سفارش تبلیغ
صبا ویژن
1- هواپیمای جت با موتورهایی روی بال

حتماً دیده اید که هواپیماهای جت موتورهایشان را در زیر بال ها قرار می دهند اما اخیراً یک طرح مفهومی از یک هواپیمای جدید با نام AMELIA توسط ناسا معرفی شده است که در کمال تعجب موتورهایش روی بالها تعبیه شده است. در این طرح جدید به کارگیری موتورها و در نتیجه خروج با شدت هوا از قسمت بالای بال باعث شده که طی پدیده ای به نام اثر کواندا می تواند هنگام بلند شدن از سطح زمین تا 75 درصد در مصرف سوخت صرفه جویی کند. در این طراحی همچنین گفته می شود که نویز و صدای مزاحم برای سرنشینان کمتر شده و در نهایت باعث سفر هوایی دلپذیرتر و ارزان تر می شود

2-سریع ترین دوچرخه الکتریکی

این دوچرخه الکتریکی لقب فراری دوچرخه ها را دارد و می تواند تا سرعت بیش از 45 کیلومتر بر ساعت حرکت کنید. همچنین می توانید با استفاده از پدال ها به آن کمک کنید. جالب است بدانید این دوچرخه می تواند در مسیر های مستقیم و صاف تجربه یک سفر کوهستانی با دوچرخه را برایتان شبیه سازی کند.

3-کارت خوان و درگاه USB همراه برای گوشی های اندرویدی

اگر شما از کاربران گوشی های هوشمند هستید حتماً می دانید در گوشی هایی مانند نوکیا N8 و یا سامسونگ Galaxy S II می توانید با استفاده از یک کابل On-the-Go فلش مموری خود را به گوشی متصل کنید و با آن تبادل اطلاعات کنید؛ اما اگر صاحب یک گوشی اندرویدی به جز این گوشی ها هستید و به این قابلیت نیاز دارید می توانید با استفاده از این محصول شرکت Sanwa نه تنها فلش مموری بلکه موس ، کیبورد و مموری کارت های مختلف را نیز به آن متصل کنید.

4- حلقه تراشیده شده از الماس

وقتی نام حلقه الماس را می شنوید معمولاً در ذهنتان یک حلقه با قطعه کوچکی الماس روی آن تصور می کنید اما اخیراً یک جواهرساز سوئیسی یک حلقه کامل تراشیده شده از یک الماس بزرگ 150 قیراتی را به نمایش گذاشته است که در آن از هیچ عنصری جز الماس استفاده نشده است. همانطور که حدس می زنید این حلقه زیبا قیمت بسیار بالایی دارد و هم اکنون قیمت پایه 70 میلیون دلار برای آن در نظر گرفته شده است.

5- فتوشاپ CS6 Beta

همانطور که هفته گذشته در پرشین کال به اطلاعتان رساندیم شرکت بزرگ ادوبی اخیراً نسخه جدید آزمایشی برترین نرم افزار ویرایش تصاویر را منتشر کرد. در فتوشاپ جدید با استفاده از قابلیت Pure Magic می توانید قسمتی از تصاویر مانندی یک جسم را جابجا کنید بدون آنکه پشت تصویر خراب شود. همچنین قابلیت های ویرایش فیلم و ایجاد تصاویر سه بعدی نیز از دیگر مشخصات آخرین نسخه فتوشاپ می باشد.

6- طرح لمبورگینی Ferruccio

ماشین های اسپورت لمبورگینی همواره به علت طراحی جذاب و متفاوت مورد توجه همگان بوده و آخرین مدل آن یعنی Lamborghini Aventador که آن را برایتان معرفی کرده ایم نیز از این قاعده مستثنی نیست. اما مارک هاسلر قدم را فراتر گذاشته و یک طرح متفاوت برای لمبورگینی آینده ارائه داده است که شاید بیشتر به ماشین های موجود در فیلم های علمی تخیلی شبیه باشد.

7- پرندگان خشمگین فضایی

حتماً می دانید که پرطرفدارترین بازی تاریخ موبایل ها چیزی نیست جز Angry Birds یا همان پرندگان خشمگین. این بازی که در ابتدای ورود کاربران بسیار زیادی را در پلتفرم های مختلف موبایل و پس از آن ویندوز جذب کرد کم کم داشت به یک بازی تکراری و کم هیجان بدل می شد که Rovio تصمیم گرفت یک نسخه انقلابی از بازی را تحت عنوان Angry Birds Space ارائه دهد که داستان بازی در فضا رخ می دهد.

8- هارد های اکسترنال 2 ترابایتی وسترن دیجیتال

اگر از طرفداران فیلم های سینمایی با کیفیت های بالا و یا بازی های پرحجم باشید و علاقه به آرشیو کردن آنها و تبادل اطلاعات داشته باشید حتماً به یک هارد اکسترنال احتیاج پیدا خواهید کرد. وسترن دیجیتال پرطرفدارترین برند در این زمینه است که اخیراً هارد های اکسترنال جدید خود را تا ظرفیت 2 ترابایت معرفی کرده است. این هارد 250 دلاری که از قابلیت USB 3.0 نیز برخوردار است ادعا می کند که اولین هارد دیسک اکسترنال با این حجم است.

9- اندروید 4 بر روی نوکیا N9

نوکیا N9 به اعتقاد من یکی از بهترین اسمارت فون های بازار می باشد که علاوه بر سخت افزار مناسب دارای یک سیستم عامل جدید و جذاب است که می توانست آینده بسیار خوبی داشته باشد. متاسفانه نوکیا اعلام کرد که دیگر از MeeGo پشتیبانی نمی کند و گوشی های میگویی این شرکت به N9 ختم می شود. کاربران این گوشی که از تعداد پایین اپلیکیشن های این گوشی شکایت دارند می توانند به زودی اندروید 4 را در کنار MeeGo بر روی گوشی خود تجربه کنند. اخیراً هکرهای سایت NITDroid موفق شده اند که اندروید 4 را برای این گوشی پورت کنند که البته هنوز در مراحل آزمایشی است.

10- تصاویر درز شده از گوشی جدید سامسونگ GT-i9300

این گوشی که اخیراً تصاویری از آن در اینترنت درز شده بود به نظر می رسید Galaxy S III باشد اما اخیراً شایعات جدید خبر از نامی تحت عنوان Galaxy M را می دهند که یک اندرویدی میان جدولی با اندروید 4 خواهد بود.

 

 

 

ده تکنولوژی برتر هفته دوم فروردین ماه 91

1- دسکتاپ سه بعدی شفاف

به تازگی دانشمندان دانشگاه MIT دسکتاپ سه بعدی شفافی را طراحی کرده اند که تصاویر سه بعدی مانند پنجره های ویندوز در فضایی بین نمایشگر و صفحه ورودی پشت آن در فضا به صورت سه بعدی معلق هستند و کاربر می تواند با دست خود با آن ارتباط برقرار کند. برای اینکه تصویر بهتری از این فناوری در ذهنتان داشته باشید می توانید این ویدئو را تماشا کنید.

2- ترازوی هوشمند Medisana VitaDock

این وسیله که در تصویر مشاهده می کنید یک ترازوی هوشمند به نام VitaDock از شرکت Medisana است که علاوه بر ظاهر زیبا می تواند وزن دقیق شما، BMI، چربی و بسیاری اطلاعات مفید دیگر را در اختیارتان قرار دهد. این ترازوی 200 دلاری همچنین می تواند به وسیله بلوتوث اطلاعات را هر بار به آیفون، آیپد یا آیپاد تاچ شما ارسال کند.

3-عرضه گوشی های هوشمند  HTC One X , One S

HTC One X

بالاخره این گوشی های قدرتمند اندرویدی وارد بازار شدند تا One X با قیمت 600 یورو عنوان بهترین گوشی اندرویدی و One S با قیمت 415 یورو عنوان یکی از بهترین دوهسته ای های بازار را از آن خود کنند.

به طور خلاصه One X دارای پردازنده چهارهسته ای 1.5 گیگاهرتزی، دوربین 8 مگاپیکسلی، صفحه نمایش 4.7 اینچی HD از نوع Super IPS LCD2 و One S دارای پردازنده دوهسته ای 1.5 گیگاهرتزی S4، دوربین 8 مگاپیکسلی و صفحه نمایش 4.3 اینچی qHD از نوع Super AMOLED  می باشند. همچنین می توانید به زودی منتظر یک بررسی جامع در پرشین کال .نت باشید.

4- کیبرد متفاوت و زیبای Razer برای بازی جنگ ستارگان

همه شرکت Razer را به عنوان یکی از بهترین تولید کنندگان ابزار گیمینگ می شناسند و این بار این شرکت با یک کیبرد نسخه مخصوص Star Wars The Old Republic وارد شده که دارای کلید های با نور زمینه زرد و استایل این بازی می باشد. جالب اینجاست که یک صفحه نمایش لمسی در این کیبرد تعبیه شده که می توانید از آن در بازی ها برای قرار دادن Skill ها و شرتکات ها استفاده کنید و یا حتی با مرورگر داخلی آن وبگردی کرده یا در یوتیوب فیلم ببینید!

5- صفحه نمایش قابل انعطاف E-Ink از ال جی

حتماً اخیراً در عرصه فناوری راجع به صفحه های نمایش قابل انعطاف شنیده بودید و همچنین می دانید که کتابخوان ها از نوعی صفحه نمایش به نام E-Ink برای تولید صفحات شبیه به کاغذ استفاده می کنند. حال ال جی یک صفحه نمایش 6 اینچی با این فناوری اما به صورت قابل انعطاف 40 درجه تولید کرده و تولید عمده آن را نیز آغاز کرده است. به نظر می رسد تا دو ماه آینده شاهد گجت هایی با این صفحه نمایش باشیم.

6- فلش مموری به شکل گیتار

شاید برای بعضی ها متفاوت بودن وسایلشان مهم تر از کارایی و در نتیجه منحصر به فرد بودن شکل فلش مموری مهم تر از سرعت تبادل و یا استحکامش باشد. برای این افراد Etsy یک فلش مموری به شکل گیتار با ظرفیت 16 گیگابایت آماده کرده است که حتی دارای جعبه گیتار هم هست. قیمت در نظر گرفته شده برای این فلش مموری متفاوت 90 دلار است.

7- عرضه دوربین دیجیتال نیکون D800

دوربین دیجیتال DSLR نیکون D800 بالاخره وارد بازار شد. این دوربین یک ویژگی مهم دارد و آن کیفیت بالای عکس در نور کم است. برای مقایسه می توانید عکس زیر را مشاهده کنید که تصویر بالا مربوط به D800 و عکس پایین مربوط به iPhone 4S یکی از بهترین Cameraphone ها بازار است.

شاید باور نکنید ولی تصویر زیر مربوط به محیطی نسبتاً تاریک است که آیفون قادر به تصویر برداری خوبی نبوده اما D800 با ISO 6400 توانسته تصویری با وضوح بالا و در عین حال بدون نویز بگیرد.

این دوربین 36.3 مگاپیکسلی همچنین فیملبرداری فوق العاده ای با وضوح 1080p دارد که نمی توان آن را با دوربین های هیچ موبایلی مقایسه کرد. قیمت عرضه این دوربین حرفه ای با کیفیت 3000 دلار است.

8- اسپیکر و داک قدرتمند Logitech UE Air

وقتی صحبت از کیفیت وسایل الکتریکی می شود لاجیتک همواره به عنوان یکی از برترین برندها مطرح است. این داک 400 دلاری جدید که UE Air نام دارد می تواند یک آیفون، آیپاد تاج یا حتی آیپد را در خود جای داده و علاوه بر پخش موزیک آن را شارژ کند.

همچنین با قابلیت AirPlay اپل می توانید iDevice خود را بدون سیم و از طریق WiFi به این اسپیکر متصل کنید و از صدای آن لذت ببرید. حتی اگر گجتتان با iOS کار نمی کند می توانید از طریق سوکت 3.5 میلی متری استاندارد گجتتان را البته به صورت با سیم به آن متصل کنید.

9- فضای آنلاین ابری Google Drive

با اینکه هنوز گوگل رسماً Google Drive را تأیید نکرده است اما تصاویر درز کرده نشان می دهد که گوگل قصد دارد برای رقابت با دیگر شرکت ها مانند اپل و مایکروسافت سرویس ابری خود را راه اندازی کند. شایعات خبر از 5 گیگابایت فضای رایگان را از اواسط همین ماه میلادی می دهند.

این سرویس همچنین می تواند رقیب قدرتمندی برای Dropbox که از محبوب ترین فضاهای رایگان اینترنتی است باشد.

10- عرضه نسخه 18 مرورگر سریع Google Chrome

همانطور که می دانید مرورگر گوگل کروم به تازگی از فایرفاکس هم جلو زده و به عنوان سریع ترین مرورگر خود را به اینترنت اکسپلورر نزدیک کرده است. گوگل در هفته گذشته نسخه جدید کروم را با استفاده بهتر از کارت گرافیک عرضه کرد.

در نسخه جدید چه در ویندوز و چه در مک با استفاده از نهایت قدرت کارت گرافیک برنامه ها و مخصوصاً بازی های تحت وب بهتر اجرا شده و تجربه سریع تر و روان تری را برای کاربر خواهد داشت.






تاریخ : دوشنبه 91/1/21 | 10:16 صبح | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ