سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چشم اندازهای زیبا از زمستان







































































تاریخ : چهارشنبه 91/10/13 | 1:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

یک لحظه قبل از وقوع حادثه

































































































تاریخ : چهارشنبه 91/10/13 | 1:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نـگاهی به آینـده نـزدیک تـلفن های هوشمنـد

چیزی به سال 2013 نمانده و تمام کمپانی ها با سخت کوشی فراوان روی محصولاتشان کار می کنند. کاربران هم می خواهند که هر چه زودتر بهترین محصولات به میدان بیایند تا پادشاه بازار را بخرند ولی بازی تخت شاهی، همیشه پویا در جریان است و هنوز محصول قبلی به تخت عادت نکرده، مدعیان جدید می آیند و با نمایشگر بزرگتر، پردازنده قوی تر یا حافظه بیشتر آن را به چالش می کشند. 

اما شاید هم در آینده سخت افزارهای درون تلفن ها چندان مهم نباشند چون دنیای تکنولوژی به سمت رایانش ابری در حرکت است و وقتی پردازش در ابرها انجام شود، تلفن ها می توانند از شر رقابت سخت افزاری راحت شوند، البته نه تا چند سال آینده. ما همچنان باید حدس و گمان ها درباره سخت افزارهای آینده را دنبال کنیم تا بتوانیم در بهترین زمان، خرید مناسبی داشته باشیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی را درباره تلفن های آینده بر شماریم.

نمایشگر

همین که در حال آماده شدن برای CES 2013 بودیم سامسونگ خبر از معرفی نمایشگرهای منعطف در لاس وگاس داد. البته آن طور که در فیلم های علمی تخیلی دیده می شود نه، ولی به هر حال این نوآوری هم کم کم دارد به سطح مناسبی می رسد. آیا این پیشرفت ها به معنای رسیدن به آن آینده ای است که همه فکرش را می کنیم: نمایشگر و تلفنی کاملاً منعطف که شبیه کاغذ تا شوند و در جیب جا بگیرند؟ 

در سمت دیگر، نمایشگر تلفن های امروزی چنان چگالی پیکسل بالایی دارند که آنها را از فاصله طبیعی با چشم غیر مسلح نمی توانیم تشخیص دهیم. با این حال باز هم بالا رفتن چگالی ادامه دارد. چرا؟ به همان دلیلی که از کوه ها بالا می رویم: چون می توانیم. چگالی پیکسل در نمایشگرهای کوچک ارتباط مستقیمی با رزولوشن دارد و ما همیشه عاشق رزولوشن بالا بوده ایم. 

خب، انتظارات برای سال آینده در چه حدی است؟ به گمان ما نمایشگرهای منعطف سال آینده آن چیزی که در فیلم های تخیلی دیده ایم نخواهند بود. در بهترین حالت ویژگی انعطاف پذیری آنها را به عنوان یک مشخصه جدید بر روی تلفن هایی مشابه تلفن های فعلی خواهیم دید. نمایشگر منعطف بر روی تلفن های فعلی، می تواند برای تولید بازخوردهای لمسی و بازسازی بافت اجسام در حال نمایش استفاده شود که فایده بیشتری هم به حال کاربران دارد. 

همچنین با بهبود رزولوشن، کمپانی ها شروع خواهند کرد به تمرکز بر روی بهبود رنگ و نه افزایش بیش از پیش چگالی زیرا این مورد هنوز جای کار بیشتری دارد. می توانید چند تلفن را کنار هم بگذارید و بعد ببینید که چقدر رنگ مشکی یا سفید در آنها متفاوت است. 

باتری

تا چند وقت پیش، باتری تلفن های همراه چندین روز دوام می آورد ولی با هوشمند و لمسی شدن آنها، ماجرا تغییر کرد. در بهترین حالت 1 یا 1 و نیم روز می توانید بدون شارژ مجدد از اسمارت فون خود استفاده کنید، که واقعاً چیز خیره کننده ای نیست. اگر استفاده شما خیلی زیاد باشد که دیگر هیچ، به یک روز نکشیده باید آن را دوباره به برق بزنید. 

این حوزه، مهمترین و در عین حال پر ریسک ترین بخش است. باتری های امروزی نه چرخه عمر طولانی دارند و نه کیفیت خود را در طول این چرخه حفظ می کنند. اگر یک نظر سنجی کنیم، مسلماً نیاز به تحول در باتری تلفن ها رأی بالایی خواهد آورد. امروزه باتری، یکی از عوامل تنفر ما از گجت هایمان شده ولی بیایید آنها را ببخشیم، مشکل اصلی آنها نیستند، بلکه خود دستگاه ها و البته ما هستیم. 

باتری دستگاه ها مدت ها است که پیشرفت چندانی به لحاظ تکنولوژیک نکرده اند. پژوهشی در دانشگاه نیو وسترن در سال گذشته منجر به تولید یک باتری برای تلفن های سلولار شد که ظرف 15 دقیقه شارژ می شود و 1 هفته هم دوام می آورد. تصورش را بکنید که با این باتری، زندگی چقدر لذت بخش می شود. انواع مختلفی از باتری ها در حال توسعه هستند ولی چرا هنوز آنها را در دستگاه های خود ندیده ایم؟ 

مسئله این است که تولید کنندگان همیشه به خاطر هزینه های فزاینده تولید، برای تغییر در این زمینه کند عمل کرده اند ولی به نظر می رسد که زمان تغییر نزدیک شده. همچنان که دستگاه ها بزرگتر و بهتر می شوند، باتری ها هم چنین می شوند و بیایید با هم صادق باشیم، اگر یک تلفن بتواند با هر بار شارژ چندین روز دوام بیاورد و در عین حال باریک و جذاب هم باشد، همه سر خرید آن دعوا خواهیم کرد. 

سخت افزار

بر عکس باتری ها که حداقل پیشرفت را داشته اند، سخت افزار داخلی دستگاه ها بیشترین پیشرفت را به خود دیده. دلیل هم یکسان است: هزینه تولید. هزینه تولید یک پردازنده یا حافظه جدید با اندازه کوچکتر پایین است، بنابراین همیشه شرکت ها پذیرای این تغییر هستند. ولی خط پایان کجا است؟ 

اثر بهبود سخت افزار محسوس است و جذب مردم با تبلیغ بر اساس آن هم ساده. ولی دیگر به حدی از تجمع سخت افزار در این دستگاه های کوچک رسیده ایم که به نظر می رسد از سرعت رشد کاسته خواهد شد؛ NFC، LTE، رم زیاد و پردازنده های 4 هسته ای قوی... آیا کافی نیست؟ 

خوشبختانه فضای ذخیره سازی ابری دارد بخشی از جنون حافظه داخلی بیشتر را پوشش می دهد. پردازنده های 8 هسته ای هم سر پیچ تکنولوژی هستند و دارند به ما نزدیک می شوند ولی به نظر می رسد سرعت پردازش دارد به جایی می رسد که مثل چگالی پیکسل در نمایشگرها، دیگر افزایش آن به چشم نخواهد آمد. تصور کنید که اواخر 2013 یا اوایل 2014 پردازنده های 8 هسته ای به بازار بیایند و سال بعد از آن هم پردازنده های 16 هسته ای. آیا بیش از آن، (لااقل برای عموم مردم) کاربردی خواهد داشت؟ 

دوربین

دوربین برای تلفن های هوشمند یک برگ برنده بزرگ است. در اوایل، وجود دوربین روی تلفن ها بیشتر از آنکه رضایت بخش باشد آزار دهنده بود زیرا کیفیت بدی داشت ولی حالا با دوربین های 8 مگاپیکسلی، واقعاً کیفیت به مرز رضایت بخشی رسیده. البته این را هم در نظر داشته باشید که همه دوربین های دیجیتال، بعد از مدتی دچار افت کیفیت می شوند. به هر صورت، تلفن های ما همیشه همراه مان هستند و دارند برای عکس و فیلم گرفتن، جایگزین دوربین های کامپکت می شوند. 

برای پرچمدارهای سال 2013 انتظار دوربین های 12 یا 13 پیکسلی را داریم ولی در نظر داشته باشید که به خاطر حجم کم و ابعاد کوچک تلفن ها، محدودیت های تکنولوژیک همیشه وجود خواهد داشت. 

در عوض دوربین جلوی تلفن ها که برای مکالمه یا چت تصویری به کار می رود، جای پیشرفت بسیاری دارد و شاید در سال آینده، دوربین جلوی 4 مگاپیکسلی را هم بر روی تلفن ها ببینیم. 

جمع بندی

در نظر داشته باشید که اینها انتظارات ما از دستگاه های یکی دو سال آینده هستند و واقعاً پیش گویی آینده بدون اطلاع داشتن از تکنولوژی های عملیاتی، امکان پذیر نیست. شاید در سال های آینده تلفن هایی با 64 هسته پردازشی و نمایشگر تا شوی 12 اینچی هم دیدیم، ولی شوکه نخواهیم شد. 

چیزی که نباید از آن غافل شد، سرویس ها هستند. این سرویس ها و اپلیکیشن ها هستند که دستگاه های ما را زنده می کنند و گرنه سخت افزار که به خودی خود کاربردی ندارد. ولی در عین حال، طراحی دستگاه ها هم مهم است، بسیار مهم. ما حاضر به حمل دستگاهی که برای اجرای بازی ها کارتریج بخورد نیستیم و برای همین است که کمپانی ها، این تلفن های باریک و جذاب را جلوی چشم های مردم به رقص در می آورند. 

پس ما تلفن هایی با طراحی زیبا، باریک و سبک می خواهیم و در عین حال، وابستگی زیادی به سرویس ها داریم، چه بازی باشند، چه چک کردن ایمیل. بیایید منتظر باشیم تا ببینیم دستگاه های آینده، چه چیزهای جدیدی در حوزه طراحی و سرویس ها برای ما خواهند داشت، زیرا فقط گذر زمان از نوآوری ها پرده برداری می کند.






تاریخ : چهارشنبه 91/10/13 | 1:30 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

انگیزه هایی برای درس خوندن

یادمه از بچگی درس خوندن برای درس خوندن نبود ؛

برای شکلات و بستنی بود ،

برای استفاده از یک تابستون خوب بود،

برای ترس از پدر و مادر بود،

برای دوچرخه و آتاری و ... بود،

بخاطر غر زدنها و هشدارهای مادر بود،

بزرگتر که میشی ...

دیگه شکلات و بستنی برات بی معنی میشه ؛

تابستونها هم مزه ی خوبشون رو از دست میدن ؛

ترس از پدر و مادر کم میشه ( اگر محو نشه ) ؛

دوچرخه و آتاری خز میشن ؛

هشدارهای مادر تموم میشن ؛

و تو میمونی و علتهایی که دیگه نیستن و کوله باری از درس و مشقی که هنوز به سرانجام نرسیدن و یک افت شدید ...

استرس ، استرس و استرس ...

تو دوره ی دانشجوییم یک راه حل به ذهنم رسید که جواب داد .

یک خانم دانشجو که درسش هم خوب بود رو بعنوان نشونه در نظر گرفتم و بدون اینکه بهش بگم رقابتم رو باهاش شروع کردم. حتی اگر برنده نمیشدم لاقل پاس میکردم.

پایان ترم و بعد از امتحانات روی برد دانشگاه بعد از نمره ی خودم دنبال نمره اون میگشتم تا ببینم که چقدر تلاش لازمه تا اونو پشت سر بگذارم .

لذت رقابت و بردن چیزیه که هنوز که هنوزه برام شیرینه ...

( در جهت اینکه مطلب بد آموزی نداشته باشه عرض کنم که لازم نیست معیاری که میخواید انتخاب کنید حتما یک خانوم باشه ، یک دوست ، یکی از بچه های فامیل و یا حتی خودتون )

انتخاب دوست در نمراتی که بدست خواهید آورد هم مهمه.






تاریخ : چهارشنبه 91/10/13 | 1:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نقل است یک روز در مجلس دکمه پیراهن ایت الله سید حسن مدرس باز بود یکی از نمایندگان به او عرض کرد (گویا به حالت تمسخر) اقای مدرس دکمه یپراهنتان باز است.

مدرس گفت : اینها مهم نیست ، مهم دروازه های کشور است که بروی بیگانگان باز است .

جملات زیبا مدرس






تاریخ : چهارشنبه 91/10/13 | 1:23 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

غذاهایی که باید آنها را بیشتر خورد

توت ها
تنوع محصولات و مواد غذایی و فلسفه خوردن غذاها، نشان‌دهنده نیاز بدن به انواع مواد غذایی است.
 در کنار تغذیه صحیح، ورزش را نباید فراموش کرد که نادیده گرفتن آن باعث می‌شود علی‌رغم داشتن بدن و بازوهای قوی، اندام شما متناسب نباشد. اگر دوست دارید علاوه بر حفظ تناسب اندام،‌ بدنی قوی و موزون و زندگی طولانی و سالمی داشته باشید، ورزش کنید و تغذیه سالم داشته باشید و از انواع محصولات غذایی استفاده کنید.
در اینجا نظر متخصصان تغذیه را در مورد بهترین و سالم‌ترین مواد غذایی که سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین هستند، ارائه می‌دهیم. اگر شش نوع از مواد زیر را هر روز میل کنید و رژیم غذایی خود را بر پایه آنها قرار دهید، مطمئن باشید که از خطر انواع بیماری‌های مزمن، بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها در امان خواهید بود. بنابراین از همین امروز شروع کنید.
 سیب
همه ما می‌دانیم که روزانه حداقل باید یک عدد سیب بخوریم. سیب علاوه بر اینکه حاوی کوئرستین است که از سلول‌های مغزی در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کند، منبع بزرگی از فیبر می‌باشد که می‌تواند به لاغری و حفظ تناسب اندام کمک کند. با خوردن یک سیب در روز 16درصد از نیاز بدن به فیبر در طی روز تامین می‌شود. اخیراً پژوهشگران دریافته‌اند میوه‌هایی که گوشت آنها سفیدرنگ است، مثل سیب و یا گلابی، خطر ابتلا به سکته مغزی را تا 50 درصد کاهش می‌دهند.
موز
اغلب افراد به دلیل کالری بالای موز از خوردن آن اجتناب می‌کنند؛ این میوه خواص زیادی دارد. یک موز متوسط حدود 100 کیلو کالری، 30 گرم فیبر و مقادیر زیادی پتاسیم دارد که این پتاسیم به تنظیم فشارخون کمک می‌کند. خوردن روزانه یک عدد موز، کودکان را از ابتلا به آسم محافظت می‌کند.
حبوبات
حبوبات منبع عالی فیبر، پروتئین و سرشار از ویتامین‌ها، روی، آهن و منیزیم هستند. حبوبات تیره رنگ همچون لوبیا قرمز، سرشار از ویتامین B و آنتی‌اکسیدان هستند و با بیماری‌ها مبارزه می‌کنند. حبوبات همچنین آهن فراوانی دارند. مطالعات نشان می‌دهند افرادی که نخود را در رژیم غذایی روزانه خود قرار داده‌اند کمتر تمایل به خوردن غذاهای چرب و یا فست‌فودها دارند. فلافل که در تهیه آن از نخود فراوان استفاده می‌شود مملو از خاصیت است.
انواع توت‌ها
زغال‌اخته و انواع توت‌ها به نسبت میوه‌های دیگر حاوی مقادیر بیشتری آنتی‌اکسیدان هستند و شاید به همین دلیل است که مطالعات نشان می‌دهند آنها بیش از هر میوه دیگری می‌‌توانند با سرطان‌ها مبارزه کنند، قدرت مغز را افزایش دهند و موجب سلامت قلب شوند. توت‌ها حاوی فیبر و آنتی‌اکسیدان هستند که برای حفظ سلامت قلب مفید است. از انواع توت‌ها می‌توانید در تهیه دسرها، کیک‌ها و یا حتی املت استفاده نمایید.
کلم قرمز
سلامتی شما درون کلم‌پیچ‌ها قرار دارد! هر پیمانه کلم خرد شده 20 کیلو کالری دارد و حاوی گلوکوزینولات است. این ماده شیمیایی سیستم دفاعی بدن را تقویت و از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد سرطان‌زا محافظت می‌کند. تمامی انواع کلم‌ها، حتی کلم‌بروکلی این خاصیت را دارند.
سالمون‌ (ماهی آزاد)
ماهی‌ها، اولین منبع امگا -3 هستند؛ اسیدهای چربی که خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهند و حتی ممکن است با افزایش ترشح سروتونین، خلق‌وخو و حال روحی انسان را بهبود ببخشند. سروتونین ماده شیمیایی است که در مغز ترشح می‌شود. ماهی سالمون به نسبت ماهی‌های دیگر حاوی مقادیر بسیار کمتری جیوه است. بنابراین اگر تصمیم گرفتید یک وعده غذای سالم و ماهی میل کنید، ‌حتماً ماهی سالمون را برگزینید.
کلم‌پیچ و کاهوها
آنها قهرمانان گمنام سلامتی و سرشار از ویتامین K هستند و همانگونه که می‌دانید، ویتامین K در سلامت استخوان‌ها نقش مهمی ایفا می‌کند.
کیوی
با خوردن دو عدد کیوی در روز مقادیر زیادی پتاسیم و ویتامین C دریافت می‌کنید. ویتامین C کیوی از ویتامینC پرتقال و پتاسیم آن از پتاسیم موز بیشتر است و هر دو عدد کیوی فقط 85 کیلو کالری دارد؛ بنابراین مصرف آنها را به عنوان میان وعده فراموش نکنید.
جو
احتمالاً شنیده‌اید که بیشتر متخصصان تغذیه مصرف جو را به عنوان یک صبحانه پرخاصیت پیشنهاد می‌کنند، ولی ممکن است دلیل آن را ندانید. جو سرشار از فیبرهای محلول (قابل حل) است و کلسترول بد را از بین می‌‌برد و چربی شکمی را کاهش می‌دهد. سعی کنید نان جویی را تهیه کنید که شیرین نشده و با ترکیب انواع دانه‌ها و یا دانه کتان تهیه شده باشد که دانه کتان خود سرشار از امگا -3 است.
پاپایا
آن را نصف کنید و جلوی چشم قرار دهید و به عنوان میان وعده بخورید. این میوه گرمسیری میل و اشتها را برای خوردن تنقلات شیرین کاهش می‌دهد. پاپایا یا همان انبه هندی منبع عالی از آنتی‌اکسیدان‌ها، کاروتن، ویتامین C، فلاونوئیدها، فولات، ویتامین B، اسید پانتوتنیک، پتاسیم، منیزیم و فیبر است و سیستم قلبی عروقی را تقویت می‌کند و برای درمان آلرژی و سرطان روده بسیار مفید می‌باشد.
آناناس
یک فنجان آناناس، کل نیاز بدن به ویتامین C را تامین و با سرماخوردگی مبارزه می‌کند و ساخت کلاژن را در بدن بهبود می‌بخشد. کلاژن‌ همان ماده‌ای است که موجب صافی و سفتی پوست می‌شود و از ایجاد چین‌و‌چروک پوست پیشگیری می‌کند. روزانه چند برش از آن‌را بخورید تا پروتئین موجود در آن پوست شما را زیبا کند.
اسفناج
هرگاه صحبت از انواع ویتامین‌ها می‌شود، تمام توجه‌ها به اسفناج (به عنوان یک مولتی ویتامین) جلب می‌گردد. اسفناج سرشار از فولات است و فولات تولید مواد شیمیایی را در مغز که بر خلق‌وخو تأثیر می‌گذارند، افزایش می‌دهد. پژوهشگران معتقدند که کمبود  اسیدفولیک با افسردگی ارتباط دارد.
غلات سبوسدار
افرادی که غلات سبوسدار را در رژیم غذایی خود قرار داده‌اند، راحت‌تر از شر چربی شکمی خود خلاص می‌شوند. بنابراین بهتر است پاستا‌ی سبوسدار و یا برنج قهوه‌ای را انتخاب کنید.
برنج قهوه‌ای و یا پاستا را می‌توانید با سبزیجات طعم‌دار میل کنید و یا از نان‌های سبوسدار همچون نان گندم کامل (سبوسدار) و یا نان چاودار و یا جوی دو سر استفاده نمایید که منبع عالی از فیبر نیز هستند.
 ماست
پروتئین‌های موجود در ماست، علاوه بر اینکه سیر کننده هستند، ‌موجب لاغری شده و از چاقی پیشگیری می‌کنند. ماست حاوی باکتری‌های خوبی به نام پروبیوتیک است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند.
زنجبیل
زنجبیل در واقع یک ادویه و گیاه دارویی است که از تهوع، استفراغ، کم‌اشتهایی، اسپاسم روده و روماتیسم پیشگیری می‌کند و خواص ضد سرطانی دارد. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که زنجبیل به همراه فلفل سیاه، دارچین، میخک، پودرسیر، پونه کوهی، فلفل قرمز، رزماری و زردچوبه اثرات منفی چربی زیاد را کاهش می‌دهد و تری‌گلیسیرید را تنظیم و از قلب محافظت می‌کند.
خردل
به جای سس مایونز روی ساندویچ خود سس خردل بزنید تا چربی و کالری کمتری مصرف کرده باشید. این ماده برخلاف کم کالری بودن بسیار مقوی است و خواص آن درست شبیه خاصیت گل‌کلم و کلم‌پیچ است. خردل برای هضم و سلامت دستگاه گوارش مفید است و سرعت متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد. سلنیوم موجود در خردل نیز خاصیت ضد التهابی دارد و برای درمان آسم، آرتریت و فشارخون مفید می‌باشد.
سیر
اگرچه سیر باعث می‌شود کمی نفس شما بدبو شود، ولی خواص درمانی‌ آن برای سلامتی قلب، روده بزرگ و معده باعث می‌شود که نتوانید از خوردن آن چشم‌پوشی کنید. مطالعات اخیر نشان می‌دهد که افزودن سیر و پیاز به غلات سبوسدار جذب روی را افزایش می‌دهد.
عسل
از خوردن شکر سفید چشم‌پوشی کنید و به جای آن یک قاشق چایخوری از این طلای مایع را به چای، قهوه و یا بلغور صبحانه خود بیفزایید. پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد عسل برخلاف شکر در پیشگیری از چاقی و ترشح هورمون گرسنگی موثر است و باعث به تأخیر افتادن ترشح گرلین (هورمون گرسنگی) می‌شود و احساس سیری را به وجود می‌آورد. هر قاشق سوپخوری عسل حاوی 22 کیلو کالری است).   این ماده علاوه بر اینکه خاصیت ضد پیری دارد و به سلامت پوست کمک می‌کند، در سلامت قلب نیز بسیار موثر است و خواص ضد التهابی دارد و سرشار از آنتی اکسیدان می‌باشد.






تاریخ : سه شنبه 91/10/12 | 1:34 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

هیچ چیز خسته کننده تر از این نیست که نتوانید بخوابید. گاهی ذهن شما مشغول کنکاش اتفاقات مهمی می‌شود که امروز رخ داده است و گاهی سروصداهای موجود نمی‌گذارند به خواب بروید. در این موقعیت ها چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ همیشه راهی برای حل مشکلات وجود دارد! در این پست برخی از ترفندهای جدید برای خوب خوابیدن را لیست کرده ایم، که به عنوان “بهداشت خواب” شناخته شده هستند.

تنها زمانی که خواب آلود هستید بخوابید

این امر بیدار ماندن شما را در رختخواب کاهش می دهد. اگر نتوانستید در عرض 20 دقیقه به خواب بروید، بلند شوید و کاری خسته کننده انجام دهید تا زمانی که احساس خواب آلودگی کنید.

برای خوابیدن در مکان های تاریک و بی‌سروصدا دراز بکشید. وجود نور نشانه هایی به مغز می‌فرستد با این محتوا که وقت بیدار شدن از خواب است.

در طول روز چرت نزنید

این به شما اطمینان می‌دهد که هنگام خواب خسته باشید. اگر شما هم مثل من عادت کرده اید که هر روز چرتکی بزنید، سعی کنید کمتر از یک ساعت و قبل از ساعت 15:00 باشد.

زمان ثابتی برای رفتن به رختخواب داشته باشید

حتی در تعطیلات آخر هفته! وقتی که چرخه خواب شما یک ریتم منظم داشته باشد، احساس بهتری هنگام خواب خواهید داشت.

حداقل 4 ساعت قبل از خواب ورزش نکنید

انجام ورزش های منظم برای کمک به داشتن خوابی خوب توصیه می شود، اما زمان آن بسیار مهم است. ورزش های صبحگاهی یا اوایل بعد از ظهر تداخلی در خواب ایجاد نمی‌کند.

عادت های قبل از خواب توصیه می‌شود

آیین قبل خواب نشانه هایی برای بدن تان تا برای خواب آماده شود. گوش دادن به موسیقی آرامش بخش، خواندن چیزی تسکین دهنده به مدت 15 دقیقه، یک فنجان چای بدون کافئین، انجام تمرینات تمدد اعصاب و عادت های دیگری می‌توانند در به خواب رفتن شما کمک کنند.

از تخت خود تنها برای خوابیدن استفاده کنید

از استفاده از رختخواب خود برای تماشای تلویزیون، پرداخت آنلاین قبوض، درس خواندن و … بپرهیزید. در این صورت، هنگامی که شما به رختخواب می‌روید بدن شما می‌داند که وقت خواب است. البته روابط زناشویی تنها مورد استثنا است.

از کافئین و نیکوتین حداقل 4-6 ساعت قبل از رفتن به رختخواب بپرهیزید

کافئین و نیکوتین محرک‌هایی هستند که اختلالاتی در زمان به خواب رفتن شمال ایجاد می‌کنند. قهوه، چای، نوشابه، کاکائو، شکلات و بعضی از داروهای تجویزی و غیر تجویزی، حاوی کافئین هستند. سیگار و برخی از داروها حاوی نیکوتین هستند. استفاده از مواد الکلی می‌تواند پایانی برای داشتن یک خواب خوب باشند، بنابراین از مصرف مواد الکلی اجتناب کنید.

قبل از خواب، غذای سبک بخورید

اگر معده شما خیلی خالی باشد، می‌تواند در خواب شما تداخل ایجاد کند.همینطور، اگر شما عادت به خوردن یک وعده غذای سنگین قبل از خواب داشته باشید، این نیز می‌تواند در خوابتان تداخل ایجاد کند. محصولات لبنی و گوشت برخی از پرندگان چون بوقلمون حاوی تریپتوفان است، که به عنوان القاء خواب طبیعی عمل می‌کند. احتمالا به دلیل وجود تریپتوفان در شیر، گاهی اوقات قبل از خواب توصیه می‌شود.

90 دقیقه قبل از خواب حمام کنید

یک حمام داغ، دمای بدن را افزایش می‌دهد، اما پس از آن است که با کاهش دمای بدن به شما احساس خواب آلودگی دست می‌دهد.

از راحتی تخت خواب و اتاق خواب خود اطمینان حاصل کنید

یک اتاق گرم می‌تواند ناراحت کننده باشد. اتاق کمی خنک‌تر همراه با پتوی مناسب برای گرم ماندن، توصیه می‌شود. اتاق خواب‌تان نباید دارای نور مزاحمی باشد که در این صورت می‌توانید از ماسک خواب استفاده کنید. در صورت وجود سر و صدایی که شما را اذیت کند، می‌توانید از گوش بند استفاده کنید.

قبل از طلوع خورشید از خواب بیدار شوید

ساعت بیولوژیکی بدن خود را با خورشید تنظیم کنید. هرچه صبح ها زودتر از خواب بیدار شوید، شب ها نیز بهتر می‌توانید به خواب بروید.

قبل از خواب از سرگرم شدن با تلویزیون و اینترنت بپرهیزید

مطالعات نشان داده اند افرادی که قبل از خواب، با اینترنت یا تلویزیون سرگرم می‌شوند، بیشتر در خطر بدخوابی قرار می‌گیرند.






تاریخ : سه شنبه 91/10/12 | 1:27 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()


 اگر مجرد هستید و قصد ازدواج دارید احتمالا تا به حال به مفهوم زندگی مشترک زیاد فکر کرده‌اید. نمی‌توان بدون هیچ تصوری وارد یک زندگی جدید شد، این تصور هم در انتخاب شما تاثیر دارد و هم می‌تواند بعد از ازدواج شکل‌دهنده رفتارهای شما باشد.


اگر این تصور اشتباه باشد، می‌تواند در آینده عامل ایجاد مشکلات متعددی شود یا حتی عامل سرخوردگی‌تان شود چون انتظارات غیرواقع‌بینانه‌ای پیدا می‌کنید که قرار نیست در زندگی تامین شوند. اصلاح باورها می‌تواند کمک فراوانی هم به شما و هم به همسر آینده‌تان بکند چون شالوده و پایه زندگی‌تان را اصولی بنیان می‌گذارید. اما چگونه می‌توان دانست


چه مقدار از باورهایتان درست است و چقدر توهمات و انتظارات غیرواقع‌بینانه؟ کار خیلی راحتی نیست اما ما می‌خواهیم به شما کمک کنیم. آزمون زیر به شما کمک می‌کند که دریابید اعتقادات و باورهای بنیادی‌تان در رابطه با یک ارتباط عمیق و ریشه‌دار چیست؟


هنگام پاسخ دادن به این سؤالات، اولین فکری را که به ذهنتان می‌رسد، درنظر بگیرید و براساس آن به سؤالات پاسخ دهید.


به‌نظر شما، بهترین شیوه برای اینکه اطمینان پیدا کنید طرف مقابلتان کاملا برازنده و مناسب حال شماست، چیست؟
الف) خواسته‌ها و سلایق‌تان در زندگی کاملاً مثل هم باشد.
ب) در این ارتباط، همیشه شاد و راضی باشید و هیچ اختلاف و مشکلی بین شما وجود نداشته باشد.
ج) به اتفاق هم با مشکلات مواجه شوید و مبارزه کنید و روزبه‌روز بیشتر به یکدیگر نزدیک شوید.
د) والدین و خانواده‌تان او را تایید کنند.


به‌نظر شما، زوج‌ها از چه طریق قادرند به بهترین نحو، مشکلات و مسائل مهم زندگی مشترک‌شان را حل و برطرف کنند؟
الف) ابتدا مشخص کنند که چه کسی در اشتباه است و حق با کدام طرف است.
ب) حتی درصورت ناراحتی و نارضایتی شدید، باید مدام با یکدیگر صحبت و تبادل‌نظر کنند.
ج) مشکلات را به حال خود رها کنند و منتظر بمانند تا اوضاع خودبه‌خود بهبود یابد.
د) تمام حواس خود را روی آن متمرکز کنند و با دل و جان به حرف‌ها و پیشنهادهای یکدیگر گوش دهند.


در زندگی مشترک، ممکن است تفاوت‌ها، اختلاف‌نظرها و مشکلاتی قدعلم کنند، اینها:
الف) نمایانگر این حقیقت هستند که لازم است تغییر و تحولی در همسرتان به‌وجود آید.
ب) دلایلی هستند که باعث می‌شوند گذشت و سازش خود را به یکدیگر نشان دهید و برای بهبود ارتباط‌تان بیشتر بکوشید.
ج) علائم هشداردهنده‌ای هستند که ثابت می‌کنند همسرتان مناسب حال و برازنده شما نیست و به دردتان نمی‌خورد.
د) نشانه‌هایی هستند که به ما می‌گویند زمان آن فرا رسیده است که چیزهای جدیدی یاد بگیریم و به مرحله رشد و شکوفایی برسیم.


زوج‌هایی که همیشه رضایت‌خاطر، خرسندی، خشنودی و شادمانی‌شان را با یکدیگر تقسیم می‌کنند با زوج‌هایی که مدام ابراز نارضایتی و ناراحتی می‌کنند، تفاوت دارند. به‌نظر شما تفاوت آنها در چیست؟
الف) گروه اول هرگز عصبانی نمی‌شوند، جروبحث به راه نمی‌اندازند و سعی می‌کنند همیشه آرامش و خونسردی خود را حفظ کنند.
ب) گروه اول هیچگاه وضع را از آنچه هست، بدتر نمی‌کنند.
ج) گروه اول مسائل و مشکلات کمتری دارند، در نتیجه بیشتر از زندگی خود لذت می‌برند.
د) زوج‌های گروه اول، برای حل مسائل و مشکلات موجود، از ابزارها، شگردها و راهکارهای مدبرانه‌تری استفاده می‌کنند.

سوال - الف ب ج د
1 - 3 2 4 1
2 - 3 2 1 4
3 - 2 3 1 4
4 - 2 3 1 4


امتیاز بین 13 تا 16 ایثارگر اما لجوج


شما از روحیه‌ای ایثارگرانه برخوردارید، ولی در عین حال مایلید همسرتان نیز به‌موقع شما را درک کند و از خودگذشتگی نشان دهد. ممکن است هنگام رویارویی با مشکلات ابتدا خود را ببازید اما خیلی زود به‌خود می‌آیید و اوضاع را به بهترین نحو سروسامان می‌دهید.


متاسفانه هنگام پذیرفتن اشتباهات، کمی سرسخت و لجوجانه عمل می‌کنید، اما احتمالا با کمی تأمل، راهکارهای مناسبی می‌یابید و می‌توانید بر مشکلات پیروز شوید.


امتیاز بین 9 تا 12 خودرای و عجول


شما سرسخت و خودرای هستید و بر اعتقادات و باورهای ریشه‌دار و عمیق خود به‌شدت اصرار می‌ورزید و مایلید همان‌ها را در زندگی مشترک‌تان نیز اعمال کنید.


این به شرطی خوب است که ابتدا بتوانید به تفاهمی با همسرتان در این زمینه دست یابید و پس از گذشت چند سال از زندگی مشترک‌تان و شناخت هرچه بیشتر یکدیگر، با همفکری با او آنها را به کار گیرید.


متاسفانه هنگام رویارویی با مشکلات، به سرعت دست و پایتان را گم می‌کنید و قادر نیستید بدون کمک فکری دیگران، مسائل را حل و فصل کنید. بهتر است کمی صبورانه‌تر با مسائل برخورد کنید.


امتیاز بین 4 تا 8 تاثیرپذیر و خودخواه


ابتدا به این سؤال پاسخ دهید، آیا معنا و مفهوم زندگی مشترک را به درستی درک کرده‌اید؟ چنانچه پاسختان به این سؤال منفی است (که حتما باتوجه به امتیازات‌تان همین‌طور است) قبل از تصمیم‌گیری برای ازدواج، باید به زندگی مشترک آرام و پر از تفاهم زوج‌های اطراف‌تان دقیق شوید و راهکارهای مدبرانه آنها را فراگیرید. متاسفانه از قدرت تصمیم‌گیری بالایی برخوردار نیستید


و حرف‌های دیگران به سرعت و سهولت روی شما اثر می‌گذارد، بدون اینکه پیرامون آنها بیندیشید. این را بدانید، زندگی مشترک همانند خیابان دوطرفه‌ای است که باید حق و حقوق طرفین در آن به‌طور یکسان و مساوی رعایت شود وگرنه مشکلات و موانعی سر راهتان قد علم می‌کند که حل و فصل آنها غیرممکن می‌‌‌شود.


بیشتر زنان و مردان متوجه نیستند که هر یک، دارای ارزش‌ها، دیدگاه‌ها، اولویت‌ها، اندیشه‌های خاص خود هستند که با دیگری بسیار متفاوت است و هر کدام با توجه به ویژگی‌های خاص خود، احساس و رفتارهای خود را شکل می‌دهند و اگر مخالفت یا لجبازی پیش بیاید آگاهانه نیست. البته باید گفت متفاوت بودن، هرگز به‌معنی بهتر یا بدتر بودن یا درست و غلط بودن نیست


بلکه باعث رشد می‌شود و زن و مرد را برای یکدیگر دوست‌داشتنی می‌کند. باید توجه داشت که همدیگر را فهمیدن و احساس کردن، هرگز به‌معنای یکی شدن نیست. طبیعی است که مردان و زنان، ویژگی‌های خود را بهتر از ویژگی‌های همسرشان بشناسند و از تفاوت‌های بین خود آگاهی کمتری داشته باشند.






تاریخ : سه شنبه 91/10/12 | 1:25 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

اجناس و دارایی‌های متعلق به «زین‌العابدین بن علی» رئیس‌جمهوری پیشین تونس و خانواده وی در یک نمایشگاه به حراج گذاشته شد. در این حراجی و نمایشگاه یک ماهه، 39 خودروی متعلق به بن علی از جمله دو خودروی گران قیمت لامبورگینی و یک خودروی آستون مارتین به حراج گذاشته شده است. کلکسیونی از ساعت، قاب عکس‌های کمیاب و مجسمه‌های طلاکاری شده نیز از دیگر اشیاء به نمایش گذاشته شده در این حراجی هستند.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : سه شنبه 91/10/12 | 1:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

 لطفا تا باز شدن کامل عکسها شکیبا باشید

با نزدیک شدن به سال 2013، نگاه اجمالی به تمام رویدادهای سال گذشته می تواند نشانه‌ای از رخدادهایی باشد که قرار است در سال 2013 رخ دهد؛ در همین راستا بررسی برترین ایده ها برای ساخت خودرو در سال 2012 نشان دهنده تولید خودروهای جدید در سال 2013 خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، طرحهای اولیه و ایده های خودروسازان از ابرخودروها تا خودروهای سبز که در مصرف سوخت صرفه جو هستند طرحهای بزرگی را در سال جاری رقم زدند و می توانند نشانه ای برای تولیدات و طرحهای آینده باشند.

 

جذاب ترین مرکب: لامبورگینی آونتادور جی

لامبورگینی در این مدل از خودرو خود که تحلیلگران خودرو آن را یکی از جذابترین طرحها می دانند نه تنها اقدام به برداشتن سقف کرده بلکه شیشه جلو را هم حذف کرده است و یک تندیس یک تکه ای خلق کرده و به زیبایی بدنه اتومبیل را با قسمت راننده ترکیب کرده است.

 

مرسدس بنز انر-جی فورس

این مدل از مرسدس بنز و مبدل هیدرو-تک آن به زودی در جاده ها مشاهده نمی شود اما در شرایطی که خودروهای شاسی بلند به نوعی تغییر کرده و ضعیف شده مشاهده اینکه یک خودروساز به آینده یکی از معدود اتومبیلهای جاده های ناهموار اندیشیده بسیار جالب است. انر-جی فورس از انرژی هیدروژن استفاده می کند چون جی- کلاس برای حرکت در جاده های ناهموار و گل آلود طراحی شده است و تایرهای بزرگ و قوی آن به راحتی از این نوع مسیرها عبور می کند. این طرح همچنین دربرگیرنده تجهیزات موثری چون اسکنر زمین است.

 

پژو اونیکس، رادیکال ترین طراحی یک ابرخودرو

باتوجه به تعداد خودروهایی که با هدف ابرخودرو بودن طراحی شده، طراحی خودرویی که به معنای واقعی کلمه ابرخودرو باشد چندان هم ساده نیست. طراحی بسیاری از ابرخودروها قدیمی به نظر می رسند، به نظر می رسد همان خودروهای قدیمی لباس نو برتن کرده و علامتها و نشانهای تازه می گیرند. اما پژو در نمایشگاه اتومبیل در پاریس طرح اولیه یک ابرخودرو را ارائه کرد که شبیه هیچ کدام از ابرخودروهای دیگر نبودند.

ظاهر و بدنه این طرح در عالی ترین سطوح قرار داشت و رنگ مشکی مات و بدنه ای که فیبرکربن ساخته شده بود به شدت جلب توجه می کرد. همرمندی کاربردی در بدنه به قدری بود که موجب می شد فراموش کنیم یک موتور هیبریدی 600 اسب بخار قرار است چرخهای آن را چرخش وادارد. درست مثل این که اونیکس نیاز به کمک داشته باشد، پژو اقدام به طراحی یک اسکوتر و یک دوچرخه همراه این خودرو کرده است.

 

جذابترین طرحی که هرگز تولید نمی شود: فولکس واگن شناور

به همان میزان که ایده یک اتومبیل شناور در نظر ما جذاب می رسد به همان میزان احتمال تولید آن در آینده دور یا نزدیک کم است. این اتومبیل دو نفره شناور یک پروژه جمع سپاری (برون‌سپاری به انبوه مردم) است و به نظر نمی رسد که این اتومبیل در خط تولید 2014 فولکس واگن قرار بگیرد.

 

جذابترین طرحی که تولید می شود: لکسوس ال اف-ال سی

لکسوس این مدل از اتومبیل خود را در نمایشگاه اتومبیل 2012 معرفی کرد. یک واکنش مثبت از سوی بازدیدکنندگان نمایشگاه دیترویت موجب شد که این شرکت تولید مدل ال اف- ال سی را مدنظر قرار بگیرد. گزارشهای منتشر شده از طرحهای تولید از زمستان گذشته تاکنون ادامه داشته است. این مدل در پس طراحی زیبای خود دارای یک سیستم هیبریدی پیشرفته با قدرت 500 اسب بخار است.

 

احیای بهترین طرح مفهومی: جیپ مایتی اف سی

جیپ مدتها بود که با ایده بازگرداندن مدل باربری درگیر بود و شاید مدل مایتی اف سی یکی از طراحی های موثر در این رابطه قلمداد شود. این طرح با به چالش کشیدن میراث ویلیس ام بی به ادغام کابین رانگلر رابیکون و یک بخش باربری با اندازه کامل پرداخته است. ممکن است به نظر برسد که قدرت مانور با این مدل کمتر از رانگلر باشد اما ویدئو ارائه شده از آن نشان می دهد که این مدل از خودروهای جیب می تواند به سادگی و با چالاکی درجاده حرکت کند.

 

خودرو الکتریکی که همه دوست دارند از آن استفاده کنند: مورگان پلاس ایی

نمایشگاه های اتومبیل مدرن پر از طراحی های الکتریکی و دوستدار محیط زیست است و به نظر می رسد که بسیاری از آنها برای آینده طراحی شده اند. گاهی این اتومبیلها موفق شده، تولید می شوند و به بازار راه می یابند و گاهی در همان نمایشگاه شکست می خورند. شرکت مورگان موتور در رابطه سبک در جهت مخالف حرکت کرده است و علاوه بر ظاهری که نمی توان از این چشم پوشید، این مدل از یک موتور الکتریکی برخوردار است. این شرکت اتومبیل جدید خود را در نمایشگاه اتومبیل ژنور به نمایش گذاشت تا واکنش عمومی را ارزیابی کند.

 

مرسدس بنزالکتریکی  Benz SLS AMG

این مدل از مرسدس بنز با محرکه الکتریکی در مراحل اولیه به عنوان پادشاه ابرخودروهای الکتریکی امسال است. این اتومبیل دارای چهار موتور دارای 740 اسب بخار است که موجب شد مرسدس آن را قدرتمندترین ابرخودرو اسپرت الکتریکی نامگذاری کند. این اتومبیل قرار است اواخر سال آینده با قیمت 416 هزار و 500 یورو یا حدود 550 هزار دلار وارد بازار شود.

 

بهترین اتومبیلی که به اتومبیل مسابقه ای تبدیل شد: بنتلی کانتیننتال GT3

بنتلی در سال 2003 ساخت خودروهای مسابقه ای را متوقف کرد، در آن سال ایده کانتیننتال GT3 هنوز در حد طفولیت بود. اما اکنون این ایده رشد کرده و به تحقق پیوسته، بنتلی با کانتیننتال GT3 بار دیگر به جرگه سازندگان اتومبیلهای مسابقه ای پرداخت. این اتومبیل سال دیگر تولید و وارد بازار می شود. بنتلی درحال تولید این اتومبیل را در دستور کار قرار دارد و هنوز ویژگیهای آن را اعلام نکرده است.

 

یکی از جذابترینهایی که سال آینده شاهد آن خواهیم بود: مک لارن پی1

شاید عادلانه نباشد که مک لارن پی 1 را در چنین فهرستی قرار دهیم. مدتها بود که در انتظار یکی از بهترین مدلهای مک لارن بودیم و باید با هرآنچه که این شرکت خودروسازی ارائه می کرد تحت تأثیر قرار می گرفتیم اما این خودرو فرمول یک از تمام انتظارات فراتر رفته است و با طراحی منحصر به فرد و چشمگیر شبیه هیچکدام از اتومبیلهایی که تاکنون دیده ایم نیست. مک لارن هنوز اعلام نکرده که این خودرو چه ویژگیهای خاصی دارد اما تاکنون مشخص شده است که سال آینده این خودرو وارد بازار فروش می شود.






تاریخ : سه شنبه 91/10/12 | 1:15 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ