سفارش تبلیغ
صبا ویژن

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

برای تسکین سردردمان قهوه بخوریم یا مسکن؟

یکی از مشکلات معمول خانم‌ها سردرد است، در واقع کمتر خانمی را می‌توانید پیدا کنید که ماهی چند بار با انواع و اقسام سردردها روبه‌رو نشود؛ سردردهای میگرنی، سردردهای سینوزیتی و سردردهایی که ممکن است علت‌هایی مثل ضعیف بودن چشم، خستگی، کم‌خوابی و... داشته باشد، یا علت آن‌ها اصلا مشخص نباشد، ساده‌ترین کار موقع سردرد داشتن، خوردن یک مسکن است، اما آیا ساده‌ترین کار، بهترین راه‌حل است؟ آیا بهتر نیست که علت را برطرف کنید؟

شاید بد نباشد بدانید، برخی عوامل هستند که می‌‌توانند باعث بروز سردرد در شما شوند، پس در مورد آن‌ها اطلاع داشته باشید تا از بسیاری از سردردها فرار کنید.

رابطه سردرد و ترازو

در مطالعه‌ای که به تازگی در کشورهای حوزه اسکاندیناوی انجام گرفته، مشخص شده است که خانم‌هایی که BMI آن‌ها بالای 30 باشد بیشتر از خانم‌هایی که BMI آن‌ها زیر 25 است به سردرد دچار می‌شوند. جالب است که در افراد خیلی چاق (BMI بالای 40) میزان سردردهای ماهانه حدود 80درصد بیشتر از خانم‌هایی است که وزن طبیعی دارند. اگر سردرد دارید بهتر است قبل از هر کاری روی ترازو بروید و بدانید چند کیلوگرم هستید و BMI خود را محاسبه کنید.

اگر این شخصیت‌ها را دارید

آدم‌ها شخصیت‌های مختلفی دارند اما برخی خصوصیات شخصیتی هستند که انسان را بیشتر مستعد ابتلا به سردرد می‌کنند. طبیعی است که انسان‌های مضطرب و آن‌هایی که خیلی زود عصبانی می‌‌شوند بیشتر از بقیه انسان‌ها مستعد ابتلا به انواع سردردها هستند. اما جالب است بدانید، مطالعات نشان داده که برخی از انواع شخصیت‌ها، مثل افراد وسواسی، انعطاف‌ناپذیر و خودشیفته هم بیشتر از بقیه دچار سردرد می‌شوند.اگر فکر می‌کنید این موارد در سردردهای شما موثر هستند بد نیست روی شیوه‌های آرام‌سازی یا ریلکسیشن کار کنید.

اگر سردردتان مدت زیادی طول کشید

در یک تحقیق در کشور انگلستان، 46درصد از خانم‌ها گفته اند، اخیرا چندین بار پس از ارتباط زناشویی سردرد داشته‌‌اند. دانشمندان نورولوژیست می‌گویند: بیشتر این سردردها ناشی از افزایش یا کاهش حجم خون در شریان‌ها و وریدهای مغزی هستند و هیچ مشکلی را هم ایجاد نمی‌کنند. اما در موارد بسیار معدودی، سردردهایی که پس از این ارتباط ایجاد شوند و مدت بسیار زیادی طول بکشند، شاید نشانه‌ای از یک مورد خطرناک مثل تومور باشند.

برنامه معمول زندگی‌تان را به هم نزنید

دکتر الکساندر ماکی‌ساپ، فوق‌تخصص نورولوژی از دانشگاه استاتون و مدیر مرکز سردرد نیویورک می‌گوید: «برخی سردردها علت جالبی دارند برای مثال شما 6 روز هفته ساعت 7 صبح بیدار می‌شوید و در روز هفتم ساعت 9 یا 10 صبح بیدار می‌شوید و ناگهان سردرد می‌گیرید. در واقع این سردردها وقتی رخ می‌دهند که برنامه روتین زندگی شما به‌هم می‌خورد، مثلا اگر شما هر شب ساعت 12 بخوابید ولی یک شب ساعت 4 صبح تلاش کنید بخوابید به احتمال زیاد سردرد خواهید گرفت.» توصیه دکتر ماکی ساپ این است که سعی کنید در روزهای تعطیل هم برنامه معمول خودتان را داشته باشید؛ اگر هم احساس می‌کنید کمبود خواب دارید می‌توانید با یک چرت کوتاه میان‌روزی آن را جبران کنید.

 بوی رنگ، بوی سردرد

حتما شما هم انسان‌هایی را دیده‌اید که بوی رنگ (به خصوص رنگ‌هایی که برای نقاشی ساختمان به کار می‌رود) آن‌ها را اذیت می‌کند و باعث سردرد شدیدشان می‌شود. تحقیقات نشان می دهد، رنگ‌های ساختمانی در بسیاری از انسان‌ها می‌تواند سردرد ایجاد کند. البته در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های ساختمانی معتبر، رنگ‌هایی تولید کرده‌اند که فاقد بو است و سردرد ایجاد نمی‌کنند.

رابطه تشنگی و سردرد

شما برای آن‌که بدن‌تان دچار کم‌آبی نشود و به اندازه کافی آب در بدن داشته باشید لازم نیست آب زیادی بنوشید. دکتر جای لای پاما، نویسنده کتاب «رازهای پزشکی ساده» و متخصص تغذیه می‌گوید: «شاید بهترین کار این باشد که به طور غیرمستقیم آب را وارد بدن‌تان کنید، یعنی مثلا با خوردن میوه‌ها و سبزی‌های تازه آب مورد نیاز بدن‌تان را تامین کنید، با این کار شما 2 هدف را با یک تیر خواهید زد؛ یعنی هم آب، هم ویتامین‌ها، هم مواد معدنی و کلی ماده مفید دیگر وارد بدن‌تان خواهید کرد.» یادتان باشد یکی از اصلی‌ترین علامت‌های کمبود آب در بدن شما سردردهای شدید است.

 کار را ترجیح می‌دهید؟

خیلی از افراد درگیر کار، یادشان می‌رود در زمان مناسب غذا بخورند، حتی بعضی از آن‌ها اصلا یادشان می‌رود یک وعده از غذای خود را بخورند ولی خب، اگر این عادت شماست که کار کردن را به غذا خوردن سر وقت و صحیح ترجیح می‌دهید بدانید که سردردهای شدید یکی از عوارض این عادت بد شماست.

 فقط هفته‌ای 6 فنجان
خیلی از زنانی که سردرد می‌‌گیرند برای بهبود سردرد خودشان قهوه می‌خورند، واقعیت هم این است که مطالعات نشان داده، مقدار کم کافئین می‌تواند سردردها را بهبود بخشد، ولی یادتان باشد مقدار زیادی کافئین خودش می‌تواند عامل ایجاد سردرد باشد. دکتر آدری‌ هالپون، متخصص نورولوژی در تورنتو می‌گوید: «تحقیقات نشان داده، مقدار زیاد کافئین (حتی 3 فنجان قهوه در روز) می‌تواند در برخی زنان ایجاد سردرد کند.» این متخصص می‌گوید، اگر احساس کردید قهوه در شما ایجاد سردرد می‌کند، حداکثر 3 روز در هفته، و فقط 2 فنجان قهوه بنوشید.»

منبع : Salamatnews.com





تاریخ : شنبه 91/3/6 | 12:19 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ