد نیز در آنها وجود دارد. از جمله نشانه‌های بیماری‌های رفتاری در شخصی که بیش از حد بازی رایانه‌ای انجام می‌دهد، نگرانی بیش از حد، عصبانیت‌های بی‌دلیل و ترس‌های اجتماعی است. همچنین کودکانی که بازی‌های خشونت‌آمیز را مدام تکرار می‌کنند، تصورات خیالی خشونت‌باری دارند و رفتارهای تهاجمی بیشتری از خود نشان می‌دهند.

اعتیاد

بسیاری تصور می‌کنند که فقط افرادی معتاد هستند که مواد اعتیادآور مصرف می‌کنند اما با تحقیقاتی که روانشناسان انجام داده‌اند، مشخص شده بازی‌های رایانه‌ای نیز اعتیادآور است. به گفته محققان، خطر اعتیاد نوجوان‌ها و جوان‌هایی که به بازی های رایانه‌ای روی می‌آورند، بیشتر از بقیه افراد است و بازی‌های رایانه‌ای دقیقا مثل شرط‌ بندی‌هایی که بسیاری از افراد دچار آن هستند، شخص را وابسته به خود می‌کند. از نشانه‌های اعتیاد به بازی‌های رایانه‌ای از دست دادن وزن یا چاق شدن بیش از حد، کاهش روابط اجتماعی، توجه نکردن به بهداشت شخصی و اختلال در خواب فرد است.

منبع : salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 91/12/17 | 9:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

تمیزی یا وسواس؟

وسواس
می‌شوید و می‌سابد، انگار که هیچ‌چیز، هیچ‌وقت تمیز نمی‌شود. خاله را می‌گویم. آنقدر دست‌هایش در آب بوده که مدام پوست‌‌پوست می‌شود و روی تمیزی بعضی چیزها بیشتر حساسیت نشان می‌دهد.
 
مادر می‌گوید، خاله وسواس دارد و خاله معتقد است مادر سرهم‌بندی کار می‌‌کند و اصلا تمیزکاری او را قبول ندارد، اما حق با کیست؟ دکتر محمدرضا خدایی، روانپزشک و عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توان‌بخشی در پاسخ به این پرسش می‌گوید: نظافت، تمیزکردن در حد اعتدال است تا جایی که انضباط در محیط خانه یا محیط کار ایجاد ‌شود. این کار نتیجه مثبت دارد و باعث می‌شود هم فرد و هم دیگران رضایت فکری پیدا کنند، ولی وقتی این نظافت از اعتدال خارج شود و به جای این که هدف تمیزکردن محیط باشد، فرد احساس اجبار برای تکرار رفتاری کند، وسواس است.

وسواسی‌ها به خودشان سخت می‌گیرند

شخص وسواسی با فکری وسواسی و رفتاری تکراری شروع به ساییدن بیش ‌از حد سطح یا شیء می‌کند، چون فکر می‌کند حتما باید دو یا شش بار آن را بشوید تا تمیز شود، در نتیجه خود را آزار می‌دهد. این در حالی است که دیگران معتقدند آن محل یا شیء تمیز است.

این احساس اجبار باعث افت عملکرد و تلف‌کردن وقت می‌شود. دکتر خدایی می‌گوید: وسواس، استرس زیادی هم به فرد و هم دیگران می‌دهد و باعث کلافگی می‌شود. افراد وسواسی پیوسته رفتاری را به اجبار تکرار می‌کنند و در پایان هم معمولا از عملکرد خود رضایت ندارند درصورتی که فردی که فقط به نظافت در حدی که شلختگی و بی‌نظمی وجود نداشته باشد، اهمیت می‌دهد، هم خودش از عملکردش رضایت خواهد داشت و هم دیگران.

چگونه بفهمیم رفتارمان وسواسی است؟

معمولا خود فردی که کم‌کم رفتارش از حالت عادی خارج و وسواسی می‌شود، متوجه عادی نبودن رفتارش است، زیرا بیش از همه عذاب می‌کشد و بیشترین استرس به خودش وارد می‌شود و هیچ‌وقت از عملکرد خود راضی نیست.

دکتر خدایی توضیح می‌دهد: برای این افراد، گاهی فقط نظافت یک چیز یا مکان مهم می‌شود مثلا لباس‌ها را خیلی می‌شویند، ولی خانه‌شان چندان تمیز نیست در حالی که اگر کسی متعادل باشد، همه چیز و همه جای خانه‌اش نظم و انضباط خواهد داشت و خودش از عملکردش راضی است.

این روانپزشک ادامه می‌دهد: افراد وسواسی معمولا تمیزکردن دیگران را قبول ندارند و فقط اگر خودشان این کار را انجام دهند تا حدی دلشان راضی می‌شود، ولی افراد عادی از کمک دیگران استقبال هم می‌کنند.

وسواس از کجا می‌آید؟

به گفته دکتر خدایی، وسواس هم ریشه‌های وراثتی و هم یادگیری دارد. اگر در خانواده کسی سابقه وسواس وجود داشته باشد، احتمال این که به این اختلال دچار شود، زیاد است ولی یادگیری هم می‌تواند باعث بروز این مشکل شود. مثلا وقتی از دوران کودکی، بچه‌ای وادار به رعایت انضباط و تمیزی بیش از حد می‌شود، در بزرگسالی این خصیصه در او می‌ماند و حتی امکان دارد شدیدتر هم شود.

با وسواس وسواسی‌ها مبارزه کنیم

اولین راه مبارزه این است که اطرافیان به محض این که رفتارهای وسواسی را در کسی مشاهده می‌کنند، درصدد ترک دادن این رفتارها برآیند. به گفته این استاد دانشگاه، باید این فرهنگ که کسانی که وسواس دارند، منظم و نظیف می‌دانیم از بین برود و بدانیم این اشخاص دچار بیماری هستند.

وی توصیه می‌کند: اطرافیان?فر?د وسواسی نباید برای این که او آرام شود، هر چه می‌خواهد انجام دهند و خود را مکلف به اجرای فرامین او بدانند مثلا اگر از اعضای خانواده می‌خواهد دایم دست‌ها و پاهایشان را بشویند، به محض این که احساس کردند این خواسته از حد اهمیت به نظافت معمولی خارج است،? به حرف او گوش ندهند تا وسواس آرام‌آرام از بین برود. دکتر خدایی تاکید می‌کند: البته ممکن است اهمیت ندادن به خواسته فرد وسواسی او را عصبی کند؛ بنابراین باید تدریجی و با تذکر انجام شود؛ ولی اگر این روش را پیاده نکنیم، شخص مبتلا به وسواس شرطی و مشکل روزبه‌روز شدیدتر می‌شود.

وسواس‌ درمان شدنی است

دکتر خدایی با بیان این‌که اگر به همه حرف‌‌ها و خواسته‌های کسی که دچار وسواس‌شده ‌توجه نشود، وسواس کمرنگ‌تر خواهد شد به نکته مهمی اشاره می‌کند: مخصوصا وقتی وسواس‌ رنگ مذهبی می‌گیرد باید مراقب بود در دام تقدس‌دادن بیمار به رفتار وسواسی‌اش نیفتیم و تحت‌تاثیر قرار نگیریم مثلا وقتی در پاکی و نجسی بیش ‌از حد وسواس به خرج می‌دهد، تذکر دهیم که این رفتار مذهبی نیست. این روانپزشک در مورد درمان این بیماران می‌گوید: برای این بیماران کمک گرفتن از روانپزشک یا روان‌شناس ضروری است تا درمان‌های دارویی و شناختی ـ رفتاری برایشان انجام شود.

وسواس، نرم‌نرمک سراغمان می‌آید

دکتر خدایی معتقد است: فرد وسواسی باید به خودش کمک کند، در هر چیزی که اعتدال رعایت نشود، مشکل‌زاست؛ بنابراین نه باید زیاده‌روی کرد و نه کم گذاشت. وقتی همه اذعان می‌کنند خانه مرتب یا شیء تمیز است، باید آن را بپذیریم تا در دام وسواس نیفتیم و افکار مزاحم را از خود دور کنیم تا مشغله فکری و خستگی بیش‌ از حد و بیماری‌های جسمی و روانی سراغمان نیاید. اگر حس کردید مدام یک کار را تکرار می‌کنید، مراقب باشید و دست از این عمل بردارید.

به گفته او، بهترین کار کنترل افکار است به این ترتیب که افکار مخرب را کم‌کم نادیده بگیریم. مثلا اگر فکر می‌کنیم باید لباسی را چهار بار بشوییم تا تمیز شود، هر بار یک بار از تعداد دفعات شستن کم کنیم تا به یک بار برسد. می‌توان فکر کرد ناظری بر کار ما نظارت می‌کند و خود را متعهد به انجام ندادن رفتار تکراری کرد. از سوی دیگر، فضای کار باید شاد باشد تا خستگی دیرتر سراغتان بیاید. کار با موسیقی و وادارکردن خود به قبول‌داشتن کار دیگران و کمک‌گرفتن از آنها، انجام خانه‌تکانی و تمیزکردن خانه را آسان‌تر می‌کند و تمرینی است برای مبارزه با وسوسه وسواس.

منبع : salamatnews.com






تاریخ : پنج شنبه 91/12/17 | 9:0 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

مدل های جدید سبزه نوروز

نمونه هایی جدید از مدل های جدید سبزه نوروز 92 با ایده های جدید را تماشا کنید .

 

 






تاریخ : یکشنبه 91/12/13 | 7:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

مدل های جدید سبزه نوروز

نمونه هایی جدید از مدل های جدید سبزه نوروز 92 با ایده های جدید را تماشا کنید .

 

 






تاریخ : یکشنبه 91/12/13 | 7:13 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()



  10 گیاه برای درمان دردهایتان

میلیون ها نفر از جمعیت جهان از دردهای تضعیف کننده رنج می برند. برخی افراد برای رهایی از این دردها، به مصرف داروهای گیاهی رو می آورند. بیشتر گیاهان خواص درمان کننده و کاهش دهنده درد دارند.

 
روغن گل پامچال : 
 از این گیاه اغلب برای رفع ناراحتی های پوستی مانند اگزما استفاده می شود. البته چندی است که با توجه به خاصیت ضدالتهابی آن، برای کاهش ناراحتی آرتریت روماتوئید مصرف می شود.خاصیت ضدالتهابی این گیاه مشابه روغن امگا3 موجود در ماهی است. در صورت مصرف روغن این گیاه با روغن ماهی، تاثیر آن بیشتر می شود.

 
ارنیکا : 
گیاهی چند ساله و متعلق به خانواده آفتاب گردان است. این گیاه که از آن به صورت روغن یا پماد موضعی استفاده می شود، برای درمان درد ناشی از کشیدگی عضلات، زخم و شکستگی استخوان سودمند است.

 
روغن دانه کتان : 
تعادل اسیدهای چرب در بدن واکنش التهابی را کاهش می دهد. اسیدهای چرب موجود در دانه کتان دارای این تاثیر است.

 
گزنه : 
اگر چه این گیاه اغلب برای درمان ناراحتی ادراری و پروستات استفاده می شود، اما مطالعات نشان می دهد که برای بهبود درد نیز موثر است.درد بیماران مبتلا به نقرس و آرتریت، از طریق کمپرس این گیاه تسکین پیدا می کنند. این گیاه برای درمان درد مربوط به تاندون ها نیز موثر است.

 
زنجبیل : 
این گیاه سرشار از ترکیب ضدالتهابی است و برای درمان تهوع، التهاب، روماتیسم، درد عضله و آرتریت مفید است.

 
فلفل قرمز : 
مصرف این ادویه با درد مقابله می کند و به افرادی که دچار سردرد و التهاب استخوان و مفصل هستند، توصیه می شود. این ادویه برای ماساژ نیز کاربرد دارد.

 
پوست درخت بید سفید : 
بومیان آمریکا از پوست این درخت برای کاهش درد، ورم و تب استفاده می کنند. علاوه بر آن برای رفع کمر درد و التهاب مفصل و استخوان نیز موثر است.

 
عرق چین : 
نتایج بررسی ها نشان می دهد، سردردهای مربوط به استرس را می توان با این گیاه رفع کرد. این گیاه التهاب را کاهش می دهد و برای بیماران مبتلا به سندروم خستگی مفرط نیز مفید است.

 
زردچوبه : 
این ادویه ضد التهابی و مسکن، دردهای التهابی و روماتیسمی را کاهش می دهد.

 
اقاقیا : 
سال هاست که از پوست این درخت برای درمان درد، عفونت باکتریایی، فشار خون بالا و ناراحتی معده استفاده می شود. در بیشتر موارد پوست این درخت با گیاه عرق چین و بید سفید مخلوط و استفاده می شود.

 با 6 ماده طبیعی بدنتان را سم زدایی کنید

این مواد غذایی عبارتند از : 
 
لیمو 
لیمو به دو علت پای ثابت بسیاری از رژیم‌های غذایی برای سم‌زدایی بدن است؛ اول آنکه لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان ویتامین C است و برای پوست اثر فوق‌العاده‌ای دارد و با بیماری‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند و دوم آنکه اثر قلیایی بر روی بدن دارد به این معنا که به تعادل PH بدن کمک کرده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. 

سعی کنید صبح خود را با نوشیدن مقداری آب داغ همراه با برشی از لیمو شروع کرده تا بدنتان سم‌زدایی شده و شسته شود. 

 
زنجبیل
اگر غذای خیلی پرچرب خورده‌اید و با گوارش آن مشکل پیدا کرده‌اید خوردن زنجبیل را به شما پیشنهاد می‌کنیم. مصرف زنجبیل نه‌تن‌ها حالت تهوع را برطرف می‌کند بلکه به عمل گوارش کمک کرده و گاز و نفخ را نیز کاهش می‌دهد. 

علاوه بر مواردی که ذکر شد زنجبیل حاوی آنتی‌اکسیدان فراوانی است و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن نیز می‌شود. 

زنجبیل را به صورت چای تهیه کرده و یا آن را به شکل رنده شده به آب میوه و یا سبزی‌جات اضافه کرده و میل کنید. 

 
سیرمصرف سیر نه تنها برای قلب بلکه برای سم‌زدایی بدن نیز بسیار مفید است. این سبزی پرخاصیت حاوی خواص آنتی ویروس، آنتی باکتریال و آنتی‌ بیوتیکی است و همچنین دارای ترکیبی شیمیایی موسوم به آلیسین است که موجب تقویت و افزایش سلول‌های سفید خون می‌شود و در نتیجه به رفع سموم از بدن کمک موثری می‌کند. 

بهتر است سیر را به صورت خام مصرف کنید. برای این کار می‌توانید آن را به سس سالاد اضافه کنید تا هم به آن طعم داده و هم از خواص سالم آن بهره‌مند شوید. 

 
لبو
لبو، سرشار از منیزیم، آهن و ویتامین C است و محققان در تحقیقات اخیر خود این ماده غذایی را به عنوان یک غذای فوق‌العاده عالی اعلام کرده‌اند. لبو نه تنها برای پوست، مو و تنظیم سطح کلسترول مفید است بلکه برای سم‌زدایی کبد نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 
لبو را به تنهایی و یا درون سالاد ریخته و از خواص مفید آن بهره‌مند شوید. 

 
چای سبز
کمتر برنامه غذایی وجود دارد که در آنجایی برای چای سبز وجود نداشته باشد. مصرف مایعات برای حفظ سلامتی و رفع سموم از بدن بسیار مفید است و چای سبز نیز یکی از فوق‌العاده‌ترین مایعات به شمار می‌رود. 
 
این نوشیدنی نه تنها برای کاهش وزن مفید است بلکه سرشار از آنتی‌اکسیدان است. تحقیقات جدید نشان داده نوشیدن چای سبز می‌تواند کبد را از ابتلا به بیماری‌های مختلف از جمله کبد چرب محافظت کند. 

 
 میوه تازه
میوه‌جات تازه سرشار از ویتامین، مواد معدنی، آنتی‌اکسیدان و فیبر هستند و همچنین کم کالری بوده و دارا بودن این خواص آن‌ها را به مواد غذایی مهمی برای سم‌زدایی بدن تبدیل کرده است. 
 
اگر می‌خواهید چشم‌هایتان براق‌تر و پوستتان شفاف‌تر و مو‌هایتان درخشان‌تر شود و سیستم گوارشتان تقویت شود سعی کنید انواع میوه و سبزی‌جات را به مقدار زیاد مصرف کنید. 
 
خوشبختانه اضافه کردن میوه به رژیم روزانه کار ساده‌ای است بنابراین سعی کنید روز خود را با خوردن سالاد میوه تازه شروع کرده و یا از آن به صورت اسموتی یا میان وعده طی روز استفاده کنید.






تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 11:17 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

ترسناک‌ترین باندهای فرودگاه دنیا!

پرواز نه تنها یکی از آرزوهای دیرینه‌ی بشر به شمار می‌رود، که یکی از ترسناک‌ترین تجربه‌ها برای بسیاری از مردم جهان است به طوری که بسیاری، سفرهای طولانی زمینی و دریایی را به پرواز با هواپیما ترجیح می‌دهند. این در حالی است که علی‌رغم تمامی مخاطرات این صنعت در کشورمان، این موضوع محلی از اعراب نداشته و بزرگ‌ترین عامل بازدارنده، قیمت بسیار بالای بلیط هواپیماهاست. جالب است بدانید بنا به آمارهای بدست آمده، بیش از 60 درصد از مخاطرات هوایی مربوط به حوادث فرودگاهی است؛ مواردی که به اشکالات باند، مشکلات تاکسی کردن، پرواز و فرود هواپیما مربوط می‌شود. در این آلبوم، بیست و سه مورد از ترسناک‌ترین باندهای فرود جهان را گردآوری کرده‌ایم که نشستن در آن‌ها، دل هر خلبان با تجربه‌ای را به لرزه خواهد انداخت!

runways-1

فرودگاه بارا، در منطقه‌ی Hebridesدر نزدیکی ساحل غربی اسکاتلند. بله، درست حدس زده‌اید، باند فرود همان ساحل دریاست که برای پرواز و فرود آن هم تنها برای پروازهایی که در روز صورت می‌گیرد، استفاده می‌شود.

runways-2

فرودگاه بین‌المللی Chubu Centrair شهر توکونامه ژاپن در دل آب دریا واقع شده است.

runways-3

نزدیک شدن به فرودگاه Congonhas در سائو پائولوی برزیل برای هر خلبانی پرچالش و دشوار است.

runways-4

یکی دیگر از باندهای فرود ساحلی مربوط به فرودگاه دولتیCopalis در ایالت واشنگتن در ساحل غربی ایالات متحده است. این باند بین دلتای رودخانه‌ی Copalis و حصار صخره‌ای قرار گرفته است.

runways-5

باند فرود کوهستانی در فرودگاه Courchevel فرانسه تنها 545 متر درازا دارد! طول کم، شیب 18.5 درجه‌ی و پرتگاهی که در پایان باند فرود قرار گرفته دهشتناکی آن را تمام و کمال می‌کند.

runways-6

فرودگاه Gibraltar یکی از جالب‌ترین موارد این فهرست است که در دل شهر قرار گرفته است. از این گذشته درازای این باند تنها 1800 متر است که در نوع خود بسیار کوتاه است. این باند با خیابان اصلی وینستون چرچیل که یکی از شلوغ‌ترین معابر شهری است تقاطع هم سطح دارد! به همین خاطر هر بار که هواپیمایی فرود می‌آید یا پرواز می‌کند، این خیابان بسته می‌شود.

runways-7

در جزیره سنت‌ بارتلمی دریای کارائیب یکی از عجیب و غریب‌ترین باندهای فرود دنیا قرار دارد که با سربالایی شروع شده و به ساحل دریا ختم می‌شود.

runways-8

فرودگاه بین‌المللی کای تاک (Kai Tak) به خاطر سطح پایین پرواز هواپیماها بر فراز شهر هنگ‌کنگ، هفتاد و سه سالی مسافران و خدمه پرواز را به حد مرگ ترساند تا اینکه بالاخره در سال 1998 بسته شد.

runways-9

فرودگاه بین‌المللی کانسای (Kansai) در اوزاکای ژاپن در دل آب شناور است و هر زمان که خلبانی هواپیمای خود را در این باند به زمین می‌نشاند، گویی که بر روی آب فرود می‌آید!

runways-10

در بین صخره و پرتگاه جزیره‌ای که متعلق به کشور پرتغال‌ است و در اقیانوس اطلس قرار دارد، یکی دیگر از باندهای فرود ترسناک دنیا در فرودگاه مادریا (Madeira) قرار دارد.

runways-11

در کشور لسوتو در قاره‌ی سیاه افریقا، فرودگاه Matekane قرار گرفته که باند فرود آن تنها 400 متر درازا داشته و بعد از آن چیزی جز یک پرتگاه مرگبار نیست!

runways-12

فرودگاه Narsarsuaq در گرینلند آنچنان شرایط آب و هوایی بسیار سخت و بادهای مهار ناشدنی دارد که بسیاری از خلبانان توان رام کردن پرنده‌ی خود را ندارند. این فرودگاه سردسیری که در میانه‌ی آبدره‌های گرینلند واقع شده تنها در نور روز قادر به ارائه خدمات پروازی است.

runways-13

فرودگاه بین‌المللی پارو (Paro) در کشور بوتان در ارتفاع 2236 متری از سطح دریا قرار دارد که دورتادورش را قله‌های بیش از 5000 متر هیمالیا فراگرفته‌اند. جالب اینکه این فرودگاه در شب یا هوای مه آلود قادر به ارائه خدمات نیست.

runways-14

باند فرود برفی و یخ‌زده‌ی پگاگوس (Pegasus) در دورافتاده‌ترین نقطه‌ی جنوبی زمین واقع شده است. جالب اینکه این فرودگاه در تمام طول سال باز است و هواپیماهای متعددی محموله و محققان بسیاری را به این نقطه‌ از زمین انتقال می‌دهند.

runways-16

تراکم بالای جمعیت، باند فرود تنگ، آتشفشان‌های فعال و آب و هوای مه آلود فرودگاه کوئیتو (Quito) اکوادور که در ارتفاع بالایی از سطح زمین قرار داده را یکی از ترسناک‌ترین فرودگاه‌های جهان کرده است. این باند که مهم‌ترین فرودگاه کشور اکوادور به شمار می‌رود قرار است به زودی به بیست کیلومتری شمال شهر منتقل شود.

runways-17

فرودگاه اسوالبارد (Svalbard) نروژ در سال 1975 بر روی سطح منجمد شده‌ی زمین یا همان پرمافراست ساخته شده است. آسفالت‌کاری پی در پی آن را به یکی از سخت‌ترین باندهای فرود جهان بدل کرده است.

runways-18

فرودگاه تنژینگ-هیلاری (Tenzing-Hillary) در کشور نپال در ارتفاع 2860 متری از سطح دریا قرار دارد و درازای باند فرود آن تنها چند صد متر است.


runways-19

فرودگاه بین‌المللی Toncont?­n در هندوراس، در بین مناطق کوهستانی قرار گرفته و دارای باند فرود بسیار کوتاهی است.

runways-20

فرودگاه آیلندز (Islands) در تورنتوی کانادا نیز یکی از خارق‌العاده‌ترین فرودگاه‌های جهان است که در جزیره‌ای کوچک در کناره‌ی شهر قرار گرفته است. از این گذشته ساحل بسیار جالبی در کنار فرودگاه قرار دارد که مردم به خوش‌گذرانی‌های آنچنانی در آن می‌پردازند!

runways-21

فرودگاه Juancho E. Yrausquin در جزیره‌ی سابا در دریای کارائیب باند فرود بسیار کوتاهی دارد که از یک طرف مناطق کوهستانی آن را احاطه کرده و از سوی دیگر دو طرف باند به صخره و دریا ختم می‌شود.

runways-22

در ولینگتون نیوزیلند نه تنها با باند فرودی بسیار کوتاه مواجه هستیم، بلکه پستی و بلندی‌های سطح زمین و بادهای قدرتمند موجب شده فرود در این باند کار هر خلبانی نباشد!

runways-23

فرودگاه Williams Field در قطب جنوب دارای دو باند برفی و یخ زده است که تنها برای هواپیماهایی که مجهز به تجهیزات برفی (اسکی ویژه‌) هستند مناسب است. جالب است بدانید این پرنده‌های غول‌آسا بر روی لایه‌ای 8 متری از برف فشرده فرود می‌آیند که آن هم بر روی لایه‌ای 80 سانتی از یخ قرار گرفته است؛ در زیر یخ نیز 550 متر آب فریز شده‌ی قطبی وجود دارد.






تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

اسرار طول عمر را بدانید

طول عمر
اگر دوست دارید سال هایی طولانی را سلامت در کنار خانواده تان باشید، این نکته های ساده را رعایت کنید.
 
70 سال؛ این زمانی است که بیشتر آدم ها عمر می کنند اما خیلی ها هم هستند که می خواهند رکورد بزنند و بیشتر از اینها زندگی کنند.اگر جزو این گروه افراد هستید بهتر است اسرار طول عمر را بدانید و با رعایت چند نکته ، سلامت روحی و جسمانی تان را تضمین کنید.

? دور کردن کینه از دل

کینه های گذشته را از ذهن تان پاک کنید. این کار برای سلامتی تان مزایای زیادی به همراه دارد. عصبانیت مزمن عملکرد ریه ها را ضعیف می کند و با خطر بروز بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایر درد ها در ارتباط است. بخشیدن دیگران استرس را کاهش می دهد، فشار خون را پایین می آورد و اجازه می دهد راحت تر نفس بکشید. البته هر چقدر که سن تان بالاتر می ورد این مزایا بیشتر خودشان را نشان می دهند.

? روابط گسترده اجتماعی

باید از دوستان خوب تان سپاسگزار باشید چون سبب افزایش طول عمر شما می شوند. پژوهشگران استرالیایی بعد از یک تحقیق 10 ساله دریافته اند افراد سالخورده ای که روابط اجتماعی خوبی دارند نسبت به افرادی با دوستان خیلی کم، بیشتر عمر می کنند و برای زنده ماندن انگیزه قوی تری دارند. علاوه بر این 148 مطالعه در سراسر دنیا که در ارتباط با طول عمر انجام شده، این موضوع را تایید می کند که دوستی و ارتباط اجتماعی مناسب با دیگران یکی از اسرار طول عمر است.

? انتخاب عاقلانه دوستان

عادت ها و رفتار دوستان بر شما هم تاثیر می گذارد. پس برای داشتن سبک زندگی سالم افراد مناسبی را در گروه دوستان تان جای دهید. تحقیقات نشان می دهد که چاقی مسری است و اگر دوستان چاقی داشته باشید احتمال اینکه خودتان هم دچار اضافه وزن شوید تا 57 درصد افزایش می یابد. سیگار کشیدن هم عادت بد دیگری است که از عمر شما کم می کند و می تواند از طریق شرکت در جمع آدم های سیگاری به شما منتقل شود.

? ترک کردن سیگار

ترک سیگار در افزایش طول عمر نقش موثر دارد. بر اساس تحقیقات 50 ساله دانشمندان انگلیسی، ترک سیگار در سن 30 سالگی می تواند طول عمر شما را تا یک دهه افزایش دهد. اگر این عادت را در سن 40، 50 یا 60 زندگی کنار بگذارید میزان طول عمرتان به ترتیب 9، 6 و 3 سال بیشتر می شود.

? خواب ظهرگاهی!

یک چرت سبک نیمروزی در بسیاری از نقاط دنیا رایج است و شواهد مختلف نشان می دهد که چرت بعد از ظهر می تواند به افزایش طول عمر شما کمک کند. نتایج تازه ترین تحقیقات روی 24 هزار نفر شرکت کننده ثابت کرد افرادی که به طور منظم ظهر ها خواب سبکی دارند احتمالا 37 درصد کمتر از سایرین مرگ ناشی از بیماری های قلبی را تجربه می کنند.

محققان بر این باورند که چرت نیمروزی سبب پایین آمدن هورمون های ناشی از استرس شده و به سلامت قلب کمک می کند. خواب شبانه به موقع هم بسیار کارآمد است. خواب شبانه کافی می تواند در کاهش بروز چاقی، دیابت، بیماری قلبی و اختلالات خلق و خو تاثیر بگذارد. خواب کافی به بهبود سریع بیماری ها هم کمک می کند. خواب شبانه کمتر از پنج ساعت سبب بروز مرگ زودرس می شود. پس به اندازه بخوابید.

? خوش به حال سبک وزن ها

اگر اضافه وزن دارید برای مقابله با دیابت، بیماری های قلبی و سایر عوامل کوتاه کننده طول عمر تصمیم بگیرید خودتان را لاغر کنید. چربی های دور شکم هم مضر هستند و سبب بروز بیماری های مختلف می شوند. نتایج یک تحقیق پنج ساله نشان می دهد مصرف زیاد غذاهای فیبر دار و ورزش منظم ، از جمله موثرترین راه ها برای کاهش چربی های دور شکم است.

? رژیم غذایی مدیترانه ای

این رژیم غذایی سرشار از میوه ها، سبزیجات، حبوبات، روغن زیتون و ماهی است. تجزیه و تحلیل 50 مطالعه روی بیش از نیم میلیون نفر ثابت می کند که انتخاب رژیم غذایی مدیترانه ای خطر ایجاد اختلالات در سوخت و ساز بدن و چاقی، بالا رفتن فشار خون و افزایش قند خون را کاهش می دهد که همه این عوامل از بروز بیماری های قلبی و دیابت پیشگیری می کنند.

? زندگی ژاپنی

اوکیناوا یکی از شهرهای ژاپن است که اهالی آن در بین مردم دنیا به داشتن بیشترین طول عمر مشهورند. پژوهشگران معتقدند که دلیل این موضوع به رژیم غذایی سنتی مردم این منطقه مربوط است؛ به طوری که غذای مردم اوکیناوا سرشار از سبزیجاتی در رنگ های سبز و زرد و بسیار کم کالری است. البته نسل جوان اوکیناوا که این رژیم غذایی را به طور کامل دنبال نمی کنند طول عمرشان کمتر شده است.

از سوی دیگر تحقیقات ژاپنی ها نشان می دهد افرادی که در زندگی اهداف مشخصی دارند کمتر دچار مرگ ناشی از سکته مغزی و بیماری های قلبی می شوند و از بیماری آلزایمر هم دور می مانند. پیدا کردن سرگرمی و فعالیت های دلخواه هم سبب می شود مرگ را از خودتان دور کنید.

? ازدواج، ازدواج، ازدواج

کمی سخت است اما اگر مجرد هستید از همین امروز در فکر ازدواج باشید چون تحقیقات بی شماری نشان می دهد افراد متاهل نسبت به مجرد ها بیشتر عمر می کنند. در نتایج بررسی ها نکته جالب دیگری هم به چشم می خورد؛ این که افرادی که یک بار ازدواج را تجربه کرده و بعد بیوه شده یا طلاق گرفته بودند نسبت به کسانی که اصلا ازدواج نکرده بودند، طول عمر بیشتری داشتند.

? مدیریت استرس

تغییر سبک زندگی و مدیریت استرس نه تنها به کاهش بیماری های قلبی کمک می کند، بلکه در افزایش طول عمر هم نقش پر رنگی دارد. برای دوری از استرس می توانید نفس عمیق بکشید یا به سراغ ورزش های هوازی بروید. برای برطرف کردن استرس روزانه فقط کافی است چند دقیقه وقت بگذارید تا نتایج مثبت آن را ببینید. از سوی دیگر شواهد زیادی ثابت می کنند افرادی که ورزش می کنند و تحرک بیشتری دارند سالم تر هستند و دیرتر از این دنیا خداحافظی می کنند.

بر اساس بررسی های مختلف، انجام فعالیت های بدنی منظم خطر بروز بیماری های قلبی، سکته مغزی، دیابت، بعضی از انواع سرطان ها و افسردگی را کاهش می دهد. ورزش به شما کمک می کند تا در سنین بالا از لحاظ روحی هم در وضعیت خوبی باشید.

? توجه به معنویات

پژوهشگران دریافته اند افرادی که در مناسبت های مذهبی شرکت می کنند و به معنویات توجه دارند نسبت به افراد بی توجه به دین و مذهب طول عمر بیشتری دارند. در یک بررسی 12 ساله روی افراد بالای 65 سال مشخص شد افرادی که یک بار در هفته در مکان های مذهبی حاضر می شدند یک پروتئین ضروری مربوط به سیستم ایمنی در بدن شان بیشتر وجود داشت. علاوه بر این میزان مرگ و میر آنها در طول دوره مطالعاتی کمتر بود.در واقع افراد ضمن عبادت دسته جمعی شبکه اجتماعی قدرتمندی تشکیل می دهند که حضور در چنین گروه هایی به سلامت جسمانی کمک می کند.

منبع : salamatnews.com






تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

 تصاویر بی نظیر و دیده نشده از طهــــران قدیــــم!

نگاهی به تاریخ و فرهنگ طهران (اواخر قاجار و پهلوی) با دیده ها و شنیده های مرحوم جعفر شهری و تصاویری از این دیار….

 مدرسه

صرف چایی در باغ آن هم عهد قاجار….

 مظفرالدینشاه در فرنگ

میدان رژه – طهران

 تصویر کمتر دیده شده از احمد میرزا(احمدشاه)

 اجتماع شهروندان در تراموا در منطقه شمال طهران -سال 1300

تصویری نادر از یک نمای خیابانی از طهران در عهد ناصری-1287
در تصویر نانوایی سنگک قدیمی،آجیل فروشی(؟)،چراغ روشنایی و … به چشم می خورد…

مغازه تریاک فروشی در روستا

پهلوان معرکه گیر برای کسب روزی با یک خرس در خیابانهای تهران کشتی می گیرد.

تصویر پرورش دهنده بوقلمون که گله خود را برای فروش به خیابانهای طهران آورده است. سال 1300 خورشیدی

پادشاه انگلستان ادوارد هفتم و اعلیحضرت همایونی قبله عالم ناصرالدین شاه قاجار در انگلستان

پهلوانان نمی میرند….سال 1298

یک مغازه فروش لباس دست دوم-سال 1286

بررسی گل خشخاش برای برداشت تریاک.

در ایران تا سده‌ هجدهم و اوایل قرن نوزدهم، کشت خشخاش و تولید تریاک، به منظور مصرف داخلی بود؛ اما از نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم، کشت تریاک در جایگاه محصولی ارزآور، مورد توجه قرارگرفت. در اواخر سده‌ی نوزدهم و اوایل قرن بیستم، ایران یکی از اعضای بسیار فعال تجارت جهانی تریاک شمرده می‌شد و اقتصاد کشور تا حد زیادی به تولید و صدور تریاک وابسته بود.
در تاریخ 23م اسفند 1289/ 12م ربیع‌الاول 1329، قانون تحدید تریاک به تصویب رسید که طی آن، در مدت 8 سال مصرف شیره، ممنوع و استعمال تریاک، تنها به منظور مصرف طبی، مجاز شناخته شد. دولت برای مصرف مواد، مالیات در نظر گرفت و برای معتادان، کارت سهمیه صادر کرد. اما این اقدام به کاهش مصرف مواد نینجامید بلکه قاچاق آن را رواج داد. در این میان در سال 1301ش.، قانون منع واردات مواد مخدر تصویب شد.
پس از تشکیل جامعه‌ ملل، مسئله‌ تریاک، مورد توجه جامعه‌ جهانی قرار گرفت و ایران، به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی هدف برنامه‌ کاهش تولید بود. شش سال بعد یعنی سال 1307ش.، قانون جدید «انحصار دولتی تریاک»، از تصویب گذشت که بر این اساس، دولت ایران می‌بایست به‌تدریج اراضی زیر کشت خشخاش را کاهش می‌داد. به دنبال گسترش ابعاد مسئله‌ اعتیاد و ناچیز بودن درآمد حاصل از صدور تریاک برای دولت «قانون منع کشت خشخاش و استعمال تریاک»، در سال 1334 تصویب و به اجرا گذاشته شد
.

قمه زنی-محرم عهد قاجار

فقط در طهران ادا خواهد شد!!!!!!!!!

اولین واگن اسبی به همراه مسافرین

بازار

مظفرالدین شاه در باغچه خانه ای نه چندان مجلل استراحت می کند.

اداره پست طهران قدیم

مظفرالدین شاه

دروازه گمرک

اگر تا دم دم های غروب خودت را به شهر می رساندی، می توانستی وارد شوی، وگرنه باید همان بیرون شهر و پشت دروازه های بسته می ماندی و شب را با ترس حمله دزدان و حرامی ها صبح می کردی! یا اگر دلت می آمد ـ که باید میآمد ـ سرکیسه را شل و دروازه بانان را با سکه های زردرنگ راضی می کردی تا در را باز کنند و به تو اجازه ورود بدهند. به هر حال در روزگاری که برای محافظت از شهر در مقابل مهاجمان و یاغی ها، دور تا دور شهر را برج و باروهای مرتفع و خندقهای عمیق گرفته بودند و دروازه ها تنها ورودی های شهر به حساب می آمدند، دروازه ها از بعد از اذان صبح تا 2، 3 ساعت بعد از غروب آفتاب باز بودند و تو باید به موقع خودت را می رساندی تا بتوانی از زیر طاق های کاشی کاری شده آنها عبور کنی.

بازار پارچه فروشان – طهران

عطاری-طهران-قاجاریه- تزیینات با صابون سفید!

بستنی – طهران

معتادان بی خانمان قاجاری

کرسی

حمام سال 1250






تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

   طنزنامه خلقت!


خدا خر را آفرید و به او گفت:
تو بار خواهی برد، 
از زمانی که تابش آفتاب آغاز می شود 
تا زمانی که تاریکی شب سر می رسد.
و همواره بر پشت تو باری سنگین خواهد بود.
و تو علف خواهی خورد 
و از عقل بی بهره خواهی بود 
و پنجاه سال عمر خواهی کرد و تو یک خر خواهی بود.
 
Picture of a Donkey Kicking out one Hind Leg

خر به خداوند پاسخ  داد: خداوندا! من می خواهم خر باشم،
اما پنجاه سال برای خری همچون من عمری طولانی است.
پس کاری کن فقط بیست سال زندگی کنم 
و خداوند آرزوی خر را برآورده کرد


خدا سگ را آفرید و به او  گفت:
 تو نگهبان خانه انسان خواهی بود 
و بهترین دوست و وفادارترین یار انسان خواهی شد.
تو غذایی را که به تو می دهند خواهی خورد 
و سی سال زندگی خواهی کرد.
تو یک سگ خواهی بود.

 
excited alert puppy wagging his tail with a bone in his mouth 

سگ به خداوند پاسخ  داد:
خداوندا! سی سال زندگی عمری طولانی است.
کاری کن من فقط پانزده سال عمر کنم 
و خداوند آرزوی سگ را برآورد...

خدا میمون را آفرید و به  او گفت:
و تو از این سو به آن سو و از این شاخه به آن شاخه خواهی پرید 
و برای سرگرم کردن دیگران کارهای جالب انجام خواهی داد 
و بیست سال عمر خواهی کرد.
و یک میمون خواهی بود.

 
Picture of a Cute Little Monkey with Big <br / onload= Ears" title="Picture of a Cute Little Monkey with Big Ears" border="0" style="border: 0px; outline: none; " />
میمون به خداوند پاسخ  داد:
بیست سال عمری طولانی است، 
من می خواهم ده سال عمر کنم.
و خداوند آرزوی میمون را برآورده کرد.


و سرانجام خداوند انسان را آفرید 
و  به او گفت: تو انسان هستی.
تنها مخلوق هوشمند روی تمام سطح کره زمین.
تو می توانی از هوش خودت استفاده کنی 
و سروری همه موجودات را برعهده بگیری 
و بر تمام جهان تسلط داشته باشی.
و تو بیست سال عمر خواهی کرد.

 
goofy looking man with his tongue hanging out wearing a smiley face tie

انسان گفت:سرورم!
گرچه من دوست دارم انسان باشم، 
اما بیست سال مدت کمی برای زندگی است.
آن سی سالی که خر نخواست ، 
آن پانزده سالی که سگ نخواست 
و آن ده سالی که میمون نخواست زندگی کند، 
به من بده.


و خداوند آرزوی انسان را برآورده کرد...

و از آن زمان تا کنون انسان فقط بیست سال مثل انسان زندگی می کند !!
 
Picture of  a Father Giving his Son a Horse Ride
و پس از آن، ازدواج می کند و سی سال مثل خر کار می کند مثل خر زندگی می کند ، و مثل خر بار می برد
 
 
frantic dad trying to multi task and work on the computer and iron at the same time with children causing chaos

و پس از اینکه فرزندانش بزرگ شدند، پانزده سال مثل سگ از خانه ای که در آن زندگی می کند، نگهبانی می دهد و هرچه به او بدهند می خورد...!!!

 
Picture of an Angry Old Man Waving his Cane

و وقتی پیر شد، ده سال مثل میمون زندگی می کند؛ از خانه این پسرش به خانه آن دخترش می رود و سعی می کند مثل میمون نوه هایش را سرگرم کند...!!!






تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

گلچیـنی از تصاویـر متـحرک جـالب و دیـدنی

بدلیل حجیم بودن تصاویر، لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

هماهنگی، مدیریت و مهمتر از همه مدیریت پذیری و ... در یک کار گروهی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
حرکتی دیدنی از سر کار گذاشتن پلیس
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگه اون بالایی نخواد حتی یه برگ هم از روی درخت به زمین نمی افته
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بیماری با روحیه ای عالی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

موبایل ها حالا دیگر هر کدامشان یک رسانه اند
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

وقتی فضولی از حد بگذره ...
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وحشتناک ترین صحنه در یک باشگاه ورزشی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

استفاده از جاروبرقی حتی برای مرتب کردن موهای این دختر
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اینم از عاقبت حیوون آزاری!
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شوخی مرد با همسرش در حالیکه بر روی مبل خوابیده
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سقوطی دردناک ...
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

خانواده محترم دست و پا چلفتی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

مراقب این نوع دورخیزها باشید
گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

عجب اعتماد به نفسی !
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چشمه ای از مهارت در موتور سواری
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تئوری صف برای بعضی ها

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ظاهرا ماساژدرمانی رو حتی گربه ها هم قبول دارن
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جاخالی دادن در کسری از ثانیه !
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ریزش هولناک و البته تماشایی برف از روی ساختمان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

زمان نمی ایستد و لحظه ها میروند قدر زندگی و باهم بودن را بیشتر بدانیم

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org






تاریخ : چهارشنبه 91/12/9 | 11:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ