سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نـگاهی به آینـده نـزدیک تـلفن های هوشمنـد

چیزی به سال 2013 نمانده و تمام کمپانی ها با سخت کوشی فراوان روی محصولاتشان کار می کنند. کاربران هم می خواهند که هر چه زودتر بهترین محصولات به میدان بیایند تا پادشاه بازار را بخرند ولی بازی تخت شاهی، همیشه پویا در جریان است و هنوز محصول قبلی به تخت عادت نکرده، مدعیان جدید می آیند و با نمایشگر بزرگتر، پردازنده قوی تر یا حافظه بیشتر آن را به چالش می کشند. 

اما شاید هم در آینده سخت افزارهای درون تلفن ها چندان مهم نباشند چون دنیای تکنولوژی به سمت رایانش ابری در حرکت است و وقتی پردازش در ابرها انجام شود، تلفن ها می توانند از شر رقابت سخت افزاری راحت شوند، البته نه تا چند سال آینده. ما همچنان باید حدس و گمان ها درباره سخت افزارهای آینده را دنبال کنیم تا بتوانیم در بهترین زمان، خرید مناسبی داشته باشیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا نکاتی را درباره تلفن های آینده بر شماریم.

نمایشگر

همین که در حال آماده شدن برای CES 2013 بودیم سامسونگ خبر از معرفی نمایشگرهای منعطف در لاس وگاس داد. البته آن طور که در فیلم های علمی تخیلی دیده می شود نه، ولی به هر حال این نوآوری هم کم کم دارد به سطح مناسبی می رسد. آیا این پیشرفت ها به معنای رسیدن به آن آینده ای است که همه فکرش را می کنیم: نمایشگر و تلفنی کاملاً منعطف که شبیه کاغذ تا شوند و در جیب جا بگیرند؟ 

در سمت دیگر، نمایشگر تلفن های امروزی چنان چگالی پیکسل بالایی دارند که آنها را از فاصله طبیعی با چشم غیر مسلح نمی توانیم تشخیص دهیم. با این حال باز هم بالا رفتن چگالی ادامه دارد. چرا؟ به همان دلیلی که از کوه ها بالا می رویم: چون می توانیم. چگالی پیکسل در نمایشگرهای کوچک ارتباط مستقیمی با رزولوشن دارد و ما همیشه عاشق رزولوشن بالا بوده ایم. 

خب، انتظارات برای سال آینده در چه حدی است؟ به گمان ما نمایشگرهای منعطف سال آینده آن چیزی که در فیلم های تخیلی دیده ایم نخواهند بود. در بهترین حالت ویژگی انعطاف پذیری آنها را به عنوان یک مشخصه جدید بر روی تلفن هایی مشابه تلفن های فعلی خواهیم دید. نمایشگر منعطف بر روی تلفن های فعلی، می تواند برای تولید بازخوردهای لمسی و بازسازی بافت اجسام در حال نمایش استفاده شود که فایده بیشتری هم به حال کاربران دارد. 

همچنین با بهبود رزولوشن، کمپانی ها شروع خواهند کرد به تمرکز بر روی بهبود رنگ و نه افزایش بیش از پیش چگالی زیرا این مورد هنوز جای کار بیشتری دارد. می توانید چند تلفن را کنار هم بگذارید و بعد ببینید که چقدر رنگ مشکی یا سفید در آنها متفاوت است. 

باتری

تا چند وقت پیش، باتری تلفن های همراه چندین روز دوام می آورد ولی با هوشمند و لمسی شدن آنها، ماجرا تغییر کرد. در بهترین حالت 1 یا 1 و نیم روز می توانید بدون شارژ مجدد از اسمارت فون خود استفاده کنید، که واقعاً چیز خیره کننده ای نیست. اگر استفاده شما خیلی زیاد باشد که دیگر هیچ، به یک روز نکشیده باید آن را دوباره به برق بزنید. 

این حوزه، مهمترین و در عین حال پر ریسک ترین بخش است. باتری های امروزی نه چرخه عمر طولانی دارند و نه کیفیت خود را در طول این چرخه حفظ می کنند. اگر یک نظر سنجی کنیم، مسلماً نیاز به تحول در باتری تلفن ها رأی بالایی خواهد آورد. امروزه باتری، یکی از عوامل تنفر ما از گجت هایمان شده ولی بیایید آنها را ببخشیم، مشکل اصلی آنها نیستند، بلکه خود دستگاه ها و البته ما هستیم. 

باتری دستگاه ها مدت ها است که پیشرفت چندانی به لحاظ تکنولوژیک نکرده اند. پژوهشی در دانشگاه نیو وسترن در سال گذشته منجر به تولید یک باتری برای تلفن های سلولار شد که ظرف 15 دقیقه شارژ می شود و 1 هفته هم دوام می آورد. تصورش را بکنید که با این باتری، زندگی چقدر لذت بخش می شود. انواع مختلفی از باتری ها در حال توسعه هستند ولی چرا هنوز آنها را در دستگاه های خود ندیده ایم؟ 

مسئله این است که تولید کنندگان همیشه به خاطر هزینه های فزاینده تولید، برای تغییر در این زمینه کند عمل کرده اند ولی به نظر می رسد که زمان تغییر نزدیک شده. همچنان که دستگاه ها بزرگتر و بهتر می شوند، باتری ها هم چنین می شوند و بیایید با هم صادق باشیم، اگر یک تلفن بتواند با هر بار شارژ چندین روز دوام بیاورد و در عین حال باریک و جذاب هم باشد، همه سر خرید آن دعوا خواهیم کرد. 

سخت افزار

بر عکس باتری ها که حداقل پیشرفت را داشته اند، سخت افزار داخلی دستگاه ها بیشترین پیشرفت را به خود دیده. دلیل هم یکسان است: هزینه تولید. هزینه تولید یک پردازنده یا حافظه جدید با اندازه کوچکتر پایین است، بنابراین همیشه شرکت ها پذیرای این تغییر هستند. ولی خط پایان کجا است؟ 

اثر بهبود سخت افزار محسوس است و جذب مردم با تبلیغ بر اساس آن هم ساده. ولی دیگر به حدی از تجمع سخت افزار در این دستگاه های کوچک رسیده ایم که به نظر می رسد از سرعت رشد کاسته خواهد شد؛ NFC، LTE، رم زیاد و پردازنده های 4 هسته ای قوی... آیا کافی نیست؟ 

خوشبختانه فضای ذخیره سازی ابری دارد بخشی از جنون حافظه داخلی بیشتر را پوشش می دهد. پردازنده های 8 هسته ای هم سر پیچ تکنولوژی هستند و دارند به ما نزدیک می شوند ولی به نظر می رسد سرعت پردازش دارد به جایی می رسد که مثل چگالی پیکسل در نمایشگرها، دیگر افزایش آن به چشم نخواهد آمد. تصور کنید که اواخر 2013 یا اوایل 2014 پردازنده های 8 هسته ای به بازار بیایند و سال بعد از آن هم پردازنده های 16 هسته ای. آیا بیش از آن، (لااقل برای عموم مردم) کاربردی خواهد داشت؟ 

دوربین

دوربین برای تلفن های هوشمند یک برگ برنده بزرگ است. در اوایل، وجود دوربین روی تلفن ها بیشتر از آنکه رضایت بخش باشد آزار دهنده بود زیرا کیفیت بدی داشت ولی حالا با دوربین های 8 مگاپیکسلی، واقعاً کیفیت به مرز رضایت بخشی رسیده. البته این را هم در نظر داشته باشید که همه دوربین های دیجیتال، بعد از مدتی دچار افت کیفیت می شوند. به هر صورت، تلفن های ما همیشه همراه مان هستند و دارند برای عکس و فیلم گرفتن، جایگزین دوربین های کامپکت می شوند. 

برای پرچمدارهای سال 2013 انتظار دوربین های 12 یا 13 پیکسلی را داریم ولی در نظر داشته باشید که به خاطر حجم کم و ابعاد کوچک تلفن ها، محدودیت های تکنولوژیک همیشه وجود خواهد داشت. 

در عوض دوربین جلوی تلفن ها که برای مکالمه یا چت تصویری به کار می رود، جای پیشرفت بسیاری دارد و شاید در سال آینده، دوربین جلوی 4 مگاپیکسلی را هم بر روی تلفن ها ببینیم. 

جمع بندی

در نظر داشته باشید که اینها انتظارات ما از دستگاه های یکی دو سال آینده هستند و واقعاً پیش گویی آینده بدون اطلاع داشتن از تکنولوژی های عملیاتی، امکان پذیر نیست. شاید در سال های آینده تلفن هایی با 64 هسته پردازشی و نمایشگر تا شوی 12 اینچی هم دیدیم، ولی شوکه نخواهیم شد. 

چیزی که نباید از آن غافل شد، سرویس ها هستند. این سرویس ها و اپلیکیشن ها هستند که دستگاه های ما را زنده می کنند و گرنه سخت افزار که به خودی خود کاربردی ندارد. ولی در عین حال، طراحی دستگاه ها هم مهم است، بسیار مهم. ما حاضر به حمل دستگاهی که برای اجرای بازی ها کارتریج بخورد نیستیم و برای همین است که کمپانی ها، این تلفن های باریک و جذاب را جلوی چشم های مردم به رقص در می آورند. 

پس ما تلفن هایی با طراحی زیبا، باریک و سبک می خواهیم و در عین حال، وابستگی زیادی به سرویس ها داریم، چه بازی باشند، چه چک کردن ایمیل. بیایید منتظر باشیم تا ببینیم دستگاه های آینده، چه چیزهای جدیدی در حوزه طراحی و سرویس ها برای ما خواهند داشت، زیرا فقط گذر زمان از نوآوری ها پرده برداری می کند.






تاریخ : سه شنبه 91/10/12 | 1:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

28 جمله زیبا از دکتر حسابی


چهار اصل پیشرفت: مردانگی، عدالت، شرم و عشق است. 

 زندگی، یعنی پژوهش، و فهمیدن چیزی جدید. 

 عشق، به وجود آورنده اعمال زیباست. 

 کار کنیم، زحمت بکشیم، از سرمایه چیزی کم نداریم. 

 احساس اجبار به فداکاری، لازمه زندگیست. 

 انجام وظیفه، لازمه جهش بسوی پیشرفت است. 

 تقلید از غرب، خطری است جدی، که چشمه های نبوغ را، خشک می کند. 

 یک عمل درست، بهتر است از هزار نصیحت. 

 بزرگترین خوشحالی من در زندگی : هوش و استعداد جوانان ایرانی است. 

 راه پیشرفت، ارزش نهادن به علم و تحقیق، احترام به معلمین، اساتید، دانش آموزان و دانشجویـان است. 

 سادگی و عشق از عوامل پیشرفت است، که در قلب ما ایرانیان است. 

 هرچه انسان ،وجود ارزشمندتری داشته باشد به همان اندازه مودب و فروتن است. 

 فعال باشیم، ولی ملایم، عادل باشیم، ولی با گذشت. 

 جهان سوم جایی است که هر کس بخواهد مملکتش را آباد کند،خانه اش خراب می شود و هر کس بخواهد خانه اش را آباد کند باید در ویرانی مملکتش بکوشد. 

 هنر، با احساسات آدمی بازی می کند. 

 عشق زندگی را به شیوش می آورد. 

 هنر، چاشنی زندگیست.  

 ایران، جزیره هوش و ذکاوت است. 

 

شخصیت یک ملت را، ادبای آن ملت می سازند 
 


طنز در مملکت ما، یک مقاومت ملی است، و همیشه حافظ ایران بوده است. 
 


موسیقی خوب ایرانی، یک طرز تفکر است. یک فلسفه است، و بیان یک آرزوست. 
 


داشتن هدف، و رفتن به دنبالش، خوب است ولی عاشق هدف بودن و گرفتار شدن چیز دیگری است 
 


با بچه ها، با اطمینان رفتار کنید تا قابل اطمینان بار بیایند، و قابل اطمینان شوند. 
 


دولت، وظیفه دارد، خوشحال کنندگان مردم را، تشویق کند. 
 


باید جوانان، حفظ سازمان را، آموزش داد. 
 


سازماندهی، لازمه و خواسته الگوی پیشرفت است. 
 


حفظ سنن اعتقادی، ملی و نبوغ نژادی، واجب است. 
 


نظامی که، دارای سازمان باشد، چارچوبی استوار دارد.






تاریخ : سه شنبه 91/10/12 | 1:13 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

نکات استثـنایی دربـاره عقـاید غـلط در راننـدگی

1. نگه داشتن پدال ترمز در هنگام عبور از دست اندازه این کار فشار زیادی را به سیستم فنربندی، اکسل و سیستم ترمز اتومبیل وارد میکند و نحوه صحیح رد شدن از دست انداز به این صورت است که باید طوری برنامه ریزی کنیم که تا قبل از رسیدن به دست انداز سرعت را کم کرده باشیم و در هنگام عبور از دست انداز ترمز به هیچ عنوان درگیر نباشد.
2.
 بالا کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آنچندی پیش در انگلیس دیدم که دوستم زمانی که میخواهد ترمز دستی را بالا بکشد دکمه آن را فشار میدهد و سپس آن را بالا میکشد از او پرسیدم دلیل این کارت چیه؟ گفتش اولین باری که برای امتحان رانندگی رفته بودم سر همین کشیدن ترمز دستی منو رد کردن و برای همه خنده دار بود که میگفتم تو ایران همه اینطوری ترمز دستی رو میکشن و بعدا متوجه شدم که انگلیسی ها به این دکمه کلاچ ترمز دستی میگویند و تا زمانی که کلاچ ترمز دستی را نگرفتی نباید آن را بالا بکشی بعدا خودم هم از تعدادی از دوستانم که مکانیک را به صورت علمی میدانند گفتند که کشیدن ترمز دستی بدون نگه داشتن کلید آن باعث خرابی چرخ دنده های آن و وارد آمدن فشار بیش از حد به سیم ترمز دستی میشود.
3.
 عدم تعویض به موقع روغن گیربکسدر همین تیونینگ تاک به کرات دیده شده که افرادی خودروشان 150 هزار کیلومتر یا بیشتر کار کرده و وقتی هم ازشان میپرسی واسکازین را تا به حال تعویض کردی میگویند مگر واسکازین هم نیاز به تعویض دارد؟ در جواب باید گفت بله واسکازین نیز مانند روغن های دیگر نیاز به تعویض دارد که تعویض به موقع آن باعث روان کارکردن گیربکس، سلامت گیربکس و... میشود. البته کیلومتر تعویض آن بستگی به نوع روغن و گیربکس اتومبیل و شرایط کارکرد آن دارد.
4. 
تعویض یکبار در میان فیلتر روغنگاها دیده شده که افراد فیلتر روغن را یک بار در میان تعویض میکنند و اکثرا همین افراد از فیلتر های با کیفیت پایین استفاده میکنند. ابن کار باعث میشود فیلتر عمل تصفیه را نتواند به صورت کامل انجام دهد و منجر به آسیب های جدی به موتور اتومبیل میشود که بعدا متوجه میشویم اگر هربار فیلتر را عوض میکردیم و فیلتر مناسب جایگزین می‌کردیم چقدر از هزینه تعمیر موتور و صرف وقت جلوگیری میشد.
5. 
درجا گرم کردن ماشین به مدت طولانیاین کار نه تنها مفید نیست بلکه ضرر زیادی هم به موتور وارد می‌آورد. درجا کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در زمستان بهتر است نهایتا یک دقیقه ماشین درجا کار کند سپس چند کیلومتر اولیه تا گرم شدن ماشین در حد مطلوب را با سرعت پایین طی کرد.
6. 
پایین آوردن شیشه به جای استفاده کردن از کولر در اتوبانچندی پیش یک آزمایش در مجله auto crose انگلستان انجام شد و نشاد داد اگر یک اتومبیل در اتوبان کولرش روی درجه یک فن روشن باشد مصرف سوختش از خودرویی که شیشه راننده آن 40 درصد باز است کمتر است.

7. خلاص نکردن دنده پشت چراغ قرمز و ترافیکاین کار باعث وارد آمدن فشار مضاعف روی دوشاخه کلاچ و گیربکس و... میشود.
8. 
گرفتن ترمز و کلاچ به صورت همزمان برای نگه داشتن خودرواین کار خود باعث این میشود که متراژ ترمز افزایش پیدا کند زیرا زمانی که کلاچ درگیر است از نیروی ترمزی موتور نیز استفاده میشود و زمانی که کلاچ و ترمز باهم فشار داده میشود خود باعث دیرتر ایستادن خودرو میشود. بهترین کار این است که ترمز را فشار داده و قبل از اینکه خودرو به لرزش بی افتد کلاچ را بگیریم.
9. 
با سرعت پایین در لاین سرعت حرکت کردن و بالعکسبسیار دیده شده که رانندگانی با سرعت های بسیار پایین در لاین سرعت حرکت میکنند و در عوض رانندگانی با سرعت های زیاد در لاین های کناری حرکت میکنند که هر دو باعث ایجاد خطرات جبران ناپذیری میشوند.
10.
 ریختن آب لوله کشی داخل رادیاتوراین کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در رادیاتور و واتر پمپ و موتور میشود و بسیار دیده شده که حتی باعث سوختن واشر سر سیلندر هم شده. بهترین کار این است که آب را جوشانده و بگزاریم تا سرد شود و دوباره آن را بجوشانیم هرچه دفعات سرد شدن و جوشاندن بیشتر شود آب سالم تر میشود فقط دقت کنید که بعد از سرد شدن رسوبات در ته ظرف است پس از ریختن آب ته ظرف به داخل رادیاتور خود داری کنید البته مایع های آماده هم در بازار هست که خوب روش اول قابل اطمینان تر است.
11.
 ریختن آب لوله کشی داخل منبع شیشه شوراین کار باعث به وجود آمدن رسوبات فراوان در منبع، شلنگ ها، نازل و پمپ آب آن میشود. برای تامین این آب هم می‌توان از روش بالا استفاده کرد البته مایع های آماده هم در بازار هست.
12.
 سنگین کردن بیش از حد خودروپر کردن صندوق عقب با وسایلی که به آن احتیاجی نیست خصوصا در مسافت های طولانی باعث بالا رفتن مصرف سوخت میشود. در حد امکان باید خودرو خود را سبک کنیم.

13. نصب باربند در مواقعی که به آن نیاز نداریمباربند را فقط باید زمانی ببندیم که به آن احتیاج داریم زیرا وجود باربند به خودی خود باعث بالا رفت مصرف سوخت حداقل به میزان 10 درصد میشود.
14.
 نشاندن کودک روی پای سرنشین جلوی خودروی ایربگ داراین کار بارها دیده شده که بسیار هم خطرناک هست و در یک تصادف کوچک اگر ایربگ باز شود حتما کودک خفه خواهد شد. بهتر است همیشه کودک روی صندلی مخصوص در ردیف عقب بشیند.
15.
 استفاده از بنزین معمولی در خودروهای دارای مبدل کاتالیستیبنزین های معمولی موجود در کشور با اینکه روی پمپ ها نوشته بدون سرب اما باز هم مقدار زیادی سرب دارد که سرب موجود در آن قاتل مبدل کاتالیستی است و با توجه به اینکه بنزین سوپر کیفیت بهتری نسبت به بنزین معمولی دارد بهتر است از بنزین سوپر استفاده شود.
16.
 دقت نکردن به سطح کیفی روغن موتور و تطبیق آن با سطح کیفی روغن توصیه شده توسط کارخانهمثلا چند وقت پیش دیدم که فردی در موتور پراید داشت روغن توتال 5000 میریخت و پس از اینکه به او توضیح دادم که سطح کیفی توتال 5000 sj است و روغن موتور سازگار با پراید sf یا sg است در انتخاب روغن خود تجدید نظر کرد.
17.
 استفاده از نور بالا در مهدر شرایط مه آلود استفاده از نور بالا دید را کمتر میکند در این شرایط نور خودرو باید روی نور پایین باشد و اگر خودرو مه شکن دارد باید آن را روشن کرد.
18.
 خاموش نکردن خودرو پس از طی مسافت طولانیاین کار برای ماشین های گازوییلی است نه بنزینی بیشتر دیده شده رانندگان صبر میکنند تا فن خودرو خاموش شود سپس موتور را خاموش میکنند این کار ضرر جدی به موتور وارد میکند کارکردن بیش از حد باعث گرم شدن بیش از حد منبع اگزوز میشود و این گرما به موتور منتقل میشد که به نوبه خود برای موتور ضرر دارد. در اینگونه مواقع اگر خودرو بیش از اندازه گرم باشد زمانی که اتومبیل را خاموش کنیم سیستم فن اتوماتیک روشن میماند و نیازی به روشن گذاشتن ماشین نیست.

19. تکیه پا به کلاچبسیار دیده شده رانندگانی که وقتی حتی با دنده پنج در اتوبان حرکت می کنند پای خود را روی کلاچ تکیه میدهند و کلاچ کورس کامل خلاصی را طی میکند و این کار باعث فشار آمدن به گیربکس میشود.
20. 
جلو آوردن بیش از حد صندلیخیلی از افراد(البته بیشتر خانم ها) فکر میکنند هرچه صندلی جلوتر باشد تسلط راننده بیشتر میشود و به اصطلاح دست فرمون خوب میشود. خیر اینطور نیست صندلی باید طوری باشد که راننده کاملا راحت باشد.
21.
 گاز دادن قبل از خاموش کردن خودرواین کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار مضر است زیرا زمانی که شما گاز میدهید و سپس سوئیچ را میبندید مقداری بنزین نسوخته باقی میماند که خود باعث خرابی سوزن انژکتور و بد کارکردن خودرو در هنگام استارت زدن میشود.
22.
 گاز دادن قبل از روشن کردن خودروی انژکتوریاین کار قبلا در خودرو های کاربراتوری برای بهتر روشن شدن خودرو انجام میشد. ولی در خودرو های انژکتوری این کار بی فایده است.
23. 
خاموش شدن خودرو به دلیل نداشتن سوختاین کار در بعضی اوقات باعث سوختن پمپ بنزین میشود و اصولا نباید گذاشت چراغ بنزین روشن شود زیرا رسوبات و ناخالصی های ته باک وارد مسیر سوخت میشود و باعث اختلال در کار پمپ بنزین؛ فیلتر بنزین و نهایتا انژکتور میشود.
24.
 پارک کردن خودرو خلاف جهت خیابانزمانی که شما خودرویتان را مثلا در سمت راست خیابان به صورت عکس پارک کنید اگر خدایی نکرده خودرویی با خودروی شما برخورد کند شما مقصر حادثه شناخته میشوید.

اطلاع از خلافی خودرو به ساده ترین شکل ممکن ! 

جام جم آنلاین: کشف این راز، کار دفاتر پلیس +‌10 را از سکه می‌اندازد؛ حالا تقریبا کمتر شهروندی است که نداند برای مطلع شدن از میزان جریمه‌های رانندگی‌شان فقط کافی است کد 17 رقمی ای که پشت کارت خودرو به صورت عمودی درج شده را به شماره 30005151 پیامک کند تا در کوتاه‌ترین زمان مبلغ و تعداد جریمه برایش ارسال شود.

اما شاید کمتر کسی راز ادامه این قضیه را کشف کرده باشد! ماجرا از این قرار است که وقتی با ارسال کد 17 رقمی پشت کارت خودرو از مبلغ جریمه رانندگی‌تان مطلع شدید و هیچ اعتراضی هم به آن ندارید و تصمیم گرفته‌اید که مانند یک شهروند قانونمدار در اولین فرصت جریمه‌تان را پرداخت کنید، خوب است بدانید که برای گرفتن پرینت خلافی و پرداخت جریمه لازم نیست به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کنید.

برای پرداخت هم فقط کافی است همان کاری را که برای اطلاع از تعداد و مبلغ جریمه رانندگی‌تان انجام دادید دوباره تکرار کنید، ولی این بار یک ستاره (*) هم به آخر کد 17 رقمی پشت کارت خودرو اضافه کنید و آن را به شماره 30005151 پیامک کنید.

تعجب نکنید، حالا شناسه قبض و شناسه پرداخت هم برایتان ارسال می‌شود که می‌توانید براحتی از طریق دستگاه خودپرداز بانک‌ها یا به صورت اینترنتی جریمه‌تان را پرداخت کنید.

به این ترتیب هم قبض جریمه‌تان را قبل از این‌که دوبرابر شود پرداخت کرده‌اید، هم وقت‌تان در شلوغی دفاتر پلیس + 10 هدر نرفته است و هم برای پرداخت قبض جریمه مجبور نشده‌اید با انجام یک سفر درون‌شهری اضافی، شما هم سهمی در ترافیک و آلودگی هوا داشته باشید.


هرچند این کار اقدام مثبتی در راستای کاهش سفرهای درون‌شهری، جلوگیری از افزایش ترافیک و آلودگی هوا و از همه مهم‌تر صرفه‌جویی در وقت و هزینه شهروندان است، خوب است پلیس راهور درباره این‌که رانندگان می‌توانند با کمک این روش جریمه‌های خود را بدون نیاز به مراجعه حضوری به دفاتر پلیس + 10 پرداخت کنند، اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهد.






تاریخ : یکشنبه 91/10/10 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

اس ام اس های جدید فاز غمگین دی 91

lafzan.com ghamgin sms اس ام اس های جدید فاز غمگین دی 91

میتوانم شــــاد باشم ،
راحـــت است . . !
کافیست چشمانم را ببندم و به خیـــال بروم . . .
.

.
.
مدت هاست ،
هیچ رویایی نمی بینم
کسی رگ خواب مرا بگیرد
نکند مرده باشد؟
.
.
.
میان آمدن و رفتن مانده ام
بی تو، نه پای رفتنی است و نه
حوصله ی برای ماندن . . .
.
.
.
تمام ترسم از این است ;
یک شب هم که بخواهی به خوابم بیایی من بیدار نشسته باشم …
.
.
.
دلم خیلی بیشتر از حجمش پُر است …
پر از جای خالی تو !
.
.

اس ام اس غمگین
.
.
گاهی عمر تلف میشود به پای یک احساس
گاهی احساس تلف میشود به پای عمر…
و چه عذابی می کشد کسی که
هم عمرش تلف میشود
هم احساسش…
.
.
.
هرگاه خبرمرگم راشنیدی
درپی مزاری باش که بر سنگش نوشته:
ساده بودم،
باختم!
.
.
.
این روزها…”بغض” دارم!
“گریه” دارم!
تــــــــا دلت بخواهـــــــد…
“آه” دارم…!
ولی “بازیگر”خوبی شده ام…
“میــــــ خنــــــــدم”
.
.
.
نگران نیستــ َم
اما
فقط
تا بخواهی در فکرِ تو بارها مرُدِه ام…
.
.
.
شب شکست.
پیمان شکست.
عهدی شکست.
قلبی شکست.
از شکست هر شکستی بر دلم آهی نشست…
.
.
.
این روزهــــــــــا از ” سنگــ شدنم” حرف می زننـــد… !!
سنگـــــــی که برای تو
از هـــر خـــ ـاکی
خـــ ـاکی تر بود !
.
.اس ام اس غمگین دی 91
.
.
شهـــامــت مــی خواهــد
ســـــرد بــاشــی
و گــرم لبخنــد بزنـــی ..!
.
.
.
تـ ـو بـ ـرو…
مـ ـن هم برای اینکـ ـه راحـ ـت تربروی…
می گویـ ـم : برو “خیـ ـالی نیسـ ـت “
امـ ـا…
کیسـ ـت که ندانـ ـد…
بی تـ ـو…
تنهـ ــا چیـ ـزی کـ ــه هسـ ـت…
“خیـ ـال توسـ ـت” …
.
.
.
ردیف را گم کرده ام
قافیه را رها
آزادِ آزاد
درد می کشم …
.
.

اس ام اس غمگین
.
.
گاهی باید بغضت را بخوری و اشکت را تف کنی
که مبادا دل کسی بلرزد …!
حتی در تنهایی خودت ،حق اشک ریختن نداری
چرا که قرمزی چشمهایت دل میشکند …
.
.
.
پاییز که شد به جرم کمکاری اخراجش کردند
رفتگری که عاشق شده بود و برگ ها را قدم میزد و جارو نمیکرد …
.
.
.
آینه هم شکایت دارد از من ! روی ِ خوش می خواهد . . . !
آینه جان ؛ ندارم ، ندارم ، ندارم . . .
.
.
.
وقتی میخواستی از زندگیم بری 1 دقیقه بیشتر طول نکشید …
ولی فقط بگو چقدر دیگه طول میکشه از ذهنم بری ؟
.
.
.
تمام عشق تو را قطار جدایی روی ریل سرنوشتم برد
ولی هنوز گل یادت اینجا گوشه ای از قلبم منتظر برگشتنت است …
من هر روز یادت را با اشکهایم آب میدهم …
کو دهقان فداکار احساس هایت ؟
.
.
.
اگر روزی رسیدی که من نبودم
تمام وصیتم به تو این است
” خوب بمان ”
از آن خوب هایی که من عاشقش بودم …. !
.
.
.
من که از اینجا
نمی روم …
تو هم که هیچوقت نمی آیی !
میخواهم بدهم درهای بی دستگیره بسازند
برای این خانه . . .
.
.
.
گریه کار کمی ست برای توصیف نداشتنت …
دارم به رفتار پرشکوهی شبیه به مرگ فکر می کنم …
.
.
.
رویاها را ول کن دلم …
هیچ “تو”یی دوستت نداشته ، حتی “تو”های رویاهایت نیز با “تو”های دیگر رفته اند !
بلند شو ، رویا دیدن بس است !
.
.
.
چــه قانــون ناعــادلانــه ای !
بــرای شــروع یــک رابطــه
هــر دو طــرف بایــد بخواهنــد
امــا
بــرای تمــام شدنــش
همیــن کــه یــک نفــر بخواهــد کافیســت . . .
.
.
.
اگر “او” برای “تو” ساخته شده! “من” برای “تو” ویران شده‌ام!
.
.
.
بچـــه کـــه بـــاشی
از “نقـــاشی”هـــایتـــ هـــم
مــی‌ تــواننــد بـــه روحیـــاتــ و درونیـــاتتــ پی ببــرنـــد ،
بـــزرگ کـــه مــی‌ شـــوی
از حــرفهـــایتـــ هـــم نمــی‌ فهمنـــد تـــوی دلتــ چـــه خبـــر استــ !
.
.
.
خبر از من داری؟…
خبر از دلتنگی های من چطور؟
و آن پروانه های شادی که در نگاهم بودند…
خبرش رسیده که مرده اند؟
هیچ سراغ دلم را میگیری؟
کسی خبر داده که آب رفته ام از خستگی؟
مچاله ام از دلتنگی؟
آه… که هیچ کلاغی نساختیم میان هم
وجدانت راحت…
خبرهای من به تو نمی رسد…

.
.
.
ســراب شد تمام آن آرزوهایــی که برای تو داشتم،
برای خـــودم . . .
کاش نباشد آرزویی که رنگ بالفعل به خود نمی گیرد
.
.
.
گاهی اوقات دلم میخواهد خرمایی بخورم و برای خود فاتحه ای بفرستم ؛
شادیش ارزانی کسانی که رفتنم را لحظه شماری میکردند !
.
.
.
برای مُردن لازم نیست عزرا‍‍ئیل بیاید
همیــــن که تو نیایی کافـــیست . . .
.
.
.
چـــه شباهـــت عجیبـــی بیـــن ماســـت …
مـــن ” دل شکستـــه ام”
و تـــو “دل ” شکستـــه ای …
.
.
.
صدای زندگی را میشنوم…
همــــــــــــــه جـــــــــــــــــا…
فـــرا می خـــــواند مـــا را…
تـــــــو را!
بـــــرای در آغـــوش کشیـــــدن معــــشوقت…
مـــــرا!
بـــــــرای در آغوش کشیــــدن زانـــــوی غـــــــــم…

.
.
.
مگه قلــبـــــ مـــن بـــتـــــــ بــود…؟
که خدا تـــو را
برای شـکـستــنـــش فرستاد…؟
.
.
.
دل من همانند اتوبوس های شهر شده !
غصه ها سوار میشوند فشرده به روی هم و من راننده ام که فریاد میزنم :
دیگر سوار نشوید !!! جا نیست …
.
.
.
کنج گلویم قبرستانیست پر از احساس هایی که زنده به گور شده اند به نام بغض !
.
.
.
اشک ها قطره نیستند بلکه کلماتی هستند که می افتند
فقط بخاطر اینکه پیدا نمیکنند کسی را که معنی این کلمات را بفهمد …
.
.
.
کاش کودک بودم که به هربهانه ای به آغوشی پناه می بردم و آسوده اشک می ریختم !
بزرگ که باشی باید بغضهای زیادی را بیصدا دفن کنی …
.
.
.
دلم آسمان “جمعه” است ، می گیرد و نمی بارد !
.
.
با “یکی بود یکی نبود” شروع می شود این قصه …
با “یکی ماند ، یکی نماند” تمام !
یکی من بودم یا تو ، مهم نیست …
مهم قصه ایست که تمام می شود







تاریخ : یکشنبه 91/10/10 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

اس ام اس های جدید فلسقی دی 91

lafzan.com sms falsafi اس ام اس های جدید فلسقی دی 91

مردی که لبخند به صورت ندارد نباید
.دکان باز کند. ضرب المثل چینی

.

.

.

روزها بر نمی گردند حتی اگر ساعتها را عقب بکشی, پس حسرت گذشته را نخور و حال را دریاب . . .

.

.

.

برای کشتیهای بی حرکت موجها تصمیم می گیرند . . .

.

.


.

تاریخ تولدت مهم نیست ، تاریخ ” تبلورت ” مهمه !
اهل کجا بودنت مهم نیست ، ” اهل و بجا ” بودنت مهمه !
منطقه زندگیت مهم نیست ،” منطق زندگیت ” مهمه !
و گذشته زندگیت مهم نیست ، امروزت مهمه که چه گذشته ای واسه فردات میسازی . . . !

.

.

.

نمیتوان برگشت و آغاز خوبی داشت ولی میتوان آغاز کرد و پایان خوبی ساخت . . .

.

.

.

دوست مثل پول ، بدست آوردنش از نگه داشتنش آسان تر است.

.

.

.

گاهی زندگی شادی کردن نیست !
شاد کردن است . . .

.

.


.

زندگی مثل آب توی لیوان ترک خورده میمونه .
بخوری ، تموم میشه . . .
نخوری ، حروم میشه !
پس از زندگیت لذت ببر چون در هر صورت تموم میشه !

.

.

.

اگر مسیر زیباست ، ابتدا یقین پیدا کن که به کجا می رود ؛
اما اگر مقصد زیباست ، به مسیر توجهی نکن، به راهت ادامه بده . . .

.

.

.

قله ای که یک بارفتح شود . . .
تفریحگاه عمومی خواهد شد !

.

.

.

دوست واقعی کسی است… که در کنارش جرات داشته باشی خودت باشی . . .

.


.

.

من نمیدانم که کلید موفقیت چیست ، اما کلید شکست این است که سعی کنی همه را راضی کنی !
( بیل کازبی )

.

.

.

فقر از ترس قوی تر است ! زیرا انسان به خاطر فرار از فقر به کارهایی دست میزند که از آنها ترس دارد .
( طاعون – آلبر کامو )

.

.

.

هیچ گاه حقیقت را به کسانی که لیاقتش را ندارند نگویید . . . !
( مارک تواین )

.

.

.

بیشترین تأثیر افراد خوب زمانی احساس می شود که از میان ما رفته باشند .
( امرسون )

.

.


.

یک ابله تحصیل کرده از یک ابله بی سواد ابله تر است . . .

.

.

.

وقتی مردم از کسی تعریف می کنند
کمتر کسی باور می کند
ولی وقتی که از کسی بدگویی می کنند
همه باورشان می شود

.

.

.

پول هم?شه جا?? بلندتر از قد ماست
برا? رس?دن به آن مواظب باش?م
پا?مان را رو? چه چ?زها?? م? گذار?م . . .

.

.

.

تنها چیزی که خرجی ندارد
جاری شدن در ذهن دیگران است
پس آنگونه جاری شوید که
خنده بر لبانشان نقش ببندد
نه نفرت در دلشان !






تاریخ : یکشنبه 91/10/10 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

اس ام اس جدید کنایه دار 91 

lafzan.com kenaye اس ام اس جدید کنایه دار 91 kenaye sms

پسرک/دخترک مرگ مغزی بود ، هر روز قلبش را اهدا میکرد …
.
.
.
بعضی آدما خطای دیدن ، آدم نیستن !
.
.
.
به ندرت پیدا میشن آدمایی که بهشون محبت کنی و بعدش پشیمون نشی !!!
.

.
.
تویی که فکر میکنی خیلی خاصی :
نبودنت هم مثله بودنت عادت میشه ؛ شک نکن !!!
.
.
.
بزرگترین دروغت را یادت هست ؟
گفته بودی من همیشه راست می گویم !
.
.
.
هرچیزی تاوانی دارد :
تاوان خیانت ، عاشق یه خائن شدنه !
.
.

اس ام اس طعنه دار 91
.
یکی بود لامصب با صد نفر بود …
به پشتکارش تبریک میگم !
.
.
.
خیلی وقتها خیلی دیر آدمهای اطرافت را میشناسی …
آونوقت تازه یاد میگیری به خیلی ها بگویی “لطفا جلوتر نیا”
.
.
.
عشق هایی که از پشت پنجره ماشین شروع میشه ، پشت پنجره خونه تموم میشه …
.
.
.
هرچقدر که بعضی آدمارو ب?شتر م?شناس? تنها??ت دلچسب تر م?شه …
.
.
.
حرفای بعضی آدمارو باید قلب گرفت ، بس که حرفاشون عکس از آب درمیاد …
.
.
.
اونیکه شما سنگشو به سینه میزنی ما سالهاست تو حموم به پاهامون میزنیم … آره ه ه ه …
گفتم که در جریان باشی !
.
.
.
یه وقتایی لازمه از گوشیمون بشنویم “مشترک مورد نظر آدم نمیباشد … لطفا قطع کنید”
.
.
.
بعضی ها به ما نمیخوردن !
ما جا خالی دادیم خوردن به شما !
مبارکتون باشه !
.

اس ام اس کنایه دار 91
.
.
حس خوب داشتن
حال خوب داشتن
روز خوب داشتن
نعمتیست که رفتنت به من هدیه کرد !
.
.
.
دوست داشتن تو لیاقت نمی خواهد …
مثل نخ کردن سوزن “اعصـــــــــــاب” می خواهد …
.
.
.
فکر میکنی از تو تنفر دارم ؟؟؟
اشتباه میکنی ! من به تو فکر هم نمیکنم چون تنفر هم یه نوع احساسه و تو لیاقت هیچ احساسی رو نداری !!! .
.
.
.
کلا تجربه ثابت کرده اهمیت دادن به آدمی که سطحش از خودت پایین تره منجر به رم کردن و در بعضی اوقات هاری حاد میشه …
گاز نگیر عزیزم ، بی زحمت چخــه !!!
.
.
.
بهم میگفت با دنیا عوضم نمیکنه !
راست میگفت !!! با دنیا نه ، با یکی دیگه عوضم کرد !
.
.
.
دیگه از “میم” مالکیت استفاده نمیکنم !
شب بخیر قشنگش …






تاریخ : یکشنبه 91/10/10 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

آشنائی با میوه ها و خواص آنها

گرچه اگر دنیای ثمربخش میوه ها را مورد بررسی قرار دهیم هر کدام از آنها را می توان بدلیل خواص فراوان آن پراهمیت دانست ولی آن چیز که در تمام خاصیت های آنان مشترک است اینست که میوه ها خنک کننده های طبیعی بدن هستند و دارای مقدار زیادی ویتامین و کربوهیدرات برای تغذیه بدن و همچنین تامین انواع رژیم های غذایی می باشند.

علت این همه طعم و رنگی که خداوند متعال در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست چرا که هر نوع از میوه ها خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. در این نوشته نگاهی گذرا داریم به خواص 10 نوع میوه از بین میوه های بسیار دیگر که مصرف آنها سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان را تضمین می کند.

1. پرتقال
پرتقال یکی از قدیمی‌ترین میوه‌هائی است که بشر از آن استفاده می‌کرده است و در حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده است‌. در حال حاضر بیشتر از 200 نوع پرتقال در آمریکا کشت می‌شود و آمریکا نصف کل محصول پرتقال دنیا را تولید می‌کند. پرتقال اولیه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده است.

پرتقال یک میوه اسیدی است و بنابراین سم زداست. کلسیم پرتقال بسیار بهتر از کلسیم شیر جذب می شود. یک لیوان شیر 291 میلی گرم کلسیم دارد که 93 میلی گرم یعنی 31 درصد آن جذب می شود در حالیکه یک لیوان آب پرتقال 350 میلی گرم کلسیم دارد که 130 میلی گرم یعنی 37 در صد آن جذب می شود. پرتقال در حدود دو سوم نیاز روزانه ما، یعنی 50 میلی گرم ویتامین C دارد.

 

گرچه اگر دنیای ثمربخش میوه ها را مورد بررسی قرار دهیم هر کدام از آنها را می توان بدلیل خواص فراوان آن پراهمیت دانست ولی آن چیز که در تمام خاصیت های آنان مشترک است اینست که میوه ها خنک کننده های طبیعی بدن هستند و دارای مقدار زیادی ویتامین و کربوهیدرات برای تغذیه بدن و همچنین تامین انواع رژیم های غذایی می باشند.

علت این همه طعم و رنگی که خداوند متعال در تک‌تک میوه‌ها قرار داده بی‌حکمت نیست چرا که هر نوع از میوه ها خواص مفیدی برای بدن انسان دارد. در این نوشته نگاهی گذرا داریم به خواص 10 نوع میوه از بین میوه های بسیار دیگر که مصرف آنها سلامتی و نشاط هر چه بیشتر شما دوستان را تضمین می کند.

1. پرتقال
پرتقال یکی از قدیمی‌ترین میوه‌هائی است که بشر از آن استفاده می‌کرده است و در حدود 500 سال قبل از میلاد مسیح کنفوسیوس از آن نام برده است‌. در حال حاضر بیشتر از 200 نوع پرتقال در آمریکا کشت می‌شود و آمریکا نصف کل محصول پرتقال دنیا را تولید می‌کند. پرتقال اولیه، کوچک، تلخ و پر از هسته بوده است که در اثر تربیت مهندسی ژنتیکی و همچنین انتخاب نوع بهتر و کود کافی درشت تر و شیرین تر شده است.

پرتقال یک میوه اسیدی است و بنابراین سم زداست. کلسیم پرتقال بسیار بهتر از کلسیم شیر جذب می شود. یک لیوان شیر 291 میلی گرم کلسیم دارد که 93 میلی گرم یعنی 31 درصد آن جذب می شود در حالیکه یک لیوان آب پرتقال 350 میلی گرم کلسیم دارد که 130 میلی گرم یعنی 37 در صد آن جذب می شود. پرتقال در حدود دو سوم نیاز روزانه ما، یعنی 50 میلی گرم ویتامین C دارد.

2. سیب
یک ضرب المثل قدیمی می گوید: “با خوردن روزانه 1 عدد سیب هرگز نیازی به پزشک ندارید.” سیب سرشار از پکتین است که کلسترول خون (LDL) را پایین می آورد. خوردن روزانه 2 عدد سیب، کلسترول خون را بیش از 16 درصد کاهش می دهد. سیب با داشتن فیبر زیاد به افراد دیابتی کمک می کند تا قند خون خود را تنظیم کنند همچنین سیب از افزایش یا افت ناگهانی قند خون جلوگیری می کند. ویتامین C موجود در سیب به نوع سیب بستگی دارد. اکثر آنها مقادیر فراوانی ویتامین C دارند.

سیب سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. یک سیب متوسط با هسته و پوست 80 کالری انرژی دارد. بهتر است سیب را با پوست بخورید اما سعی کنید دانه های سیب را نخورید. زیرا هر کدام، حاوی مقادیر کمی سیانید است. این ماده از درخت وارد سیب می شود تا با آن دانه هایش را پراکنده کند. بدن انسان و حیواناتی که این دانه ها را بخورند، آنها را دفع می کند. اما باید مراقب دانه های سیب له شده بود و آنها را نخورد. خوردن سیب حدود 20 تا 30 گرم فیبر را برای بدن شما تامین می کند و این درحالیست که رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند خطر بیماری قلبی را پایین بیاورد.

3. موز
موز معروفترین میوه گرمسیری است که معمولاً نرسیده چیده می شود و تا رسیدن به مقصد می رسد. برای تسریع رسیدگی آن از گاز اتیلن استفاده می شود. تنها میوه ای است که برای بعضی افراد، چاق کننده است زیرا مقادیر فراوانی نشاسته دارد. روزی یک عدد موز مصرف کنید. زیرا حاوی مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

موز محتوی 8 آمینو اسید ضروری برای بدن است که بدن نمی تواند آنها را بسازد. موز منبع غنی فیبر، پتاسیم و ویتامین C است که نقش کلیدی در سلامت قلب و عملکرد عضلات دارد. موز رسیده حرکت روده را تنظیم می کند و برخلاف تصور عموم یبوست ایجاد نمی کند. شاید افرادی که موز نرسیده مصرف می کنند، دچار یبوست بشوند.

4. تمشک
تمشک میوه ای شبیه شاه توت و توت فرنگی است و به رنگ زرد یا سرخ مایل به سیاه یافت می شود. میوه تمشک ترش مزه بوده و به صورت خام یا پخته، شربت، کمپوت و … خورده می شود. بوته تمشک در مناطق گرم و مرطوب، در جنگل ها و صحراها می روید و گاهی آن را می کارند. گل های تمشک به رنگ های سفید، صورتی یا به صورت خوشه در ماه های مرداد پدیدار می شود و تا مهر دوام می آورد. قسمت های مورد استفاده بوته تمشک عبارت از میوه ، برگ، تخم، دانه و گل می باشد.

تمشک سرشار از ویتامین های C وK است و برای اوره و فشار خون مفید است. تمشک خون را تصفیه می کند و برای کسانی که به روماتیسم مبتلا هستند، بسیار مفید است. تمشک برای تسکین درد سودمند است، زیرا تمشک دارای اسید سالسیلیک می باشد. تمشک خون را قلیائی می کند و قند آن برای مبتلایان به مرض قند مفید است. تمشک دارای خاصیت ضد عفونی کننده است. این میوه دارای تقریبا حاوی 10 گرم فیبر در یک فنجان واحد است. خوردن جوشانده برگ تمشک به مقدار 3 تا 4 فنجان در روز و بین غذاهای اصلی، بند آوردن ادرار را معالجه می کند و بهترین دارو بر ضد درد کیسه مثانه است.

5. گیلاس
این میوه نه فقط به خاطر طعم مطبوع بلکه به خاطر ظاهر زیبایش مورد توجه همگان است. شکفتن شکوفه های گیلاس یکی از زیباترین مناظر طبیعت است. مطالعات نشان می دهد که رنگدانه موجود در گیلاس به رفع مشکلات و دردهای عروقی کمک می کند. این رنگدانه ها محتوی آنتوسیانین هستند. آزمایشات نشان داده است که آنتوسیانین موجود در گیلاسهای ترش 10 برابر خاصیت ضد التهاب آسپرین عمل می کنند. البته این ماده مثل آسپرین، معده را تحریک نمی کند. گیلاس خاصیت سم زدایی نیز دارد.

از آنجا که میوه گیلاس دارای چربی و نشاسته کم و فیبر زیاد است مصرف آن در حد مناسب به مبتلایان دیابت و ورم مفاصل توصیه می ‏شود و از آنجا که قند گیلاس برای افراد دیابتی زیان بار نیست بنابراین دیابتی ها می توانند به میزان توصیه شده از این میوه مصرف کنند. میوه گیلاس همچنین مسکن اعصاب افراد است. چربی اشباع شده در گیلاس بسیار کم است و همچنین مانند سایر گیاهان کلسترول و سدیم ندارد و از طرف دیگر ضمن دارابودن فیبر خوراکی بالا، از ویتامین C بالایی نیز برخوردار است.

6. زغال اخته
زغال اخته بیشتر از آنکه میوه‌ای مرسوم باشد، میوه نوبرانه و هوسانه است که در اواخر تابستان در مغازه‌ها دیده می‌شود. زغال اخته اغلب به فرم توده‌ای در جنگل‌ها و مرداب‌ها و نقاط مرتفع تا کم ارتفاع رشد می‌کند. محل عمده پرورش زغال اخته در ایران، استان قزوین و در مناطق شمالی این استان در بخش‌های رودبار و رودبار الموت است. درخت زغال اخته از نیمه‌های اسفند شکوفه می‌دهد و قریب 2 ماه دارای شکوفه است. این میوه دارای رنگی قرمز و بسیار ترش است. هنگامی که کاملا می‌رسد به رنگ سیاه و شیرین تبدیل می‌شود و کاربرد آن در صنایع غذایی و شکلات سازی، لواشک و… است.

زغال اخته دارای ویتامین C و B است و مقدار زیادی آهن، کلسیم و منیزیم دارد. زغال اخته حاوی بیش از 10 درصد تانن، قند، پکتین، اسیدهای آلی و رنگدانه است. این میوه خوشمزه کم کالری است و باعث اضافه وزن نمی‌شود. قند فروکتوز و گلوگز زغال اخته کم است. مصرف آن برای افراد چاق و بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند. همچنین این میوه منبع خوبی برای فیبر است. مصرف زغال اخته به کاهش بیماری‌های قلبی کمک می‌کند. زغال اخته به کاهش سطح کلسترول نیز کمک می کند. زغال اخته جزو میوه‌هایی است که از بروز عفونت جلوگیری می‌کند. ابوعلی‌سینا، دانشمند و پزشک مشهور ایرانی آب زغال اخته را برای شستشوی زخم‌های جلدی و گرد ریشه آن را برای التیام زخم‌ها به کار می‌برد. با تمام خواص مفیدی که زغال اخته دارد مصرف بیش از اندازه آن باعث تهوع، اسهال، دل به هم خوردگی و سردرد می‌شود.

7. انبه
انبه محتوی مواد مغذی و تقویت کننده روده است. هضم آن، بسیار آسان است. اگر مشکل معده یا سوء هاضمه دارید، انبه مصرف کنید که محتوی مقادیر زیادی ویتامین C و کلسیم است. در هند برای جلوگیری از خونریزی، تقویت قلب و مغز مصرف می شود. به علت فراوانی آهن، نقش سازندگی خون دارد. توصیه می شود افرادی که از کم خونی رنج می برند، انبه مصرف کنند. برای خانمها در طول دوران بارداری مفید است. انبه حاوی ویتامین های مختلفی است. ویتامین A یا بتاکاروتن محافظ پوست و مخاط بویایی است، چشم را تقویت و سوخت و ساز را تنظیم می کند. انبه یکی از غنی ترین منابع بتاکاروتن است. بتاکاروتن، آنتی اکسیدان بسیار قوی است که ضد رادیکال های آزاد عمل می کند.

یک انبه بیش از نیاز روزانه شما بتاکاروتن دارد. خانواده ویتامین B تقویت کننده سیستم عصبی است و به بدن کمک می کند تا با استرس مقابله کند. در ساخته شدن رنگدانه مو و پوست مؤثر است. انبه به علت داشتن منیزیم و پتاسیم برای کاهش فشار عصبی و داشتن آرامش روحی مؤثر است. زیرا اسید آمینه و تریپتوفان دارد و پیش ساز در تولید سروتونین یا هورمون شادی است. اسید آمینه موجود در انبه قابل توجه است. گلوتامین اسید، ماده مغذی مورد مصرف مغز است، که به تمرکز و بهتر شدن حافظه کمک می کنند.

8. توت فرنگی
طبق آخرین تجزیه علمى که از توت فرنگى کرده اند معلوم شده است که توت فرنگى دارای مقدار قابل توجهی پروتئین، چربى، سلولز و مواد روغنى، آهک و آهن و املاح حل شدنى می باشد. بین املاح معدنى موجود در توت فرنگی باید از کلسیم، فسفر، سدیم ، منیزیم ، سیلیس ، آهن ، گوگرد، بروم و ید نام ببریم. توت فرنگى داراى ویتامین هاى B و C و K مى باشد. حتی مقدار ویتامین C توت فرنگى زیادتر از مقدار ویتامین C لیموى ترش است. آنچه توت فرنگى دارد به این میوه خاصیت تقویت کننده و مغذى و تصفیه کننده خون و ادرارآور و ترمیم کننده املاح معدنى بدن و قلیا کننده خون داده است.

براى دفاع بدن، در مقابل میکروبها و سموم، میوه اى مفید است، براى منظم کردن اعمال کبد موثر است و فشار خون را به حد معتدل نگه مى دارد و براى اشخاصى که مرض قند دارند مصرف آن مفید است. توت فرنگى را وقتى کاملا رسیده است انتخاب کنید و با آب جارى بشویید ولى آن را در آب نیندازید که مدتى بماند زیرا عطر و خواص مفید آن از دست مى رود. خانمهایى که مى خواهند از توت فرنگى به عنوان معالجه زیبایى استفاده کنند باید پنج یا شش عدد توت فرنگى را در یک پارچه نازک بریزند و فشار دهند تا آب آن در ظرفى خارج و جمع شود و بعد آن را به صورت خود بمالند تا پوست آنها شفاف و با طراوت شود.

9. انگور بنفش
انواع و اقسام انگور در فصل تابستان و پاییز در دسترس عموم مردم قرار دارد. این میوه یکی از منحصر به ‌فرد‌ترین میوه‌هایی است که در رنگ‌های گوناگون و سایزهای مختلف در بازار وجود دارد. انگور یک میوه بهشتی است و خواص فراوانی دارد. دانه‌های سبز یا قرمز یا حتی بنفش انگور خاصیت‌های جادویی دارند و در درمان بسیاری از بیماری‌ها تاثیرگذارند.

به گفته پزشکان، انگور سربازی است که به جنگ بیماری های قلبی می‌رود و ضمن افزایش انعطاف و سلامت ماهیچه‌های قلب، به کاهش کلسترول و فشار خون کمک می‌کند. این میوه در مورد حفظ سلامتی قلب زنان بهتر از مردان عمل می کند و به همین دلیل مصرف آن به طور ویژه برای خانم ها توصیه می‌شود.

انگور از آن دسته میوه‌هایی است که مقادیر قابل توجهی آنتی‌اکسیدانت در خود گنجانده و یک ضد سرطان قوی به شمار می‌آید. گفتنی است دانشمندان اخیرا به این نتیجه رسیده‌اند که انگور از ابتلا به آلزایمر جلوگیری می‌کند. علاوه بر این یک خبر خوش دیگر هم برای طرفداران انگور وجود دارد و آن خاصیت ضد پیری این میوه است که پس از تحقیقات متعدد به اثبات رسیده است.

انگور از پیر شدن سلول‌ها جلوگیری می‌کند. توجه داشته باشید که آب انگور هم به اندازه خود آن و حتی بیشتر از آن برای سلامتی بدن مفید است و پزشکان علاوه بر نوشیدن آب انگور، خوردن میوه آن را هم تاکید می‌کنند. خاصیت دیگری که این میوه دارد این است که اجازه نمی‌دهد پلاکت‌ها در خون به هم بچسبند و از گرفتگی عروق پیشگیری می‌کند. ضدسرطان بوده و خاصیت ضدپیری هم دارد و سلول‌ها را از گزند رادیکال‌های آزاد که عامل پیر شدن سلول‌ها هستند، محافظت می‌کند.

در کل مصرف انگورهای رنگین‌تر می‌تواند برای بدن مفیدتر باشد و به عبارت ساده‌تر تمام میوه‌ها و سبزیجاتی که به رنگ نارنجی، قرمز یا بنفش هستند، خاصیت آنتی‌اکسیدانی و ضدپیری بیشتری داشته و مفیدند و هر چه رنگ انگور پررنگ‌تر باشد خصوصا انگور بنفش که حافظ سیستم قلب و عروق بوده و از لخته شدن خون در عروق قلب پیشگیری می کند.

10. لیمو ترش
لیمو ترش محصولی معجزه گر در نابودی سلولهای سرطانی است و 10000 بار قویتر از شیمی درمانی عمل میکند. بسیاری از مردم در اثر سرطان میمیرند در حالیکه این راز همچنان حفظ میشود تا منافع شرکتهای داروسازی به خطر نیفتد. لیمو ترش را میتوان به صورتهای متفاوت مصرف نمود، قسمت گوشتی آن را خورد یا آب آن را مصرف نمود.

به صورت شربت و یا صور دیگر، جالب ترین خاصیت آن اثرش بر روی کیست ها و تومورهاست. در مورد این گیاه ثابت شده است که درمان همه انواع سرطان است. همچنین بعنوان یک ضد قارچ و عفونت و کرمها محسوب میشود. فشار خون بالا را تنظیم میکند و و ضد افسردگی است و با استرس و اختلالات عصبی مبارزه میکند. لیمو ترش سلول های سرطانی را در 12 نوع سرطان از جمله سرطان روده، سینه، پروستات، ریه و پانکراس نابود میکند. و جالب تر از همه اینکه این نوع درمان با عصاره لیمو نه تنها سلولهای سرطانی را نابود میکند بلکه سلولهای سالم را نیز آلوده نمی نماید.

این میوه، بهترین سم زدای طبیعی است. اگر می خواهید بدن خود را پاکسازی کنید، صبحها لیمو بخورید. نصف یک لیمو ترش بزرگ را در آبمیوه خود بچکانید. به این ترتیب نوشیدنیها طعم فوق العاده ای پیدا می کنند. لیمو مثل بقیه مرکبات منبع مناسب ویتامین C است. لیمو برای پاکسازی دستگاه گوارش مفید است. لیمو را در آب گرم بچکانید و مصرف کنید.

با این کار یک نوشیدنی گرم و ملایم و مدٌر بوجود می آید که سم بدن را دفع می کند مخصوصاً زمانی که بخواهید در برنامه غذایی خود پاکسازی سموم را داشته باشید. عطر لیمو برای تقویت روحی مناسب است. رایحه درمانها معتقدند این رایحه به تقویت سیستم عصبی کمک می کند.

از لیمو برای تقویت مو نیز استفاده می شود برای افرادی که موی چرب دارند، مؤثر است. زیرا غدد چربی را تحریک می کند و با تولید چربی موها درخشانتر به نظر می رسند. آب لیمو به خاطر طعم بسیار خوب و قند بسیار کمی که دارد، در طبخ غذاهای مختلف و در نوشیدنیها استفاده می شود. بویژه برای محافظت از سیستم ایمنی بدن در زمستان و جلوگیری از سرماخوردگی سودمند است.

لیمو در غذاهای فصل تابستان بویژه در سالادهای سرد مخصوص تابستان نیز استفاده می شود. لیمو معمولاً به همراه غذاهایی که با ماهی تهیه می شوند نیز مصرف می شود.






تاریخ : شنبه 91/10/9 | 8:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

تصاویری زیبا و چشم نواز از طبیعت







تاریخ : شنبه 91/10/9 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

برترین تصاویر علمی 2012

قاب یخی: وسعت یخ دریای قطبی امسال که در 16 سپتامبر توسط مرکز ملی اطلاعات برف و یخ ایالات متحده در بولدر کلرادو به ثبت رسید، رکورد جدیدی در کم ترین مقدار خود را ثبت کرد و تا عدد 3.41 میلیون کیلومتر مربع پایین آمد. این مقدار 3.29 میلیون کیلومتر مربع کمتر از متوسط مساحت یخ‌های ثبت شده بین سال‌های 1979/1358 و 2000/1379 است.
  

به اندازه سر چوب کبریت: این سوسمار کوتوله از ماداگاسکار، در ماه فوریه رسما به عنوان گونه‌ای جدید به ثبت رسید. مسلما این یک سوسمار نوجوان است اما بالغ‌های این گونه هم چندان بزرگتر نیستند. جنس مذکر تنها به طول 16 میلیمتر می‌رسد و جنس مونث هم اگر خیلی بزرگ شود حداکثر به 30 میلیمتر می‌رسد، و با این حساب این‌ها کوچک ترین سوسمار دنیا هستند.

 

شیرجه حماسی: در 14 اکتبر، جهان با ترس شاهد پرش فلیکس باومگارتنر اتریشی از کپسول حامل بالونش در در ارتفاع تقریبی 39 کیلومتری زمین در بالای ایالت نیومکزیکو بود. باومگارتنر سرعت صوت را شکست و رکورد جدیدی در پرش با چتر ثبت کرد.

  

کشت قهوه: منظره‌ای از چیزی که هر روز با آن سر و کار دارید، که احتمالا هیچ گاه ندیده‌اید. این بلورهای کافئین، با استفاده از میکروسکوپ الکترونی و با رنگ‌آمیزی مصنوعی توسط آنی کاواناگ و دیوید مک کتی در دانشگاه کالج لندن از بخشی از خوشه گرفته شده که تنها چند ده میکرومتر طول دارد.

 

الهه توفان: این تصویر به مناسبت پنجاهمین سالگرد رصدخانه جنوب اروپا، امسال از سحاب کلاهی برج ثور توسط آرایش تلسکوپی بسیار بزرگ مستقر در کوه‌های پارانال در شیلی گرفته شده است. پروژه اصلی بعدی این سازمان که آرایش میلیمتری آتاکاما است، در سال 2013 کامل خواهد شد.

 

از رحم خفاش: این شبح‌ها که به نظر می‌رسد توسط سوررئالیست سویسی اچ آر گیگر کشیده شده باشند، جنین‌های خفاش بولداگی سیاه است. زیست شناسی به نام دریت هاکمن از دانشگاه کمبریج این عکس را با استفاده از میکروسکوپ تشریح کننده استاندارد گرفته است تا در سیستمی که مراحل رشد جنین را ثبت می‌کند، قرار بگیرد.

 

کرم حلقه‌ای هیولا: نمونه‌ای از نریز پلاجیکا که در دریای سفید نزدیک سواحل روسیه یافت شده است. عکاس این اثر، الکساندرا سمنف می‌گوید که این کرم درنده، درازایی به اندازه 25 سانتیمتر و پهنایی در حدود ضخامت یک انگشت را داشت. معلوم نیست که آیا او هنوز کابوس این کرم را می‌بیند یا نه؟

 

و این من هستم بر روی مریخ: از زمانی که کیوریاسیتی، کاوشگر مریخ ناسا در روز 6 آگوست بعد از «7دقیقه وحشت» توانست به سلامتی بر روی مریخ فرود بیاید، با انتشار دریایی از اطلاعات و تصاویری از سیاره سرخ توانست موجبات شادی را برای دانشمندان به ارمغان بیآورد.

 

نفجار پلاسما: این رشته خورشیدی؛ با طول تقریبا 350 هزار کیلومتر؛ در روز 31 آگوست از سطح خورشید فوران کرد. این انفجار که در انتهای طیف فرابنفش توسط ماهواره رصدخانه دینامیک خورشیدی ناسا دیده شد؛ همراه با خروج جرم هاله خورشیدی با سرعت 1400 کیلومتر بر ثانیه بود؛ ذرات آن بعد از چند روز لایه مغناطیس‌کره زمین را تحت تاثیر قرار دادند که به صورت درخششی در شفق خود را نشان می‌داد.

 

دیگر در کانزاس نیست:... بلکه به نبرسکا رفته است. ایالات متحده در سال جاری سهم خود را از آب‌وهوای وحشتناک را پرداخت کرد. از گسترده‌ترین خشک‌سالی در 50 سال اخیر گرفته تا تندی تندباد سندی. خوشبختانه این بادهای طوفان‌زا در ماه ژوئن از بناهای مزارع گرلی عبور کرد بدون اینکه به آنها یک بلیط یک طرفه تا استرالیا بدهد.

 

خون، مغز و زیبایی: تاجی از رگ‌های مغزی، محافظ خونی مغز را آرایش می‌کند که به حفاظت ماده خاکستری از عفونت کمک می‌کند. این تصویری از یک محافظ در حال رشد در جنین زنده یک زرافه ماهی است که توسط جنیفر پیتر و مایکل تیلور از بیمارستان تحقیقاتی کودکان سنت جود در ممفیس تنیسی گرفته شده و برنده جایزه اول در مسابقه دنیای کوچک نیکون نیز شده است.






تاریخ : شنبه 91/10/9 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

آموختـه هایی تاثیـرگذار از چـارلی چاپلیـن


چارلی چاپلین می گوید آموخته ام که :
با پول می شود خانه خرید ولی آشیانه را نه، 

می توان رختخواب خرید ولی خواب را نه، 

می توان ساعت خرید ولی زمان را نه، 

می توان مقام خرید ولی احترام را نه، 

می توان کتاب خرید ولی دانش را نه، 

می توان دارو خرید ولی سلامتی را نه، 

می توان خانه خرید ولی زندگی را نه، 

می توان قلب خرید، ولی عشق را نه ...


آموخته ام که ... تنها کسی که مرا در زندگی شاد می کند کسی است که به من می گوید: تو مرا شاد کردی.

آموخته ام که ... مهربان بودن، بسیار مهم تر از درست بودن است.

آموخته ام که ... هرگز نباید به هدیه ای از طرف کودکی، نه گفت.

آموخته ام که ... همیشه برای کسی که به هیچ عنوان قادر به کمک کردنش نیستم دعا کنم.

آموخته ام که ... مهم نیست که زندگی تا چه حد از شما جدی بودن را انتظار دارد، همه ما احتیاج به دوستی داریم که لحظه ای با وی به دور از جدی بودن باشیم.

آموخته ام که ... گاهی تمام چیزهایی که یک نفر می خواهد، فقط دستی است برای گرفتن دست او، و قلبی است برای فهمیدن وی.

آموخته ام که ... راه رفتن کنار پدرم در یک شب تابستانی در کودکی، شگفت انگیزترین چیز در بزرگسالی است.

آموخته ام که ... زندگی مثل یک دستمال لوله ای است، هرچه به انتهایش نزدیکتر میشویم سریعتر حرکت میکند.

آموخته ام که ... پول شخصیت نمی خرد.

آموخته ام که ... تنها اتفاقات کوچک روزانه است که زندگی را تماشایی می کند.

آموخته ام که ... خداوند همه چیز را در یک روز نیافرید. پس چه چیز باعث شد که من بیندیشم می توانم همه چیز را در یک روز به دست بیاورم.

آموخته ام که ... چشم پوشی از حقایق، آنها را تغییر نمی دهد.

آموخته ام که ... این عشق است که زخمها را شفا می دهد نه زمان.

آموخته ام که ... وقتی با کسی روبرو می شویم انتظار لبخندی جدی از سوی ما را دارد.

آموخته ام که ... هیچ کس در نظر ما کامل نیست تا زمانی که عاشق بشویم.

آموخته ام که ... زندگی دشوار است، اما من از او سخت ترم.

آموخته ام که ... فرصتها هیچگاه از بین نمی روند، بلکه شخص دیگری فرصت از دست داده ما را تصاحب میکند.

آموخته ام که ... لبخند ارزانترین راهی است که می شود با آن، نگاه را وسعت داد.






تاریخ : شنبه 91/10/9 | 8:10 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
<      1   2   3   4   5      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ