سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آرام باش

و مثل فرورفتن پای گوزنی در برف آرام بگیر

من از درون تو حرف میزنم

اگر بخواهی تابستان هم برف می آید

حرکت کن

از جا بلند شو تا زمین تندتر بچرخد

وبه آرزوهایت برسی

کلمه کامل شده ای

زلال باش

اگر بخواهی دست دراز میکنی

ابری در آسمان میگیری

اگر بخواهی به درخت خشکیده ای خیره میشوی

وانجیربرشاخه اش میروید

فقط اگر تو بخواهی غیر ممکنها ممکن میشود

پس بخواه و خوب بخواه






تاریخ : دوشنبه 91/3/22 | 11:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

هرگاه کسی خشم داشت، بدانیم به نوازش و کلام مهرآمیزی نیازمند است،

 هر گاه کسی نومید بود به کلماتی که سپاس او را ابراز کنند محتاج است،

 هر گاه کسی حسد می ورزید نیاز دارد که دیده شود،

 اگر کسی شاکی و گله مند بود نیاز دارد شنیده شود،

اگر کسی تلخ بود نیاز دارد مهربانی دریافت کند،

اگر کسی ستم می کند نیاز دارد دوست داشته شود،

 اگر کسی بخل می ورزد باید بخشیده شود


 
و همه این سایه ها در روح و روان ما نیاز دارند که عشق بر آن ها چون باران ببارد، ببارد و ببارد.





تاریخ : دوشنبه 91/3/22 | 11:56 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
تصاویری از هتل شناور خورشیدی
یک طراح ایتالیایی طرح یک هتل شناور مجلل را ارائه کرده است انرژی خود را به طور کامل از طریق سلولهای خورشیدی رنگ حساس که در دیوارها و سقف آن کار گذاشته شده، تأمین می کند .
 میشل پوزولانتی طراح صنعتی ایتالیایی در رابطه با طرح "استراحتگاه شناور خورشیدی" خود اظهار داشته است : این هتل می تواند در امتداد خطوط ساحلی حرکت کند و مسافران آن که شش نفر هستند می توانند در قسمت تحتانی هتل که در زیر آب قرار می گیرد، زندگی دریایی را تماشا کنند.


طرح پوزولانتی مبنی بر سلولهای خورشیدی رنگ حساس است که در ساختمان آن کار گذاشته می شود
سلول خورشیدی "رنگ حساس" گونه‌ای سلول خورشیدی ارزان قیمت متعلق به دسته سلول‌های خورشیدی لایه نازک است. اساس کار این سلول‌ها یک نیمه‌‌ رسانا است که بوسیله یک آند حساس به نور و یک الکترولیت تشکیل می شود.


انرژی هتل شناور توسط سلولهای خورشیدی رنگ حساس تأمین می‌شود
گرچه راندمان تبدیل انرژی در این سلول‌ها نسبت به دیگر سلول‌های خورشیدی پایین‌تراست اما آنچه باعث توسعه این نسل از سلول‌ها شده پایین بودن نسبت قیمت آنها بر عملکردشان است که تولید انرژی را به طور چشمگیری مقرون ‌به ‌صرفه کرده است.
استراحتگاه شناور خورشیدی از دو لایه 15 میلیمتری فایبرگلاس چوب درخت بالسا تشکیل شده که بین آنها فضای خالی 30 سانتیمتری قرار دارد.
نکته جالب این طرح این است که طراح پیشنهاد کرده است که سلولهای خورشیدی در داخل لایه های داخلی و خارجی کار گذاشته شود تا هم نور مصنوعی از داخل و هم نور خورشید از خارج بتواند مورد استفاده قرار گیرد.


اقامت در هتل شناور برای شش نفر در نظر گرفته شده است
این هتل 20 متل طول دارد و برای شش نفر در دو اتاق دو نفره و دو اتاق یک نفره طراحی شده است که برای همه اتاقها سرویس بهداشتی مجزا در نظر گرفته شده است. محوطه 110 متر مربعی داخل دربرگیرنده یک آشپزخانه، یک سالن غذاخوری، یک محوطه استراحت و عرشه است.


مسافران هتل شناور میتوانند در محفظه تحتانی هتل نمای کاملی از زندگی دریایی داشته باشند
طراح اظهار داشته است مهمترین شاخصه این هتل این است که از یک محفظه زیر دریایی برخوردار است که هر شش نفر می توانند نمای کاملی از زندگی دریایی داشته باشد.


محوطه 110 متر مربعی داخل دربرگیرنده یک آشپزخانه، یک سالن غذاخوری، یک محوطه استراحت و عرشه است
در رابطه با سیستم رانش به جلو این شناور که شاید نکته مهم ادعای صرفه جویی در انرژی آن باشد اطلاعات اندکی منتشر شده است و تنها به این نکته اشاره شده است که این استراحتگاه برای حرکتهای آهسته در خطوط ساحلی طراحی شده نه رفتن به اقیانوسها  .
نکته مهم در رابطه با این طرح این است که هرگاه این طرح به مرحله عملیاتی برسد باید از انرژی کمکی نیز بهره بگیرد و یا به نوعی آن را در دسترس داشته باشد





تاریخ : یکشنبه 91/3/21 | 9:8 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید






تاریخ : یکشنبه 91/3/21 | 9:5 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

دیدنی های امروز
کشاورز چینی در حال جمع کردن گونی های حاوی سیر

کشاورز چینی
زن هندی در حال دوشیدن شیر در روستایی درحومه شهر آرمیستار

زن هندی
زمین چمن طبیعی سنگ فرش کلیسای یورک مینستر در انگلیس

چمن طبیعی
سوء تغذیه شدید طفل یمنی

سوء تغذیه
کودک شاغل در کارگاه آجرپزی در حومه اسلام آباد به خاطر در امان ماندن از توفان شن صورتش را پوشانده است

کارگاه آجرپزی
"تانگ شوگوان" مرد چینی که قادر است بینی اش را با دندان هایش بگیرد و به خاطر همین مهارت نامش در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد

رکوردهای گینس

رکوردهای گینس
سرباز آمریکایی در حال چک کردن تفنگ سرباز افغان در یک مرکز آموزش نظامی

سرباز آمریکایی
صاحب آمریکایی این گربه چاق وقتی از پس هزینه های شکم او بر نیامد آن را به یک مرکز نگهداری از حیوانات در نیویورک سپرد.  حالا این گربه تحت رژیم غذایی است و مرکز نگهداری به دنبال یافتن صاحبی جدید برای گربه است

گربه چاق
قایقرانی در رودخانه ای خروشان در ایسلند

قایقرانی
مسابقات جت اسکی در یونان

مسابقات جت اسکی
مانور هوایی بر فراز کاخ باکینگهام لندن به مناسبت شصتمین سالگرد آغاز سلطنت ملکه بریتانیا

مانور هوایی



بدون شرح!

بدون شرح

بدون شرح

 






تاریخ : شنبه 91/3/20 | 7:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
چند قورباغه از جنگلی عبور می کردند که ناگهان دو تا از آنها به داخل گودال عمیقی افتادند.

بقیه قورباغه ها در کنار گودال جمع شدند و وقتی دیدند که گودال چقدر عمیق است به دو قورباغه دیگر گفتند: که دیگر چاره ای نیست شما به زودی خواهید مرد.

دو قورباغه این حرفها را نشنیده گرفتند و با تمام توانشان کوشیدند که از گودال بیرون بپرند. اما قورباغه های دیگر مدام می گفتند: که دست از تلاش بردارند چون نمی توانند از گودال خارج شوند و خیلی زود خواهند مرد. بالاخره یکی از دو قورباغه تسلیم گفته های دیگر قورباغه ها شد و دست از تلاش برداشت. سر انجام به داخل گودال پرت شد و مرد.

 اما قورباغه دیگر با تمام توان برای بیرون آمدن از گودال تلاش می کرد. هر چه بقیه قورباغه ها فریاد میزدند که تلاش بیشتر فایده ای ندارد او مصمم تر می شد تا اینکه بالاخره از گودال خارج شد. وقتی بیرون آمد. بقیه قورباغه ها از او پرسیدند: مگر تو حرفهای ما را نمی شنیدی؟

 معلوم شد که قورباغه ناشنواست. در واقع او در تمام مدت فکر می کرد که دیگران او را تشویق می کنند.




تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نکاتی راجع به آپاندیس

نکاتی راجع به آپاندیس
با این‌که همه ساله بسیاری از افراد به علت التهاب آپاندیس یا ابتلا به آپاندیسیت تحت جراحی قرار می‌گیرند و به اصطلاح آپاندیس‌شان را در می‌آورند، پس آپاندیس به چه دردی می‌خورد؟
وظیفه اصلی آپاندیس کمک به هضم مواد غذایی گیاهی است و به همین علت این عضو در بدن موجودات گیاهخوار در مقایسه با دیگر موجودات بزرگ‌تر است.

از این رو بسیاری از زیست‌شناسان بر این باورند آپاندیس از بقایای موجودات گیاهخوار است. در حقیقت تصور می‌شود این اندام با گذشت زمان تحلیل رفته و کارکرد اصلی خود را از دست داده است.

اگرچه زمانی عضوی حیاتی برای بدن بوده، اما بتدریج اهمیت و نقش آن در متابولیسم بدن کمتر شده است.

آپاندیس یا روده کور زائده‌ای کوچک و انگشتی شکل است که در قسمت ابتدای روده بزرگ و به عبارتی در محل تلاقی روده بزرگ و روده کوچک قرار گرفته است.

این زائده از یک انتها بسته است و انتهای دیگر آن به روده بزرگ ختم می‌شود. اگرچه ممکن است موادی که از روده بزرگ عبور می‌کند وارد آپاندیس شود، اما برای موادی که وارد آن می‌شود هیچ راه گریزی وجود ندارد.

آپاندیس دارای پوششی است که موادی را ترشح می‌کند. مهم‌ترین علت ابتلا به آپاندیسیت، انسداد دهانه آپاندیس است. اگر به هر علتی نظیر به دام افتادن مواد عبوری از روده بزرگ در دهانه آپاندیس یا ابتلا به عفونت‌های میکروبی یا ویروسی دهانه آپاندیس مسدود شود، فشار داخل این زائده به علت تجمع مواد ترشحی از دیواره پوششی داخل آن افزایش می‌یابد و در نتیجه بتدریج آپاندیس ملتهب می‌شود.

التهاب این عضو، در خونرسانی به آن اختلال ایجاد می‌کند و در صورتی که فرد پس از ظاهر شدن علائم اولیه بموقع تحت درمان قرار نگیرد، بافت آپاندیس مرده می‌شود و حتی ممکن است آپاندیس ناگهان ترکیده و پیامدهای ناگواری را برای فرد همراه داشته باشد.

حدود شش درصد از افراد در طول زندگی به آپاندیسیت مبتلا می‌شوند و میزان شیوع آن در 10 تا 30 سالگی بیشتر است.

بررسی‌های انجام شده نشان داده است آپاندیس هیچ عملکرد شناخته شده‌ای در بدن ندارد اما باید توجه داشت این عضو که محل استقرار شماری از سلول‌های لنفاوی است و پادتن‌هایی را در روده ترشح می‌کند، بخشی از سیستم ایمنی بدن را تشکیل می‌دهد.

 اگرچه در افرادی که آپاندیس آنها برداشته شده است نیز هیچ عوارضی دیده نشده و بدن آنها بدون وجود آپاندیس نیز می‌تواند به کارکردهای حیاتی خود ادامه دهد.

منبع : Jamejamonline.ir





تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

5 مکان از عجیب ترین مکانهای دنیا!! +عکس

موزه تاریخی پزشکی موتر
جهان مملو از چیزهای عجییب و غریب است و چه کسی در حقیقت بهتر از ما قادر به دانستن آن می‌باشد؟ از فرقه غیر معمول  و سنتهای خاص و مختلف، حیوانات غیر عادی و ترسناک تا خلقت انسان های عجیب و شگفت انگیز، اینها یک لیست بی پایان از عجیب ترین چیزهای که در دورترین نقاط جهان پنهان باقی مانده می‌باشد. ما در اینجا شما را به یک سفر به پنج مکان از بدترین مکانهای دنیا می‌بریم که بی شک شما را شگفت زده وگاهی هم می‌ترساند.
تالاب ترانک در جزایر مایکرونیزیا
ارواح اسرار آمیز تالاب ترانک همیشه یکی از محبوترین جاذبه های گردشگری میان کاوشگران و غواصان بوده است. بخش زیادی از نیروهای نظامی ‌ارتش ژاپن اکنون در اعماق  آبهای این تالاب خوابیده اند. این هواپیما در سال 1944 سقوط کرد و به عمق آب فرو رفت. وقتی که در اعماق این آبها شنا می‌کنید به اشیاء، لاشه کشتی ها وا جساد به جا ماننده  برخورد می‌کنید. تقریبا به مدت 25 سال هیچکس بدلیل حدودا هزار بمب کشف نشده اجازه غواصی در این مکان را نداشت.
تالاب ترانک
موزه تاریخی پزشکی موتر در فیلادلفیا
موزه  پزشکی –پاتولوژی موتر که شامل تجهیزات قدیمی‌ پزشکی و نمایش اقلام زیست محیطی است، شهرت زیاد این موزه به خاطر اسکلت های ترسناک وا ستخوان آویزان شده از قفسه ها و طبقات، جمجمه افراد مشهور، جسد زنی که بدنش در جایی که دفن شده تبدیل به موم شده، دوقلوهای بهم چسبیده مشهور با یک کبد مشترک، قسمتهای از بدن افراد سرشناس و همه نوع چیزهای ترسناک و عجیب را در این موزه می‌توان یافت.
موزه تاریخی پزشکی موتر
مرداب مانچاک واقع در لوزیانا
مرداب مانچاک که بنام مرداب ارواح نیز شهرت دارد در لوزیانا واقع شده است. گفته می‌شود این مکان توسط ملکه ودوو زمانیکه او را در اوایل قرن20 به زندان انداختن نفرین شده است. نتیجه این کار ناپدید شدن سه دهکده بوسیله طوفانی شدید در سال 1915 بود. این مکان بوسیله کشتی های حامل توریست در حالی که روی مرداب شناورند و نور مشعل راهشان را روشن کرده و درختان کهن سرو و رشته های خزه که از درختان آویزانند آنجا را احاطه کرده است.
مرداب مانچاک
گورستان پاریسی در فرانسه
سردابی واقع  در پاریس که شهرت آن بخاطر زیر زمینی  که ظروف مخصوص نگهداری استخوان مردگان در آن است می‌باشد، استخوانها و اسکلتهای بسته بندی شده مانند اجناس داخل یک انبار در دو ضلع یک راهرو قرار گرفته اند. این مکان حدود 187 کیلومتر از بخش زیرین کل شهر را دربر گرفته است، همچنین  نوشته هایی به چشم می‌خورد که بطور کلی شامل تاریخ فرانسه می‌شود. هوای اینجا خشک است و به همین دلیل فساد و پوسیدگی در آن بسیار ناچیز است. این مکان توسط ماموران بازرسی پلیس برای مدتی به دلیل افسانه ها و شایعاتی از قبیل: گروه کثیری از مردگان و خون آشام ها بسته شد. اگرچه آنها بوسیله هیچ کسی دیده نشده اند.
گورستان پاریسی
چرنوویل در اوکراین
شهر متروک پرپیات در شمال اوکراین واقع شده است که در کیو ابلاست آن در سال 1970نیروگاه انرژی هسته ای چرنویل خانه های کارگران را درآنجا تاسیس کرد.حادثه چرنویل که بدترین حادثه اتمی‌غیر نظامی‌تاریخ جهان است در سال 1986رخ دادکه درآن موجب منفجر شدن راکتور شدکه این انفجار باعث انتشار مواد رادیو اکتیو در محیط وانفجار عظیم که باعث از بین رفتن راکتور شد.
وسایل و خانه های رها شده صدای جیر جیرلولاهای درهای باز آپارتمان ه اکه بوسیله باد به گوش می‌رسند همه شکل وحشت و مرده ای به شهر داده است.





تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
1- گمونم اسب سفید شاهزاده منو کشتن و باهاش سوسیس درست کردن وگرنه امکان نداشت اینقده دیر کنه
2- می گن پول چرک کف دسته؛ دست ما هم که کلا آنتی باکتریال!

3- مدرسه: سه سیب داریم، دو تای دیگر از علی می گیریم، حالا چندتا سیب داریم؟

مشق شب: اگر یک هندوانه سه کیلویی را بین پنج نفر تقسیم کنیم به هر یک چه مقدار می رسد؟

امتحان: علی 12 موز دارد، قطار او هفت دقیقه تاخیر دارد، وزن خورشید را حساب کنید!

4- ترمینال همون ترمینال اما رفتن کجا و اومدن کجا

5- حتی مزخرف ترین چیزهای ممکن بعدها به خاطره های شیرین تبدیل میشن

مثلا صدای مودم دایل آپ موقع کانکت شدن

6- ملت فکر می کنن در اتاقای ما، مثه در یخچال خود به خود بسته میشه. پشت سرشون نمیبندنش

7- هرکس به طریقی دل ما می شکند! اما تو خیلی خلاقیت به خرج دادی، آفرین.

8- اوضاع اونقدر عجیبه که هرکی از هر دهه ای هست فکر می کنه جزو نسل سوخته است!

9- بعضی وقتا دلم واسه مامانم می سوزه وقتی میان تو اتاقم و غرق دنیای مجازی میشم و اون تنها نشسته تلویزیون می بینه. چه نسل بی عاطفه ای شدیم ما

10- همیشه دود سیگار به سمتی میره که نمی خوای، دقیقا مثه مسیر زندگی ما...

11- ای کاش الانم مثل بچگی بزرگترین نگرانیم این بود که وقتی آدامس می خرم عکسش تکراری نباشه...!

12- وقتی این نوشته های سوزناک بعضیا رو می خونم که از رفتن عشقشون دارن پر پر می شن، دلم می خواد برم عشقشونو پیدا کنم، دوتا بزنم تو گوشش، بگم الاغ! داری می کشیش بدبختو! برگرد

13- در تاریخ تنقلات همه جور آدمی داشتیم از آدم نابغه ای که بستنی رو اختراع کرد تا اون آدم ناتوانی که تخمه ژاپنی رو به آجیل اضافه کرد

14- به علت گرانی بانک مرکزی به مناسبت روز مرد کارت های آفرین صد آفرین و هزار و سیصد آفرین همسر خوب و نازنین چاپ کرد

15- پیرمردهای 90 ساله هم توی جمعشون به همدیگه میگن «بچه ها»

16- یه آهنگ توی پلی لیستت هست که همیشه ازش رد میشی اما هیچ وقت پاکش نمی کنی

17- انگیزه چک کردن میس کال ها:

پنج درصد اهمیت کسی / کسانی که تماس گرفتن

95 درصد خلاص شدن از اون آیکون اعصاب خردکردن نشون دهنده میس کال

18- رفته بودیم یه جا مهمونی، صاحب خونه یه دختر ملوس داشت، سه، چهار سالش بود، دیوار راستو می رفت بالا! نازش کردم، بوسیدمش و بهش با لحن بچگونه گفتم: خاله دون، چن سالته عجیییجم؟ اسمتو بهم میگی خانونمه خوججل؟

چند ثانیه تو چشام نگاه کرد، بعدش خیلی جدی گفت: خب مثل آدم حرف بزن ببینم چی میگی...!

19- خواستم خونه عشقو تو قلبت بسازم اما شهرداری مجوز نداد!

20- ینی فک کنم مسوولان یوفا با مسوولان دانشگاه ما هماهنگ کردن که از روز شروع فرجه ها بازی های یورو 2012 رو شروع کنند و اختتامیه اش هم همزمان با اتمام امتحانات ماست.

مراقب باشید بچه ها که من دو سال پیش تو جام جهانی داغون شد امتحانام!

21- این عذاب وجدان گرفتن ها در روزای آخر تعطیلات کاملا نرمال و از علایم سلامتی دانشجویان و دانش آموزان است

22- هر امتحانی سه فاز دارد: فاز فرجه ها که عموما به فنا می رود

فاز ایام امتحانات که عموما به فکر کردن راجع به راه کارهای تقلب می گذرد

فاز بعد از امتحانات که به پاچه خواری اساتید و التماس سپری می شود

23- راوی قصه عاشق دخترک شده بود، قصه را طول می داد تا شاهزاده قصه کمی دیرتر برسد

24- یادمان باشد اگر قاطرمان تنها شد، طلب عشق ز هر کره الاغی نکنیم

25- شما یادتون نمیاد، همین دو ساعت پیش ساعت چهار بود

26- خرخون مجرم نیست، بیمار است. بیایید با خرخون ها مثل بیماران رفتار کنیم...! (ستاد حمایت از بیماری های خیلی خاص)

27- تو «اسم فامیل»، سر غذا دعوامون می شد می رفتیم پیش بزرگ ترها تاییدیه می خواستیم که مثلا شهادت بدن گیلاس پلو داریم یا نه!

موز پلو حتی...!

28- لیوان آب باس شعور داشته باشه وقتی از بیرون میای و پهن زمینی خودش بیاد بگه منو بخور، این دانشمندا چه غلطی می کنند من نمی دونم

29- بچه که بودیم همش اون خانوم مجری مهربونه بودا... خانوم رضایی،

می گفت: شما... ما هم می گفتیم: ما؟

می گفت: بله شما که نزدیک تلویزیون نشستی، یکم برو عقبن تر بشین!

مام می رفتیم عقب. بعد می گفت: یکم عقب تر!

ماهم تا نزدیکای در ورودی می رفتیم عقب که نکنه لج کنه کارتون نشوننده!

یه همچین اسکلایی بودیم ما...

30- وقتی پنج ثانیه قبل از آلارم موبایل بیدار می شم و اونو خاموش می کنم احساس می کنم بمب خنثی کردم

31- من همه کتابامو دو دور کامل خوندم، تو چطور؟ (ستاد ایجاد وحشت میان دانشجویان در فصل امتحانات)

32- مقدار تعطیلی بیشتر = اتلاف وقت بیشتر

عمرا وقتی تعطیل می شی بشینی درس بخونی

33- ما بچه بودیم یه بازی بود به نام: «همه ساکت بودند ناگهان خری گفت»... صدبرابر پلی استیشن 3 لذت داشت!

34- استاد: وقتی بزرگ شدی چه می کنی؟ شاگرد: ازدواج! استاد: نخیر منظورم اینه که چی می شی؟ شاگرد: داماد! استاد: اوه! منظورم این است وقتی بزرگ شدی چی به دست می آری؟ شاگرد: زن! استاد: بله! وقتی بزرگ شدی برای پدر و مادرت چی می گیری؟ شاگرد: عروسی می گیرم! استاد: پسر جان پدر و مادرت در آینده از تو چه می خوان؟ شاگرد: نوه!

35- در جهان سوم رمز موفقیت پنهان کردن منابع کسب اطلاعاته

Wincenzo Delafonte: وسط میدون تجریش احساس کردم یه مردی تو فاصله 20 متریم زل زده بهم و داره میاد سمتم، منم چشم تو چشم شدم و به مسیرم ادامه دادم، بهم رسیدیم و یهو دستشو کرد تو کیفش و یه کاغذ داد دستم
آگهی کاشت مو بود
اولش خیلی بهم برخورد اما بعدا گفتم طفلکی چقدر منتظر یه کچل بوده که رد شه

36- سیمین: فرقی نداره کسی که باهاش حرف می زنی، پلی تکنیک می خونه یا آزاد از رودهن. از نظر خودش سختگیرترین استادا و بالاترین سطح علمی رو دانشگاه اونا داره





تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عکس های تکان دهنده از مصرف مواد مخدر در یکی از پارک های تهران

عکس های تکان دهنده از مصرف مواد مخدر در یکی از پارک های تهران
مواد مخدر قاچاق است.در گذشته خرید و فروش آن در خفا انجام می گرفت اما چند سالی است ....








منبع:rajanews.com





تاریخ : سه شنبه 91/3/16 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5   >>   >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ