سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تویوتا راوفور از همان ابتدای خلقتش از عقده ای همچون یک موجود ناخواسته یا سر راهی رنج می برد. گفته می شود تویوتا، RAV4 را با استفاده از قطعات مازاد و زیادی سایر مدلهای خود که در انبارها باد کرده بودند، طراحی و روانه بازار کرد...
تویوتا راوفور از همان ابتدای خلقتش از عقده ای همچون یک موجود ناخواسته یا سر راهی رنج می برد. گفته می شود تویوتا، RAV4 را با استفاده از قطعات مازاد و زیادی سایر مدلهای خود که در انبارها باد کرده بودند، طراحی و روانه بازار کرد.

اکنون نیز کافیست به چهره این جوان ژاپنی نگاه کنید تا آثار دستکاری ژنتیکی مهندسان تویوتا و رنج ناشی از آن را بهتر حس کنید. راوفور شبیه هیچ کدام از سایر تولیدات این کارخانه نیست. حتی انگار طراحان آن کوچکترین ایده و خلاقیتی در زمان طراحی آن نداشته اند.



در خیابان بدون داشتن آرم تویوتا، احتمالاً آن را با آکورا یا نیسان اشتباه می گیرند. صاحب آن نیز هرگز نمی تواند ادعا کند که سوار یک لندکروز یا لکسس کوچکتر و ارزانتر است.

خوب بر سر مال زدن کافیست. از تویوتا بجز ظاهر، انتظارات بزرگتری داریم. همان خصوصیاتی که راوفور را در مقابل حریفانش برنده می کند و در این کلاس قیمتی، پیشتاز گروه می نماید.



شما می توانید از بین دو موتور 4 سیلندر 2.5 لیتری و شش سیلندر 3.5 لیتری یکی را برگزینید. موتور 2.5 لیتری 179 اسب بخار تولید می کند و گشتاور آن نیز 172 پوند فوت می باشد. سیستم زمانبندی متغیر و باهوش سوپاپها (VVT – I) علاوه بر کاهش مصرف سوخت باعث افزایش توان نیز می شود. شفت های دقلوی تعادلی نیز باعث کاهش لرزش موتور و سر و صدای آن شده اند. این موتور با گیربکس چهر سرعته با کنترل اتوماتیک قدرت را به چرخها منتقل می نماید. مصرف سوخت در مدل دو دیفرانسیل  در بزرگراه 8.7 لیتر و در شهر 11.2 لیتر می باشد.



در یک سطح بالاتر، موتور شش سیلندر 3.5 لیتری خورجینی، توانایی تولید قدرت 269 اسب بخار و گشتاور 246 پوند فیت را دارد.شتاب صفر تا صد این مدل تنها 7 ثانیه است.



RAV4 با رینگ و لاستیکهای استاندارد 16 اینچی ارائه می شود. اما مدلهای اسپرت با رینگهای آلیاژی 18 اینچی و سیستم تعلیق اسپرت عرضه می شوند.



قیمت راوفور  از 22 هزار تا 29 هزار دلار می باشد. رقبای این خودرو هم سوزوکی گراند ویتارا و هوندا CR-V و سوبارو فورستر و فولکس واگن تیگوان می باشند.



منبع: پدال





تاریخ : شنبه 90/8/7 | 1:11 عصر | نویسنده : سیدسعیدبهروز | نظرات ()
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


کد موسیقی برای وبلاگ