سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این عکس ها فتوشاپی نیستند






تاریخ : پنج شنبه 92/6/28 | 8:3 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

رنگ زرد، تحریک کننده فکری است و بر کمبود فکری، روحی مؤثر است و برخی حالات عصبی را آرام می کند شاید به همین خاطر است که این رنگ، برای اتاق مطالعه پیشنهاد شده است رنگ زرد، گرم کننده و از رنگ‌های گرم است و آزمایش‌های روان شناختی،‌ثابت کرده که زرد زیاد، خوشحالی بخش است.
اعجاز رنگ‌ها در قرآن
کدام رنگ خدایی است؟


پیرامون مقوله «رنگ در قرآن مجید» کتاب‌ها و مقالاتی نگاشته شده است؛ مانند کتاب «اعجاز اللوّنی فی القرآن الکریم» به قلم دکتر شهید رضا پاک‌نژاد در کتاب «اولین دانشگاه و آخرین پیامبر» که رساله دکترای اوست که در این نوشتار، در چند مورد ادعای اعجاز می‌کند، از جمله در ذیل آیه «69 سوره نحل» که قدرت شفادهندگی عسل را مربوط به رنگارنگ‌بودن مواد اولیه عسل می‌داند و این را اعجاز قرآن می‌شمارد.

وی در ذیل آیات 28 سوره فاطر و 69 سوره بقره نیز معجزه  های  مربوط به رنگ‌شناسی قرآن را می‌آورد. در قرن یازدهم میلادی، بوعلی سینا، پزشک ایرانی، در کتاب قانون،‌با اشاره به کاربرد درمانی رنگ‌ها می‌نویسد: رنگ قرمز، فشارخون را بالا می‌برد و رنگ آبی، آن را پایین می‌آورد و رنگ زرد التهاب و درد را کاهش می‌دهد.
 
رنگ در قرآن

مجموع الفاظ قرآنی که بر رنگ‌ها دلالت دارند، سی و پنج کلمه هستند.

قرآن از رنگ‌های قرمز، زرد، سبز، آبی، سفید و سیاه یاد می‌کند،‌ علاوه بر آن به رنگ معنوی (رنگ خدایی) نیز پرداخته است.

قرآن در بسیاری از آیات عنوان کلی رنگ (الوان) را به کار می‌برد و در مواردی نیز از رنگ‌های گوناگون یاد می‌کند. بنابراین آیات دربرگیرنده رنگ را می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد:

ا- آیاتی که از واژه «لون» یا «الوان» یا «صِبْغَة» استفاده کرده‌اند.

2- آیاتی که از رنگ‌های مختلف نام برده است.

نویسندگان با توجه به بررسی کلی آیاتی که از عنوان کلی رنگ «لون» یا «الوان»،‌استفاده شده ، می‌نویسند: در این مورد،‌ واژه لون یا جمع آن الوان، نه 9 مرتبه، در هفت آیه، ذکر شده است،‌ هفت مورد به صورت جمع و دو مورد به صورت مفرد آمده است، اما واژه «صِبغه»، دو مرتبه و در آیه 128 بقره به کار برده شده است.

آیاتی که واژه لون یا جمع آن الوان، در آنها به کار رفته شامل: «بقره 69»، «روم 22»، «نحل 13»، «نحل 69»، «فاطر27»، «زمر 21»، «بقره 138» می‌باشد.

با شناخت رنگ ها، قدرت خداوند را بیشتر احساس کنیم!

رنگ‌شناسی از راه‌های خدا‌شناسی است، وقتی انسان به اختلاف رنگ‌ها بیشتر دقت می‌کند، قدرت خدا را بهتر درک می‌کند فخر رازی می‌گوید:

شناسایی انسان نسبت به انسان دیگر،‌یا باید به چشم باشد یا گوش و خدا برای تشخیص گوش،‌اختلاف آوازها و آهنگ‌های صدا و برای تشخیص چشم،‌رنگ‌ها و صورت‌ها و شکل‌های مختلف را آفریده است؛ به گونه‌ای که در تمام دنیا نمی‌توان دو انسان را پیدا کرد که از نظر چهره و آهنگ صدا، ‌از تمام جهت‌ها یکسان باشند. (مکارم شیرازی،‌ تفسیر نمونه ج 16 ص 395).

آنها همچنین خاطرنشان می‌کنند: قرآن مجید، رنگ‌ها را محدود به گل‌ها،‌ میوه‌ها عسل و انسان‌ها نمی‌داند،‌ بنابراین در آیه 13 سوره نحل، می‌فرماید: آنچه را برای شما آفرید، به انواع گوناگون و رنگارنگ درآورد ، نقاش چیره‌دست هستی، پدیده‌ها را متناسب با روح و روان آدمی نقاشی کرد، لذا تنوع رنگ ها، انسان‌ها را از کسالت بیرون می‌آورد و فضایی دل‌پذیر را برای زندگی فراهم می‌سازد. به راستی اگر تمام دنیا،‌ یک‌رنگ بود چه می‌شد؟

دانستن تأثیر روان‌شناختی رنگ ها بر انسان، فهم این دسته از آیات را آسان‌تر می‌سازد و این که در پایان این آیه فرمود: گوناگونی رنگ‌ها،‌نشانه‌ای است برای کسانی که اهل تذکر و تفکر هستند‌،‌ می‌تواند دانشمندان را به سمت تحقیق گسترده‌تر پیرامون آثار رنگ‌ها،‌ رهنمون شود.

تنوع رنگ عسل‌ها،‌از دیگر آیاتی است که واژه الوان را در بر می‌گیرد در آیه 69 سوره نحل، سخن از وحی به زنبور عسل است که چه مسیری راطی می‌کند و ماده‌ای رنگارنگ را تولید می‌کند که شفایی برای مردم است، رنگ‌های مختلف عسل به رنگ  های  مختلف گل‌هایی مربوط است که زنبور از آن بهره می‌برد.

اعجاز رنگ‌ها در قرآن رنگ زرد

قرآن در مورد آثار رنگ زرد به سه مصداق «شادبودن»، «مثل آتش بودن» و پژمردگی و زردی گیاهان می پردازد ؛ در آیه 69 سوره بقره می‌فرماید: « زرد اندک متمایل به پررنگی که ناظرین را به نشاط مسرت می‌رساند...»

رنگ زرد، تحریک کننده فکری است و بر کمبود فکری، روحی مؤثر است و برخی حالات عصبی را آرام می کند شاید به همین خاطر است که این رنگ، برای اتاق مطالعه پیشنهاد شده است رنگ زرد، گرم کننده و از رنگ‌های گرم است و آزمایش‌های روان شناختی،‌ثابت کرده که زرد زیاد، خوشحالی بخش است.

همچنین رنگ زرد باعث افزایش سوخت و ساز بدن است و چون از بقیه رنگ‌ها زودتر دیده می شود، بیشتر از بقیه رنگ ها برای جلب توجه استفاده می شود.

محققان در این زمینه بیان می کنند که : قرآن در آیه 69 سوره بقره که در مورد رنگ «گاو بنی اسرائیل» سخن می‌راند، می‌فرماید: «رنگ آن، بینندگان را شاد می‌کند»، صراحت دارد که مسرت بخش بودن، اثر رنگ زرد گاو است بنابراین قرآن کریم چهارده قرن در این آیه، به اثر شادی آفرین رنگ زرد اشاره و یک قانون کلی درباره تأثیر رنگ‌ها بیان نموده است و این نکته ای است که دانشمندان در قرون اخیر بدان اشاره کرده‌اند.

یکی دیگر از کاربردهای قرآنی رنگ زرد، درباره آتش جهنم است که در آیه 33و32 سوره مرسلات اشاره شده است. در آن آیات می‌فرماید: «که آن آتش شراره‌هایی همچون قصر می‌افکند چنان که گویی خصوصیات آن همچون شتران زرد است». شاید وجه شبه در تشبیه شراره‌های آتش به شتران زرد مو، حرارت و گرمی همراه با درخشش نور خیره‌کننده زرد باشد ، این تشبیه در واقع حکایت از گرما و درخشندگی شراره‌های آتش نیز دارد.

پژمردگی و زردی گیاهان، سومین مصداقی است که نویسندگان طبق آیه 21 سوره زمر به آن می پردازد و می‌نویسند:‌ خداوند در این آیه، رنگ زرد را برای حالت پژمرگی و مرگ به کار برده است که با کاربرد آن در آیه 69 سوره بقره که رنگ زرد را مسرت‌بخش معرفی می‌کند، در تعارض است. گویا این اختلاف تعبیر، به خاطر رنگ‌های زرد است. زرد گاهی سیر و پررنگ و گاهی بی‌حال و کم‌رنگ است. زمانی طلایی رنگ و برخی مواقع هم مایل به قهوه‌ای است که هر کدام آثار مخصوص خود را دارند.
اعجاز رنگ‌ها در قرآن
رنگ سبز

رنگ سبر زیباترین رنگی است در قرآن مطرح شده است و در چند آیه به بساط بهشتیان و لباس‌های ابریشمی و حریرهای سبرزنگ آنان اشاره شده است،‌ همچنین گیاهان سبز هم چندبار در قرآن تکرار شده است. رنگ سبر، انتقال‌دهنده شادی، انبساط خاطر و بهجت است و نماد رویش، حیات و زندگی می‌باشد.

 رنگ قرمز

رنگ قرمز انرژی‌دهنده و محرک بسیار قوی است. به گفته بوعلی سینا، فشار خون را بالا می‌برد و جزء رنگ‌های گرم است . به هضم غذا کمک می‌کند و سفره قرمز، اشتها را زیاد می‌کند.

محققان همچنین با توجه به آیه 27 سوره فاطر ادامه می‌دهند: خداوند در این آیه به اختلاف رنگ راه‌ها  و خطوط ایجادشده و رگه‌های کو‌ه ها اشاره می‌کند که گاهی به رنگ قرمزند و این که خدا از میان همه رنگ‌ها، رنگ قرمز را بین سفیدو سیاه ذکر کرده است، شاید به خاطر غلبه آن میان  کوه‌ها باشد و شاید دلایل دیگر داشته باشد که کشف نشده است. به هر حال با اندک تأمل در این آیه، به جایگاه رنگ قرمز در زمین‌شناسی پی می‌بریم، زیرا  کوه‌های سرخ رنگ، منبع عظیم  آتشفشانی  و پیوشته در تلاطم هستند و نماد اصلی این  کوه‌ها، گرم وفعال بودن آنهاست.

 رنگ آبی

چهارمین رنگی که در قران به آن پرداخته شده است رنگ آبی می‌باشد . این رنگ در قرآن سوره طه آیه 102 به معنای حزن و اندوه به کار رفته است.

رنگ آبی در این آیه، دلالت بر ترس و وحشت نمی‌کند، مگر این که با رنگ سیاه ترکیب شود. واژه «زُرْقا»،‌ »آبی پررنگ» است،‌برعکس آبی باز و کم‌رنگ، که همان رنگ آسمان و دریاهاست که بسیار آرام‌بخش است.

قرآن هیچ‌گاه بر خلاف حکم قطعی علم، سخن نمی‌گوید و اگر از نظر علمی رنگ آبی آرام بخش است، مراد رنگ آبی روشن می‌باشد، که قرآن به صراحت درباره آن اظهار نظری نکرده است و اگر قرآن کریم، چهره مجرمان را با آبی، رنگ‌آمیزی می‌کند، مرادش آبی تیره و مایل به سیاه می‌باشد، نه آبی روشن.از این آیه می‌توان استفاده کرد که رنگ آبی تیره، مانند سایر رنگ‌های تیره، غم‌انگیز و شوم است.
اعجاز رنگ‌ها در قرآن
رنگ سفید و سیاه در قرآن

رنگ سفید، رنگ طهارت، پاکی، خلوص، خیر و عدالت است و با رنگ‌ سیاه در تعارض است این رنگ ویژگی‌ها و صفات مثبت و پسندیده‌ای را به تصویر می‌کشد و در قرآن، رنگ سفید به صورت صریح در یازده مورد استفاده شده است که در چهار مرتبه به صورت تقابل با رنگ سیاه آمده است.  با توجه به آیات به آیات 106 و 107 سوره آل‌عمران می توان گفت : «سفید» در این آیات، نماد ایمان و سعادت و «سیاه» نشانه جهل و شقاوت و کفر می‌باشد. قرآن برای بیان سعادت مؤمنان، چهره‌ای سفید ازآنان ارائه می دهد و بدبختی کافران را با رنگ سیاه نشان می‌دهد و این به خاطرخواص ویژه این دو رنگ است.

صبغة الله چه رنگی است؟

بررسی واژه «صبغه» در قرآن، از جمله مواردی است که در بحث اعجاز رنگ‌ها مورد کنکاش قرار گرفته است و پژوهش گران با اشاره به آیه 138 سوره بقره بیان می کنند که: قرآن در این آیه می‌فرماید: تنها رنگ خدایی را بپذیریدکه همان رنگ ایمان، توحید خالص و اسلام است و رنگ‌های نژادی، خرافات، نفاق و شرک را از زندگی ظاهری و باطنی خود حذف کنید.

رنگ خدایی، هم‌رنگ با فطرت و منطق است و چشم اولیای خدا را نوازش می‌دهد و خریدار آن خدا و بهای آن بهشت می‌باشد. پس از میان رنگ‌ها،‌ رنگ خدایی بهترین و زیباترین رنگ است «و من احسَنُ من الله صبغة».

البته تا انسان رنگ هوس‌ها، نژادها و قبیله‌ها را کنار نگذارد، نمی‌تواند رنگ وحدت، برادری و تسلیم بپذیرد و رنگ خدایی پیدا کند.






تاریخ : چهارشنبه 92/6/27 | 10:14 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

 بسم الله الرحمن الرحیم

اللّهُ لاَ إِلَهَ إِلاَّ هُوَ الْحَیُّ الْقَیُّومُ لاَ تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلاَ نَوْمٌ لَّهُ مَا فِی السَّمَاوَاتِ وَمَا فِی الأَرْضِ مَن ذَا الَّذِی یَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاَّ بِإِذْنِهِ یَعْلَمُ مَا بَیْنَ أَیْدِیهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلاَ یُحِیطُونَ بِشَیْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلاَّ بِمَا شَاء وَسِعَ کُرْسِیُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضَ وَلاَ یَؤُودُهُ حِفْظُهُمَا وَهُوَ الْعَلِیُّ الْعَظِیمُ ?255?

لاَ إِکْرَاهَ فِی الدِّینِ قَد تَّبَیَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَیِّ فَمَنْ یَکْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَیُؤْمِن بِاللّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَىَ لاَ انفِصَامَ لَهَا وَاللّهُ سَمِیعٌ عَلِیمٌ ?256?

اللّهُ وَلِیُّ الَّذِینَ آمَنُواْ یُخْرِجُهُم مِّنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّوُرِ وَالَّذِینَ کَفَرُواْ أَوْلِیَآؤُهُمُ الطَّاغُوتُ یُخْرِجُونَهُم مِّنَ النُّورِ إِلَى الظُّلُمَاتِ أُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ ?257?

خداست که معبودى جز او نیست زنده و برپادارنده است نه خوابى سبک او را فرو مى‏گیرد و نه خوابى گران آنچه در آسمانها و آنچه در زمین است از آن اوست کیست آن کس که جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند آنچه در پیش روى آنان و آنچه در پشت‏سرشان است مى‏داند و به چیزى از علم او جز به آنچه بخواهد احاطه نمى‏یابند کرسى او آسمانها و زمین را در بر گرفته و نگهدارى آنها بر او دشوار نیست و اوست والاى بزرگ (255)

در دین هیچ اجبارى نیست و راه از بیراهه بخوبى آشکار شده است پس هر کس به طاغوت کفر ورزد و به خدا ایمان آورد به یقین به دستاویزى استوار که آن را گسستن نیست چنگ زده است و خداوند شنواى داناست (256)

خداوند سرور کسانى است که ایمان آورده‏اند آنان را از تاریکیها به سوى روشنایى به در مى‏برد [ولى] کسانى که کفر ورزیده‏اند سرورانشان [همان عصیانگران] طاغوتند که آنان را از روشنایى به سوى تاریکیها به در مى‏برند آنان اهل آتشند که خود در آن جاودانند (257)

 

به مناسبت وجود کلمه ((کرسی)) در آیه ، رسول اکرم(ص) این آیه را ((آیه الکرسی)) نامید.در روایات شیعه وسنی آمده است که این آیه به منزله قله قرآن است و بزرگترین مقام را در میان آیات دارد.

منظور از کرسی چیست؟

 (کرسی) از نظر ریشه لغوی از ((کرس))گرفته شده که به معنی اصل و اساس میباشد و گاهی نیز به هرچیزی که به هم پیوسته و ترکیب شده است گفته میشود، به همین جهت به تخت های کوتاه ((کرسی)) میکویند.

از آنجا که استاد و معلم بر کرسی مینشیند گاهی کلمه کرسی کنایه از علم میباشد و نظر به اینکه((کرسی)) تحت اختیار و زیر سیطره انسان است گاهی کنایه از((حکومت و قدرت))و فرمانروایی بر منطقه ای به کار میرود.

کلمه کرسی در این آیه میتواند به چند معنی باشد:

الف:منطقه قلمرو و حکومت

ب:منطقه نفوذ علم

ج:موجودی وسیع تر از آسمان ها و زمین

البته ناگفته نماند تفسیرهای بالا از کلمه کرسی منافاتی با هم ندارد...

در این آیه، شانزده مرتبه نام خداوند و صفات او مطرح شده است. به همین سبب آیه الکرسی را شعار و پیام توحید دانسته اند. هرچند در قرآن بارها شعار توحید با بیانات گوناگون مطرح شده است، ولی در هیچکدام آنها مثل آیه الکرسی در کنار شعار توحید، صفات خداوند مطرح نشده است.






تاریخ : چهارشنبه 92/6/27 | 9:47 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

http://www.bergoiata.org/fe/voiliers/great_ships_csg005_the_mayflower.jpg

هنگامی که نوح قوم خود را نفرین کرد و هلاکت آنها را از خدا خواست(وطوفان همه را در هم کوبید)ابلیس نزد او آمد و گفت:توحقی بر گردن من داری که من میخواهم آن را تلافی کنم!!!

نوح (در تعجب فرو رفت) گفت: بسیار بر من گران است که حقی بر تو داشته باشم، چه حقی؟!!

گفت همان نفرینی که درباره قومت کردی و آنها را غرق نمودی، و احدی باقی نماند که من او را گمراه یازم، من تا مدتی راحتم، تا زمانی که نسل دیگری بپاخیزند و من به گمراه ساختن آنها مشغول شوم.

نوح (با اینکه حداکثر کوشش را برای هدایت قوم خود کرده بود، در عین حال ناراحت شد و)به ابلیس گفت: حالا چه جبرانی می خواهی بکنی؟

 گفت: در سه موقع به یاد من باش!که من نزدیکترین فاصله را به بندگان در این سه موقع دارم:

  • هنگامی که خشم تو را فرا میگیرد به یاد من باش!
  • هنگامیکه میان دو نفر قضاوت میکنی به یاد من باش!
  • و هنگامی که با زن بیگانه ای تنها هستی و هیچکس در آنجا نیست باز به یاد من باش!






تاریخ : چهارشنبه 92/6/27 | 9:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

تبلیغات جالب و مبتکرانه
آژانس کاریابی: از استعدادهای خود استفاده مفیدتری بکنید.

(تصویر زیر یک لیست خرید روزانه هست که به صورت هنری طراحی شده)

  تبلیغ شکلات Snickers:

برای زمانی که کار بسیار بزرگی در پیش دارید.

 آموزشگاه پرواز

 آگهی جذب ویراستار:

(در متن آگهی اشتباه تایپی وجود دارد.)

 تبلیغ ایمیل یاهو:

فایل های (Attachment) بسیار بزرگ و سنگین را به راحتی منتقل کنید.

 

 تبلیغ سازمان آب برای صرفه جویی:

فقط از همان مقدار که لازم دارید استفاده کنید...

 تبلیغ آدامسی که خواب آلودگی شما را حین رانندگی از بین می برد.

 تبلیغ انتشارات

 آگهی استخدام راننده در شرکت U.S.Express

با تاکید بر راحتی راننده ها به دلیل استفاده از اتومبیل های جدید.

  تبلیغ آژانس مسافرتی: دنیای شما کجا تمام می شود؟ 

  تبلیغ مبارزه با آلودگی محیط زیست:

یک سطل حاوی مواد شیمیایی می تواند میلیون ها لیتر آب را آلوده کند.






تاریخ : سه شنبه 92/6/26 | 8:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عکس های زیبا






تاریخ : دوشنبه 92/6/25 | 7:44 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خـلق عکسهای جـالب بـه شـیوه ی خط خطی   

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 نقاشی کودکان را دیده اید که تنها خط های نامنظمی هستند که بی هدف بر صفحه ای نقش می بندند اما همین خطوط بی هدف اگر در دست یک هنرمند باشد می توان انتظار یک نقاشی شگفت انگیزی را داشت. نقاشی را با رنگ آمیزی و بوم می شناسیم و در ذهن ما نقاشی طوری قرار گرفته است که آن را با نظم و زیبایی همراه می دانیم در حالیکه گاهی بی نظمی هم می تواند تبدیل به نقاشی شود.

"ونیس لائو" یک هنرمند اهل مالزی است که راهی جالب برای خلق نقاشی هایش دارد. هنر اصلی او کاری است که تمام بچه های کوچک و حتی کودکان یک ساله هم به خوبی بلد هستند زیرا او تنها با خط خطی کردن نقاشی می کند. این هنرمند که در سبک واقع گرایانه کار می کند با استفاده از خودکار و تنها با کشیدن خط های نامنظم و بچگانه نقاشی های باورنکردنی می کشد. او با استفاده از این خط های نامنظم چهره بازیگران معروف را نیز کشیده است.

در نقاشی های او خیلی راحت می توان ریزترین جزئیات صورت را نیز مشاهده کرد. او برای کشیدن هر کدام از این نقاشی ها بیش از دو روز زمان صرف می کند. چراکه او باید هر کدام از این خط های کشیده شده را با چهره ای که در ذهنش است هماهنگ کند.






تاریخ : پنج شنبه 92/6/21 | 11:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

 پـلکان‌هـایی رو به آسـمان...

وقتی ازپلکان صحبت می‌کنیم بیشتر یاد پله‌های داخل ساختمان‌ها می‌افتیم، پله‌هایی که اگر زیاد باشند، دوست داریم از آنها صرف‌نظر کنیم و با آسانسور از مشقت بالا رفتن از آننها راحت شویم.

اما در این ایمیل با هم 12 پلکان بسیار زیبا در فضای باز را مرور می‌کنیم که آنقدر جذاب هستند که گردشگران زیادی را هر سال به خود جذب می‌کنند.

1- پلکان بورن روی کوه Bueren در بلژیک

البته بورن Bueren واقعا یک کوه نیست، فقط یک بلندی در شهر لییژ است، این پلکان 374 پله دارد. در سال 1881 این پلکان برای آن ساخته شد که سربازها بتوانند با پرهیز از عبور و مرور در گذرگاه‌های خطرناک، از یک بلندی واقع در شهر پایین بالا و پایین بروند.

08-05-2013 02-43-34 AM

این ساختمان، به افتخار یک اشراف‌زاده قرن پانزده، به نام وینسنت دو بورن، این نام را گرفته است.

08-05-2013 02-44-19 AM 

2- پلکانی در بالای دریا در اسپانیا

این پلکان فوق‌العاده زیبا در جزیره‌ای به نام Gaztelugatxe در اسپانیا قرار دارد.

08-05-2013 02-46-43 AM

08-05-2013 02-46-31 AM

گردشگران باید 237 پله را بالا برون تا به خانه‌ای در بلندای جزیره برسند.

08-05-2013 02-47-06 AM

08-05-2013 02-46-57 AM 

3- پلکان مارپیچی در کوه تایهانگ در چین

ارتفاع این پاکان 91 متر است، حین صعود، گردشگران می‌توانند پرنده‌ها را در اطراف خود ببینند.

08-05-2013 02-48-59 AM

08-05-2013 02-48-46 AM

به افراد بالای 60 سال اجازه صعود داده نمی‌شود و بقیه افراد هم باید فرمی را پر کنند و در آن اطمینان بدهند که مشکل قلب یا ریه ندارند.

 

4- سکوی رؤیاها در ژاپن

به ژاپنی به این مجموعه زیبا Awaji Yumebutai گفته می‌شود که متشکل از ساختمان‌ها و اماکنی در جزیره  Awaji ژاپن است.

08-05-2013 02-50-16 AM

شما در این عکس یک باغ زیبای 100 طبقه‌ای را می‌بینید،.

08-05-2013 02-50-26 AM

این باغ برای گرامیداشت درگذشتگان زلزله هانشین در سال 1995 ساخته شده است.

08-05-2013 02-50-35 AM

 5- پلکان‌های پل نامرئی Moses  در هلند

در هلند یک خندق قدیمی در هالستین متعلق به قرن هفدهم وجود دارد، روی این پل قرار بود که پلی ساخته شود. اما مسلم است که این پل باید از ویژگی‌های معماری خاصی برخوردار می‌بود تا بتواند بدون صدمه زدن به جاذبه توریستی خندق، چیزی هم بر جذابیت آن بیفزاید.

بـیـسـت

مهندسان هلندی به این فکر افتادند که به جای اینکه پل بر فراز خندق ساخته شود، پایین‌تر بیاید طوری که از میان آب خندق بگذرد و آن را به نوعی به دو نیم کند. از این رو بود که پل Moses یا موسی ساخته شد که وجه تسمیه را باید بتوانید حدس بزنید: گذر حضرت موسی و یارانش از دریای سرخ. بار اول که عکسی از این پل دیدم، تصور کردم که فتوشاپی است، اما هیچ ویرایش عکسی صورت نگرفته بود.

08-05-2013 02-52-17 AM

این پل کاملا چوبی است و به صورت ضدآب ساخته شده است.

08-05-2013 02-52-03 AM

زهکشی‌های بدنه پل، آب باران یا آب نفوذکرده به بدنه پل را تخلیه می‌کنند.

اگر کسی از فاصله دور به پل بنگرد، چیز خاصی نمی‌بینید، پل تا حد زیادی نامرئی است:

08-05-2013 02-51-52 AM

6- پکان کانیون در اکوادور

این پلکان نزدیک آبشار Pailon del Diablo ساخته شده است.

08-05-2013 02-53-42 AM

7- چاند بائوری در هند

این مجموعه ساختمانی با پلکان‌های عجیب‌اش در نزدیک شهری به نام جایپور در استان راجستان قرار دارد. این مجموعه در سال 800 میلادی ساخته شده است و 3500 پله باریک دارد که در 13 طبقه جای داده شده‌اند. ارتفاع این مجموعه پلکان 30 متر است.

08-05-2013 02-55-26 AM

08-05-2013 02-55-06 AM

ایالت راجستان بسیار کم‌باران است، معمولا در کف چاند بائوری آب جمع می‌شود و دما در مجاورت کف آن، پنج شش درجه‌ای خنک‌تر است.

08-05-2013 02-55-17 AM

8- پلکان سانتورینی در یونان

این پلکان‌ها در سال 1715 ساخته شدند و در سال 1930 توسعه داده شدند، معمولا از چهارپایان برای صعود و نزول از این پلکان‌های زیگزاگی زیبا استفاده می‌شود. البته در سال 1979، یک سیستم حمل و نقل کابلی در این پلکان تعبیه شد، اما همچنان روش سنتی محبوب‌تر است.

08-05-2013 02-56-51 AM

این پلکان 657 پله دارد، سنگفرش‌شده است و طول مسیر (نه ارتفاع آن) 1300 متر است.

08-05-2013 02-57-02 AM

9- پلکان شلوسبرگ در اتریش

جاذیه اصلی شهر Graz همین پلکان است. این پلکان از همه نقاط شهر قابل دیدن است. این پلکان 260 پله دارد.

08-05-2013 02-57-57 AM

08-05-2013 02-57-43 AM

10- پلکان پوتمکین در اوکراین

این پلکان در شهر اودسای اوکراین قرار دارد. این پلکان در واقع نماد شهر است. وقتی می‌خواهید از سمت دریا وارد اودسا شوید با این پلکان زیبا مواجه می‌شوید.

08-05-2013 02-58-58 AM

البته به صورت رسمی در حال حاضر به این پلکان، پلکان پریمورسکی گفته می‌شود.

عرض این پلکان‌‌ها قبال توجه است و بین 12?5 تا 21?7 متر متغیر است.

08-05-2013 02-59-10 AM

ارتفاع این پلکان از سطح، 27 متر و طول مسیر آن 142 متر است.

 11- پلکان هایکو در هاوایی

این پلکان به پلکانی به سوی بهشت یا نردبان هایکو هم معروف است. این پلکان بسیار پرشیب است.

08-05-2013 02-59-58 AM

این پلکان در سال 1942 در روستای هایکوی هاوایی نصب شد.

08-05-2013 03-00-18 AM

در سال 2003 این پلکان‌ها با هزینه 875 هزار دلار تعمیر شدند.

08-05-2013 03-00-33 AM

متأسفانه در حال حاضر، عبور از روی آن برای عموم آزاد نیست.

 12- پلکان- پلی در سوئیس

وقتی که یک دره عمیق دو محل را که از نظر ارتفاع با هم تفاوت زیادی دارند، جدا کرده باشد باید به مهندسان پناه برد تا راه چاره‌ای بیایند. دو مهندس به نام‌های J?g Conzett و Rolf Bachofner چاره کار را یافتند: یک پل- پلکان!

08-05-2013 03-01-28 AM

اختلاف ارتفاع دو سو، حدود 22 متر است.

 08-05-2013 03-01-40 AM

در پایان لازم است از نمونه های معروف ایرانی نیز نام برده شود
قلعه رودخان با 989 پله، پلکان قلعه الموت که پله های معلقی برای رسیدن به قلعه حسن صباح در الموت نصب شده است و پله ی غار علی صدر و البته پله های بسیار زیبای تخت جمشید

بـیـسـت

بـیـسـت






تاریخ : چهارشنبه 92/6/20 | 11:28 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

طراحی های مبتکرانه برای وسایل مختلف






تاریخ : چهارشنبه 92/6/20 | 8:4 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

  8 غذایی که نباید برای صبحانه خورد


متخصصان بهداشتی، بی دلیل صبحانه را مهم‌ترین وعده غذایی روز نمی‌نامند.

با این حال، این بدان معنا نیست که روز خود را باید با غذاهای غنی شده از قند، چربی و کربوهیدرات آغاز کنید.

در این مقاله به بدترین غذاهایی که در صبحانه خورده می‌شود اشاره شده است.

به گفته کارشناسان، نخوردن صبحانه بدترین کاری است که می‌توانید انجام دهید‌، این یک پیام واقعی به خصوص برای نوجوانان دختر است.

یک صبحانه سالم به بزرگسالان و همچنین به کودکان کمک می‌کند تا در طول روز بهترین کار را انجام دهند.

کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه در مرحله رشد هستند به مصرف مواد غذایی سالم بطور منظم بیشتر نیاز دارند.

همانطور که از نام انگلیسی صبحانه مشخص است (breakfast) یا صبحانه، شکستن روزه بین شام و ناهار است.

اگر شما فقط به دلیل صرفه‌جویی در زمان و یا بیشتر خوابیدن صبحانه نخورید، در واقع بدن خود را در حالت ناشتایی طولانی‌‌مدت قرار می‌دهید که این موضوع منجر به مشکلات متعدد جسمانی و رفتاری شما می‌شود.

این مهم است که صبحانه را از وعده‌‌های غذایی خود حذف نکنید، اما بطور قطع باید بدترین غذاها را در این وعده حذف کنید.

اکثر ما به دلیل اینکه برای خوردن صبحانه در وقت خود صرفه‌جویی کنیم و بدلیل عجله داشتن به غذاهای بسته‌بندی شده روی می‌آوریم.‌

متاسفانه، موادغذایی‌های منتخب ما، مملو از مواد نگهدارنده مصنوعی، نمک، شکر و کالری است.

اغلب این مواد در ایجاد طعم مواد غذایی، نقش بسزایی دارند، و آنها به خصوص برای کودکان بسیار ناسالم هستند.

موادغذایی که واقعا جزء بدترین موادغذایی صبحانه محسوب می‌شوند به شرح زیر هستند.

 

دونات

دونات‌ها، اولین چیزی است که شما در صبح علاقه زیادی به خوردن آن ها دارید. دونات‌ها یکی از گزینه‌های صبحانه است که به دلیل عجله داشتن و راحت بدست آوردن آنها در مسیر مدرسه یا محل کار بیشتر ترجیح داده می‌شود.

به خاطر داشته باشید که دونات‌ها مملو از قندهای تصفیه شده، چربی‌های ترانس، روغن هیدروژنه و آرد سفید فرآوری شده‌اند که از نظر فواید تغذیه‌ای برای بدن مناسب نیست.

 

هات‌داگ‌

هات‌داگ‌ها به طور متوسط حاوی حدود 130 تا 140 کالری هستند که این میزان به 80 درصد کالری که چربی ناسالم است، افزایش می‌یابد. همچنین، علاوه بر این انواع سس‌ها و چاشنی‌های روی غذا فاجعه بیشتری را برای قلب ایجاد می‌کنند.

گوشتهای فرآوری شده و چاشنی‌های مورد استفاده بر روی هات‌داگ‌ها با بیماری‌های قلبی و سرطان روده بزرگ مرتبط هستند.

 

غلات شیرین تفت داده شده

اگر چه کودکان و بزرگسالان غلات شیرین تفت داده شده را بسیار دوست دارند اما این نوع مواد غذایی انتخابی درست برای صبحانه نیست.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) متذکر شده است که رنگ‌های موادغذایی مورد استفاده در این نوع مواد غذایی، در کودکان منجر به بیش فعالی می‌شود.

غلات شیرین تفت داده شده، همچنین با شیرین کننده‌های مصنوعی و طعم دهنده‌هایی که می‌تواند باعث چاقی شود، بسته‌بندی شده است.

اگر شما ترجیح می‌دهید که این نوع غلات را برای صبحانه بخورید، سعی کنید که آنها را با فیبر بالا و قند کم امتحان کنید.

 

شیرینی

موادغذایی از قبیل شیرینی دانمارکی، رول دارچین و شیرینی‌های نان برشته شده از کالری و چربی بالایی برخوردار هستند.

علاوه بر این، زیادی خامه‌های روی کیک یا شیرینی منجر به چاقی می‌شود. همچنین، بسیاری از نانوایان از آرد سفید فرآوری‌شده استفاده می‌کنند تا‌ کالری‌های بیشتری را به آن بیافزایند.

این خوشه‌ها با قندها افزایش می‌یابد و بدن را با انفجار اولیه انرژی مجهز می‌کند که به احتمال زیاد در چند ساعت ناپدید می‌شود.

 

شیر کامل

شیر مملو از چربی‌هایی اشباع شده که سطح کلسترول را افزایش می‌دهد، باعث بروز التهاب و در موارد شدید به انسداد عروق نیز کمک می‌کند.

برای آنهایی که نمی‌توانند خوردن شیر را ترک کنند، توصیه می‌شود که شیر کم‌چرب مصرف کنند؛ این نسخه کم‌چرب شیرعاری از چربی است و تنها شامل کلسیم، پتاسیم، ویتامین D و پروتئین است.

 

پن‌کیک

پن‌کیک‌ها موادغذایی محبوبی برای صبحانه محسوب می‌شوند و امروزه با مخلوط‌های آماده در فروشگاه‌ها موجود هستند که حتی راحت‌تر درست می‌شوند‌. شما فقط این پودر را با آب مخلوط کنید و سپس آن را در یک ماهی تابه گرم یا ماهی تابه بریزید.

پن‌کیک‌‌ها غنی از کربوهیدرات‌ها هستند که بطور حتم معده شما را پر می‌کند، اما دوباره، نبودن کالری باعث می‌شود که شما سریع گرسنه شوید.

به علاوه انتخاب چاشنی‌های روی غذا، مانند شربت افرا، پودر شکر و بیکن به چاقی و ناسالمی منتهی می‌شود.

 

نان شیرینی حلقوی

از نشاسته سفید و نان شیرینی حلقوی با طعم‌هایی نظیر پیاز، سیر و دانه خشخاش اجتناب کنید؛ چرا که این نوع شیرینی‌ها با آرد گندم تصفیه شده که حاوی هیچ مواد مغذی و فیبر نیستند، درست می‌شوند.

اکثر شیرینی‌ها در حال حاضر حاوی مقادیر بالایی از قند و سرشار از پنیر خامه‌ای و کره که کالری‌های بیشتر و چربی‌های اشباع‌شده را اضافه می‌کنند منجر به افزایش قند و سطوح انسولین در بدن می‌شوند.

 

فست‌فود

آماده کردن صبحانه و غذا خوردن می‌تواند وقت‌گیر باشد، از این رو خرید صبحانه از سر راه محل کار یا مدرسه به نظر می‌رسد بهترین گزینه باشد.

بسیاری از ما، از جمله کودکانمان، از این کار لذت می‌برند، اما هر زمانی که در یک اشتراک فست فود توقف می‌کنید اقلامی از چربی‌های اشباع‌شده، ‌سدیم و قندهای مصنوعی را به میزان بالا مصرف می‌کنید.

سدیم بیش از حد می‌تواند باعث یک افزایش ناگهانی در فشار خون شود و آن همچنین ممکن است احتمال سکته مغزی در افراد مبتلا به فشار خون بالا را افزایش دهد.

بهترین غذاهای صبحانه به شما انرژی لازم برای زنده ماندن در طول روز را می‌دهد.

این غذاها سوخت‌و‌ساز بدن را افزایش می‌دهد، افزایش وزن را کنترل می‌کند و از بیماری‌‌ها بدن را حفظ می‌کند.

از سوی دیگر، بدترین غذاهای صبحانه در چربی‌های اشباع شده و قندها بشدت زیاد هستند که بدن را در معرض خطر بسیاری از بیماری‌ها قرار می‌دهند.






تاریخ : یکشنبه 92/6/17 | 10:41 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
   1   2      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ