سفارش تبلیغ
صبا ویژن

روش هایی عمـلی بـرای رسیـدن به آرامـش


آیا از زندگی روزمره و فشارهای روانی که هر روز متحمل می شوید خسته شده اید؟ آیا می دانید برای رسیدن به آرامش درونی چه کار کنید؟ زندگی هر یک از ما انسان ها مملو از استرس ها، ترس ها و اضطراب هاست. گاه این استرس ها چنان شدید و زیاد می شوند که باورمان می شود زندگی فقط به همین صورت است و صورت دیگری ندارد. اما روان شناسان، روانکاوان و رفتارشناسان همگی بر این باورند که به رغم تمام این استرس ها و دلمشغولی ها می توان لحظاتی را خلق کرد که همراه با آرامش باشد. آنها برای رسیدن به این لحظات چهار نکته را پیشنهاد کرده اند.

1.
 نقاط ضعف خود را بپذیرید


به گفته دومینیک میلر، روانکاو: "نگرانی یا اندوه همواره نشان دهنده امری واقعی است که در درون ما می گذرد. بهتر است به جای تلاش برای از بین بردن آنها، سعی کنیم علتشان را بفهمیم." درک عمیق منشأ اضطراب و کار کردن روی خود به ما امکان می دهد مسائل را روشن تر ببینیم. این روانکاو ادامه می دهد: "اگر لحظاتی توأم با آرامش داشته باشیم، می دانیم که این لحظات ادامه دار نیستند. در واقع، به دنبال نبود هرگونه تنش و کشش، درونی بودن اشتباه است و ناآگاهی از طبیعت درون را نشان می دهد، زیرا انسان در عمق وجود خود، آنقدر که مشتاق لحظات هیجان انگیز است، مشتاق آرامش نیست."

پذیرفتن تضادها و ضعف های خود، مرحله ای ضروری است. این احساسات که در روانکاوی "بیمارگونه" توصیف شده اند، بدون این که بخواهند از ما مردان و زنان بدی بسازند، ما را وادار به عمل می کنند. مسئله این است که چگونه ناراحتی هایمان را تغییر دهیم. بعضی ها راه خلق هنری را برمی گزینند و برخی دیگر به فعالیت های خیرخواهانه رومی آورند و همین "تغییر ناگهانی" است که آرامش به وجود می آورد.

2. به جسم خود مسلط باشید

میشل دکلرک، روان شناس فرانسوی، هشدار می دهد: "احساس منفی پیامی است از جسم به روح. بنابراین، اشتباه است که از روح انتظار داشته باشیم بدون کمک جسم از احساسات منفی خلاص شود. اگر گاهی نمی توانیم در مقابل آشفتگی ذهنی که مثلا به ما می قبولاند که هرگز موفق نمی شویم، کاری انجام دهیم، می توانیم ببینیم جسممان از ما چه می خواهد. برای این که حالات روحی ما با تصوراتمان تقویت نشود و برای این که اجازه ندهیم اضطراب بر ما چیره شود مکثی چند دقیقه ای می تواند زمان و پریشان گویی ما را متوقف کند. در این میان، نقش اساسی تنفس را فراموش نکنیم؛ دم و بازدم عمیق باعث انبساط جسم و روح می شود."

قطعاً مدیتیشن برای آرامش جسم و روح بسیار مناسب است. فردریک رزنفلد، روانپزشک یادآور می شود به کمک مدیتیشن "احساسات مثبت رشد می کند، احساسات منفی کاهش می یابد و توانایی ما برای حل مشکلات افزایش پیدا می کند." آیا رهاسازی خویش و مدیتیشن موجب الهام بخشی ما نمی شود؟ این روان پزشک تأکید می کند: "فعالیت جسمانی به سیستم عصبی پاراسمپاتیک که سیستم آرامش است، در حالت بی تحرکی بدن کمک می کند. قلب به آرامی می تپد، عضلات منبسط است، دهان خشک نیست و تنفس عادی است."

3. از مال و ثروت کاذب دل بکنید

الکساندر ژولین، روان شناس روسی می گوید: "دنیایی که در آن زندگی می کنیم ما را به این باور می رساند که آرامش با ثروت به دست می آید، در حالی که آرامش در وجود انسان یافت می شود. در این بین، تبلیغات گسترده هم ما را متقاعد می کند که بیشتر داشتن، به معنی بهتر بودن است. خیلی پیش از اختراع تلویزیون و پیدایش چنین تبلیغاتی رواقیون از "اموال کاذب" می گفتند و آنها را اشیای فریبنده می نامیدند." از این که نمی توانیم آخرین مدل بازی را به کودکمان هدیه دهیم، ناراحت می شویم. از این که در خانه بزرگ تری زندگی نمی کنیم سرخورده می شویم. در عذابیم از تحصیلاتی که نداریم.

بئاتریس میلتر، روان درمانگر یادآور می شود: "نارضایتی از داشته های خود یا از آنچه هستیم اعتماد به نفس ما را دچار مشکل می کند." چگونه می توان این روند را مهار کرد؟ دیوید لوبروتون پاسخ می دهد: "برای رسیدن به آرامش باید در فاصله ای معقول از اجزای جامعه مصرفی قرار بگیریم." اما این مرز کجاست؟ فردریک رزنفلد، روان شناس فرانسوی، پاسخ می دهد: "پناه بردن به غار چیزی را عوض نمی کند. عاقل کسی است که بخوبی در دنیای خویش زندگی می کند. بیش از آن که درصدد عوض کردن دنیا باشیم باید به دنبال تغییر رابطه خود با آن باشیم. اگر بیاموزیم با توجه به ارزش های خاصمان خود را از مال و ثروت جدا کنیم، می توانیم از ارزش هایی که جامعه به ما تحمیل می کند رها شویم؛ حال هر جامعه ای که می خواهد باشد، چرا که راه حل در وجود خود فرد است." بنابراین، آرامش نه با مصرف نکردن برق یا خوراک و پوشاک، بلکه با مصرف صحیح و متعادل به دست می آید.

4. توجه کامل را در خود پرورش دهید

برانژر کازینی، روان شناس ایتالیایی، می گوید: "تمرین های روحی برای افزایش لحظات توأم با آرامش ضروری است. برای مثال، اگر سعی کنیم روی زمان حال تمرکز کنیم، وضع درونی ما کاملا عوض می شود، عطش به آینده و ترسی که همراهی اش می کند و به همین ترتیب، گذشته و حس پشیمانی توأم با آن تضعیف می شود. " باید به خویشتن، به چیزی که به آن می اندیشیم، به کاری که انجام می دهیم و همچنین به دنیا، صداها، بوها و سکوتی که اطراف ما را احاطه کرده است بیشتر توجه کنیم. یک لبخند واقعی و یک سلام از صمیم قلب می تواند مفهوم توجه کامل را تحقق ببخشد.

فابریس میدال، روان شناس، می گوید: "منظور موضوعی ارادی یا راهی پرفراز و نشیب نیست. باید از منطق حسابگری خارج شویم تا زیبایی های دنیا از جمله یک قطعه موسیقی یا یک منظره را درک کنیم. با اینهاست که هرکس می تواند به آرامش واقعی دست یابد." الکساندر ژولین می گوید: "برعکس فلسفه یونان که آرامش درون یعنی فقدان هرگونه تشویش و پریشانی را می ستاید، اسپینوزا ما را ترغیب می کند در چیزی که شادی می نامید زندگی کنیم یعنی آگاهانه چیزی را که هست بپذیریم، چه خوب باشد چه بد. بنابراین، آرامش، خیلی ساده، به معنای داشتن نگاهی خنثی و محبت آمیز به خود، به دیگری و به دنیاست. با نگاهی آزاد و کنجکاو مثل یک کودک."






تاریخ : سه شنبه 92/5/29 | 8:25 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

خانه های رویایی و زیبا

2

3

4

5

6

7

 

10

11

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 






تاریخ : سه شنبه 92/5/29 | 8:24 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

 چگونه معذرت خواهی را به کودک مان بیاموزیم؟

چگونه معذرت خواهی را به کودک مان بیاموزیم؟
بسیاری از والدین، هرگز به رفتارهای بد فرزندشان واکنش نشان نمی دهند و کم سن بودن او را توجیه کننده رفتارهایش می دانند. در مقابل، پدر و مادرهایی هستند که فرزندشان را در مقابل هر خطای کوچکی، وادار به عذرخواهی می کنند.
یکی از موضوعات مهمی که والدین در تربیت فرزندشان به آن اهمیت می دهند، احترام گذاشتن به دیگران و عذرخواهی کردن است.
بسیاری از والدین، هرگز به رفتارهای بد فرزندشان واکنش نشان نمی دهند و کم سن بودن او را توجیه کننده رفتارهایش می دانند. در مقابل، پدر و مادرهایی هستند که فرزندشان را در مقابل هر خطای کوچکی، وادار به عذرخواهی می کنند.
از چه سنی باید به بچه ها آموزش دهیم که عذرخواهی کنند؟
هر انسانی باید از مراحل مختلف رشدی عبور کند تا به بزرگسالی برسد. این مراحل رشد شامل رشد جسمی، جنسی، روانی و اجتماعی است. اگر دوران شیرخوارگی را کنار بگذاریم، کودک از 3 سالگی تا 7 سالگی و بعد، از 7 تا 11 سالگی در دوران کودکی به سر می برد. از 3 تا 7 سالگی یعنی سنین پیش از دبستان، کودک تفکر شهودی دارد، فکرهای عمیق ندارد و در کارهای خود، بی منطق است.
علاوه بر این، خودش را مرکز عالم می داند و تصور می کند همه باید مطیع او باشند و همه چیز را از آن خود می داند. نکته مهم تر اینکه کودک، خوب و بد را به صورت انتزاعی در نظر نمی گیرد و کارهایی را که انجام می دهد، خطا نمی داند. اما از سن 6 سالگی، به مرور زمان خوب و بد را می شناسد و منطق، کم کم در افکار و اعمالش شکل می گیرد. در سنین کودکی، بچه ها همه چیز را بزرگ تر از حد واقعی اش در نظر می گیرند و به بیان دیگر، همه چیز در نظر بچه ها غلو شده است، بنابراین والدین باید بدانند در این سنین، بچه ها را زیاد تنبیه یا تشویق نکنند چون بسیار مضر است.
کودکان، بسیاری از کارهای خود را بد نمی دانند، بنابراین چگونه باید به آن ها یاد بدهیم که عذرخواهی کنند؟
بچه ها در سنین کودکی، بیشتر به رفتار پدر و مادرشان توجه دارند، به عنوان نمونه، اگر پدر پشت تلفن به دوستش دروغ بگوید، دروغ گفتن برای بچه نهادینه می شود و احساس نمی کند اگر دروغ گفت باید عذرخواهی کند. والدین لازم است جلوی فرزندشان به صورت غیرمستقیم عذرخواهی کنند تا بچه یاد بگیرد اگر کار بدی انجام داد، لازم است عذرخواهی کند. البته این عذرخواهی باید به صورت معقول باشد، نه غلو شده.
چگونه والدین باید به صورت غیرمستقیم به بچه ها عذرخواهی را یاد بدهند؟
اگر کودک، کاری کرده که در جامعه عرف نیست و کار بدی تلقی می شود، والدین باید بدون اینکه شخصیت بچه را زیر سوال ببرند یا احساس منفی به کودک منتقل کنند، به عنوان نمونه به جای بیان الفاظی مانند «تو بچه بدی هستی»، «دیگر دوستت ندارم» به کودک خود بگویند «تو خوبی، ولی این کارت اشتباه بوده» یا «اگر من جای تو بودم، می گفتم ببخشید» علاوه بر این، والدین باید در نظر داشته باشند همان طور که نباید شخصیت کودکشان را زیر سوال ببرند، نباید نسبت به رفتار او بی تفاوت باشند و هر کاری کرد به رویش نیاورند.
روش های غیرمستقیم دیگر که والدین باید از آن طریق به کودکشان عذرخواهی کردن را بیاموزند، «نقاشی کشیدن» و «داستان اسباب بازی ها» است. در روش نقاشی کردن، اتفاقی که سبب شده کودک کار زشتی انجام دهد را نقاشی می کنیم. به عنوان نمونه، اگر کودک در مدرسه با دوستش دعوا کرده و او را کتک زده، این اتفاق را با کمک کودک نقاشی می کشیم و یک کودک گریان را ترسیم می کنیم و از کودک می پرسیم: «اگر بخواهیم دوستت لبخند بزند باید چه کار کنی؟» و آن زمان عذرخواهی را به او یاد می دهیم.
در روش داستان اسباب بازی ها نیز مشابه نقاشی کردن، از شخصیت های داستانی استفاده می کنیم و یک داستان تعریف می کنیم و از فرزندمان می خواهیم که در مورد آن کار بد، قضاوت کند. ممکن است پاسخ کودک، عذرخواهی نباشد. والدین باید به او کمک کنند تا به این نتیجه برسد.
در چه زمانی باید از کودک به صورت مستقیم بخواهیم عذرخواهی کند؟
اگر کودک با روش های غیرمستقیم که در بالا ذکر شد، عذرخواهی کرد، لازم است او را تشویق و یک هدیه کوچک برایش تهیه کنید. اما اگر کودک واکنش مثبتی نشان نداد یا سن کودک در حدی نبود که خوب و بد را تشخیص بدهد و کارش خیلی بد بود، به صورت مستقیم از او بخواهید که عذرخواهی کند. اما والدین باید توجه داشته باشند که این تقاضا همراه با خشم و خرد کردن شخصیت کودک نباشد.
به عنوان نمونه «تو بچه خوبی هستی، ولی انتظار من از تو این نبود» یا «من تو را دوست دارم، اما این رفتارت خیلی زشت بود، باید عذرخواهی کنی» یا «حتماً خسته بودی یا حواست نبوده که چنین رفتاری را مرتکب شدی» بعد از کودک بخواهید که عذرخواهی کند و سپس بگویید از دوستت می پرسم عذرخواهی کردی یا نه.
گاهی اوقات بچه ها در میهمانی، کار خطایی را انجام می دهند و والدین، در جمع از آن ها مصرانه می خواهند که عذرخواهی کنند. آیا این رفتار صحیح است؟
نکته مهم در مورد عذرخواهی این است که نباید غلو شده یا کم باشد. پدر و مادر باید توجه داشته باشند که برای یک اشتباه کوچک فرزندشان، نباید از او بخواهند یک عذرخواهی جدی انجام دهد و او را سرزنش کنند. یا برعکس اگر کودک، کار بسیار بدی انجام داده، بی تفاوت باشند و هیچ واکنشی نشان ندهند.
بنابراین اگر کودک در میهمانی، یک کار بدی انجام داد و این کارش عمدی بود، باید خیلی محکم و نه با احساس خشم و تنفر، از او بخواهید که عذرخواهی کند. اما اگر کار کودک غیر عمدی بود و درک درستی از آن کار نداشت، باید به صورت غیرمستقیم از او بخواهید که عذرخواهی کند. به عنوان نمونه بگویید: «خاله، من به جای پویا می گویم ببخشید، حواسم نبود» اما گاهی اوقات بچه ها متوجه کاری که می کنند نیستند یا سن آن ها به درک خیلی مسایل نمی رسد. به عنوان نمونه، اگر یک کودک 4 یا 5 ساله پایش را در جمع دراز کرد، نباید او را دعوا کنید و از او بخواهید از همه افراد حاضر در جمع با یک احساس منفی عذرخواهی کند. این کار باعث می شود اعتماد به نفس او کم شود و احساس حقارت کند و حالت وسواس گونه در رفتارش به وجود آید.
در برخی از موارد نیز پدر و مادر، عذرخواهی کردن را به فرزندشان یاد نمی دهند اما در جمع برای اینکه دیگران نگویند چه پدر و مادر بی تفاوتی، از کودکشان سوءاستفاده می کنند و در مورد هر اشتباه کوچک فرزندشان، او را وادار به عذرخواهی می کنند. این کار نیز اشتباه است و کودک را دچار عقده می کند.
آیا باید تفاوتی بین عذرخواهی کودک از والدین خود با دیگر افراد وجود داشته باشد؟
در وهله اول، کودک باید احترام گذاشتن را یاد بگیرد و بداند هر شخص چه جایگاهی دارد. پدر و مادر باید به فرزند خود بیاموزند که پدر و مادر یک حرمتی دارند، دوست یک حرمتی دارد، معلم جایگاه ویژه ای دارد، خواهر و برادر نیز از جایگاهی برخوردارند و این احترام را کودک از والدینش می آموزد. زمانی که کودک جایگاه اشخاص را درک کرد، نحوه برخوردش با افراد مختلف نیز تفاوت می کند. بنابراین، والدین باید در کنار رفتار مناسب خود، با بیان مثبت و دوستانه، احترام گذاشتن و عذرخواهی کردن از دیگران را به فرزندشان یاد بدهند.
بسیاری از کودکان به رغم رفتار مناسب والدینشان، اصرار دارند که کار بدشان را تکرار کنند و عذرخواهی نمی کنند. در چنین مواقعی والدین چگونه باید رفتار کنند؟
در چنین مواقعی، والدین باید نه واکنش مثبت نشان دهند و نه منفی. بی توجهی شاید کارساز باشد. اما اگر بچه ها باز هم اصرار به خطا داشتند، تنبیهاتی که جنبه جسمی ندارد، مناسب خواهد بود. این تنبیه ها نباید مسائل اولیه زندگی مانند غذا خوردن را دربرگیرد، بلکه باید قول هایی را که والدین به فرزندشان داده اند، محدود کند.
منبع : tebyan.net






تاریخ : پنج شنبه 92/5/24 | 11:1 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

ته چین قلیه ماهی

ته چین قلیه ماهی
حالا برای اینکه خوشرنگ بشه کمی رب گوجه فرنگی ( سر قاشق غذا خوری ) و کمی آب تا جایی که روی سبزی رو بگیره - اضافه می کنیم و میذاریم کمی بجوشه .


تهیه این غذا درست نظیر خورش قلیه ماهی ، غذای جنوبی است. میتوانید به جای ماهی از مرغ و میگو هم همین ته چین رو تهیه کنید!!!
 
مواد لازم :
ماهی : ( بدون تیغ و استخوان – ماهی شیر برای اینکار ایده آله ) برای هر نفر حدودا یک تکه اندازه کف دست 
گشنیز : تقریبا نیم کیلو یا 750 گرم
روغن، رب گوجه، نمک و ادویه گرام ماسلا : به مقدار لازم !!
شنبلیله خشک : یک ق چای خوری سر خالی
تمبر هندی : اگه ترش باشه یک چهارم بسته
سیر : دو تا سه حبه له یا رنده شده
 
طرز تهیه :
گشنیز رو شسته و خرد میکنیم و با کمی سیر کوبیده یا له شده در کمی روغن خیلی کم تفت میدیم و در انتها کمی شنبلیله خشک اضافه میکنیم (عطر شنبلیله خشک بیشتره ) . 
شنبلیله نباید زیاد باشه و اگه زیاد هم سرخ بشه تلخ میشه . 
نمک خورش رو آخر سر میزنیم، چون تمبر هندی نمک زیاد داره و ممکنه غذا شور بشه .
حالا برای اینکه خوشرنگ بشه کمی رب گوجه فرنگی ( سر قاشق غذا خوری ) و کمی آب تا جایی که روی سبزی رو بگیره - اضافه می کنیم و میذاریم کمی بجوشه .
حالا تمبر هندی رو ( اگه زیاد ترش باشه حدود یک چهارم و اگه معمولی باشه یا یک سوم بسته ) توی کمی آب مثلا نصف پیمانه حل میکنیم و صاف میکنیم و بعد توی این سبزی تفت خورده میریزم و کمی ادویه گرام ماسالا اضافه میکنیم و میذاریم تا بجوشه و بپزه ...
به ماهی کمی زعفرون آب کرده می مالیم و با توی کمی روغن فقط تفت میدیم که رنگش عوض بشه .
حالا که سبزی جوشیده و پخته و رنگش عوض شده و داره جا میافته ماهی ها رو توش میذاریم تا با عصاره خورش هم آروم آروم بجوشه و جا بیافته . 
ماهی قبلا تفت خورده و زود میپزه .
میشه بجای تمبرهندی از آب چند عدد نارنج هم استفاده کرد .
باید آب خورش کشیده شود و در واقع بیشتر از دو یا 3 قاشق آب نداشته باشد. و باقی کار آن نیز مانند ته چین های معمولیست .
روغن را در ماهیتابه بزرگ و پهن و نچسب داغ می کنیم و از یک لیوان ماست و دو عدد تخم مرغ و زعفران و کمی نمک و کمی روغن ( و کمی پودر سیر البته فقط برای این نوع ته چین ) مایه ته چین را تهیه میکنیم .
 

ماهیتابه هرچه پهن تر باشه و ارتفاع اون کمتر باشه ته چین بهتر میشه و ته دیگ بیشتر و نازکتری دارین ... و سپس کمی از برنجی را که آبکش کرده ایم داخل آن میریزیم و مخلوط میکنیم و ته ماهیتابه میریزیم .
مجددا کمی برنج روی آن میریزیم و بعد قلیه ماهی را کاملا روی مایه برنج و ماست ریحته و روی آنرا میپوشانیم و مجددا از برنج باقیمانده روی فلیه ماهی میریزیم و صاف میکنیم و کمی فشار میدهیم. و اکنون کمی کره و روغن داغ روی برنج میدهیم .
ابتدا با شعله تند ( تا زمانیکه جسم ماهیتابه داغ شود ) و سپس شعله را کم میکنیم و با شعله ملایم حدود یکساعت و نیم میگذاریم تا ته چین سرخ شود .
وقتی خاموش کردیم و دمکنی را برداشتیم – در قابلمه را میگذاریم تا کمی باید بماند و ته دیگ راحت از ماهیتابه جدا شود .
سپس ته چین را در ظرفی مناسب کشیده و در صورت تمایل تزیین میکنیم .
اکنون به تکه های دلخواه تقسیم کرده وسرو میکنیم والبته با ترشی .

 

 
 

نکاتی مهم  برای یه ته چین خوبیکی سفتی ماست و دیگری زنده برداشتن برنج در حین آبکش کردنه . و دیگری استفاده از روغن در آبی که برنج رو می جوشانی و یه مورد دیگه هم استفاده از کمی روغن داخل ماست و زعفرون و برنجی است که بعنوان ته دیگ در اولین لایه ریخته میشه . و بعدی هم اینه که ته چین حتما باید در ظرفی که ارتفاع کمی داره مثل ماهیتابه پخته بشه که هم - اندازه ته دیگ یا ته چین سرخ شده تون بیشتر باشه و هم اینکه حرارت به اندازه کافی به تمام نقاط ظرف میرسه و زودتر دم می کشه و برنج زیاد نمیمونه که وا بره و خمیر بشه .






تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 8:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

چگونه از چرب شدن موهایمان جلوگیری کنیم؟

فولیکول های مو بصورت طبیعی روغنی تولید می‌کنند که برای سلامت پوست سر و موهای شما ضروری است. اگر فولیکول های مو به اندازه ی کافی روغن تولید نکنند، موهایتان خشک و شکننده خواهد شد. اما پوست سر بعضی‌ها بیش از اندازه روغن تولید کرده که اغلب منجر به چرب شدن موها می‌شود.

چگونه از چرب شدن موهایمان جلوگیری کنیم؟

از آنجایی که اکثر اشخاص مستعد داشتن موهای چرب هستند، کارهایی را در ادامه توضیح خواهیم داد که می‌تواند این مشکل را درمان کند. با پیگیری این چند مرحله ی ساده، به طور موثری چربی موهایتان کاهش پیدا خواهد کرد یا اینکه دیگر چرب نمی‌شود.

1. هر یک روز در میان موهایتان را با شامپو بشویید. شاید فکر کنید که این مقدار شست و شو کم است، اما در حقیقت با شست و شوی روزانه، چربی موهایتان را تشدید می‌کنید! شامپو، رطوبت و چربی پوست سر شما را از بین می‌برد، پس زیاده روی در استفاده از آن، باعث می‌شود تا فولیکول ها برای مرطوب نگاه داشتن پوست سر به تولید چربی بیشتری تلاش کنند. با شست و شوی سرتان در هر یک روز در میان، می‌توانید تولید چربی را تثبیت کرده و از چرب شدن موهایتان جلوگیری کنید.

2. از شامپوهایی استفاده کنید که مخصوص پوست سر چرب طراحی شده اند. از شامپوهایی که خواص مرطوب کنندگی دارند دوری کنید، چرا که همچنان حس چرب بودن پوست سر و موها در شما باقی خواهد ماند.

3. نرم کننده را فقط به انتهای موهایتان بمالید، نه بر روی پوست سرتان! از آنجا که پوست سر شما چرب است، احتیاجی به مرطوب کردن بیشتر آنجا نخواهید داشت. در عوض، با تمرکز بر انتهای موها، به پوست سرتان اجازه نخواهید داد که به راحتی چرب شود.

4. از محصولات حالت دهنده استفاده نکنید. ژل، موس و اسپری مو همگی به چرب شدن موهایتان کمک می‌کنند. اگر ناچارید از محصولات حالت دهنده استفاده نمایید، یک ژل سبک که مخصوص موهای نازک و چرب طراحی شده است تهیه کنید.

5. نصف فنجان آب لیمو را با سه فنجان آب مخلوط کنید. مخلوط را بر روی پوست سرتان بریزید و آنرا بر روی موهایتان توزیع کنید. اسید آب لیمو باعث شست و شو و جذب چربی موهایتان خواهد شد.

6. موهایتان را تا جایی که می‌توانید کم شانه کنید. زمانی که موهایتان را شانه می‌کنید، برس می‌کشید یا به آن حالت می‌دهید، پوست سرتان را هم تحریک خواهید کرد، که باعث تولید چربی بیشتر خواهد شد. با کمتر شانه کردن موهایتان از تحریک شدن پوست سرتان اجتناب کنید. همچنین از ماساژ سرتان نیز دوری کنید، چرا که این کار به شدت پوست سر را تشویق به تولید چربی بیشتر می‌کند.

7. اگر موهایتان چرب است و فرصت شستن آنرا ندارید، کمی پودر بچه روی پوست سرتان بپاشید! پودر بچه چربی اضافه را جذب خود کرده که باعث خواهد شد موهایتان دیگر چرب جلوه نکند.






تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 8:38 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

داستان واقعی کشف راز قالیچه های پرنده

 یک داستان واقعی

داستان واقعی کشف راز قالیچه های پرنده

داستان پودر سفید طلا ، کشف راز قالیچه های پرنده

 

چندی پیش در منطقه فینیکس واقع در آریزونا در کشور آمریکا، کشاورزی بنام دیوید هادسون به ماده ی سفید رنگی که در سرتاسر زمینهای زراعی اش گسترده بود مشکوک شد و مقداری از آنرا به آزمایشگاههای معتبر سپرد تا به او بگویند که این ماده سفید رنگ متشکل از چه مواد اولیه ای است. اما در عین ناباوری، پاسخ آزمایشگاه این بود:You Have Pure Nothing یعنی شما یک ماده ای دردست دارید که خالصاً هیچ چیز مشخصی که در جدول عناصر تعریف شده باشد در آن به چشم نمی خورد!

اما پس از چندی یک آزمایشگاه روسی به روش آزمایش آمریکاییها شک کرد و روش جدیدی را برای آنالیز این ماده ی عجیب پیش رو گذاشت که صحیح تر بود و بلاخره پرده ی جادویی کنار رفت و عنصر تشکیل دهنده رخ نمود.


این ماده شکل دیگری از اتم های طلا بود که بصورت یک نانو رشته (رشته ای از الکترونها که از پی هم قرار می گیرند و شکل یک تسبیح نخ شده را دارد) در آمده بود. نام علمی آن ORME یا ORMUS مخفف Orbitally Rearranged Monotomic Element می باشد.
آزمایشات بعدی، اما، حیرت آورتر بودند. برای وزن کردن آن، یک پیمانه ی خالی را ابتدا وزن کردند و سپس مقدار مشخصی از این گرد سفید رنگ را درون پیمانه ریخته مجدداً وزن کردند و در عین ناباوری در تمام این توزینها، همواره وزن پیمانه+وزن گرد سفید رنگ از وزن پیمانه ی خالی “کمتر” بود! آزمایشی که چندین بار تکرار شد و همواره یک پاسخ را ارائه می داد. گویی که 40 درصد از جرم این ماده در جهان ما و 60 درصد دیگر آن در جهانی موازی با جهان ما سیر می کند.
نکته ی مهم زمانی به چشم آمد که محققان، پیمانه ی لبریز از ماده سفید رنگ را حرارت دادند و مشاهده کردند کهدر حرارت بسیار بالا وزن پیمانه به سمت صفر گرم سوق پیدا کرد. یعنی “با حرارت دادن به این ماده، می توان جاذبه را دفع نمود”.
ناسا با بهره گیری از این ترکیب جدید طلای بسیار ناب (The Pure Gold) توانست ماده ی جدیدی اختراع کند با نام آیروژل (AeroGel) که به خودی خود از هوا سبک تر است و فرم خالص آن می تواند در هوا شناور باشد و همچنین با حرارت دادن به آیروژل، این ماده می تواند وزنهایی بیش از وزن خود را نیز در هوا معلق نگاه دارد. ناسا از این ژل در تحقیقات گسترده ای بهره می برد. (در ویکیپدیا جستجو کنیدAeroGel )
اما چندی پیش، در “صحرای سینا” (علاقه مندان به آثار سیچین توجه فرمایند) معبدی متعلق به راهبان مصر باستان کشف شد که درون آن آکنده بود از پودری سفید رنگ! آزمایش این ماده نشان داد که شباهت زیادی بین این پودر تازه کشف شده با نانو رشته ی طلا وجود دارد. مصریان باستان به این ماده “مفکات” می گفتند و راز تهیه آن در دست راهبان مقدس بوده است.
ترکیب مفکات با حرارت می توانسته بی وزنی را بهمراه آورد و شاید راز چگونگی ساخته شدن اهرام عظیم مصر در همینجا نهفته باشد.
به این نکته توجه کنید: نام تمام اشکال هندسی (چه به فارسی و چه به لاتین) مستقیما به شکل هندسی آنها اشاره می کند. مثلاً دایره از دوار بودن می گوید، مثلث از سه ضلعی بودن. اما در این بین نامی که برای شکل هندسی “هرم” در نظر گرفته شده یک استثنای عجیب است. هرم در لاتین Pyramid ترجمه شده که از ترکیب دو کلمه ی Pyro بمعنی “آتش” و Amid بمعنی “گرفته شده” تشکیل شده است. بنابراین Pyramid یعنی Fire Begotten یا از آتش گرفته شده!!! حتی اسم عربیِ “هِرم” نیز از ریشه هُرم بمعنی حرارت و داغی گرفته شده و اشاره ای به شکل هندسی آن ندارد.

علاقه مندان به پیگیری این مطلب می توانند در گوگل White Powder Gold را جستجو نمایند.

همانگونه که کتاب “اسرار گمشده صندوقچه مقدس” اثر لارنس گاردنر اشاره دارد، اخیراً توجه دانشمندان به این عنصر مرموز معطوف شده است که در جدول تناوبی عناصر یافت نمی شود.

این پودر سفید رنگ غیر محسوس که از خانواده فلزاتی همچون طلا و پلاتنیوم بدست می آید، عنصری مونوتومیک (ساختاری از ماده که از اتمهای واحد تشکیل شده است) خوانده می شود. آنچنانکه این ماده توسط کاشف آن، دیوید هادسون، در سالهای دهه ی 1980 Orme نام گذاری شد که مخفف Orbitally Rearranged Monatomic Element (عنصری که اوربیتال آن بصورت تک اتمی بازچیده شده باشد) می باشد. بصورت عمومی و تجاری نام Ormus یا M-State برای این پودر سفید رنگ پذیرفته شده است.

ثقل سنجی حرارتی نشان داد که این ماده در حرارت بالا شروع به بی وزن شدن می نماید تا جایی که حتی می تواند در هوا شناور شود. حتی در شرایط خاصی این پودر سفید طلا می تواند به خاصیت ابر رسانایی برسد و یا در ابعاد دیگر عالم طنین ایجاد نماید.

در اسطوره های یونان باستان تلاش برای یافتن این ماده بصورت “افسانه پشم طلایی” تجلی یافته، در حالیکه در کتاب مقدس می توان رد این ماده را در داستان مربوط به صندوقچه ی عهد (که به دستور خدا توسط موسی در صحرای سینا ساخته شد و نهایتا به معبد سلیمان در اورشلیم منتقل شد) جستجو نمود. در بین النهرین باستان نیز از این پودر سفید رنگ یاد شده و نام آن شم-آن-نا یا “سنگ آتش” بوده است، درحالیکه مصریان به آن “مفکات” (mfkzt) می گفتند و اسکندر نیز آنرا با نام “سنگ بهشت” می ستود.

این پودر “سنگ آتش” رازآلود، بعنوان یک ماده خوراکی و به شکل نان های مخروطی و یا بصورت معلق بر سطح آب، به پادشاهان و فراعنه اختصاص می یافت. این ماده بعنوان غذایی برای “کالبد اختری” شناخته می شد که استعداد رهبری، آگاهی ذاتی، ادراک و فراست را در نزد شاهان و رهبران ارتقا می داده است. همچنین به تازگی ارتباط مابین این ماده جادویی با راز طول عمر نیز مکشوف گشته است.

امروزه، کمپانی های متعددی در حال تولید محصولاتی هستند که بر پایه مواد M-State بنا شده اند. برخی از طلا بعنوان فلز پایه بهره می برند، و برخی دیگر نیز از مشتقات پلاتنیوم که از رسوبات کف دریاها و یا منابع زمینی ای همچون دهانه های آتشفشان ها و یا محل برخورد شهاب سنگها استحصال می شود بهره می برند. از آنجاییکه روشهای متداول آنالیز مواد فلزی، برای شناخت M-State ها نا مناسب و نا کارآمد است لذا می توان گفت که هنوز بسیاری از تواناییهای این ماده در پرده ی ابهام باقی مانده است.

فیلسوف قرن هفدهم، ایرنائوس فیلالِتِس (فردی که مورد احترام آیزاک نیوتن، روبرت بویل، الیاس اشمول و دیگر اعضای کالج سلطنتی بریتانیا در عصر خود بوده است)، اثری را در سال 1667 نگاشت با نام “راز، بر ملا شد”. وی در این مقاله به بحث پیرامون “سنگ فلاسفه” می پردازد که تا آن زمان به اشتباه به “هر ماده ای که فلزات را به طلا تبدیل کند” گفته می شد.

فیلالتس مستقیماً به اصل موضوع می پردازد و آنچنانکه از اسناد می توان فهمید، وی سنگ فلاسفه را خودِ طلا می داند و اعلام می کند که به خلوص رساندن طلا می بایست تلاشی باشد که فلاسفه به انجام می رسانند. او می افزاید: ” سنگ ما چیزی نسیت جز طلا که به بالاترین درجه خلوص و لطافت (نرمی) رسیده باشد. بدان سنگ می گوییم چراکه خواص ذاتی آن اینگونه نشان می دهد؛ این ماده جلوی آتش را می گیرد همانطور که مابقی سنگها نیز اینچنین می کنند. در گونه ی خود این ماده همان طلا است، اما خالص تر از هر خالصی؛ این ماده ای جامد و نسوز است همانند سنگ، اما شکل ظاهری آن مانند پودری خالص و نرم است”.

چند قرن زودتر در سال 1416 شیمی دان فرانسوی، نیکولاس فلامل، می نویسد که وقتی فلز ناب در نهایت کمال آماده سازی شد، پودر عالی و سفید رنگِ طلا بدست می آید، که همان “سنگ فلاسفه” می باشد.

وقتی به مصر باستان باز می گردیم، ارجاعات بیشتری را به مفکات (mfkzt) باز می یابیم که به اماکن مقدسی در آن ناحیه اشاره دارند. یکی از این اماکن مقدس (نزد مصریان باستان) معبد کارناک می باشد و گنجینه ای متعلق به تاتموسیس سوم. در دیوار نگاره های معبد کارناک در قسمتی که مربوط به فلزات است، تعدادی شئی مخروطی شکل به تصویر درآمده است و در توضیحشان قید شده که این اشیاء از طلا ساخته شده اند اما نکته عجیب نام این اشیاء مخروطی شکل است:”نان سفید!”. مشخصاً از این نان در مراسمی بهره برده می شد که مختص فراعنه بوده و آنان پس از پشت سر گذاشتن روزه ای 40 روزه با این نان مقدس روزه شان را باز می کردند و پس از این مراسم بوده که فرعون فرامین سالیانه خود را صادر می کرده است. تحقیقات بعدی ما نشان داد که این ماده ی سفید رنگ مستقیماً با افزایش ادراک و فراست و قوه ی مدیریت در ارتباط است چراکه پس از مصرف خوراکی آن توانمندی نیمه راست مغز را با توانایی نیمه ی چپ مغز برابر می گردد.

رد پای این پودر سفید را همچنین می توان از اسنادی که به اسکندر مقدونی باز می گردد جستجو نمود. همواره این داستان را از اسکندر شنیده ایم که وی بدنبال راز جاودانگی اقدام به سفر به بهشت نمود که بر اساس قراین بهشت در آنزمان سرزمین هخامنشیان، سرزمین اهورا مزدا، خدای نور و خرد بوده است. هدف وی یافتن “سنگ بهشت” بوده است که خواصی جادویی داشته از جمله افزایش عمر (جاودانگی). امروزه دانشمندان سرگرم مطالعه بر روی DNA انسان می باشند و ارتباطی را مابین پودر سفید طلا و طول عمر DNA یافته اند.

می توان خصوصیات پودر سفید طلا را به اینگونه بر شمرد:

1- خاصیت ضد جاذبه در حرارت های بالا

2- خاصیت ابر رسانایی در حرارت بالا

3- اتصال کوانتومی به دیگر جهانهای موازی (Quantum Entanglement)

4- عدم مشابهت با ساختار عناصر جدول مندلیف

5- درصورت برهم خوردن ساختار رشته ای، با نوری بسیار درخشان منفجر می شود

6- بدلیل ساختار اتمی تک رشته ای، امکان تبدیل این ماده به مواد دیگر وجود دارد

7- درصورت مصرف خوراکی، افزایش کارآیی مغز انسان را در دو نیمه چپ و راست بدنبال دارد

8- در صورت مصرف خوراکی، افزایش طول عمر DNA که متعاقباً طول عمر انسان را بدنبال دارد.






تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 8:37 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

شیوه زندگی انسان‌های اولیه... 


شیوه زندگی انسان‌های اولیه

     بسیاری از نئاندرتال‌ها در غارها زندگی می‌کردند که آن‌ها را از سرمای دوره‌ی یخ‌بندان حفظ می‌کرد. استخوان‌های خرس‌ها و شیرها و کفتارهای غار، همه جا با استخوان‌های فسیل شده‌ی نئاندرتال‌ها همراه است. بقایای حیوانات دیگر، از آن جمله ماموت‌ها و کرگدن‌ها وسعت دامنه‌ی شکار آن‌ها را نشان می‌دهد. دسته‌های اولیه‌ی انسان به طور عمده با جمع کردن میوه‌ها و ریشه‌های گیاهان و به دام انداختن حیوانات کوچک زندگی می‌کردند.

     اغلب حیوانات بزرگ را دسته‌جمعی شکار می‌کردند و حیوانات جوان، بی‌دفاع و فرتوت و مریض را که در گودال‌ها و یا باتلاق‌ها افتاده بودند می‌کشتند و لاشه‌ها را نیز می‌خوردند.

     هنگامی که نئاندرتال‌ها حیوانی را می‌کشتند، برای کندن پوست آن از ابزارهای سنگی استفاده می‌کردند و گوشت را از استخوان جدا می‌کردند و استخوان‌ها و جمجمه را می‌شکستند تا مغز مغذی آن را بخورند. گوشت را هم خام و هم کباب کرده می‌خوردند. احتمال زیاد دارد که نئاندرتال‌ها پوست حیوانات را برای پوشاندن بدن خود و خوابیدن روی آن بکار می‌بردند.

     اقتصاد مبتنی بر شکار و جمع‌آوردنی خوردنی‌های گیاهی انسان‌های اولیه، با پیشرفت فنی و سازمانی، در آن تقسیم کار به وجود آمد و شکارچیان مجرب رهبری دسته‌های انسان‌های اولیه را به عهده گرفتند. اگر چه نئاندرتال‌های اروپایی با زندگی سازش کرده بودند، اما در شرایط سخت یخبندان و امراض، جریان تنازع بقا، عمر آن‌ها را کوتاه می‌کرده است.

     "داستان این که انسان اولیه تمام مایحتاج خود را مانند تحفه‌ای به رایگان از طبیعت دریافت می‌کرده افسانه‌ی ابلهانه‌ای بیش نیست... قبل از عصر ما عصر طلایی وجود نداشته است؛ انسان اولیه در زیر بار زندگی در برابر مشکلات مبارزه با طبیعت مطلقا" خرد می‌شد."

     نئاندرتال‌ها ابزارهای سنگی را نسبت به دوره‌های ماقبل خود متنوع‌تر می‌ساختند. ابزارها اغلب در کنار استخوان‌های شکسته حیوانات یافت شده است. و در مجاورت آن‌ها آثار آتش و استخوان‌های انسان نیز دیده می‌شود.

     " بقایای وسایل کار در گذشته برای تحقیق در اشکال اقتصادی منقرض شده اجتماع همان اندازه اهمیت دارد که استخوان‌های فسیل شده برای تعیین انواع حیوانات منقرض شده. برای تشخیص دوره‌های مختلف اقتصاد بشر وسایل ساخته شده نیست که به ما کمک می‌کنند، بلکه چگونگی ساختن آن‌ها و وسایلی که برای ساختن آن‌ها به کار می‌رود اهمیت دارد."

     نه فقط شکار، بلکه مشخصات دیگر زندگی انسان‌های اولیه نیز بود که موجب تقسیم کار بین زنان و مردان شد. "در میان خانواده و بعد از رشد بیشتر در میان قبیله طبعا" تقسیم کار بر اثر اختلاف جنس و سن به وجود آمد، تقسیمی که نتیجتا" بر اساس محض فیزیولوژیکی قرار داشت و به علت توسعه اجتماع، و افزایش جمعیت و مخصوصا" به علت منازعات بین قبایل مختلف و تسلط فبیله‌ای بر قبیله‌ی دیگر، دامنه آن وسیع‌تر می‌شد."

     دانشمندان زیادی مرحله انسان‌های کرومانیون را در تکامل بشر به عنوان مرحله‌ای در نظر می‌گیرند که در آن درک اولیه و خیالی بشر از قوای طبیعت و پس از آن از نیروهای اجتماعی شروع شد مانند تصورات مربوط به شکار، سحر و جادو که بعدا" به صورت مذهب در آمد. یکی از فرزانگان قرن نوزده می‌گوید:" اما مذهب کلا" چیزی جز انعکاس خیالی نیروهای خارجی در مغز انسان نیست، نیروهایی که زندگی روزانه‌اش را در اختیار دارد. در این انعکاس قوای زمینی شکل قوای ماوراء‌الطبیعه را به خود می‌گیرد. در آغاز تاریخ همین قوای طبیعی بود که بدین ترتیب در مغز انسان منعکس شد اما در جریان تکامل بیشتر در میان مردمان مختلف به صور گوناگون و متنوع در آمد. ... اما خیلی پیش نبود که همراه قوای طبیعی نیروهای اجتماعی نیز شروع به فعالیت کرد. ...






تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 8:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

   آنروز را انتظار می کشم...

http://naghmehsara.ir/wp-content/uploads/2012/08/naghmehsara.ir320.jpg

روزی ما دوباره کبوترهایمان را پیدا خواهیم کرد

و مهربانی دست زیبایی را خواهد گرفت.

روزی که کمترین سرود بوسه است

و هر انسان برای هر انسان برادری ست.

روزی که دیگر درهای خانه شان را نمی بندند

قفل افسانه ایست

و قلب  برای زندگی بس است.

روزی که معنای هر سخن دوست داشتن است

تا تو بخاطر آخرین حرف دنبال سخن نگردی.

روزی که آهنگ هر حرف ؛ زندگیست

  تا من بخاطر آخرین شعر ،رنج جستجوی قافیه نبرم...

روزی که تو بیایی ؛ برای همیشه بیایی  

و مهربانی با زیبایی یکسان شود

روزی که ما دوباره برای کبوتر هایمان دانه بریزیم...

 و من آن روز را انتظار می کشم                                      

                                                  حتی روزی  که دیگر نباشم .






تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 8:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

قدیمی ترین مداد جهان

قدیمی ترین مداد جهان ، که در سقف یک خانه در آلمان متعلق به قرن 17 پیدا شده و در کلکسیون شرکت بزرگ لوازم تحریر Faber-Castell نگهداری میشود.

در سال 1560 میلادی یک زن و شوهر ایتالیایی با قرار دادن یک تکه گرافیت میان دو تکه چوب سرو اولین مداد به شکل امروزی را اختراع کردند. پیش از آن و در سالهای 1500 میلادی بود که معادن گرافیت در منطقه Grey Knotts انگلستان کشف شد که دولت انگلستان به خاطر کاربرد گرافیت در توپ های جنگی از این معادن بهره برداری می کرد. اما مردم منطقه از گرافیت برای علامت زدن قایق هاشان بهره می بردند که همین مساله باعث قاچاق آن به عنوان جسمی برای علامت زدن شد.

بعد از ابتکار خانواده ایتالیایی در قرار دادن گرافیت میان چوب این ایده تا کنون با اندکی تغییر به عنوان ایده اصلی طراحی مداد به کار گرفته شده است.






تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 8:36 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()

فلات تبت

فلات تبت با مساحتی برابر غرب اروپا و با متوسط ارتفاع 4500 متر در شمال هیمالیا قرار دارد. سرزمینی کوهستانی، خشک و سرد؛ معروف به بام دنیا. فلات تبت پهنه‌ای در حدود 1000 تا 2500 کیلومتر را فراگرفته‌است. به آن در زبانزد «بام جهان» می‌گویند، زیرا بلندترین و گسترده‌ترین فلات در جهان است که پهنه‌ای برابر 2.5 میلیون کیلومتر مربع (کمابیش برابر 4بار اندازه? ایالت تگزاس آمریکا یا کشور فرانسه) دارد.

 تحقیقات دانشمندان آلمانی و هندی نشان می‌دهد فلات تبت و هیمالیا هنگامی بوجود آمد که ابرقاره "گوندوانا" دچار شکستگی شد و شبه قاره هند "با سرعت زیاد" به اوراسیا برخورد کرد. صفحه هند50میلیون سال پیش در حرکت به سوی شمال با قاره اوراسیا برخورد کرد و این تصادم عظیم باعث مچاله شدن و جمع شدن زمین و تشکیل مرتفع‌ترین رشته کوه جهان شد.

گفتنی است این منطقه بکر جهان نیز از تخریب و فعالیت های زیان آور نظام سرمایه‌داری در امان نبوده است. استخراج معادن، جنگل زدایی و ساخت غیر علمی بزرگراهها و احداث راه آهن توسط چینی ها، تحت عنوان توسعه، عامل اصلی تخریب زیست محیطی فلات تبت اعلام شده است.






تاریخ : سه شنبه 92/5/22 | 8:35 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
   1   2      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ