سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی کتاب های «موعود حق»، «غرب و آخرالزمان» و «عصر ظهور».

 

«موعود حق»

«موعود حق»

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محبوب شفائی

مرکز نشر سنابل

شمارگان 1000 نسخه

248 صفحه

بها: 39000 ریال

اثر حاضر، در پی آن است تا اثبات کند که حقیقت فرج و آسایش همه مومنان و مستضعفان به دست توانای امام زمان(عج) است و تمام درد و رنج انسان فقط با ظهور با برکت او پایان خواهد یافت.

بر اساس مطالب کتاب، واژه «انتظار» را نمی‌توان بهانه سستی و خمودی خویش قرار داد و وجدان مذهبی خود را به نام آن و از کوشش و پیکار در راه دین شانه خالی کرد. انتظار در خودسازی‌های فردی، خودیاری‌های اجتماعی و حل نشدن در مفاسد محیء تاثیر بسزایی دارد که از فلسفه مهم اتنظار به شمار می‌آیند؛ رابطه تشابه در میان مساله «انتظار» و «جهاد» و مبارزه با دشمن وجود دارد.

عقیده به ظهور حضرت «موعود حق» اختصاص به اسلام ندارد، بلکه سایر ادیان و مکاتب را نیز شامل می‌شود. از همه مهم‌تر، دشمنان اسلام اعتراف خود را به سازندگی انتظار اعلام کرده‌اند. منتظران و هر یک از سازمان‌ها و نهادها برای ترویج فرهنگ انتظار وظایفی را بر عهده دارند، منجمله از خویشتن باید افرادی مسلمان و بیدار بسازیم تا بتوانیم با بالا بردن آگاهی عقیدتی و پایبند بودن به اخلاق نیکو و پسندیده اسلامی، جلوی تهدیدهای دشمنان را بگیریم.

کتاب حاضر در هشت فصل، مطالب بسیار مفیدی را درباره مهدی موعود(عج) به منتظران هدیه می‌دهد. «مهدویت از دیدگاه ائمه اطهار(علیهم‌السلام)، انتظار چیست؟ منتظر کیست؟، انتظار از منطر اصول اعتقادی، مبادرت و مبانی انتظار، نقش‌آفرینی فوائد انتظار، دیدگاه اسلام درباره ظهور حضرت مهدی(عج)، دیدگاه اسلام شناسان در ظهور مهدی(عج) و وظایف شیعیان در دوران غیبت کبری» عناوین فصول هشتگانه این اثرند.

«غرب و آخرالزمان»

«غرب و آخرالزمان»

اسماعیل شفیعی سروستانی

نشر هلال

شمارگان 5000 نسخه

216 صفحه

بها: 25000 ریال

این اثر، بر محور و بنیاد رویکرد غرب در عصر و شرایط حاضر به موضوع و مفهوم آخرالزمان استوار است و جست‌وجویی پژوهشگرانه از درون‌مایه و انگیزه مخفی پشت این رویکرد محسوب می‌شود.

عنوان غرب و آخرالزمان، بی‌درنگ دو موضوع پیوسته، اما مجزا را در ذهن متبادر و این سوال را برای شنونده ایجاد می‌کند که کدام یک از این دو موضوع در این اثر مورد بررسی و مطالعه قرار گرفته است؛ موضوع و مصداق آخرالزمان در فرهنگ و ادب غربی(غرب مسیحی) یا رویکرد غرب به موضوع آخرالزمان و موقعیت غرب در عصر حاضر.

موضوع نخست، نگاه و نگرش حاکم و منتشر در ادب و ادبیات مذهبی غرب درباره آخرالزمان، منجی‌گرایی و موعودگرایی را مطالعه و ویژگی‌های کلامی، تاریخی این بحث را در میان منابع و سابقه مذهبی جست‌وجو می‌کند؛ در حالی که موضوع دوم، نشانه‌ها و صورت‌های رویکرد غرب به موضوع آخرالزمان را در عصر و شرایط حاضر بررسی و با بیان مصادیقی درباره این رویکرد، مجموعه عوامل موثر در گسترش آن را مورد بررسی و مطالعه قرار می‌دهد.

در بحث دوم، وجه اجتماعی و سیاسی پررنگ‌تر از وجه کلامی و تاریخی موضوع، خود را می‌نماید.

خبرگزاری کتاب ایران

«عصر ظهور»

«عصر ظهور»

نام کتاب: عصر ظهور

نویسنده: حجت الاسلام علی کورانی

مترجم: عباس جلالی

ناشر: سازمان تبلیغات اسلامی

تعداد صفحات: 588 صفحه

هرج و مرج در دنیا فراگیر می شود، روزانه صدها قتل و جنایت در اقسی نقاط جهان اتفاق می افتد. ارتش های جهان خود را تجهیز می کنند. نیروهای نظامی غرب در شرق پایگاه های نظامی بر پا می کنند. فساد و فحشا دنیا را فرا می گیرد و مردم دنیا تشنه عدالت می شوند، عدالتی که گویا به دست شخصی در زمین گسترده خواهد شد که ادیان مختلف هزاران سال پیش خبر از ظهور او داده اند. این سالها اما با اتفاقاتی که در سراسر دنیا و مخصوصا منطقه خاور میانه در حال وقوع است هر چه بیشتر توجه مردم را به مسئله آخر الزمان جلب شده است.

عصر ظهور حاصل تلاش نویسنده لبنانی الاصل شیعه است که به جمع آوری روایات معتبر در زمینه اتفاقات آخر الزمان و فراهم شدن زمینه ظهور منجی می پردازد. کتاب در 18 سرفصل تقسیم بندی شده است و به وقایع ایران، عراق، یمن، فلسطین و… و شخصیتهای موثر در هنگام ظهور من جمله سفیانی، سید خراسانی، سید یمانی و .. می پردازد.

این کتاب اولین بار در سال 68 ترجمه و در ایران انتشار یافت.

 

 


 






تاریخ : سه شنبه 90/6/15 | 1:42 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ