سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آشنایی با خواص دارویی گیاه خار مریم Milk Thistle  (نقل از http://www.pezeshk.us/?p=15709)

خار مریم Milk Thistle

5467054654.jpg

خار مریم به رفع علایم هپاتیت، سیروز و حالات التهابی کبد کمک می کند. خار مریم یکی از مهمترین گیاهان دارویی معروف به درمان اختلالات کبدی محسوب می شود. حتی یونانیان باستان نیز می دانستند که خار مریم در درمان یرقان مفید است.

پزشکان قرون وسطی از این گیاه در درمان ناراحتیهای کبد و سایر ناراحتیها استفاده می کردند و مادران شیرده نیز از برگ خار مریم برای افزایش شیر خود برای تغذیه کودکشان استفاده می کردند.

میوه خار مریمحاوی عنصر فعالی به نام “سیلی مارین” است. سیلی مرین ترکیبی حفاظت کننده از کبد در درون خار مریم است. این عنصر سلولهای آسیب دیده کبد را که در اثر الکل و سایر مواد سمی صورت می پذیرد ترمیم می بخشد. عنصر مزبور از نابودی سلولهای جدید کبد در اثر مواد مشابه پیشگیری می کند.

معرفی گیاه

خار مریم اصالتاً بومی منطقه مدیترانه است. این گیاه امروزه در سرتاسر نقاط دنیا از اروپا تا آسیا و از آفریقا تا آمریکای شمالی گسترده شده است. این گیاه تنومند معمولاً در مناطق خشک و آفتابی رشد می کند. ساقة‌ این گیاه در قسمتهای فوقانی خود شاخه می دهند و ارتفاع و طول این گیاه از 4 تا 10 پا می رسد.

برگهای این گیاه پهن و دارای خالها یا رگه های سفید است. گلهای آن قرمز ارغوانی است. میوة ریز و پوست سفت آن قهوه ای، لک دار و براق است. این گیاه به آسانی رشد می کند و در طول کمتر از یک سال به سرعت به بلوغ می رسد.

4565464564.jpg

ترکیبات گیاه

فرآورده های این گیاه از تخمهای داخل میوه تهیه می شوند. تخمهای آن حاوی 1/5 تا 3 درصد سیلی مارین است. سیلیمارین در واقع از گروهی از عناصر به نام فلاون لیگناند تشکیل شده است. مهمترین فلاون لیگنان همانا “سیلی بارین” (که گاهاً به آن سیلی بین گفته میشود) است. سایر عناصر فلاون لیگناند موجود در سیلی مارین عبارتند از: ایزوسیلابین، دی هیدروسیلی بین، سیلی دیانین و سیلی چرستین.

اشکال موجود

* انواع کپسولهای استاندارد تهیه شده از خار مریم خشک (هر کپسول حاوی حدود 120 تا 140 میلی گرم سیلی مارین است).

* چندین نوع چای حاوی عصاره استاندارد.

* عصاره مایع.

* تنتور.

546465464.jpg

نحوه مصرف

خار مریم از آسیب دیدگی کبد در اثر مواد شیمیایی خطرناک و الکل جلوگیری می کند. سیلی مارین ضد اکسید به مراتب قویتر از ویتامین C , E عصاره های استاندارد خار مریم در درمان سیروز کبدی، هپاتیت B مزمن، بیماریهای الکلی مزمن کبد و آسیبهای وارده بر کبد در اثر مواد سمی مؤثر است.

سیلی مارین مؤثرترین عامل خنثی کننده مسمویت مرگ بار ناشی از خوردن قارچ سمی است. عصاره استاندارد این گیاه می تواند در صورت مصرف آن 10 دقیقه بعد از خوردن قارچهای مرگبار (Amanito Phalloides) از مسمومیت مربوط پیشگیری کند. اگر قارچ شمی خورده اید یا هرگونه ماده سمی مصرف کرده اید فوراً همیشه خود را به پزشک برسانید.

اگر با مشکلات و ناراحتی کبد دست به گریبان هستید یا اگر الکل زیاد مصرف می کنید (یا در گذشته زیاد مصرف می کردید) پزشک معالج شما احتمالاً مصرف خار مریم را توصیه خواهد کرد. این گیاه می تواند در رفع عارضه کبد در صورت مصرف زیاده از حد استامینوفن (مسکن غیر آسپیرینی) مؤثر باشد. گیاه خار مریم همچنین در افزایش میزان جریان صفرا مؤثر است و به کاهش علایم بیماری پسوریازیس کمک می کند. لازم است از کپسولهای استاندارد استفاده کنید. این توصیه بدان خاطر است که سیلی مارین موجود در تخم خار مریم را نمی توان به راحتی جذب کرد.

سیلی مارین در صورت متمرکز بودن به سرعت وارد سیستم بدن شما میشود و این ماده به صورت کپسول از فشردگی بیشتری برخوردار است. از مصرف عصاره های الکل اجتناب کنید. میزان مصرفی توصیه شده این گیاه عبارت از مصرف روزانه 12 تا 15 گرم گیاه خشک (200 تا 400 میلی گرم سیلی مارین) است. اگر بنا به آسیب دیدگی کبد از خار مریم استفاده می کنید (آسیب دیدگی ناشی از الکل،‌ انواع دارویا مواد شیمیایی)، میزان توصیه شده مصرف روزانه سه بار 120 میلی گرم گل خار مریم (حدود سه کپسول) است.

شکل جدیدی از خار مریم به نام کمپلکس سیلمارین- فسفوتیدیل کولین نیز وجود دارد. این نوع ماده دارویی بهتر از خار مریم استاندارد جذب بدن میشود. در آزمایشهای بالینی این داروی جدید به تنهایی بهتر از سیلمارین در درمان اختلالات کبد عمل کرده است. فسفاتیدیل کولین به عنوان عنصر اساسی در غشاء سلول به سیلمارین کمک می کند تا به راحتی به غشاء سلول بچسبد. این حالت از ورود و نفوذ مواد سمی به درون سلولهای کبد جلوگیری می کند. دوز مصرفی توصیه شده از کمپلکس سیلمارین-فسفاتیدیل کولین عبارت است از مصرف روزی 2 بار 100 تا 200 میلی گرم.

5467054654.jpg

نکات احتیاطی

سازمان دارو و مواد غذایی آمریکا خار مریم را به عنوان یک مکمل غذایی منظور کرده است و از اینرو هیچ محدودیتی در استفاده از آن وجود ندارد. اگر طبق دستور مصرف، این گیاه دارویی را مصرف کنید هیچ خطری متصور نیست. گاهی اوقات این گیاه اثر ملین خفیف دارد. اگر چنین حالتی رخ دهد، مقداری از مواد فیبری نظیر قند، پسیلیوم، سبوس جو یا پکتین میل کنید. مصرف این نوع فیبر باید از شلی مدفوع و هر نوع ناراحتی گوارشی را برطرف کند.

تداخل های احتمالی

خار مریم را می توان در کنار سایر گیاهان دارویی، مکملهای غذایی وداروها مصرف کرد. باید از پزشک معالج خود در خصوص میزان مصرف خار مریم در صورت ابتلا به اختلال و ناراحتی کبد یا هر نوع وضعیت درمانی حاد سؤال کنید






تاریخ : یکشنبه 91/9/26 | 2:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

بهترین گوشی های هوشمند سال 2012

گوشی های هوشمند را می توان انقلابی در عرصه فناوری های ارتباطی به شمار آورد. تلفن هایی که تنها تلفن و وسیله ای برای مکالمه صوتی نیستند و قابلیت هایی را در خود دارند که باعث شده عنوان "هوشمند" برای آنها در نظر گرفته شود.

رقابت سخت و نفس گیر شرکت های فناوری بزرگ و صاحب قدرت منجر به هرچه قدرتمندتر شدن این نوع گوشی ها شده است و این مسابقه کماکان ادامه دارد.

سال میلادی جاری رو به پایان است و نگاهی به سیر تحولات گوشی های هوشمند در این سال نشان می دهد که امسال هم این گوشی ها پیشرفت های زیادی به خود دیده اند.

انتخاب بهترین ها از میان انواع گوشی هایی که امسال به بازار عرضه شد، کمی سخت به نطر می رسد، اما با توجه به پیشرفت ها و آپشن های موجود در هر یک از گوشی ها می توان به فهرست زیر برای بهترین گوشی های سال 2012 رسید:

 1. نوکیا لومیا 900

این گوشی هوشمند که آوریل امسال به بازار عرضه شد، آنچنان که نوکیا می گفت، خیره کننده نبود، اما توانست طرفداران ویندوزفون ها را به هیجان آورد.

 2.  گلکسی نوت سامسونگ

هر چند خیلی ها هنوز بر این باورند که گوشی/ تبلت گلکسی نوت نمی تواند انتخاب مناسبی برای بسیاری از مردم باشد اما چند میلیون نفری هم در سراسر دنیا هستند که با این ایده مخالفت می کنند.

آنها بر این باورند که سری گلکسی نوت و از جمله گلکسی نوت 2 برای کسانی که این اسمارت فون را در رده تلفن های فوق العاده قرار نمی دهند، خوب است.

 3. گلکسی اس 3 سامسونگ

این گوشی را می توان گل سرسبد کهکشانی های سامسونگ دانست که بعد از ورود به بازار به یکی از محبوبترین گوشی های اندرویدی تبدیل شد و خیلی ها برای خریدنش سر و دست شکستند.

 4. آیفون 5

تابستان 2011 فرارسیده بود و قرار بود طبق قرار قبلی اپل یک آیفون جدید با صفحه نمایش بزرگتر را معرفی کند که این اتفاق نیفتاد. اما اپلی ها آیفون 4S را معرفی کردند که تقریبا همان آیفون 4 بود.

اپل برای آیفون 5 یکسالی همه را با انواع و اقسام حاشیه ها منتظر گذاشت تا سرانجام در سپتامبر 2012 از این گوشی رونمایی کرد.

5. وان ایکس HTC

پرچمدار گوشی های HTC است که با استقبال هم مواجه شد. HTC تغییرات واقعا بزرگی را در سیستم عامل ایجاد کرد. این شرکت همچنین روی این گوشی به تازگی یک پردازنده و حافظه قویتر نصب کرده است.

 6. دورید DNA HTC

این گوشی سبک و لاغز اولین گوشی بود که می توانست ویدئوهای اچ دی 108 پیکسلی را کامل پخش کند. صفحه نمایش این گوشی پنج اینچی است، هر چند کمی کوچکتر به نظر می رسد. این گوشی حساسیت بسیار بالایی هم دارد.

 7. ویندوز فون X8 HTC

HTC با این گوشی همچنان به موفقیت های خود ادامه داد و این گوشی بهترین انتخاب برای تازه ترین سیستم عامل مایکروسافت است. طراحی این گوشی بی عیب و نقص است و از امکانات پیشرفته ای چون شارژ بی سیم بهره می برد.

 8. نکسوس 4 گوگل

گوگلی ها هم از حضور در این فهرست بی نصیب نیستند و با نکسوس 4 حرفهایی برای گفتن دارند. نکسوس 4 یک گوشی ایده آل آنهم با مارک گوگل است که خریدارانش را راضی نگاه داشته است.

 9. اپتیموس G LG

سهم ال جی هم در این لیست، گوشی اپتیموس است که هم کاملا کارشناسی شده ساخته شده و هم در میان همتایانش گوشی قدرتمندی به شمار می آید.






تاریخ : شنبه 91/9/25 | 2:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
 ااس ام اس های گوناگون و جدید - آذر 91


خدایاخیلیادلموشکستن ?شب بیاباهم بریم سراغشون ?من نشونت میدم توببخششون! 
.
.
.
فکرتودرگیرادمایی که توگذشته توزندگیت بودن نکن،حتمانبودنشون تو آیندت دلیلی داشته! 
.
.
.
به سلامتی کسی که هنوز دوسش داری ولی دیگه مال تو نیست...
.
.
.
گمشده ی این نسل اعتماد است نه اعتقاد،اما افسوس که نه بر اعتماد اعتقادیست و نه بر اعتقادها اعتماد. 
.
.
.
بیا باز هم خودمان را به نفهمی بزنیم!
گاهی بفهمی، نفهمی...
نفهمی، اوج فهم است!

.
.
.
انروز تازه فهمیدم...
درچه بلندایی آشیانه داشتم وقتی ازچشمانت افتادم!
هنوز دست وپای دلم دردمیکند.چقدرشکستن سخت است. 
.
.
.
دلت رابه هرکسی نسپار?این روزهابرخی هاازسپرده ات هم بهره میخواهند! 
.
.
.
گاهی به بعضیابایدگفت"اگه برام بزرگ شده بودی،فقط به خاطرخطای دیدم بود"! 
.
.
.
دلم کاردست است؛خودم بافتمش!تارش راازسکوت،
پودش راازتنهایی،
همین است که"خریدار"ندارد
.
.
.
این آینده چه بود که بهترین روزهای عمرم راحراج دیدارش کردم؟؟
.
.
.
چشام ازغمت گرم بارون شده.......تونیستی چقدمردن اسون شده.؛دینا.
.
.
.
کاش میتوانستم خاموش شوم...
فنا شوم...
محو شوم...
من از این روزگار خسته شده ام...
از این لحظه هایی که حال مرا نمی فهمند و کند میگذرند بیزارم...
من از تمام شایدها و بایدها متنفرم...
.
.
.
نزدیکی درفاصله نیست دراندیشه است،و"تو"...
اکنون مهمان اندیشه منی
.
.
.
دلم می خواست توی تقویم، روز جهانی "انسان" هم می بود تا ببینم کی به کی تبریک می گفت!!
.
.
.
عــــاشـــق تریـــــن مــــــــرد..... " آدم " بـــ ـود
که بهشت را به لبـــــخنــــــد حـــــوا فروخــت ... !!!
.
.
.
خطا از من است، می دانم. از من که سالهاست گفته ام "ایاک نعبد"، اما به دیگران هم دلسپرده ام. از من که سالهاست گفته ام " ایاک نستعین" ، اما به دیگران هم تکیه کرده ام. اما رهایم نکن... بیش از همیشه دلتنگم... به اندازه ی تمام روزهای نبودنم..."
.
.
.
دیوار هم که باشی ... ترک بر میداری وقتی ... سر به شانه ات داشته باشند و به حسابت نیاورند..
.
.
.
پیشانی اَت بُقعه ی هَمیشــه اَمن یاد ِ من استـ ...
می بوسَمش شایـــد از پُشت این ضَریـح حــاجت رَوا شومـــ !!!
.
.
.
من خوبم ...خسته نیستم ... فقط
گاهی دستم به این زندگی نمی رود !!
.
.
.
هیچـــ کســ
ویرانی ام را حســـ نکرد
روز رفتنــــــــت را به خاطــــــــــر داری ؟
کفــــــش هایــــت را بغل کــــــــرده بــــودی..
مبـــــادا صدایـــــش گوش هایـــــم را آزار دهـــــــــد ! ! !
نـــــوک ِ پا ، نـــــوک ِ پا دور شــــدی
از همیـــــن گوشــــهـ کنــــار..
و امــــــــروز
بی ســــــر و صـــــــــدا پیدایـــــت شد
تـــــا بــــه رخ نکشـــــــــی اشتباهاتـــــــــــــم را
ایـــــن بـــــار کفــــش هایـــــت را می دزدم
مبــــــــــادا فکـــــر ِ رفتــــــــــن به ســـــرت بزنــــــــد ..
.
.
.
حَـــــــــــــراج کرده ام ؛
تنهائیــــم نصفِ قیمـــت . . .
سوگِ خاطـره ها خـــــــــَرج می خواهد دیگــر ...
.
.
.
نمیگـویـــد بیــا . .
نمیگـویــد بــاش !
نمیگـویــد به مــن حتــی بـرو و راحتــم بگذار !
میـــآیــد ،
حـرف هـای عـاشقـانـه میشنــــود !
... لبخنـــد میــزنـد . . .
و میــرود . . .
.
.
.
طلا باش...
تا اگه روزگار آب ات کرد,
روز به روز طرح های زیباتری از تو ساخته شود
سنگ نباش...
تا اگر زمانه خرد ات کرد,
تیپا خوردهء هر بی سر و پایی بشوی..!!!
.
.
.
گفتی : نفرین میکنی ؟
گفتم : نه ، اما از خدا میخوام
هیچکس ، اندازه من دوستت نداشته باشد . .
.
.
.
داشتیم بازی میکردیم اون رفت چشم گذاشت من رفتم قایم شدم اما اون بجای من یکی دیگه رو پیدا کردو من برای همیشه گم شدم
.
.
.
خدایا من چشمامو میبندم..فقط یه کشیده ی محکم بزن تو گوشم تا ازاین خواب بیدار شم..
.
.
.
+ واستا دنیا من میخوام پیاده شم
- همینجا...؟
+ بله لطفا! چند میشه؟
- کجا سوار شدی؟
+ دهه شصت بود...
- برو آبجی... صلوات برفست...از شما بدبخت بیچاره ها که نمیشه پول گرفت..
.
.
.
"خـــدایـــا
این روزا تموم که شد،میام میزنم رو شونه ت! میگم:
جنبه رو حال کردی..؟؟"
.
.
.
دارم که بگویم!?اما هرچیز را نباید گفت.?شاید این سکوت زیباتر باشد...
.
.
.
خدایا! من دلم قرصه! کسی غیر از تو با من نیست ; خیالت از زمین راحت ، که حتی روز ، روشن نیست!
کسی اینجا نمی بینه ، که دنیا زیر چشماته! ; یه عمره یادمون رفته ، زمین دارمکافاته
فراموشم شده گاهی ، که این پایین چه هاکردم! ; که روزی باید از اینجا ، بازم پیش تو برگردم!
خدایا وقت برگشتن ، یه کم با من مدارا کن ; شنیدم گرم آغوشت ، اگه میشه منم جا کن.
.
.
.
روزگـــــــاریستــ کـهـ آدمـــــــها
فقــــــــط
سَقفــــــــهایِ مُشـتـرکـــــــــ دارنــــد
نـه زندگـــــی هــاِی مُـشـتـرکــــ . . .
ایـن یَـعــــــــنی . . .
تـنـهــــــــایـی .
.
.
.
تمام چیزی که باید از زندگی آموخت ، تنها یــــک کلمه است "میگذرد" ولی دق می دهد تـــــا بگــــــــــــذرد..
.
.
.
خـاطـرات خـیـلـی عـجـیـبـنـد
گـاهـی اوقـات مـی خـنـدیـمـ بـه روزهـایـی کـه گـریـه مـی کـردیـمـ
گـاهـی گـریـه مـی کـنـیـمـ بـه یـاد روزهـایـی کـه مـی خـنـدیـدیـمـ . .
.
.
.
نقطه‌ی جوش همان نقطه‌ ایست که همه چیز کم کم بخار می‌شود...
محو می شود
کمرنگ می شود
آدمها را به " نقطه جوش" نرسانید....!
.
.
.
حکایت من، حکایت کسی ست که عاشق دریابوداما قایق نداشت.دلباخته سفربودهمسفر نداشت .حکایت کسی ست که زجر کشید اما ضجه نزد.زخم داشت اما ننالید.گریه کرد اما اشک نریخت.حکایت من ،حکایت چوپان بی گله وساربان بی شتراست.?حکایت کسی که پراز فریادبود.اما سکوت کرد!
.
.
.
کاش یکی‌بود که توی کوچه‌ها داد میزد :
خاطره خشکیه ؛ خاطره خشکیه !
اونوقت همه ی خاطراتتو ،
همونایی که ارزش گرفتن دمپاییِ پاره هم ندارن !
میریختم تو کیسه و میدادم بهش و میرفت ردِ کارش ... !!!
.
.
.
پرهیز از نگاه کردن به کسی که شوق دیدنش کلافه ات کرده ،
تردید مبهمی را به
یقینی روشن تبدیل می کند: عاشق شده ای...
.
.
.
دیوانه نمی گوید دوستت دارم
دیوانه می رود تمام دوست داشتن را
به هرجان کندنی
جمع می کند از هر دری
می زند زیربغل
می ریزد پای کسی که
قرار نیست بفهمد دوستش دارد...
.
.
.
درد داره.. منو " شما " صدا می کنی
من که تا دیروز عزیز دلت بودم..
.
.
.
اخبارودیدی؟نامردا هوای همه جارواعلام کردن جزدل من که بدجوری هواتوکرده.....دینا.
.
.
.
خیلی سخته که مخاطب یکی باشی...
ولی هیچوقت براش خاص نباشی
.
.
.
از " تـــو " دلـگیـــر نیستــــم....
از دلـــم دلـگیـــرم....
کــــه بیوفاییت را صبــــورانــــه تحمـــــل میکـنــــد...
.
.
.
دل فقــــط دل تـــــو!!
دل مــن کـــه دل نیـــست...
یـا میشـکنــه یـــا میگیـــره یـــــا تـــنگ مـــیشـــه...
.
.
.
خـــــــداوندا...!
در گلویــم ابـــــر کوچکی استـــ
که خیالـــ بارش ندارد...
میشود مـــرا بغــــــل کنی..؟؟
.
.
.
Gahi bayad nabashi! Ta bfahmi nabudanet bara ki moheme!
Onvaghte k mifahmi bayad hamishe ba ki bashi!!!!
.
.
.
همه ی یهــــویی ها خوبن !!
یهویی بغل کردن، یهویی بوسیدن
یهویی دیدن یهویی، سوپرایز شدن
یهویی بیرون رفتن ، یهویی دوست شدن
یهوویی عاشق شدن....
اما امان از یهـــــــــویی رفتن ها
.
.
.
معلم پسرک راصدا زد تاانشایش را باموضوع علم بهتراست یاثروت رابخواند، پسرک باصدای لرزان گفت: ننوشته ام،معلم باخط کش چوبی پسرک راتنبیه کرد پسرک درحالی ک دستهای قرمز وباد کرده اش را بهم میمالید زیرلب گفت:آری ثروت بهتراست چون اگر داشتم دفتری میخریدم وانشایم را مینوشتم..

.
.
.
دستگاه مشترک موردنظر از دست"دوستت دارم"های دروغ توخاموش است!لطفا دیگر تنهایش بگذار..

.
.
.
شاید زندگی آن جشنی نباشد ک آرزویش راداشتی،اما حالا ک ب آن دعوت شدی تامیتوانی زیبا برقص..

.
.
.
هی نیوتن توک دم ازجاذبه میزنی
مراکشف کن
من ک غمهامدام جذبم میشوند

.
.
.
همه میخواهند
جای_تورابگیرند
بی آنکه بدانند"تو"همدیگر جایی نداری

.
.
.
آینه بغل ماشین هم نشدیم ک بعضیااز اونی ک فکرمیکنیم بهمون نزدیکتر باشن..

.
.
.
خیانت یک اشتباه نیست
بلکه درست ترین اتفاق یک رابطه اشتباه است..

.
.
.
خدایا آرامتر
نیازی ب زمین لرزه نیست
کاخ_آرزوهای_این مردم
باتلنگری هم فرو می ریخت..

.
.
.
زیباتری"نگاه"را در"چشمان"کسی دیدم
ک هرگز"مرا"ندید..

.
.
.
گاهی آدم فعل خواستن را صرف میکند
اینطور میشود
خواستم
خواستی
نشد..

.
.
.
چ فرقی دارد پشت میله ها باشی یادر خیابانهای شهر درحال قدم زدن
وقتی ک آرزوهایت درحبس باشند..

.
.
.
اگرمردی..مردبمون..اگه نیستی نامردی نکن!!
اگه تنهایی..تنهابمون..اگه نیستی تنهاش نذار!
اگه نجیبی نجابت کن..اگه نیستی هرزگی نکن!
اگه عاشقی..عاشق بمون..اگه نیستی حرمت عشق رونشکن..

.
.
.
وقتی یک مشترک"موردنظر" هست ولی"دردسترس"نیست
ناچار میشی روکنی ب مشترکی ک"دردسترس"هست اما"موردنظر"نیست..

.
.
.
چ اشتباه بزرگی است
تلخ کردن زندگی خود
برای کسی ک
در دوری ماشیرین ترین لحظات زندگیش را سپری میکند..

.
.
.
از من فاصله بگیر...
هر بار که به من نزدیک میشوی...
باور میکنم هنوز میتوان زندگی را دوست داشت!
از من فاصله بگیر...
خسته ام از امیدهای کوتاه...
از زندگی در خیال...
.
.
.
گاهی آدم می ماند بین بودن یا نبودن!
به رفتن که فکرمیکنی اتفاقی می افتد که منصرف میشوی!
میخواهی بمانی رفتاری را می بینی که انگار باید بروی!
این بلا تکلیفی خودش کلی جهنم است....
.
.
.
عجیب است...!
یک جای کار اشکال دارد.
نه به پدرم رفته ام و نه به مادرم!
من بر باد رفته ام....!!

.
.
.
سالها و ماهها و روزها میگذرد....
تو بی من و با او خوشحالی...
همین برای دل تنهایم کافیست!

.
.
.
گاهی بی هوا دلم هوایت را میکند...
هوای تو.
تویی که هیچوقت هوایم را نداشتی...
(تقدیم به علی خارجی،آرتینا،میناکوچولوی بارسایی)

.
.
.
خدایا ازت ممنونم که منو در حد ایوب میبینی.ولی میشه تمومش کنی بریدم??!
.
.
.
خوشبخت ترین افراد کسی است که فضیلت دیگران را قدر بداند و از خوشبختی دیگران نیز احساس مسرت کند. ولفگانگ گوته
.
.
.
سلام خوبی؟ همین الآن یه حس بدی بهم دست داد ولی من بهش دست ندادم اینقد ضایع شد!
.
.
.
دلم تنهایی میخواهد...
دلم یک کام سنگین از سیگار میخواهد...
آنقدر سنگین که سنگینی یادتورا از یادم ببرد...
هه...!!
خدا بگویم چه کارت کنه...
کاری کردی که روی سیگارمم به روم باز شد...!
.
.
.
سیگارم که در دستم است تنها نیستم!
انگار کسی پشتم است!
همان که قول داده بود هیچوقت پشتم را خالی نمیکند...

.
.
.
زندگی سه چیزش قشنگه: ندونی ودعات کنن ،نبینی ونگات کنن، نباشی ویادت کنن.
.
.
.
Vaghti asheghesh shodam k didam!
Hichvaght delamo nashkast...
Hichvaght behem na nagoft...
Hamishe dar javabe bache baziam... Khandido goft: asheghe hamin karatam!!!!
.
.
.
Hichvaght nago residam tahe khat! Agaram ehsas kardi residi tahe khat yadet biar k moaleme class avalet migoft: noghte sare khat...
.
.
.
Ebrahim nistam
Ama kodake darunamo ghorbanie kasi kardam k arzeshesh kamtar az ye gosfand bud...!
.
.
.
Vafa! Yani inke:
Bad az raftanet, hata nazashtam kasi bfahme mano dor zadi!
.
.
.
حالا که میخواهی بروی لطفأ قدمهایت را تندتر بردار.دلم را فرستاده ام دنبال ن__خ__و__د___س__ی__ا__ه
.
.
.
از مرگ میترسم......فقط به خاطر گریه های مادرم.......
.
.
.
دلتنگی راچگونه تعریف کنم تادرک کنی؟
چهارستون بدنم زیرسنگینی اش تاخورده است..
.
.
.
زخم هایت راپیش همه بازگونکن!?این روزهاهمه"بانمک"شده اند.
.
.
.
نه جز از یاد تو دل است،
نه جز از یافت تو جان،
پس بی دل و بی جان، زندگی چون توان؟
.
.
.
انروز تازه فهمیدم...
درچه بلندایی آشیانه داشتم وقتی ازچشمانت افتادم!
هنوز دست وپای دلم دردمیکند.چقدرشکستن سخت است. 
.
.
.
تمام شهرراهم که قدم بزنی،نه دردهای دلت هضم میشود،نه درددلهایت 
.
.
.
برای تــــــو ...برای چشمهایتــــــــ...برای مـــن ...برای دردهایمــــ ...برای مــــا ...برای این همه تنهـــــــایی ...ای کاش خــــــــــــدا کاری بکند 
.
.
.
قهوه چشمان توست!?تیره . . .?تلخ . . .?اما آرامبخش و اعتیادآور 
.
.
.
انصاف نیست دنیاآنقدرکوچک باشدکه آدمهای تکراری راروزی هزاربارببینی وآنقدربزرگ باشد?که نتوانی آن کس راکه دلت میخواهدحتی یک بارببینی...
.
.
.
تنها بودن " قدرت " می خواهد و این قدرت را کسی به من داد که میگفت " تنهایت " نمیگذارم 
.
.
.
هنوزبرایت مینویسم?درست شبیه پسرکی نابیناکه هرروزبرای ماهی قرمزمرده اش غذامیریزد 
.
.
.
امروزهم با"بی تو" بودن گذشت?خوش به حال"یادم"که همیشه باتوست.. 
.
.
.
امشب دلم پاکتی سیگار میخواهد...?دلم مرگ میخواهد در عریانیه آغوش تو...?دلم مرگ میخواهد با نعشگی سیگار از لبهای تو...?(تقدیم به هانیه)?..نیما..
.
.
.
هی غریبه!?شب عروسی کت و شلوار سیاه نپوش؛?بانوی من سیاه را دوست ندارد...?بند کراواتت را بگذار او سفت کند؛ این کار را دوست دارد؛?وقتی دستانت را میگیرد؛دستانش را فشار بده? این کار آرامش میکند...?زحمت تاج عروسی را نکش! من سلیقه اش را میدانم برایش گرفته ام..?خلاصه کنم آقا...?جان تو و جان بانوی من...?(تقدیم به هانیه ی خودم)?..نیما...
.
.
.
گنجشکی برسر جنازه گربه ای میگریست...? که خدایا اکنون با اینهمه زندگی چه کنم...؟ 
.
.
.
یکی ازاشتباهات زندگی،آدم حساب کردن اوناییه که آدم نبودن?هنوزهم نشدن،بعداهم نمیشن! 






تاریخ : شنبه 91/9/25 | 2:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()



ساعت مچی به درد کسی میخوره که نگران دیر رسیدن یکی باشه
واسه ما اضافه وزن محسوب میشه !
.
.
.
جملات طنز
بدترین قسمت دیدن یه آشنا توی تاکسی
اضطرابیه که تا مشخص شدن شخص حساب کننده کرایه ادامه داره
و مدام ذهنتو درگیر می‌کنه:)
.
.
.
اینترنت اکسپلورر، بهترین مرورگر است
برای دانلود کردن یک مرورگر دیگر ! 
.
.
.
مَــــــــــــــــــــــــــــــــــله...؟!!
اسمایلی تلفن جواب دادن منشی های ایرانی !
.
.
.
بابا گفتن ابــــروی کلفـــت مُده
نه اینکه کل پیشونی رو ور دارن موکـــت کنی!
والا با بعضی از این دخترا وقتی صحبت میکنم
یه لحظه فکر میکنم دارم با کیوی صحبت میکنم...
ابرو ساختن عرضش از اتوبان تهران کرج بیشتره لامصب :D
.
.
.
هرچقدر قیافم مغروره اخلاق خاک بر سرم منت کشه
ایضا خاک برسر اخلاقم


.
.
.
یکی از سرگرمی های ما این بود که شمع رو خاموش کنیم
بعدش سعی کنیم از طریق دود شمع دوباره روشنش کنیم !

.
.
.
خدایا،پس کی این جوراب سوراخ مد میشه ما راحت شیم !
.
.
.
سلطان غم ، لو باتری ! ( Low Battery )
.
.
.
یه فولدر عکس دارم از عکسایی که مامانم ازم انداخته
کلش حدود سی چل تا ویدیوی چند ثانیه ایه که توش دارم
میگم اون یکی دو دکمه رو بزن !
.
.
.
پلیسه با موتور اومد از کنارم رد بشه،از گرما کلاه کاسکتشو گذاشته بود رو کیلومتر موتور...
به من نیگا کرد با اشاره گفت:
کمربند ؟؟
منم یه نگاه بهش کردم و با اشاره گفتم:
کلاه....
یارو نابود شد !
.
.
.
داشتم خواب میدیدم یهو موبایلم الارم داد
قطعش کردم باز خوابیدم. یارو تو خواب گفت کی بود؟ گفتم هیچکی بابا الارم بود!
.
.
.
به یکی میگن چند درصد دعاهات مستجاب میشه ؟
میگه : فقط 50%
میگن ازکجا فهمیدی ؟
میگه : ازخدا خواستم دامادم خرپول باشه ، دامادم خر هست اما پول نداره ! ! 
.
.
.
لذت وقتی که یه بچه کوچیک دستاشو دراز میکنه سمتت ینی بغلم کن
هیچی اندازه این حال نمیده به آدم
.
.
.
نصف کودکی من به کلنجار رفتن با مادربزرگم گذشت که آتاری تلوزیون رو نمیسوزونه
.
.
.
گاهی به بعضـــــیا باید گفت :
" عزیزم اگه برام بـــزرگ شده بودی ، فقط به خاطر خطـــای دیــدم بود " !
.
.
.
ذهنم مشغول این شده که :
تو این پارتیا که همه حد میزنن کی سانتر میکنه براشون !؟
.
.
.
وقتی یه همکلاسی راهنمایی دبیرستانت میبینتتو میگه وای چه عوض شدی
آدم خجالت میکشه که این عوضی هنوز اون قیافه شیش ضلعی اول صبامو
تو صف صبحگاهی یادشه !

.
.
.
اگه شجریان بودم رو تیشرتم مینوشم استاد و مرض 
.
.
.
یه وختا اینقد آدم زندگی ایش غمناک میشه
که دوس داره یکی یوهو بگه....کاااااات....عالی بود عالی...
خسته نباشین بچه ها...واسه امروز بسه!
.
.
.
به نظرم می‌تونن دیوارای حموم رو از جنس لیف درست کنن
که آدم راحت مثل خرس کمرشو بکشه به دیوار دیگه
اینهمه مشقت برای لیف کشیدن کمر نکشه !
.
.
.
خانومای عزیز :
وقتی یه کاری رو به آقایون میدین که انجام بدن، حتما انجامش میدن..!
نیازی نیست هر 6 ماه یک بار یادآوریش کنین 
.
.
.
من حتی رفتم اساسنامه اتحادیه صنف آرایشگر و سلمانی رو خوندم
ولی توش به اینکه سلمونیا باید
تو یه شیشه پر الکل یه مار بذارن اشاره ای نشده بود !

.
.
.
به مونالیزا بگید اگه چیزی هست بگه ماهم بخندیم 
.
.
.
می دونی چیه رفیق؟
اگه از زندگی کسی می ری بیرون ، سعی کن کامل بری بیرون
حتی پوست تخمه هاتم جمع کنی با خودت ببری...
.
.
.
منو رنگ نکن، من صاف کاری لازمم:|
.
.
.
21 دسامبر دنیا قرارِ وایسه رضا صادقی پیاده شه !
.
.
.
الان داشتم تو آینه نگاه میکردم متوجه شدم چشام چه سگی داره لامصب ^_^
.
.
.
به دلم نشستی ولی دو زانو!
معذب نباش، برو عقب قشنگ تکیه بده، پاهاتم دراز کن، این دل فقط جای توئه
.
.
.
تو مترو یا اتوبوس از یه نفر آدرس بپرسین
میبینین که پونزده نفر پونزده تا آدرس کاملا مختلف میدن ...
.
.
.
به سلامتــی همـ? مامانا
که لباس سفید میدی بش بشوره صورتـی ملایم تحویلت میـــده !
.
.
.
تو این 18 روز پایانی دنیا برید زن بگیرید که نصف دینتون کامل شه !
مسواک هم بزنید تا نصف دیگه ش کامل شه !

(روش های کرک کردن بهشت!) :دی
.
.
.
چقد لحظه غیر قابل تحملیه که یکی از اشناهاتون
حس خوشمزگیش گل کنه بشینه نیم ساعت
از رو گوشیش جوکای تکراری و لوس تعریف کنه
و تو مجبور باشی الکی بخندی به هر جک مسخرش 
خاک بر سر اون لحظه 
.
.
.
ملـــــت هر شب تو تختشون دنبال گوشیشــــون میگردن
که به دوستشون sms بزنن ...
منم سه ســـــــاعت دنبـــــال طـــــول و عـــــرض پتــــــوم میگردم 
.
.
.
مادره خطاب به پسرش: نیوتن رو میشناسی ؟
پسره :نه کی هست؟
مادره : اگه به درسات بیشتر توجه میکردی میشناختیش !
پسره: خیلی خوب ، پارمیدا رو میشناسی ؟
مادر : نه !!!
پسره : اگه به شوهرت بیشتر توجه میکردی میشناختیش !
.
.
.
من نامزد کنم ، از اینا مبشم که پای تلفن می گم اول تو قطع کن !






تاریخ : شنبه 91/9/25 | 2:9 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

تصاویـری کم نظیـر و دیـدنی از جنـگلهای آمـازون

آمازون، نام جنگل بسیار بزرگی در شمال آمریکای جنوبی است. جنگلهای بارانی آمازون در تمام فصول سال دارای هوایی گرم با رطوبتی بسیار زیاد می‌باشند چراکه تقریباَ هر روزه باران سنگینی در سرتاسر آمازون می‌بارد. متوسط درجه? حرارت، در مرکز آمازون، در حدود 30 درجه? سانتیگراد (86 درجه فارنهایت) غربی‌ترین بخش این منطقه، در حدود 25 درجه? سانتیگراد (76 درجه فارنهایت) است. همینطور آمازون بزرگ‌ترین رودخانه جهان است که انشعابات زیادی دارد که بخشی از آن به دریا ریخته و نیز حدودا دو درصد از آب شیرین این رودخانه به اقیانوسها میریزد.
بستر این رودخانه بسیار عریض و طویل است و از نظر درازا یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های جهان است که بین 6.2 و 6.7 هزار کیلومتر درازی دارد اما آمازون تنها بزرگترین رودخانه جهان نیست بلکه بزرگترین و شگفت انگیز ترین خانه حیات وحش و طبیعت دست نخورده دنیاست. این منطقه? جنگلی که رودخانه? آمازون نیز از میان آن می‌گذرد بخش‌هایی از کشورهای برزیل، اکوادور، گویان، کلمبیا، ونزوئلا، بولیوی، پرو و سورینام را در برمی‌گیرد. بیشتر بخش جنگل‌های آمازون در خاک برزیل با 60% و پرو با 13% مساحت کلی جای دارد. جنگل آمازون نامزد قرار گرفتن در فهرست عجایب هفتگانه جدید است.






















































































تاریخ : شنبه 91/9/25 | 2:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

عادت هایی که می تواند سالها به عمرتان بیفزاید

یک خواب راحت باعث افزایش آرامش می شود

اگر نگاهی به تحقیقاتی که درباره اهمیت خوابیدن نوشته شده است، می کردید؛ متوجه می شدید که خوابیدن یکی از بهترین عوامل برای سالم بودن و عملکرد بهتر بدن انسان هاست. درسته که نمی خوابید اما در عوض به خیلی از کارهای عقب مانده تان رسیدگی می کنید، اما به عاقبت آن فکر کرده اید که کم کم کمبود خواب باعث آشفتگی روحی و جسمی تان می شود و در آخر از عمر ارزشمندتان می کاهد. بر اساس تحقیقات انجام شده در مورد خواب و مرگ و میر این مسئله ثابت شده است که خواب کمتر از 6 ساعت در هر شبانه روز خطر ابتلا به مرگ را 12 درصد افزایش می دهد. این تحقیقات روی افراد 25 سال تا 60 سال انجام شده است. افرادی که کمتر می خوابیدند بیشتر در معرض مرگ با هر دلیلی بوده اند. بخاطر همین 7 تا 8 ساعت خواب شبانه به کاهش التهابات در بدن کمک می کند، به ما کمک می کند تا با استرس بهتر دست و پنجه نرم کنیم و همینطور خواب کافی به سیستم دفاعی بدن قوت می بخشد در نهایت از بدن ما در برابر بیماری های مزمن محافظت می کند. بعلاوه یک خواب شبانه درست و کافی به حافظه و بازدهی مغز بهبود می بخشد. مسئلهء جالب تر این است که بر اساس همین تحقیقات ثابت شده که خواب شبانه بیشتر از 9 ساعت خطر ابتلا به مرگ زودرس را بیشتر میکند. پس سعی کنید خوب بخوابید و در زمان خاص بخوابید.

نکته: بهانه نگیرید و عادت کنید تا سر وقت وارد رختخواب شوید! این کار نه تنها به شما کمک می کند تا به کارهای روزمره خود برسید بلکه می تواند 7 سال به عمرتان بیفزاید.

عادت به خوردن غذاهای سالم کنید

عادت کنید تا غذای سالم بخورید تا عمرتان زیاد بشود

رژیم غذایی مناسب و سالم یکی از مهمترین عوامل در طول زندگی ما و چگونگی احساس ما در زندگی می باشد. مثلا افرادی که در اوکیناوا، ژاپن، زندگی می کنند تقریبا تا حدود 81 سالگی عمر می کنند؛ بیشترین طول عمر در جهان را این افراد بخطر خوردن غذای سالم دارند اما در امریکا میانگین طول عمر افراد حدود 78 سالگی می باشد. برخی از دانشمندان بر این باورند که بدلیل جزیره نشینی ژاپنی ها، رژیم غذایی آنها از کیفیت بالایی برخوردار است که شامل سبزیجات و گیاهان می باشد و بندرت در آنها گوشت، قند و نشاسته یافت می شود.

نکته: غذای سالم خوردن همیشه آسان نیست، اما کم هزینه است. وقتی میگم “سالم”، منظورم غذاهای بسته بندی شدهء داخل سوپر مارکت ها نیست- منظورم اینه که با کمترین هزینه در هر جایی می توانید غذای سالم پیدا کنید بنابراین به غذاهایی مثل میوه ها، سبزیجات، حبوبات، غلات، پروتئین و شیر رجوع کنید و یادتان باشد که یک دستور غذایی مناسب برای پخت هر غذایی پیدا کنید.

عادت به ورزش کردن را فراموش نکنید

ورزش از شما محافظت می کند

تحقیقات اخیر نشان داده اند که افراد بسیاری بیشتر در حال نشستن هستند و اصلا به ورزش اهمیت نمی دهند. اما وقتی بحث سلامتی در میان باشد، می توان گفت ورزش بطور مرتب یکی از مهمترین راه های قوی برای افزایش سلامت و طول عمر شماست. مطالعات دانشگاه پزشکی نشان داده که افرادی که در جوانی روزانه حدود 30 دقیقه پیاده روی می کردند و در کنار آن ورزش های نیروزا انجام می دادند تقریبا 4سال بیشتر از افرادی که تحرک نداشتند زنده می مانند. بیشتر هم بخاطر اینکه آنها با ورزش از بیماری های قلبی جلوگیری می کردند.

نکته: رفتن به باشگاه شاید هزینه بر باشد اما یادتان باشد که برای ورزش کردن نیاز به دستگاه های پیشرفته و مدرن نیست. راه رفتن، دویدن، و ورزش هایی مثل دوچرخه سورای و غیره هیچ خرجی برای شما ندارد.

عادت کنید با استرس کنار بیایید: + 8 سال

زندگی شامل استرس هم میشود اما وقتی که فشار آن شدید و ادامه دار باشد می تواند 8 سال  از زندگی شما را بگیرد. استرس مزمن در هر سنی آسیبی بزرگ برای هر فردی می تواند باشد  و در آخر یا دچار فراموشی و یا عمر کمتر خواهد بود. اما اگر یاد بگیرید که اضطراب خود را تا حدی کاهش دهید می توانید به همان میزان بیشتر زندگی کنید.

نکته: اگر زندگی برایتان استرس آور است، ارزیابی کنید که چطور می شود این فشار عصبی را کاهش داد. اگر بتوانید بر اضطراب خود غلبه کنید مطوئن باشید یک زندگی بهتر خواهید داشت. ورزش کنید یا هر وقت توانستید مدیتیشن کنید. بعضی وقت ها سعی کنید به زندگی لبخند بزنید، هیچ چیز بدتر از مرگ زودرس نسیت.

عادت کنید که چاق نشوید: + 3 -10 سال

چاق شدن برای بدن واقعا مضر است. در سال 2009 تحقیقاتی انجام شد که نشان داد چاقی معمولی که الان بسیار رایج است انتظار زندگی را تا 3 سال از شما می گیرد در حالی که چاقی شدید می تواند 10 سال از عمر شما را بگیرد.

نکته: رژیم و ورزش بخش های مهمی در مسئله چاقی می باشد اما با این حال افراد چاق باید حتما با متخصص مربوطه مشاوره داشته باشند چرا که کاهش وزن برای افراد چاق باید آهسته آهسته انجام شود.

عادت سیگار کشیدن را ترک کنید: +25 سال

بله درست خوندید: نکشیدن سیگار باعث می شود تا 25 سال مضاف از زندگی خود لذت ببرید. بعلاوه افرادی که سیگار نمی کشند به ازای هر جعبه سیگار می توانند پول هایشان را ذخیره کنند.

نکته: هیچ چیزی به اندازه یک زندگی سالم ارزش ندارد. با سیگار کشیدن تقریبا تمامی پول خود را بعد از مدتی از دست خواهید داد. از همین حالا فکر بدن و سلامتی تان باشید.






تاریخ : شنبه 91/9/25 | 2:7 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

این سبزی دشمن افسردگی است

گوجه فرنگی
نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف گوجه فرنگی چند بار در هفته، احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.
 
به گزارش مهر، محققان با تحلیل اطلاعات سلامت روانی و عادت‌های غذایی یک هزار نفر از مردان و زنان 70 سال و بالای آن به این نتیجه رسیدند که خوردن گوجه فرنگی از دو تا شش بار در هفته تا 46 درصد احتمال ابتلا به افسردگی را کاهش می‌دهد.

 نتایج این تحقیقات در مقایسه با افرادی قرار گرفته که در هفته فقط یک بار گوجه فرنگی را در رژیم غذایی خود جای می‌دهند. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد سایر میوه‌ها و سبزیجات از چنین مزیتی برخوردار نیستند.

به نظر می‌رسد خوردن غذاهای سالم چون کلم، هویچ، پیاز و کدو هیچ تأثیری در سلامت روانشناختی ندارد یا تأثیر آنها بسیار اندک است.

بالای 20 درصد از افراد در مقاطعی از زندگی خود از افسردگی رنج می‌برند. این میزان زنان را دوبرابر بیشتر تحت تأثیر قرار می‌دهد. سالخوردگان بیشتر در معرض خطر افسردگی قرار دارند، چرا که وضع سلامت جسمانی آنها وخیم‌تر می‌شود، برای از دست دادن عزیزان خود غم بیشتری احساس می‌کنند و از سوی دیگر احساس تنهایی با آنها همراه است.

 گوجه فرنگی منبع غنی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند انسان را در مقابل برخی بیماری‌ها محافظت کند.

گفته می‌شود که برخی از کشورهای مدیترانه‌ای بیشترین مصرف گوجه فرنگی را دارند.

یگ گروه از محققان چین و ژاپن به ریاست دکتر کایجان نیو از دانشگاه پزشکی تیان جین در چین گزارش‌های مقدماتی درباره این موضوع که آیا لیکوپن با کاهش استرس در ارتقای سلامت روانی و جسمانی تأثیرگذار است را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

نتایج این تحقیق در مجله اختلالات عاطفی منتشر شده و نشان می‌دهد که خوردن گوجه فرنگی دو تا شش بار در هفته احتمال ابتلا به افسردگی را نسبت به افرادی که کمتر از یک بار در هفته گوجه فرنگی مصرف می‌کنند تا 46 درصد کاهش می‌دهد.






تاریخ : پنج شنبه 91/9/23 | 8:57 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

برنج آبکش بهتر است یا کته؟

برنج
ما آسیایی‌ها علاقه عجیبی به مصرف برنج داریم.
 
 
 در واقع‌ بعد از نان، برنج قوت غالب کشورهای آسیایی از ایران گرفته تا هند، اندونزی و ژاپن را تشکیل می‌دهد و این همان عامل چاقی آسیایی‌هاست. با کمی دقت موشکافانه هم می‌توانیم متوجه اندام نامتناسب و فربه آنها در مقایسه با کشورهای اروپایی و آفریقایی شویم.

بیشتر آسیایی‌ها در نواحی شکم و ران‌ چاق هستند و علت آن هم عادت نداشتن به ورزش و مصرف بی‌رویه غذاهای نشاسته‌ای است.
اما اروپایی‌ها، اندامی کشیده، ورزیده و متناسب دارند و قوت غالب آنها را مواد پروتئینی کم‌چرب تشکیل می‌دهد و خطر ابتلا به انواع بیماری‌های غیرواگیر در آنها کمتر است. چرا؟ چون ورزش می‌کنند و تغذیه مناسب و کنترل‌شده دارند.
اگر به محتوای بشقاب غذای آنها دقت کرده باشید، اغلب یک تکه متوسط گوشت همراه مقداری کلم بروکلی، هویج و ذرت‌پخته و چند برش کوچک نان به اندازه یک کف دست در آن دیده می‌شود.
در واقع آنها شکم خود را با مواد پروتئینی پر می‌کنند و اگر هم سیر نشوند به میوه‌جات و سبزی‌های آبپز روی می‌آورند که هم فیبری و سیر‌کننده است و هم به دفع سموم و رفع یبوست کمک می‌کند.
مهم‌تر آن‌که سرشار از موادمغذی قابل جذب بوده و کالری کمتری دارد. اما ایرانی‌ها، اگر یک بشقاب پرهم برنج بخورند بنا به عادت نان را هم قاتق آن می‌کنند. موادی نشاسته‌ای که جز اضافه‌وزن و افزایش سریع قند و چربی خون منفعت زیادی ندارند.
برنج را کته کنید نه چلو!
اغلب خانواده‌ها از کارشناسان و متخصصان علوم تغذیه می‌پرسند اگر برنج را آبکش کنند ازمیزان نشاسته‌ آن کاسته می‌شود؟ آیا ته‌دیگ به دلیل آن‌که برشته و نشاسته آن خشک می‌شود، غذایی کم‌کالری و رژیمی به شمار می‌رود؟
حال باید بگوییم برخلاف تصورعامه که بر اثر شستن زیاد یا آبکش برنج آب شیری‌ رنگی که از آن خارج می‌شود همان مواد نشاسته‌ای موجود در برنج است و با خروج آن این محصول کم‌کالری می‌شود، این موضوع واقعیت ندارد. باید بدانید ساختار دانه برنج نشاسته‌ای است و تا وقتی دانه‌ها به چشم آیند حاوی نشاسته بوده و مصرف بیش از حد آن چاق‌کننده است.
مهم‌تر آن‌که شستن زیاد و آبکش‌کردن برنج به میزان زیادی از فیبر و ویتامین‌های گروه B آن می‌کاهد و محصول را در مقایسه با برنج کته کم‌ارزش‌تر می‌کند.
خوب است بدانید مقدار این ویتامین‌ها در حین شستن دو درصد افت کرده و اگر آب پخت دور ریخته شود به حداکثر مقدار افت یعنی 10 درصد می‌رسد.
به همین دلیل برای حفظ ریزمغذی‌های برنج توصیه می‌شود آن را به صورت کته پخته و هرگز آبکش نکنید. در مورد ته‌دیگ برنج هم، خشک و برشته‌شدن آن باعث کاهش مواد نشاسته‌ایش نمی‌شود و مهم‌تر آن‌که درصد زیادی از روغن غذا در ته‌دیگ نفوذ کرده و آن را پرچرب و پرکالری‌تر از پلو می‌کند.






تاریخ : پنج شنبه 91/9/23 | 8:55 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

یل گیتس:
اگر فقیر به دنیا آمده‌اید، این اشتباه شما نیست اما اگر فقیر بمیرید، این اشتباه شما است.
 
سوآمی ویوکاناندن:
در یک روز، اگر شما با هیچ مشکلی مواجه نمی‌شوید، می توانید مطمئن باشید که در مسیر اشتباه حرکت می‌کنید.
 
آدولف هیتلر
اگر تو برنده باشی، نیازی نیست به کسی توضیحی دهی، اما اگر بازنده باشی، نیازی نیست آنجا باشی تا به کسی توضیحی دهی

ویلیام شکسپیر
سه جمله برای کسب موفقیت:
الف) بیشتر از دیگران بدانید.
ب) بیشتر از دیگران کار کنید.
ج) کمتر انتظار داشته باشید.
 
آلن استرایک
در این دنیا، خود را با کسی مقایسه نکنید، در این صورت به خودتان توهین کرده‌اید.
 
بونی بلر
برنده شدن همیشه به معنی اولین بودن نیست. برنده شدن به معنی انجام کار، بهتر از دفعات قبل است.
 
توماس ادیسون
من نمی‌گویم که 1000 شکست خورده‌ام. من می‌گویم فهمیده‌ام 1000 راه وجود دارد که می‌تواند باعث شکست شود.
 
لئو تولستوی
هر کس به فکر تغییر جهان است. اما هیچ کس به فکر تغییر خویش نیست.
 
آبراهام لینکلن
همه را باور کردن، خطرناک است. اما هیچکس را باور نکردن، خیلی خطرناک است
.
انشتین
اگر کسی احساس کند که در زندگیش هیچ اشتباهی را نکرده است، به این معنی است که هیچ تلاشی در زندگی خود نکرده.
 
چارلز
در زندگی خود هیچوقت چهار چیز را نشکنید.
اعتماد، قول، ارتباط و قلب. شکسته شدن آنها صدائی ندارد ولی دردناک است.
 
مادر ترزا
اگر شروع به قضاوت مردم کنید، وقتی برای دوست داشتن آنها نخواهید داشت






تاریخ : پنج شنبه 91/9/23 | 8:52 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

تصاویری دیدنی از خانه های ثروتمندان روسیه






تاریخ : یکشنبه 91/9/19 | 1:41 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
   1   2      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ